Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Homokszórás, alapozás, szinterezés egy helyen?

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Homokszórás, alapozás, szinterezés egy helyen?

    Üdv!
    MZ TS 125 felújítása közepettén vagyok.
    Voltam ma a festőnél.
    Az mondta, hogy el kell vinni minden alkatrészt homokfúvásra, de olyan helyre ahol alapozzák is.
    A vázat és a fekete alkatrészeket alapozzák le, majd fekete színben legyen porfestve.
    A kék színű dolgokat a homokszórás után alapozzák le, majd Ő csiszol, festi, stb..

    Nos én Debrecen közelében lakok.. Itt a környéken lenne a legjobb megcsináltatni..
    Tudna valaki műhelyet ajánlani ahol a minőség és az ár is elfogadható?

    Előre is köszönöm!

    CRU3L

    #2
    Az drága lesz...

    Az a cég, aki homokszóróz, és alapoz is egyben, az nem fillérekért dolgozik... Arról nem is beszélve, hogy az alkatrészeket homokszóráshoz alaposan elő kell készíteni, majd szórás után ismét ellenőrizni, átdolgozni, és ezután alapozni.


    Valahogy így kéne kinézni a folyamatnak: oldószeres mosás, homokszórás, oldószeres mosás, bemaróalapozás, feltöltő alapozás. Homokszórás előtt-után az összes hegesztést, egyengetést, fúrást-faragást el kell végezni az alkatrészeken, és bemaró alapozó után már nem szabad hozzányúlni. Ha homokolás után kimarad a bemaró alapozó, akkor pár év után alá fog rozsdásodni a festéknek, és ledobja. Ha van rá lehetőség, komplett rendszert kell használni. Válaszd ki a színfestéket. Valami jó minőségű autófestéket ajánlok, pl. 2k body. Ehhez használd a saját alapozóját, és feltöltőjét. Így lesz jó a végeredmény.
    beothy58, OdinHEM és 4 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      CRU3L eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Voltam ma a festőnél.

      ......aki azt mondta neked , hogy a vázat vidd szinterezni ------az nem fényező , hanem ahogy mondod : festő -szobafestő .
      OdinHEM, sinter és 3 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        ahogy mondod : festő -szobafestő .
        Miért vannak az emberek rákattanva mostanában a szinterezésre? Szerintem nem való motorkerékpárra. Sokan pl. az mz alu felnijét is szintereztetik... Mi lesz abból 1-2-3 gumiszerelés után? Javítani se lehet, ha 1-2 helyen megsérül.
        OdinHEM kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Szinterből is van jó minőségű és tartós+ uv álló. Olyan felületet tudnak létre hozni,hogy az embernek leesik az álla. (persze nem olcsó,s máshol van)

          - - - Updated - - -

          Ettől függetlenül a festést pártolom.
          OdinHEM és CRU3L kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            gesszti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Az drága lesz...

            Az a cég, aki homokszóróz, és alapoz is egyben, az nem fillérekért dolgozik... Arról nem is beszélve, hogy az alkatrészeket homokszóráshoz alaposan elő kell készíteni, majd szórás után ismét ellenőrizni, átdolgozni, és ezután alapozni.


            Valahogy így kéne kinézni a folyamatnak: oldószeres mosás, homokszórás, oldószeres mosás, bemaróalapozás, feltöltő alapozás. Homokszórás előtt-után az összes hegesztést, egyengetést, fúrást-faragást el kell végezni az alkatrészeken, és bemaró alapozó után már nem szabad hozzányúlni. Ha homokolás után kimarad a bemaró alapozó, akkor pár év után alá fog rozsdásodni a festéknek, és ledobja. Ha van rá lehetőség, komplett rendszert kell használni. Válaszd ki a színfestéket. Valami jó minőségű autófestéket ajánlok, pl. 2k body. Ehhez használd a saját alapozóját, és feltöltőjét. Így lesz jó a végeredmény.
            Szia !

            A porszórás (szinterezés) folyamata az alábbi:

            Felűletelőkészítés: Fémfelület tisztítás vegyi kezeléssel, vagy mechanikus homokszórással történik. A vegyi kezelésnél a zsírtalanítást követően a tapadás fokozása érdekében foszfát réteget képeznek a felületen 1-3 mikron vastagságban.
            Porszórás: A megtisztított fémfelületre speciális porszóróval egy kabinban a hideg letestelt fémfelületre felszórjuk a műanyagalapú porfestéket, mely a sztatikus feltöltődés következtében megtapad a felületen. A sztatika változtatásával a megtapadt réteg szabályozható.
            Beégetés: Konvekcíós vagy légkeveréses kemencében a porszórt elemeket 160-180 C közötti hőtartományban 15-20 perc időtartammal ráolvasszuk a fém felületére.
            Az így kapott visszahűlt felület 50-70 mikron rétegvastagságnak felel meg. Ezt a réteget növelni lehet alapozással, dupla porszórással, meleg fémfelülettel akár 150-250 mikronig.

            üdv: Zoli

            Komment


              #7
              Köszönöm a válaszokat. Csak a váz lesz szinterezve! A belsejében mi lesz? Ott kezeljem le rozsdamaroval?

              CRU3L

              Tapatalk-kal küldve az én C5303-el
              Utoljára szerkesztve a következő által: CRU3L; 2015 júl. 01, 10:15. Oka: jav.

              Komment


                #8
                CRU3L eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Üdv!
                MZ TS 125 felújítása közepettén vagyok.
                Voltam ma a festőnél.
                Az mondta, hogy el kell vinni minden alkatrészt homokfúvásra, de olyan helyre ahol alapozzák is.
                A vázat és a fekete alkatrészeket alapozzák le, majd fekete színben legyen porfestve.
                A kék színű dolgokat a homokszórás után alapozzák le, majd Ő csiszol, festi, stb..

                Nos én Debrecen közelében lakok.. Itt a környéken lenne a legjobb megcsináltatni..
                Tudna valaki műhelyet ajánlani ahol a minőség és az ár is elfogadható?

                Előre is köszönöm!

                CRU3L
                Szia !

                Én is most újítom jel a jawamat. Mivel ismerem mindkét technológiát (szinterezés, festés) sokat agyaltam azon, hogy mi legyen a felület kezeléssel, de végül a hagyományos festés mellett döntöttem.

                Egyébként a motor felújítás mindig a felület tisztással indul. Ezt manapság homokszórással a legkönnyebb elvégezni, mert gyors és szép homogén felületet eredményez. A festőd azért ajánlotta, hogy ott is alapoztasd ahol homok-szóratod, hogy a szép tiszta alap fémfelület nem szennyeződjön már a festés előtt.
                Én egyébként a homokszórást követően máshová vittem festeni az alkatrészeket, ahol persze egy tisztítással/áttörléssel kezdték, majd jött az alapozás. A festést kérésemre 2 komponenses autó festékkel végezték és nem kértem lakkozást.

                Üdv: Karezoli

                Komment


                  #9
                  szép tiszta alap fémfelület nem szennyeződjön már a festés előtt
                  ...és hogy ne rozsdásodjon. Homokszórás után párás időben (vagy ha rácseppen a víz) képes fél óra alatt bebarnulni a vas.

                  Komment


                    #10
                    De ha jól értem a váz szinterezesevel sem tudok mellenyulni nagyon ha rendesen megcsinálják. A kék színű alkatrészek nekem is 2k festékkel lesznek festve, már a RAL kódot is megtaláltam. A két oldalsó csomagtartó az krómozott, elvileg le sem viszi a homokszoras. Azzal még nem tudom mi lesz. Újrakrómoztatni elég drága lenne szerintem.

                    Tapatalk-kal küldve az én C5303-el

                    Komment


                      #11
                      Csak a váz lesz szinterezve!
                      Ha összerakáskor sérül a bevonat, akkor hogy fogod javítani?

                      "rozsdamaró" az nem tartós védelem. Csak ideiglenesen passziválja valamennyire a vas felületét, amíg valami bevonat rá nem kerül.

                      A belsejét előre nem tudod bevonni rozsdagátló festékkel, mert szinterezéskor kiolvad belőle. Szinterezés után meg maszkolhatod a váz külsejét, hogy ne kend össze a rozsdagátlóval.

                      Komment


                        #12
                        Ha összerakáskor sérül a bevonat, akkor hogy fogod javítani?
                        Nekem erről a fémvázas, szinterezett ruhaszárító jut eszembe. Egyszer csak elkezd felválni a bevonat, aztán végigfut alatta a rozsda.
                        Festés, aztán ha megsérülne, akkor oda azonnal egyetlen pötty festék hegyes ecset végével és megelőztük a korróziót.
                        There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                        Komment


                          #13
                          fémvázas, szinterezett ruhaszárító
                          Meg a mosógép, meg a tűzhely, meg a hűtőszekrény... A legkisebb sérülés után alattomosan kirohad a bevonat alól a vas, és amikor már látszik, késő bármit is kezdeni vele.

                          Komment


                            #14
                            Ha összerakáskor sérül a bevonat, akkor hogy fogod javítani?
                            Azért kell szinterztetni, hogyha hozzáér valami akkor ne pattogjon le a festék. Így elég masszív bevonat jön létre.


                            Egyszer csak elkezd felválni a bevonat, aztán végigfut alatta a rozsda.
                            Elvileg ezért kell előtte alapozni, mert különben csak lepattan darabokban.

                            —¹CRU3L

                            Komment


                              #15
                              Azért kell szinterztetni, hogyha hozzáér
                              Pl. a blokktartó csavarok, hátsó lengővilla, sztender, stb nem csak "hozzáérnek".
                              Lehet, hogy valamivel keményebb, mint egy jófajta festék (bár vannak kételyeim...) de szinterezésnél csak 1 esély van.

                              Meggyőzhető vagyok... mutassatok olyan motorkerékpár vázat, alkatrészeket, amik 8-10 éve szinterezve voltak, és azóta folyamatos használatban vannak, ütve-vágva. Vagy olyan alu kereket, ami 8-10 éve lett szinterezve, és azóta pár alkalommal le lett már szerelve róla a gumi. (szerelővassal, útszélén...)

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X