Közlemény

Collapse
No announcement yet.

EAN esztergák szerelése, karbantartása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Ezt a sok otthonülő ....... rakjam be a marót a ducatóba azt vigyem el valamelyikőtökhöz ?

    Amióta az EAN on előtoláson nekiment a közepe a végének ( igaz 20 éve ) , azóta nem csinálok olyant amit nem tudok . Lassan megtanultam egy csomó mindent -de nem vagyok pap ! Nem akarok holtig tanulni . Azt akarom élvezni ,amit tudok . Ha tanulok valamit , az szinte mindig csak egy kis lépés .

    A géphez talán megvan minden , de nem tudom biztosan . Osztófej igen , és talán néhány ismeretlen vasdarab is . Ami lehet akár a meghajtása is .


    " A technológiai sorrendet egy mérnöki képesítéssel rendelkező technológus sem tudta volna jobban leírni,mint a Máté "

    Ezt tudom , tudtam már 30 éve is . Ezért vittek be nehezen az erdőbe eddig is .... De én tisztelem annyira -ezt a szakmát is - , hogy nem nézek meg egy jutub videót és olvasgatok el egy könyvet , aztán azt mondom : üzembiztos marós is vagyok .

    A rólam sugárzó , elhíresült , magabiztosság , kizárólag azokra a dolgokra vonatkozik -amit tudok .

    Ha látnám , megérteném , nagyon valószínű , hogy legközelebb ,ha valaki ilyen után érdeklődne --------úgy adnám elő , mint ha én szartam volna a marógépet .

    Ez van , marad a köszörű . Azért köszönöm a biztatást .

    Viszont figyelek ! -a nagy gyötrődésben eszembe se jutott , ami ott van az orrom előtt-----Józsi bátyám szakmai nyelvre fordította - hülyeségem : 88 mm emelkedésű menet , horony !!!

    Nos ezt a kérdést , így feltéve az egyik esztergályos fórumba ..........hoppá !!! nem röhögnek ki és esetleg valaki rájelentkezik .......



    Komment


      joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      -a nagy gyötrődésben eszembe se jutott , ami ott van az orrom előtt-
      Dremmelel csinálnak a mai srácok csodát,neked talán akad hasonló csepeli levegős,amit úgy irányíthatsz ahogy kell.

      Ma amit nem muszáj,azt nem hagyományosan készítik talán már a technológia sem annyira fontos ,az én számomra érdekes dolog volt.Ma sem értem miért kínlódnak sokat az emberek,nem egyszer fordítva nekikezdve a dolgoknak.
      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

      Komment


        mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Dremmelel csinálnak a mai srácok csodát,neked talán akad hasonló csepeli levegős,amit úgy irányíthatsz ahogy kell.

        persze úgy csináltam az előző tízet is
        mátéapu kedvelte ezt.

        Komment


          Sziasztok.
          Ujra itt,egy oszlopos fúróval kapcsolatban jöttem hozzátok.
          Vettem egy régi Magyar oszlopos fúrógépet (Fo25 kategória) és szeretnék megtudni róla minnél többet.
          Hol gyártották,kb mikor esetleg egyéb adatok.Pl súlya.
          A linken látható gép nem az enyém (azt darabokban hoztuk el) kb 350kg lehet.
          A hirdetésen szereplőn van tábla és azt sikerült kivenni hogy "Bp VII. Rózsa utca 5.
          Szerszámgépjavitó KTSZ"
          Nem tudom hogy itt javithatták e vagy itt gyártották.
          Minden apró infót megköszönök!!

          https://szerszampiac.hu/szerszamgep/...urogep_1106910

          Egyben a közelgő ünnepi napok előtt kivánok mindenkinek Kellemes Karácsonyi Ünnepeket!!!

          Komment


            joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Nincs valakinek olyan gépe , ami tud ilyent ? Nagyon nem fűlik a fogam , 21 db ot kézzel köszörülgetni ..
            Nálunk a cégnél az öntött csapágyakba úgy marják bele a hornyot esztergánn. befogják a tokmányba az öntött csapágyat és a késtartóba van egy késszáras tartó amibe rögzithető egy levegős turbómarógép, benne egy 6-os vagy, 8-as gömb maró , és a tokmányt kézzel forgatva a a szánt kézzel irányítva belemarják a hornyot. Ezt én így láttam.

            Különben milyen olajszívattyú fogaskerék tengelye van a képenn. A fogaskereket ki készítette?

            Komment


              igen az úgy jó - mert egyenes vonal

              fiat 850 és azzal megegyező motorok pumpája

              használt jó állapotú kerekek válogatva , magasság köszörülve
              maradona67 kedvelte ezt.

              Komment


                joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                használt jó állapotú kerekek válogatva , magasság köszörülve
                Nálunk is újítanak fel olajpumpát, a házat is felújítják sokszor, és ha kell új fogaskereket is csináltatnak, csak elég nyögve nyelőssenn készülnek. Azért kérdeztem hogy újak-e
                a fogaskerekek hátha valami új beszerzési forrás lenne.

                Komment


                  ehhez néha kapni , de le is gyártják a -----IV ker ben


                  persze a házat is megdolgozom .....
                  maradona67 kedvelte ezt.

                  Komment


                    Sziasztok!

                    Érdekes dolog történt a géppel. Pár napja dolgoztam egy POM anyagon a közepét szúrtam ki. KB D30-as átmérőnél jártam a legnagyobb fordulaton amikor is a gép elkezdett lassulni és meg is állt. KB 10mp alatt törtét mindez. Nem kerregett nem adott ki semmilyen szokatlan hangot egyszerűen csak megállt. gyorsan lekapcsoltam a karral. Majd azonnal ráindítottam és gond nélkül elindult. Azóta sem jött elő ez a gond. Azonnal megnéztem a perselyszorító anyákat de azok még csak kézmelegek sem voltak. A gép 19°C-os helyen van. 80W90-es olajjal feltöltve. Fáziskimaradásra tippelek vagy ami rosszabb elképzelhető, hogy megfordult az egyik persely a helyén? Képes az megfogni egy 1.3Kw-os motort? A fáziskimaradásnak egyébként semmi más jele nem volt az épületben...

                    Fordult veletek elő ilyen eset?

                    Komment


                      Szerintem sűrű az olajad,főleg ha szoros a főorsócsapágyad,járasd egy fél nap,és utána nézd meg a lógását,ha viszont keveset dolgozol akkor lazíts a csapágyon.

                      A siklócsapágyak nagyon kényesek.!
                      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                      Komment


                        Igaz! Szoros lehet a csapágy, ugyanis leszúráskor rezonált a gép én meg szorítottam rajta. De nem melegedett hoszabb etapokon sem. Annyi még, hogy a gép mikor ezt csinálta jobbra forgott.
                        Te milyen olajjal használod?

                        Komment


                          samtron eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          e milyen olajjal használod?
                          Az én gépem kúpgörgősön forog a siklócsapágyast nem szerettem eladtam,hasonló gondok miatt ,nem gyors,hirtelen munkára való.nagyon türelmes alapos embereknek való:én nem vagyok olyan.
                          Légy türelmes nagyon éles késsel határozott előtolással szúrj kissé magasra állított késsel kb-fél mili,Én még úgy tanultam,ha a gép remeg akkor hátramenetben kell leszúrni lefordított késsel,jó volt míg el nem törtem azóta nem köszörültem "fonák kést"egyenesen szúrok a lehető legkeskenyebb késsel...gondolom tudod ,hogy a lehető legközelebb szúrunk a tokmányhoz és lehetőleg megtámasztjuk a szegnyereggel az anyagot....
                          Che kedvelte ezt.
                          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                          Komment


                            Sajnos csepeg a gépből az olaj.Azért választottam a vastagabb olajat. Kb 4mm-es késsel szúrok bár mostanában nem rezonál.

                            Köszi a válaszokat!

                            Komment


                              samtron eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Sajnos csepeg a gépből az olaj.Azért választottam a vastagabb olajat
                              Tégy alá tálcát vagy valamibe vezesd bele ,szorits arra a részre filszet és hagyj egy fület amit egy edénybe vezetsz,nem lehet mindent kijavítani,de korlátozni,terelgetni célszerűbb.
                              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                              Komment


                                samtron eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Tiszteletem az Uraknak!

                                Segítséget és pár jótanácsot szeretnék kérni a következő ügyben. Vettem egy EAN 1000 (régebbi) gépet. Sajnos nem volt gondos a gazdája. alig volt benne olaj nem érte el a fogaskerekeket sem.
                                Karok letörve majd behegesztve stb stb de működött. Hazahoztam, lepucoltam töltöttem bele sima motorolajat csak, hogy ki tudjam próbálni. Pár perc után mocskosul elkezdte permetezni az olajat a tokmány mögötti részen majd másnapra minden létező a Norton szekrényből kiálló kar/fogaskerék mögül elkezdett szivárogni az olaj. Tudom, hogy sokkal vastagabb olaj kellene bele de nektek milyen olaj vált be és meddig öntsem fel.
                                Továbbá néztem a főorsó kotyogását is sajnos az is 0,15mm. Ezzel kapcsolatban annyi lenne a kérdésem hogyan tudom megszüntetni a "lógást" ill mindenképpen szükséges a bronzpersely hónolása?
                                Végül vannak ebben a gépben szimeringek "O" gyűrűk? A gépkönyvében csak radiális ill axiális csapágyakat találtam...

                                Köszönöm!
                                Szia!

                                A főorsó és a csapágy kopásakor a felületen barázdák keletkeznek. Csapágyállításkor (a siklócsapágy) nem csak átmérőben szűkül hanem tengelyirányban is elmozdul. A barázdák is eltolódnak, leszúrásnal még mindig remegni fog de nagyobb fordulatnál megszorul a főorsó. A bronzcsapágy hántolása és a főorsó köszörülése megoldja a jelenséget.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X