Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia motorblokk

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #31
    Sziasztok!

    Szétszedtem a T5 blokkot, és a bal szélső főtengelycsapágy szinte kicsúszott a blokkfélből annyira ki van kopva. Mit lehet ilyenkor tenni? Csapágyragasztó, vagy van a görgős csapágyaknál is különböző tűréshatár amivel talán lehetne egy kicsit nagyobb külső átmérőjű csapágyat találni? Előre is köszönöm a segítséget.
    Régen egyes emberek fogták és hideg vágóval felpontozták és úgy verték vissza a csapágat. NA EZT TE NE TEDD!!! inkább elrettentő példának írtam. Bár régen sokak tették ezt apám is
    Ami lehetséges Ha a kopás még apró nem lötyög benne akkor a ragasztással is orvosolható Bár az igazi megoldás a vonalba fúrás és acél persely elhelyezése melegen illesztve.
    "én így emlékezem"
    Titus és soveny kedvelte ezt.

    Komment


      #32
      Sziasztok!

      Megperselyeztettem a főtengely csapágyházat, nem volt olcsó viszont így biztos jó lesz. A kérdésem az összeszerelésnél a bal oldali főtengely csapágy sorra vonatkozik, vagyis az ott található szimeringek állására. Mind a két szimering a főtengely sonka felé kell hogy nézzen? Szerelésnél a felmelegített blokkfélbe az első csapágy után tehetem is be a két szimeringet, mert a vitonnak nem árt ez a hőmérséklet ha jól sejtem és a végén lezárom a másik csapággyal. Van valami amire figyeljek? Az utolsó kérdésem pedig a váltó tengelyek hézagolására vonatkozik. Valaki tudna erről pontosabban írni mit hogyan, mire figyelve kell csinálni? Előre is köszi

      Komment


        #33
        Attached Files

        Komment


          #34

          Komment


            #35
            ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Ezt hogyan érted?

            A kuplung oldalon a két főtengelycsapágy között csak egy szimmering van, az alumínium szimmeringtartóban:

            [ATTACH=CONFIG]6862[/ATTACH]
            Köszi, ezen filóztam én is, mert nekem két db fémházas szimering volt benne, viszont az alkatrész katalógusba csak egyet láttam szükségesenk . Esetleg a váltóhézagolásról is tudnál pár szót írni? Köszi

            Komment


              #36
              joker, soveny és norinco kedvelte ezt.

              Komment


                #37
                Köszönöm az infókat!!!

                Komment


                  #38
                  Űdv Mindenkinek!

                  Egy pince mélyén talált faládikából előkerültek többek között a képeken látható csapágyak. Akitől ezt a láda cuccot kaptam azt saccolta, hogy min. 30 éve pihennek ott. Még a nagypapának volt pannoniája, és műszaki emberként, szeretett tartalékot képezni. Látszólag sértetlenek a csomagolások. A kérdésem az lenne hogy ezek felhasználhatóak lennének egy felújjítás során? Ha az eredetiségre törekednék, akkor jó választás lenne, de nem tudom, hogy minőség szempontjából nem lenne-e érdemesebb mostanában gyártottat beszerezni.
                  A másik dolog, hogy a főtengelycsapágyaknál kétfajta jelölés is van FX 1 és U1. Ezek mit jelentenek?
                  Válaszokat köszönöm!
                  Click image for larger version

Name:	011.jpg
Views:	1
Size:	196.2 KB
ID:	131048Click image for larger version

Name:	012.jpg
Views:	1
Size:	195.1 KB
ID:	131049Click image for larger version

Name:	013.jpg
Views:	1
Size:	194.1 KB
ID:	131050Click image for larger version

Name:	014.jpg
Views:	1
Size:	194.6 KB
ID:	131051Click image for larger version

Name:	016.jpg
Views:	1
Size:	188.9 KB
ID:	131052

                  Komment


                    #39
                    Ez nem lehet kérdés,egy vérbeli Pannóniásnak
                    Utoljára szerkesztve a következő által: joker; 2012 ápr. 22, 18:32.

                    Komment


                      #40
                      Üdv mindenkinek !
                      Ha valaki megtudna nekem merni vagy adni a P10 berúgótengely és a váltókar O gyűrű méretét azt nagyon megköszönném!

                      Komment


                        #41
                        Üdv!

                        Nekem olyan kérdésem lenne, hogy létezik-e az, hogy nekem a P10es hengerem belső átmérője 67,8? Igazából nekem dugattyúgyűrűre lenne szükségem és a pince mélyén dolgozó eldugott öreg mindentudó motorossámánokon kívül (ezeket a jelzőket jó értelemben értem) már minden helyet végigjártam és végignéztem, de 68asnál kisebb hengerről még nem is hallottak, csak 2hengeres esetében, de az nem rám vonatkozik.

                        Komment


                          #42
                          Utoljára szerkesztve a következő által: ApaE; 2012 máj. 07, 23:14. Oka: javítottam a "vagyis/vagy" problémát
                          Intrepid, Blackmumus és BeniP10&P21 kedvelte ezt.

                          Komment


                            #43
                            helló
                            A henger futott vagy még új ? Valóban az ilyen méret sok kérdőjelt takar.
                            Ha futott a henger akkor 67,5-ről indulhatott.
                            Nekem még olyan ötlet futott át a fejemen, hogy a henger falát netán újra kezelték "tán kemény króm" de annak semmi értelmét nem látom mivel könnyebb újat venni.

                            Pardon látom a korrekt válasz megjött és valóban
                            Utoljára szerkesztve a következő által: BeniP10&P21; 2012 máj. 07, 22:21.

                            Komment


                              #44
                              Utoljára szerkesztve a következő által: ApaE; 2012 máj. 07, 22:29.

                              Komment


                                #45
                                Köszönöm!

                                Hivatalosan 2százados pontosságú tolómérővel mértem, több helyen, nem három hanem sok, legalább 10x visszaellenőriztem, mert kicsit furcsállottam. Sajnos furatmikrométerem nincs, csak normál, így tolómérővel csak a perem körüli részeket tudtam lemérni. A dugattyút is lemértem több helyen, több irányból ami szintén 67,8at mutatott. Ebben az esetben reálisabbnak tűnt a méret. Mivel sajnos állt néhány évet az előző tulajnál a henger ezért egy minimális felületi rozsdaréteg is van rajta, amit bár kézzel le lehet törölni de egy hónoláson át fog esni. Ezért gyanakodtam a tolómérő pontatlanságára is és a rozsdára is, de lehetetlennek tartom a 0,1mm rozsdaréteget, mert annyi azért nincs rajta. De akkor gondolom a legcélszerűbb úgy keresni a gyűrűt, hogy viszem a hengert meg a dugattyút és próbálgatok.




                                Fúrva tudomásom szerint nem volt, a blokkot sajnos kerti traktorban használták, de T5ös hengerrel, tehát a P10es henger sokáig pihent. Megvan a T5ös henger is, de az tényleg fúrásra érett, meg van 1 komplett T5ös blokkom is, de abba minden kotyog ami kotyoghat, tehát összes perselyt és csapágyat cserélni kéne. A kérdés már csak az, hogy miért T5ös hengerrel volt használva a 10es blokk. Mert A 10es hengerben semmilyen károsodást nem találtam, ami kizáró ok lenne. Sajnos erre az eladótól sem kaptam választ.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X