Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Rezonancia és repedések

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Rezonancia és repedések

    Sziasztok!

    Kicsit (nagyon) eltűntem a Horex vásárlás óta, de sajnos mivel már az is benne van a listában egyre csak több dolgom van (majd hamarosan nyitok egy horex felújítós beszélgetést is, ahol felteszem a rengeteg bugyutábbnál bugyutább kérdésemet, úgyhogy készüljetek, mert sok lesz... ).
    Most azonban egy nemrég bekövetkezett kalandot szeretnék elmesélni, ami valószínűleg ismét megpecsételte az egész nyári motorozásaim sorsát... .
    Hazamentem szülőkhöz egyik hétvégén (Pancsi lent van ugye, így motorozni is csak ott tudok), mikor is olyan remek idő volt, hogy az ember csak úgy motorozni akar, nem kell ürügy, cél, semmi, csak had menjen. El is mentem egy kedves barátomhoz, beszélgettünk ettünk ittunk majd fél 12 kor este oda jutottam, hogy haza is kéne érni valamikor. Nagyon ment a gép, élveztem az életet mikor is, már a városon kívül (közvilágítás nuku) nagy füst jött a tank alól. Először optimistán gondoltam lelazult a hollandi a kipufogón. Sajnos nem ez történt. Megálltam egy buszfordulóba (míly szerencse, hogy ott volt... ) leállítottam a gépet és a következő fogadott:
    Click image for larger version

Name:	WP_20160521_23_49_41_Pro.jpg
Views:	1
Size:	198.7 KB
ID:	157986Click image for larger version

Name:	WP_20160521_23_49_47_Pro.jpg
Views:	1
Size:	196.1 KB
ID:	157987

    Kis gondolkodás után annak láttam leginkább értelmét, hogy leszereljem a tankot, utána lesz idő gondolkodni (nomeg közben is...). Meg is történt a művelet (nem sikerült a fókuszálás, eléggé sötét volt...):
    Click image for larger version

Name:	WP_20160522_00_11_21_Pro.jpg
Views:	1
Size:	198.6 KB
ID:	157988Click image for larger version

Name:	WP_20160522_00_11_43_Pro.jpg
Views:	1
Size:	204.9 KB
ID:	157989
    Kiötlöttem a hazajutást is: Másfél literes üveg, sniccerrel kivágni a kupakot lehetőség szerint kerekre, benzinnel megtölteni, kupakba a benzincsövet be, új műanyag "benzintartály" felszigszalagozása a vázra, kis lyuk készítése a "tankon" felül (hogy kapjon levegőt) majd mehetünk haza. Ehhez kellett valaki aki elhozza a cuccokat, mert ezek közül csak szigszalag volt nálam, gondoltam majd aki jön hazaviszi a tankot is nekem. Felhívtam fatert, nem túl nagy sajnálattal közölte, hogy otthon mindenki ivott szóval nem jönnek. Így felhívtam a kedves barátomat, aki megoldotta a dolgot, eljött segíteni. Mire megszereltem a gépet lemerült a kocsijába az akksi a világítás miatt, így reménykedni lehetett csak, hogy én hazaérek a hebrákolt motorral, és így vissza tudok menni kocsival bebikázni. Megtörtént, megoldottuk, de lett vagy hajnal kettő mire ágyba kerültem. Csodás élmény volt, a tankkal azóta nem volt időm foglalkozni, de hasonló esetben bátran merem ajánlani bárkinek a műanyagüveges megoldást, mert jobban működik mint az eredeti tank... Sajnos a végső megoldást a nagy kapkodásban elfeledtem lefotózni, de gondolom el tudjátok képzelni. Nagy meglepetés, hogy tavaly kb ugyanekkor repedt ki a tank ugyanígy csak a másik oldalon. Akkor egy ismerősöm csinálta meg, de az hónapokba került, mert eléggé elfoglalt ő is. Most majd megpróbálkozom vele én, hogy hamarabb kész legyen, de ez sem várható júli közepe előtt, úgyhogy addig az a minimális motorozás is megvonásra kerül, pedig csak mennék...

    Igyekszem itt több időt eltölteni, mert mindig tanulhat valamit tőletek az ember

    Üdv,
    Lac

    #2
    Az első repedés után cserélni illett volna a tankot. Ha ilyen sűrűn elreped, megkérdezném, nem-e túl nagy a motor rezonanciája(az képes a vázat is törni)?
    OdinHEM és mátéapu kedvelte ezt.
    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

    Komment


      #3
      nem-e túl nagy a motor rezonanciája
      Hmm... Érdekes dolgokat kérdezel... Merthogy alaphelyzetben nem annyira rezonál a cucc, de kb 70-80 körül van egy pont amikor eléggé beremeg az egész, ha alatta vagyok akkor nem igazán éreztem ilyet, ha felette akkor is elmúlik. Amolyan rezonancia frekvenciakén fogtam fel eddig, sose gondoltam, hogy ez baj lehet... Mondjuk kb pont a kényelmes utazósebesség környékén van... Mi lehet ennek az oka? Főtengely kiegyensúlyozatlanság?

      Mellesleg nem gondolnám, hogy ki kellene cserélni a tankot ha elreped, persze biztos jobb, de ugyanannyi esély van ennyi idős tankoknál rá, hogy az "új" is el fog repedni. Mondjuk már én is gondolkodtam rajta, hogy lehet jobb lenne egy másik ezek után...

      Komment


        #4
        Amolyan rezonancia frekvenciakén fogtam fel eddig, sose gondoltam, hogy ez baj lehet...
        Nekem a Czetka csinálja, nálam a felfogató fülek törnek csak. Ez nálam 110 felett van. A hibát ott követtem el, hogy egy másik blokkból tettem át a főtengelyt, ellenőrzés nélkül. A főtengely, de elsősorban a dugattyú szokta okozni. Pláne ha az utángyártott dugót az alapméretes dugó alapján esztergálják. A Pannóniánál a tank alsó varrata egyenes, így jobban tud remegni, mint a Cz tankja, annak van egy ív, ami a hosszú egyenes hegesztést megszakítja. Gondolom ez az oka, hogy nálad ott reped el.
        Ideiglenes megoldásként talán változtass első lánckereket nagyobbra, hogy a rezonáns tartomány magasabbra kerüljön.
        Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2016 jún. 13, 17:53.
        OdinHEM, kvaga és 2 további látogató kedvelte ezt.
        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

        Komment


          #5
          Nekem is hasonló bajom volt régebben, nekem az ülés előtt repedt meg a tank hátulja. Aztán 2K benzinálló gyurmával egy darabig bírta, de továbbrepedt.
          Nemrég kapott a tank méregdrága műgyantás bevonatot, azzal remélem bírni fogja.

          De az a rezonancia eléggé aggasztó. 90 körül eléggé erős. Múlt héten Miskolcra menet letört a hátsó irányjelzőm tartólemeze, hazafelé jövet elhagytam egy tankrögzítő csavart és valami iszonyatosan elkezdett csörögni.
          Hazaérve kicsit megnyugodtam amikor ezt láttam:
          Click image for larger version

Name:	IMG_20160608_212337.jpg
Views:	1
Size:	196.1 KB
ID:	148870
          Az ott a hengermerevítő rögzítésének anyája. Szépen letekeredett az is. (de most már az önzárós csak nem fog)





          Click image for larger version

Name:	IMG_20160613_195416.jpg
Views:	1
Size:	193.4 KB
ID:	148871
          Nincs olyan probléma amit szigszalaggal és gyorskötözővel ne lehetne megoldani
          OdinHEM, Lac- és 3 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Megnyugodtam,hogy másnál is van izgalom.
            Nekem nemrég az ülésrugó vége törött el, 2 hete pedig,amikor már csak 10 km volt hátra hazáig, egyszercsak grrrrrrrrrrrr. Na mondom biztos elege lett a Csepszinek a Denso gyertyából. De mielőtt gyertyát cserélek (próbálkozom) a gyári kulccsal,aminél elég nagy az esély,hogy "leverem" a kezemet,ellenőrzöm az üza. szintet. Hát láss csodát, épp csak lötykölődik valami a tank alján. Ekkor átállítottam tartalékra a csapot azaz eldöntöttem a bal oldalra a járgányt, majd 2. rúgásra indult. Ezután igencsak finoman bántam a gázkarral és szerencsésen megérkeztem.
            Ja és nem azért fogyott el az összes benzin,mert sokat fogyaszt,hanem mert indulás előtt nem néztem meg.
            Lemezjáték, kvaga és 5 további látogató kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              Másfél literes üveg, sniccerrel kivágni a kupakot lehetőség szerint kerekre, benzinnel megtölteni, kupakba a benzincsövet be, új műanyag „benzintartály” felszigszalagozása a vázra, kis lyuk készítése a „tankon” felül (hogy kapjon levegőt) majd mehetünk haza.
              Én egy találkozót nyomtam így végig,igaz kényelmetlen voltClick image for larger version

Name:	254052_166199823444972_6343090_n.jpg
Views:	2
Size:	113.8 KB
ID:	148872permetezőcső végére kötöttem nehezéknek a gyertyakulcsot,és összekötöttem a benzincsővel....Sajnos:nincs új a nap alatt!
              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

              Komment


                #8
                A tartály rezgésmentesítése sokat segíthet. Más tipusoknál is előforduló hiba volt....megoldották. Holnap megpróbálok fényképezni,esetleg rajzolni. Szóban: A tartály gumibakokon + alul a két félen egy-egy fül ami csavarral össze van húzatva egy cső közbetét darabbal. Ez fixálja a két felet hogy merevebb egységet képezzen.

                Komment


                  #9
                  Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  A tartály rezgésmentesítése sokat segíthet. Más tipusoknál is előforduló hiba volt....megoldották. Holnap megpróbálok fényképezni,esetleg rajzolni. Szóban: A tartály gumibakokon + alul a két félen egy-egy fül ami csavarral össze van húzatva egy cső közbetét darabbal. Ez fixálja a két felet hogy merevebb egységet képezzen.
                  Ezt a cső közbetétet lehet érdemes lenne megoldani a Pannónián is. Ott gumibak van mindenhol, de van az a szintje a rezonanciának amin már az sem segít

                  Komment


                    #10
                    heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Nincs olyan probléma amit szigszalaggal és gyorskötözővel ne lehetne megoldani
                    Hehe... nekem is így van az MZ-n a hátsó irányjelző. Csak annyit tuningoltam rajta, hogy egy centixcenti -s léc van méretre vágva, és kábelkötegelővel van odafogatva. :-) 2 éve.

                    - - - Updated - - -

                    Megnyugodtam,hogy másnál is van izgalom.
                    Nekem nemrég az ülésrugó vége törött el, 2 hete pedig,amikor már csak 10 km volt hátra hazáig, egyszercsak grrrrrrrrrrrr.
                    ...és még csak pár éve veteránozol. Lesznek még sztorik, nem kell aggódni. ;-)) Nem is igazi veterános, aki ezeken nem esik át előbb-utóbb. 1-2 hazatolás 10-15 km-ről, és hasonlók, de ettől szép az egész. (legalábbis később, mikor visszaemlékszel rá. )

                    Komment


                      #11
                      Rendkívül megnyugtató érzés, hogy másnak is berezonál a gépe (félre ne értsetek nem annak örülök, hogy másnak is rossz, csak annak, hogy nem egyedi a problémám... ).

                      változtass első lánckereket nagyobbra,
                      Nem rossz ötlet, egy próbát megér. Csak annyi bajom van vele, hogy ha ketten megyünk, akkor már így is előre félek ha jön egy nagyobb emelkedő... Egy nagyobb lánckerékkel még kevesebb erő lesz.

                      Mindenesetre most azon gondolkodtam, hogy nem kéne annyira megtépni a tank rögzítő csavarjait, akkor talán jobban fel tudná venni a rezgéseket, és kevésbé lenne hajlamos a repedésre. Csak figyelni kell nehogy kirázza a kevésbé meghúzott csavarokat.

                      Komment


                        #12
                        Lac- eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Mindenesetre most azon gondolkodtam, hogy nem kéne annyira megtépni a tank rögzítő csavarjait, akkor talán jobban fel tudná venni a rezgéseket, és kevésbé lenne hajlamos a repedésre. Csak figyelni kell nehogy kirázza a kevésbé meghúzott csavarokat.
                        A két első kipereg ha nem húzod meg eléggé...

                        Komment


                          #13
                          nem kellene ott valami rezgéscsillapító gumi alátétnek lenni???

                          Komment


                            #14
                            Én ezeket alkalmazom elöl és hátul is. Gumi alátét- lapos majd rugós alátét. Két megoldás van a rezonancia leküzdésére: Főtengely rendbe rakása! a másik és kevesebb költség és meló motorozz úgy, hogy vagy alatta vagy felette lévő fordulaton motorozz! Fül és sebváltó! Persze ha a maszírozást szereted el ne rontsd!

                            Komment


                              #15
                              Az áldozat

                              Click image for larger version

Name:	IMG_20160614_192557.jpg
Views:	1
Size:	187.7 KB
ID:	148876Click image for larger version

Name:	IMG_20160614_192704.jpg
Views:	1
Size:	192.6 KB
ID:	148877

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X