Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia primerhajtás, kuplung, sebváltó

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Sziasztok!
    Nem értem, mi bajotok van a pannónia gyári kuplungjával!?
    Nagyon jól működik mindenféle átalakítások nélkül a megfelelő gyári alkatrészekkel is( ez nem gyári újat jelent), ha azt szépen beállítjuk, összecsiszoljuk, és természetesen ismerni kell a meghibásodási forrásokat!
    Egyetlen hibája van a parafás kuplungnak, hogy hamarabb elkopik és nem szereti a hosszas csúsztatást.
    Sok blokkot szereltem, már, nem is mindegyik sikerűlt tökéletesre elsőnek, (volt, olyan is ami negyedszerre). Türelem kell hozzá és szakértelem.
    Én nem támogatok semmilyen átalakítást, még akkor sem, ha az a motoron belül van és nem látszik.
    Lemezjáték, OdinHEM és kedvelte ezt.

    Komment


      #17
      Hali!
      Köszönöm a válaszokat. Természetesen nekem nagyon megfelel az utángyártott jó minőségű kuplung lamella is.
      Olvastam már más fórumon lecso féle kuplungról, csak mostanában nem aktív.
      A "lézerrel vágott fémlamellákat" azt én meg tudnám oldani, hiszen l.z.ren dolgozom.
      Ezúttal felajánlanám segítségemet másnak is, ha valakit érdekel tudok segíteni l.z.rvágás ügyileg, de csak privátban.

      Üdv: sebokricsi
      Utoljára szerkesztve a következő által: sricsi70; 2011 máj. 14, 07:07.

      Komment


        #18
        Sziasztok!
        Azt lehet tudni, hogy melyik Yamaha típus lamellái egyeznek a Pannoniáéval?
        Még annyi, hogy az erősebb rúgókhoz hol lehet hozzájutni?
        Nekem is gondom van a kuplung csúszásával. Pedig már cseréltem lamellát utángyártott parafásra, de nem sokáig bírta.
        Üdv.: Ádám

        Komment


          #19
          Erősebb rugókat általában rugó szaküzletben tudsz beszerezni, nálunk Kecskeméten van is egy nagyon jó. Viszel mintát nekik, ha nincs raktáron, akkor egy héten belül legyártatják a beszállítóval. Pannóniához nemigen szoktak lenni rugók, múltkor fékdobba valót kerestem, de nem volt. 3000HUF-ért gyártottak volna 10db-ot, mondtam jó lesz ami majdnem passzolt...kicsit alakítottam rajta és jó lett...

          Amúgy érdekelne engem is ez a bakelites lamella, hol és mennyiért lehet beszerezni???
          Utoljára szerkesztve a következő által: grandpa84; 2011 máj. 31, 18:19.

          Komment


            #20
            Lemezjáték, LC 9246 és 2 további látogató kedvelte ezt.

            Komment


              #21
              Ha jól emlékszem a Kawasaki Ninja lamellái jók. Miinden második körmöt le kell faragni és a megmaradókból kb. egy millimétert levenni.
              Egy szett közel 20000 Ft, de tíz darab van bent.
              Rugóm talán van még egy szett. de igaza van Apae-nek nem igazán azon múlik. Az új rugónak csak annyi előnye van, hogy nagyobb a gyártási pontossága és még nem fáradt.
              Én is azt gondolom, jól szerelt, jól beállított kuplungnak jól kell működnie.
              Utoljára szerkesztve a következő által: motorkami; 2011 jún. 01, 00:34.
              LC 9246, és 2 további látogató kedvelte ezt.

              Komment


                #22
                Üdvözletem a fórumtagoknak!

                Ma megpróbáltam a kuplungomon állítani.
                A motoromon ugyanis nem igazán sikerül recsegés mentesen váltanom.
                A kuplung pedálnál a könyv szerinti hézag egyáltalán nincs meg, ezért levettem a deknit, és ott állítottam a csavaron.
                Lett hézagom, viszont a kuplung még rosszabbul emelt ki.
                Most ismét vissza kellett feszítenem a bovdent, hogy valamelyest kiemeljen.
                A dekni alatti állító csavar szinte alig van behajtva.
                Mi lehet a baj?
                Kuplunglamella, vagy esetleg más probléma?

                Üdv.
                Utoljára szerkesztve a következő által: sricsi70; 2011 jún. 03, 09:19.

                Komment


                  #23
                  Tegnap szedtem szét a kuplungot, az utángyártott lamellákról a parafa leesett, összeragadtak a lamellák...
                  Megmértem a fém lamella 2mm vastag, azt tudok vágatni.
                  Arra gondoltam, hogy parafás lamellákat is vágatok (ha jól mértem az is 2mm vastag) és egy szakival ráragasztatom az új parafát.
                  Ezzel az a bökkenőm, hogy nem tudom gyárilag a parafa milyen vastag volt. ApaE említette, hogy az utángyártott lamellák 8mm-rel is vékonyabbak a gyári méretnél.
                  Ha valaki tud erről információt, akkor legyen szíves segíteni nekem.

                  Komment


                    #24
                    A négy parafás lamellának összerakva összesen 20mm vastagnak kell lenni, és 18mm körül ked el csúszni. ApaE valószínűleg elírta a 8mm-ert.
                    ici169 és kedvelte ezt.

                    Komment


                      #25
                      Attached Files
                      ici169 kedvelte ezt.

                      Komment


                        #26
                        Ha jól számolok, akkor oldalanként 1,5mm-es parafa/lamella.
                        Összetettem a régi 4 lamellát 16-18 mm-t mértem.

                        Komment


                          #27
                          Én olyan lamellával találkoztam, ami 2mm-es lemez helyett 1,5mm- es lemezből készült! Így az jó parafával is éppen határon volt.
                          kedvelte ezt.

                          Komment


                            #28

                            Komment


                              #29
                              sebokricsi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Üdvözletem a fórumtagoknak!

                              Ma megpróbáltam a kuplungomon állítani.
                              A motoromon ugyanis nem igazán sikerül recsegés mentesen váltanom.
                              A kuplung pedálnál a könyv szerinti hézag egyáltalán nincs meg, ezért levettem a deknit, és ott állítottam a csavaron.
                              Lett hézagom, viszont a kuplung még rosszabbul emelt ki.
                              Most ismét vissza kellett feszítenem a bovdent, hogy valamelyest kiemeljen.
                              A dekni alatti állító csavar szinte alig van behajtva.
                              Mi lehet a baj?
                              Kuplunglamella, vagy esetleg más probléma?

                              Üdv.
                              Szia!
                              Próbáltad az olajat lecserélni valamivel hígabbra, de mielőtt beletöltöd jól mosd ki gázolajjal vagy szintén valami semleges mosófolyadékkal.Lehet, hogy ragadnak a lamellák!Sokat segít egy olajcsere, szerintem!
                              A boldogság emléke már nem boldogság, de a fájdalom emléke még fájdalom./Byron/

                              Komment


                                #30
                                Gondoltam én is ideiglenes megoldásként plusz fémlamella beépítésével, de amint szétszedtem, kiderült, hogy a kuplung rész teljes felújításra szorul.
                                A parafák leszakadoztak, mint írtam a 4 lamella összmérete 16 és 18mm között változik, a kuplungtengely és a külső kosár közötti bronzpersely is kopottas (lógott minimálisan a kosár), a belsőkosár eléggé beverődött. Szóval most szinte mindent cserélnem kell.
                                --- Ez még eszembe jutott: ---
                                Amit írtál, hogy a kuplungtengelyben lévő golyók méretét ellenőrizzem, nos azok sem voltak egyforma méretűek.
                                Köszönöm a segítséget!

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X