Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Hogy szedjük ki a lendkerék által elnyírt reteszt, tájolócsapot?

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Hogy szedjük ki a lendkerék által elnyírt reteszt, tájolócsapot?

    Hello!

    Szeretném kérni a tanácsotokat, igaz simson amiről szó van, de szerintem bárkivel előfordulhat ez ami ma velem történt. Szóval ahogy a címből is látszik a motor lendkereke ledarálta az ék tetejét, így síkba áll a főtengelyen. Kiszedni kiütögetni hegyes pontozóval próbáltam, nem értem sikert. Az ék patentül bele van lapulva az ékpályába.

    Ki hogy próbálná meg kiműteni? Nagyon reménykedem hogy nem kell a frissen összerakott, generálozott motort újra szétszednem.

    #2
    én azt hiszem dremmel-lel (turbó-maró) próbálkoznék. létezik hozzá vékony vágókorong. átmérője -legalábbis az enyém 30mm. ezzel és biztos kézzel az ék közepét bevágnám cca. 2-3mm-t. majd készítenék egy 1,5-2mm-es lapos-vésőt (ha jól emlékszem ilyen vastag ill. picit vastagabb az ék), szvsz bármilyen favéső megteszi, és ezzel próbálnám jobb belátásra bírni, a legyalult ékmaradványt. ha ügyes a kezed kárt nem teszel így a főtengelyben. persze ehhez pontosan kell látni az éket, merre vannak a "határai"
    persze sietve hozzáteszem: én így csinálnám, aztán szídnám magam, ha LB
    Utoljára szerkesztve a következő által: norinco; 2012 márc. 27, 19:25.
    dott kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Köszi! Valami hasonló lesz, csak nekem az a gyanús, hogy összerakáskor ránézésre nem volt baja az ékpályának, de mégis nagyon beleült az ék. Nem a főtengely javítás ami felidegesít amúgy, jól van pár ezer belefér, de széthúzni a frissen összerakott blokkot..... hajam égnek áll. (pedig félek tőle hogy valami nyűg lesz az ék helyével is)

      Komment


        #4
        Sajnos egy időszakban nekem is gyakran előfordult ez a Komarral. A törmelék kibányászásával kapcsolatban nem igazán tudok tanácsot adni, bár semmiképp nem ütögetném pontozóval a főtengely környékét. Elég messzire el is vinném a közelből, főleg ha generálozott a blokk. Kis csavarhúzó, türelem és ki fog az hullani, nálam is voltak lehetetlennek tűnő helyzetek. Nyilván célszerű lehet úgy fordítani a főtengelyt, hogy lefelé nézzen az ékhorony, így a gravitáció sem ellened dolgozik.

        Aztán miután meguntam, hogy havonta ötösével vegyem a főtengely-ékeket, átfutottam és megkérdeztem az azóta megboldogult szembeszomszéd-bácsimat, aki mindig tudott tanácsokkal, szerszámokkal vagy sztorival szolgálni, mikor mire volt szükség, és azt mondta, finoman dörzsöljem be a főtengely kúpját krétával (olyan iskolai-féle), esetleg adjak a lendkerék belső kúpjának is picit. A következő napokban nejlonzacskóba gyűjtögettem az osztálytermekből a krétacsikkeket, de jó részük azóta is a szerszámaim között hányódik, mert a kezelést követően soha többet nem fordult le a lendkerék. Elővigyázatosságból azután persze minden összeszereléskor alkalmaztam a jól bevált technikát.
        dongos78, OdinHEM és 3 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Köszi az ötleteket, valószínű át fogom tolni ahhoz a szakihoz akivel összeraktuk. Ami elgondolkoztat (sajnos) hogy összerakásnál is a régi éket ki szerettük volna cserélni, mert nagyon lapos volt, s ugyan így jártunk mint én most. Kiszedési ceremónia...(csak akkor én nem voltam ott mikor a szaki megcsinálta) hogy az ék volt túl kicsi, vagy az ékpálya van már szétnyúlva nem tudom, de ha nem jutok vele sehova, akkor szétszedem s újra elviszem a főtengely ezen részét rendbe hozatni, ha nincs más megoldás.

          Komment


            #6
            sokan ott tévednek, hogy az ék miatt nem tekeredik le a lendkerék. a tengely kúpossága az ami a lendkereket a helyén tartja. az ék csak pozicionál. a szimómat én átalakítottam babetta gyújtásosra, és mindig ha le kell szednem vagy éppen visszateszem, akkor egy olajszűrő kitekeréséhez készített bilinccsel fogom meg a lendkereket, és azzal tartok ellent. van más technika is a lendkerék rögzítésére, vagy éppen a főtengely rögzítésére (dugattyúbak) de nekem ez a legszimpatikusabb. az eredeti szimó lendkereket is meg lehet fogni egy ilyen szerszámmal. csak így rögzíthető biztonságosan a lendkerék, no meg a krétapor is sokszorozza a súrlódást a kúpon.
            , dino125ad és 3 további látogató kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              Igen, értem amit írsz, na nálam ezért tűnt el a gyújtás mert nem volt ami pozicionálja.... gyanakodom a lendkerékre is, kilehet kopva az ékpálya benne? Reménykedek a legjobb eset megvalósulásában.

              Komment


                #8
                a pozicionálás csak addig kell amíg nem rögzíted a lendkereket a csavarjával. utána már semmi szerepe nem lehet, mert ha igen, no akkor nyíródik az ék. az ékpálya kikopása miatt sem nyíródhat az ék. akkor, és csak akkor nyíródik az ék, ha nincs kellően rögzítve a lendkerék a főtengelyen.

                Komment


                  #9
                  Jaaa értem akkor lehetséges hogy nem lett meghúzva annyira hogy a kúpos részre felszoruljon s azért nyírta szét.... no majd kioperáljuk s jobban meghúzom a csavarját az tuti!

                  Komment


                    #10
                    nem kell észnélkül meghúzni. a nyomaték-értékre nem emlékszem,- neten megtalálható ha érdekel- de egyre ügyelj: ne legyen olajos, zsíros se a főtengely kúpos felülete, se a lendkerék kúpos furata se. használj krétát, ahogy soveny barátunk javallotta

                    Komment


                      #11
                      Habár nem vagyok rá büszke, sikerült így két reteszt is kinyírnom az S51-esemen. Nem húztam rá eléggé az anyát (illetve a második alkalomnál már nem is tudtam), nem "hatott" a kúposság, a fránya lendkerék meg kettényírta a reteszt.
                      Végül az anya lecserélésével és megfelelő meghúzással megoldódott.
                      (meg persze a reteszt is kellett cserélni, hiszen elvágta a lendkerék..)

                      Ahogy egy öreg barátom szokta mondani: nem kell tovább húzni, csak a szakadás előtt egynegyed fordulatig.

                      (De legalább jó lecke volt ez évekkel ezelőtt, azóta valahogy jobban figyelek a kötőelemekre úgy általánosságban is)
                      Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2012 márc. 27, 20:43.
                      There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                      Komment


                        #12
                        Hamár így nosztalgiázunk ki hogy járt ékkel akkor én is.
                        Ha Pannónián kellene a megoldás akkor tudnám mondani 3-as 4-es fúróhegy alkohol mentes sör "kézremegés elkerülése végett" és a sikeres bányásat után "már nem tudom melyik" szeg 4mm átmérős fejfelölői végéből vág és berak
                        1-2 éve én rosszul ütöttem fel a lendkereket. Ez arra volt jó, hogy pár km. után a gyújtás mindenhol volt Szerencsére haza jött a lábán.
                        De mint előrébb is írták a kúp a lényeg az ék csak tájolás erőltetni nem ildomos mert kerüli a munkát

                        Komment


                          #13
                          Kedves Dott!

                          Többen írták már,az "ördög" a kúpban lakik.A kúpos illesztés a legtökéletesebb rögzítési forma,két egy tengelyen elhelyezett alkatrész között.A lendkerékmágnes esetében az ék csupán a helyzetet hivatott rögzíteni.Amennyiben működés közben a kúp a kúpban elmozdul,-netán megforog,az ezer rossz.Túl azon,hogy elmegy a gyújtás,amely a kisebb rossz,a két felület között,úgynevezett berágódás képződhet,mely a lendtömeg egytengelyűségének megbomlását eredményezheti,-természetesen szélsőséges esetben,amely dinamikus kiegyensúlyozatlanságot eredményezhet,az-az a lendkerék "ütni" fog.

                          Hogyan távolíthatod el a beragadt ékmaradványt? A "beragadást" a megforgás következményeként jelntkező elkenődés okozza.Püfölni,ütni-verni semmi esetre sem szabad,nem jelenti ez azt,hogy egy jól irányzott,határozott ütéssel nem lehet kibillenteni a fészkéből az ékmaradványt,de nincs egy fiksz pont,ahová egy kicsi lyukasztót,a főtengely tengelyével,úgy 25-30 fokos szöget bezárva betámassz és egy határozott ütéssel kimozdítsd az ékmaradványt.Javaslatom,de lehet nem fog bejönni,keresd meg az ék sziulettjét,keresd meg a geometriai középpontját és egy 2,5mm.-es fúróval,fúrj egy max.2mm. mély furatot.Miután a furat elkészült,akkor kell megtámadni az éket, a fent említett szögben és módon,egy határozott,de nem kovácsolás szerű ütéssel.Nagyon fontos,hogy szerszámként egy olyan lyukasztó szerű eszközt kell alkalmazni,mely 2,5mm.-nél keskenyebb,hogy az ék,ne tudjon szélességében nyúlni és ezáltal még jobban befeszülni.

                          Egyáltalán nem biztos,hogy a fentiekben leírt eljárás eredményre fog vezetni,a szakszerűségét illetően pedig magam is megkérdőjelezem.A kérdés felvetésekor az volt az első szempont,hogy a motor össze van szerelve és nagyon nem jó lenne egy "replayt" csinálni.

                          Ideális esetben,-ilyen esetben a főtengely és a lendkerék is legalább is annak az agya eldobós,mert,ha a kúp a kúpban megforog,annak mechanikai helyreállítása,csak axiális méretváltoztatással történhet,mely viszont káros a mágneses erővonalak,ideális helyzetére,mely azért a mágnesgyujtás esetében ajánlott!

                          Üdvözlettel:Che

                          Komment


                            #14
                            Köszi a részletes leírást, úgy vélem én voltam aki kapkodott tegnap délután szerelés közben, s nem húztam rá megfelelően a lendkereket a kúpjára. Ma jön át a mester aki már egyszer kiműtötte belőle sikerrel, ha megismétlődik újra a probléma a kúp hibája miatt ne adj isten, akkor "replay" lesz.

                            Komment


                              #15
                              No megtörtént a műtét. 1,5-es fúróval az ék közepén meg lett fúrva, s így nagy nehezen ki tudtuk ütni egy pontozóval. Amit vettem másik éket sokkal jobb, mert az előző nagyon kicsi volt.

                              A mester még pluszban segített bekötni a simson gyújtáskapcsolóját is, így most már használható. Na persze mindig történik valami, most a kuplung bovdenről szakadt le a dió. Ezek már kicsi "gondok"

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X