Nem tetszik mert a rossz út is hasonló bosszúságot okoz! Kevés ,hogy meg emelem a fenekem. Ma cseréltem le a " Kraussernek" Csúfolt tartóm felső lapját. Házasítottam egy eredetivel!,remélem nem vesznek össze. Persze ezeknek a gépeknek a rugózása nem említhető egy napon a maiakkal. További jó küzdelmet a gödrökkel és a megtett kilóméterekkel.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Rezonancia és repedések
Collapse
X
-
emu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésenem kellene ott valami rezgéscsillapító gumi alátétnek lenni???
A két első kipereg ha nem húzod meg eléggé...
Komment
-
sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésePersze ezeknek a gépeknek a rugózása nem említhető egy napon a maiakkal.
Mert ugye elöl max kipucoltad és kész. Hátul csomagtól és utastól függően beállítottad a fokozatot.
Nomármost vegyünk egy olyan motort ahol elöl és hátul lehet előfeszítést, húzó és nyomó csillapítást állítani, és levegőfeltöltéssel keménységet állítani. Itt azért már van mit elrontani. Nem beszélve hogy én sem szoktam és még sokan mások sem olajat cserélni benne (hátsóban nem is lehet az esetek többségében) illetve kitisztítani.
Nem büszkén jegyzem meg, hogy a kutacsont tűgörgői néztek úgy ki az én motoromon mint Joker centrifugálszűrője.
Komment
-
talán ez is segíthet
Sőt a kis TS MZ első tankrögzítő gumijának kell foglalatot csinálni...Az szinte adja magát.
Máig nem értem, miért nem lehetett a "keleti oldalon" ezt így gyárilag megcsinálni? Vagy azt gondolták a gyárban, hogy a használó harmónikusan, megegyező frekvencián együtt rezeg a géppel?Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2016 jún. 15, 14:27."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 8 likes
Komment
-
Lac- eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseHa lesz megint tankom majd kipróbálom mit lehet alkotni.
Nekem is neki kellene állni, mert azért nem nő se saválló alátét se gumialátét a kertben...
- 1 like
Komment
-
Lac-
Merthogy alaphelyzetben nem annyira rezonál a cucc, de kb 70-80 körül van egy pont amikor eléggé beremeg az egész, ha alatta vagyok akkor nem igazán éreztem ilyet, ha felette akkor is elmúlik. Amolyan rezonancia frekvenciakén fogtam fel eddig, sose gondoltam, hogy ez baj lehet... Mondjuk kb pont a kényelmes utazósebesség környékén van...
2) Az enyém is ebben a tartományban rezonál.
3) Ügyesen megoldottad a helyzetet ott a sötétben, kezdetben egyedül, úgyhogy gratula!
- 2 likes
Komment
-
wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseAmi segíthet, kifúrni az első fület egy fél colos cső külső átmérőjére, és egy 10 mm széles csődarabot hegeszteni bele, abba gumit, egy hosszabb csavarral, és egy nagy fakötésű lapos alátéttel rögzíteni. Gyárias megoldás, és csak az figyel fel rá, aki tudja mit keressen.
Sőt a kis TS MZ első tankrögzítő gumijának kell foglalatot csinálni...Az szinte adja magát.
[ATTACH=CONFIG]32612[/ATTACH]
Máig nem értem, miért nem lehetett a "keleti oldalon" ezt így gyárilag megcsinálni? Vagy azt gondolták a gyárban, hogy a használó harmónikusan, megegyező frekvencián együtt rezeg a géppel?
- 1 like
Komment
-
Csak a kíváncsiság: a többi korabeli motoron hogy oldották meg a rezonancia kérdést és a tank felfüggesztést? Jobban kiegyensúlyozták a motort vagy gumibakoltak?
Nem lenne megoldás a két elülső tartócsavart átmenő csavarosra átalakítani?
Sokszor elmélkedek, hogy milyen jó lenne (olcsón) túraképessé tenni a gépet (valódi megbízható túraképessé, azaz ne csak egyet bírjon ki megkötésekkel és utána nagygenerál) tényleg vagány lenne 10000km javítás nélküli bolyongás.
Akik túráznak Pancsival hogyan oldják meg az élettartam hosszabbítást? Alacsony sebességet értem, azonban nem túl mókás hatvan-hetvennel túrázni. Illetve mennyi a megtett túraidő/szervíz idő arány? Azt nem tudom elhinni, hogy jól összerakják és kész.Utoljára szerkesztve a következő által: bokor28; 2016 jún. 16, 05:59.
- 2 likes
Komment
-
Sziasztok!
P10 tulajdonosként én sem úszom/úsztam meg a rezonanciát. Nálam 65 körül kezdődik 4. fokozatban a rezonálás. A motorról annyit, hogy most Kawa hajtókar van benne és a főtengelyt kiegyensúlyoztam a fent lévő leírások alapján, gramm pontos mérleggel 65% környékére. Az eredmény ugyanaz lett, mint előtte volt gyári hajtókarral. Magyarul semmi változás.
A legnagyobb gond nekem ezzel az, hogy a jobb kezem hüvelyk, mutató és középső ujja annyira elzsibbad 20 km motorozás után, hogy úgy érzem, mintha mákkal lenne tele. De csak a jobb kezemen. Talán a kormány vége kapja a legnagyobb "kilengést". Agyalok már egy ideje ezen, hogy mit tehetnék. Hogyan csillapíthatnám a kormány rezgését, de egyelőre nincs ötlet.
Eleve a blokk befogatása a vázba gyárilag nem szerencsés kialakítás. 4 db átmenő csavar a lemezen gumiágyazás nélkül egyenlő a 0-val rezgéscsillapítás szempontjából.
Szétszedni én a blokkot már nem fogom - kivéve ha megakad - csak emiatt, de így meg élvezhetetlen a motor, ráadásul 60-nal tötyögni sem mindig jó, ha a lelkem vágyna egy 75-80-as tempóra.
Szóval ha bárkinek bármilyen ötlete van az én problémámra is, szívesen fogadom.
Apropó, tavaly ősszel egy barátom majdnem így esett el a motorjával, hogy szétrepedt alul a tank. Ömlött ott is a benzin, még jó, hogy nem gyulladt ki. Az övé valamivel kisebb módon rezonál, de azért érezhető ugyanúgy.
Komment
-
A kézzsibbadásra találták ki azt a markolatkiegészítőt, amit rászerelsz a gázkarra és tenyér aljával pozícióban tudod tartani.
Egy V2-es túrán is jól el tud zsibbadni az ember keze. Aztán ott az apró részlet, hogy ha nincs meg a helyes test és kéztartás, az ember a kezére támaszkodik menet közben, akkor elzsibbad.
Sajnos ez megint olyan típushiba, ami megakadályozza, hogy hétvégi fagyizós motorból előlépjen mindennapi motorrá.
- 2 likes
Komment
-
Szia!
Mondjuk ezt így még nem írtam le eddig, de én úgy vettem észre, hogy az első sárvédő rezonál be nagyon, lehet, hogy az adja át a rezgések javát az egész motornak (persze biztos vagyok benne, hogy e-nélkül is rezonálna). Hallottam/olvastam több helyen, hogy találkoztak restaurátorok gányolt első sárvédő megerősítésekkel, elképzelhető, hogy ennek is ez volt az oka. Sőt én is gondolkodtam rajta, hogy egy 3mm-s laposvasat kéne formára hajtani és belülről belehegeszteni az első sárvédőbe vagy hasonló. Mondjuk a problémára a legegyszerűbb választ úgy kapnám, ha levenném próbaképpen az első sárvédőt, és mennék egy kört... (ha lenne tankom... ). Ezt is fel kell írni a kipróbálós listára (ez azonnali eredménnyel kecsegtet a tank gumi felfogatásos megoldással szemben, aminek hosszú távon lehet rájönni a hatására).
De csak a jobb kezemen.
- - - Updated - - -
Lemezjáték!
Köszi a dícsérő szavakat! Sajnos csak félig tekinthetők igaznak, mert a motor nem olyan szép mint amilyennek látszik... El lett rontva a fényezése, és kb 3 év után elkezdett összerándulni rajta a festék, szóval eléggé ramatyul néznek ki pl az első sárvédő, meg a villaszárak Lehet újra fényeztetem majd egyszer... De azért köszönöm!
- 3 likes
Komment
Komment