Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Jawa 350 lengővilla

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    a tűgörgős is elpusztul a zsírhiánytól, talán még hamarabb is-
    Ez így igaz ! Hiszen kenés minden mozgó alkatrésznek jót tesz , gondold el ha szárazon ...
    Viszont a müanyag perselyessel összehasonlítva (a silent-block -oshoz képest meg pláne...) , valamiért stabilabbnak tűnik ... , a kenőanyag könnyebben bejut a görgők közti nagyobb hézagok miatt , továbbá kevésbé szorítja ki a kenőanyagot is . Kb 3-4 éve bizonyítgat , igaz csak ritkán van használva ...de akkor rendesen .

    Komment


      #17
      emu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      a tűgörgős is elpusztul a zsírhiánytól, talán még hamarabb is-
      Igaz! Krosszmotorba már én is csináltam, a központ himbája és a lengőkar csapágyai lettek oda. Nem is a zsírhiány volt az elsődleges ok, hanem a vízszigetelés gyári hiánya.
      a kenőanyag könnyebben bejut a görgők közti nagyobb hézagok miatt , továbbá kevésbé szorítja ki a kenőanyagot is
      Erről beszélek. A víz is.
      "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
      "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

      Komment


        #18
        Szervusztok!

        Egy motorkerékpár esetében a lengővilla mozgása nem körkörös,még a legextrémebb esetben sem több a csuklópont körüli mozgás mint 30 fok.Az elmozdulás igen dinamikus hatásokra történik,ezért a mozgáspontokra nagy erők hathatnak.Bronzpersely esetén,sokkal nagyobb felületen támaszkodik fel a lengővilla tengelye,ezért úgy gondolom,hogy az masszívabb is mint a tűgörgő,ahol mint a tengelyen,mint a perselyben a görgők csak vonalszerűen találkoznak.

        Egy dinamikus ütésszerű elmozdulás esetén,mint pl. egy kátyú,elképzelhető milyen nagy erők haladnak át a tűgörgőkön,amelyek maradandó sérülést okozhatnak,mint a tengelyen,mint a perselyen.

        Az esetleges szennyeződésektől a tűgörgős csapágyakat,megvédeni is sokkal nehezebb,méretük miatt sok esetben extrém szimering szükséges,amit elég nehéz beszerezni főleg akkor,ha átalakításról beszélünk.

        A lengővilla csapágyak esetében úgy gondolom,hogy sokkal nagyobb hangsúly kell helyezni a kenésre mert,ha tartósan jól működő lengővillát szeretnénk akkor annak csapágyazása soha nem lehet kenetlen!

        Üdvözlettel:Che

        Komment


          #19
          A lengővilla csapágyak esetében úgy gondolom,hogy sokkal nagyobb hangsúly kell helyezni a kenésre mert,ha tartósan jól működő lengővillát szeretnénk akkor annak csapágyazása soha nem lehet kenetlen!
          Lásd a csepptankos Jawák kenési rendszerét a lengőkarnál. Én a zsírzószelencén gondolkodtam már(esetleg rugós megoldással is).
          http://rolling.hu/kereses/zsirzo/ZSIRZOSZELENCE.php
          A faipari NC gépen amin dolgoztam, ilyen rendszerű kenés volt. Ha oda jó, akkor ide is. Attól kopik ki, hogy elfelejtjük lezsírozni. Mindenki "karbantartásmentes" dolgokra vágyik, pedig mostanára megkaptuk már az élettartamra gyártott cuccokat.
          Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2017 ápr. 09, 21:04.
          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

          Komment


            #20
            Ebbe 2db mély hornyú van. A másik 5 csuklópont meg műanyag perselyes.
            Click image for larger version

Name:	20170409_205131.jpg
Views:	1
Size:	205.3 KB
ID:	151747Click image for larger version

Name:	20170409_205144.jpg
Views:	1
Size:	210.7 KB
ID:	151748
            Mondjuk ez jóval kisebb és egyszerűbb gép, de terepre van tervezve

            Komment


              #21
              Szervusztok!

              Ez a kerékpár,-?Ismét egy teljesen feleslegesen túlbonyolított használati eszköz.A napjainkban gyártott kerékpárokkal kapcsolatban,csak annyi a megjegyezni valóm,-hogy ez már a technika öncélú diadala az emberi józan ész fölött.

              Nem tudom ki hogy van vele,de én azt várom el egy kerékpártól,hogy egyszerű szerkezetű,strapabíró és könnyű hajtású legyen és lehetőleg ne törje fel a nyereg a valagamat.Legyen rajta fék elöl és hátul, világítás,hogy lássanak engem a közlekedésben résztvevők és aki dimbes dombos tájakon kerékpározik,annak legyen módja változtatni az áttételi arányon,amit maximum három fokozatú váltóval meg lehet oldani,az összes többi kaka amit ráaggatnak a mai kerékpárokra,csak felesleg.

              Ilyen alföldi sík területen még a váltót is nélkülözni lehet,mert a kerékpározáshoz comb kell,nem pedig egy rakás fogaskerék és az áttétel változtatásához egyre bonyolultabb és javíthatatlan kezelőszerv.

              Üdvözlettel:Che

              Komment


                #22
                A témához: Simson 250 lengővilla két sorban tűgörgőzött kb 25mm szélességben. A legtöbb gépet már átalakították perselyesre. Ha a gazda gondos volt,s karbantartotta..akkor az nem kopott el. Volt GPX 750 R Kawasakim,azon a kopott tűgörgős rendszert kiváltottam műanyaggal. Nálam az is jól működött,pedig ha csak lehetőség volt..tőgázzal hajtottam.

                Komment


                  #23
                  Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Szervusztok!

                  Ez a kerékpár,-?Ismét egy teljesen feleslegesen túlbonyolított használati eszköz.A napjainkban gyártott kerékpárokkal kapcsolatban,csak annyi a megjegyezni valóm,-hogy ez már a technika öncélú diadala az emberi józan ész fölött.

                  Nem tudom ki hogy van vele,de én azt várom el egy kerékpártól,hogy egyszerű szerkezetű,strapabíró és könnyű hajtású legyen és lehetőleg ne törje fel a nyereg a valagamat.Legyen rajta fék elöl és hátul, világítás,hogy lássanak engem a közlekedésben résztvevők és aki dimbes dombos tájakon kerékpározik,annak legyen módja változtatni az áttételi arányon,amit maximum három fokozatú váltóval meg lehet oldani,az összes többi kaka amit ráaggatnak a mai kerékpárokra,csak felesleg.

                  Ilyen alföldi sík területen még a váltót is nélkülözni lehet,mert a kerékpározáshoz comb kell,nem pedig egy rakás fogaskerék és az áttétel változtatásához egyre bonyolultabb és javíthatatlan kezelőszerv.

                  Üdvözlettel:Che
                  Tény és való hogy több a hibalehetőség mint egy hagyományos bicajon. Én Borsodi gyerek vagyok, nem tudom hogy alföldön mi a jó, de itt váltó nélkül szívás az élet Sok évig volt egy sima fapados montim. Letekertem vele néhány ezer kilométert, jó részét erdőbe amit a térd és csukló ízületeim nem háláltak meg túlzottan...
                  Aztán lecseréltem erre a drágaságra, amire azóta ráköltöttem még 1-2 olcsóbb bicaj árát. De össze se lehet hasonlítani.
                  Az érzés amikor az erdőbe egy frissen tarra vágott területen(na nem az úton, a fák maradványai között között) legurulsz a domboldalon és mindenen szépen átsiklik a gép Na az megérte a pénzét.

                  Az a sok csuklópont meg azért van mert a hátsó villát néhány cm-el le és fel lehet mozdítani a rugóstag vonalához képest. Így baromi nagy tartományban állítható a hátsó rugózás, minden útviszonynak megfelelően. Így egy olcsó hátsó rugós tagból ki lehet hozni ennyit mint egy méregdrágából.

                  Csak kár hogy munka mellett már se időm se erőm nincs rá. Jó ha havonta egyszer napfényt lát a gép... Persze csak nyáron.

                  Click image for larger version

Name:	P4210004.jpg
Views:	1
Size:	200.6 KB
ID:	151755Click image for larger version

Name:	P1300069.jpg
Views:	1
Size:	196.5 KB
ID:	151756
                  Utoljára szerkesztve a következő által: heeegany; 2017 ápr. 10, 22:01.

                  Komment


                    #24
                    Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Szervusztok!

                    Egy motorkerékpár esetében a lengővilla mozgása nem körkörös,még a legextrémebb esetben sem több a csuklópont körüli mozgás mint 30 fok.Az elmozdulás igen dinamikus hatásokra történik,ezért a mozgáspontokra nagy erők hathatnak.Bronzpersely esetén,sokkal nagyobb felületen támaszkodik fel a lengővilla tengelye,ezért úgy gondolom,hogy az masszívabb is mint a tűgörgő,ahol mint a tengelyen,mint a perselyben a görgők csak vonalszerűen találkoznak.

                    Egy dinamikus ütésszerű elmozdulás esetén,mint pl. egy kátyú,elképzelhető milyen nagy erők haladnak át a tűgörgőkön,amelyek maradandó sérülést okozhatnak,mint a tengelyen,mint a perselyen.

                    Az esetleges szennyeződésektől a tűgörgős csapágyakat,megvédeni is sokkal nehezebb,méretük miatt sok esetben extrém szimering szükséges,amit elég nehéz beszerezni főleg akkor,ha átalakításról beszélünk.

                    A lengővilla csapágyak esetében úgy gondolom,hogy sokkal nagyobb hangsúly kell helyezni a kenésre mert,ha tartósan jól működő lengővillát szeretnénk akkor annak csapágyazása soha nem lehet kenetlen!

                    Üdvözlettel:Che
                    Szaktársak!
                    ÉÉÉÉrtem én, hogy bronzpersely kontra tűgörgő...teljesen igazad van.
                    Az a sok japán kacat? A lengővillákban egyik oldalon tűgörgő, másik oldalon egy sima radiális golyóscsapágy van, ami állítólag kis mértékben támaszt tengelyirányban. Vagy ott mások az útviszonyok azért alkalmazzák ezt a technikai megoldást?
                    A víz és az egyéb trágya kiszorítására gumigyűrű, vagy egyedi tömítés tökéletes lenne. Pl mint egy hidraulika munkahenger rúdtömítés. Egyediben legyártják keményebb, vagy puhább anyagból igény szerint, pár üveg sör áráért.

                    Egyébként szerintem aki tűgörgőset akar csinálja meg, aki marad a bronzperselynél, az maradjon. Eszem ágában nem lenne senkit rábeszélni erre, vagy arra.
                    Más a helyzet a gumi szilentekkel. Na az egy rakás fos. Olyan, mintha taknyon menne az ember. Egyik komám a 250-es ETZ-be rakott honda nsr 125 futóművet. Mentem vele. Na az valami eszméletlen volt. Élmény volt vele motorozni.

                    Komment


                      #25
                      Más a helyzet a gumi szilentekkel. Na az egy rakás fos.
                      Igénybevételtől függ. A Simsonnál még jó. Az MZ tipusainál még épp megfelelő...de a stabil tartású (tűgörgő v persely) javít a stabilitáson.

                      Komment


                        #26
                        Nem kicsit .... Bár vannak mindig szkeptikusok . Kipróbálva ezt is, és azt is kb annyi a különbség mint a kúpgörgős és a golyós kormánynyak csapágynál ! Igaz , aki ugyanazon motornál nem próbálta mindkét verziót , nehezebben mondhat pártatlan véleményt ! Egy 250-es ETZ tűgörgősre alakítása után , valószínű zongorázni lehet a különbséget , pedig az nem egy híresen stabil vázzal rendelkezik. Furcsa , de a müanyag perselytől is jobbnak mutatkozott , egyébkét minek alkalmaznák neves gyártók is ezt a fajta megoldást , csak a tömítettséget , és a tengelyirányú elmozdulást kell megoldani .... soxor egy "O" -gyűrű is elegendő. Bár ahol gazdagon áll a zsír , a viz is nehezen jut be , főleg leszűkített rések esetén. Kenés pedig (rendszeres !) kell , tudom babra munka , de valamit - valamiért . A két megoldás közti különbséget, valószínűleg nem lehet egy alföldi örömmotorozás közben észrevenni , egy könnyű , vagy gyengécske gép esetén . De meggyőződésem , hogy a görgős megoldás stabilabb , jobb úttartást biztosít , élettartamát tekintve nem rosszabb (megfelelő anyagminőség esetén) , a gumi-silentes , vagy műanyag-perselyes (esetleg bronz) megoldáshoz képest.
                        De a legegyszerűbb , ha megkérdezünk valakit, aki egyazon motornál próbálta mindkét verziót kanyargós útszakaszon , átlagosnál erőltetettebb menetben !

                        - - - Updated - - -


                        Nem is a zsírhiány volt az elsődleges ok, hanem a vízszigetelés gyári hiánya.
                        a kenőanyag könnyebben bejut a görgők közti nagyobb hézagok miatt , továbbá kevésbé szorítja ki a kenőanyagot is
                        Erről beszélek. A víz is.
                        Ha megoldod (főleg egy Cross motornál) a víz elleni tömítettséget nincs ez a problémád!

                        - - - Updated - - -


                        csuklópont körüli mozgás mint 30 fok.Az elmozdulás igen dinamikus hatásokra történik,ezért a mozgáspontokra nagy erők hathatnak.Bronzpersely esetén,sokkal nagyobb felületen támaszkodik fel a lengővilla tengelye,ezért úgy gondolom,hogy az masszívabb is mint a tűgörgő,ahol mint a tengelyen,mint a perselyben a görgők csak vonalszerűen találkoznak.
                        A kis szögelfordulás miatt, alacsony emelkedésű (vagy több bekezdésű) zsírzóhorony alkalmazása biztosítaná a kenést , ami a felület erős csökkenéséhez vezetne (szerintem) , pont az igénybe vett részeknél szorítaná ki a kenőanyagot , hiszen a rugók állandó terhelése miatt nincs nyugalmi helyzet (! ) .... lecsökkent felület , ergó nagyobb kopás , kissebb élettartam , rosszabb stabilitás . ...de ez az én véleményem !

                        - - - Updated - - -


                        Egy dinamikus ütésszerű elmozdulás esetén,mint pl. egy kátyú,elképzelhető milyen nagy erők haladnak át a tűgörgőkön,amelyek maradandó sérülést okozhatnak,mint a tengelyen,mint a perselyen.
                        A dugattyúcsapszegnél is van dinamikus terhelés ... ha elég kemény az anyag , és elég hosszan van benne tűgörgős persely , fel kell vennie sérülés nélkül a dinamikus erőket .

                        - - - Updated - - -


                        Az esetleges szennyeződésektől a tűgörgős csapágyakat,megvédeni is sokkal nehezebb,méretük miatt sok esetben extrém szimering szükséges,amit elég nehéz beszerezni főleg akkor,ha átalakításról beszélünk.
                        egy sima "O" gyűrű is sokszor elegendő, pl: a záróvég peremes porvédő csészéjének palástján lévő belső hornyában . A nehezebb viszont a tengelyirányú támasztás megoldása , amit bronz vállas persely alkalmazásával a legegyszerűbb megvalósítani .

                        - - - Updated - - -


                        A lengővilla csapágyak esetében úgy gondolom,hogy sokkal nagyobb hangsúly kell helyezni a kenésre mert,ha tartósan jól működő lengővillát szeretnénk akkor annak csapágyazása soha nem lehet kenetlen!
                        Lásd a csepptankos Jawák kenési rendszerét a lengőkarnál. Én a zsírzószelencén gondolkodtam már (esetleg rugós megoldással is).
                        http://rolling.hu/kereses/zsirzo/ZSIRZOSZELENCE.php
                        A faipari NC gépen amin dolgoztam, ilyen rendszerű kenés volt. Ha oda jó, akkor ide is.
                        De neked van pumpás zsírzód ... , így elegendő a sima zsírzógomb is . (van akinek zsírágyúja is van ...) kisebb helyen elfér , nem áll ki , nem törik le ! Ha havonta megtámadod a zsírzóddal , (esetleg a lengőhimba tengely meglazításának segítségével) be tudod juttatni a friss anyagot ...

                        Egyébként pedig mindenki azt csinál amit akar , úgy alakítja a vasat ahogy neki tetszik . Tűgörgő VS bronzpersely ... (a műanyag, esetleg gumi-silentes megolást is említhetném ...) A sok hülye mérnök valamiért a görgőset választja...
                        De ideális lenne a kúpgörgős csapágyazás is , pláne szabvány csapágyból , ha volna neki elég hely az átalakításnál ...
                        Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2017 ápr. 12, 00:04.

                        Komment

                        Ugrás az oldal tetejére
                        Working...
                        X