Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Zetor 3 hengeres motor szerelése

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Zetor 3 hengeres motor szerelése

    Sziasztok, most újítok fel egy 3 hengeres zetor motort. Az összeszereléshez szükséges lenne milyen nyomatékkal kell meghúzni a főtengely, hajtókar és hengerfej csavarokat. Pontos adatokat sehol nemtaláltam, szerelési könyvben (amit találtam) csak a szétszedéseket tárgyalják, az Öregebb szerelők tanácsa "mielőtt megszakad addig húzd". Ettől pontosabban szeretném összerakni. Ha valaki tud kérem segítsen. Köszi.

    #2
    könyv szerint 8 -8,5 kgm

    Komment


      #3
      Sajnos nekem sincs meg.

      Viszont MTZ-nél ezeket az adatokat használom.A csavarok 8.8-10.2 szakítószilárdságúak altípusonként változó.
      Nyugvócsapágyak d:M14x1.5 =200-220 Nm
      Hajtókarcsapágy d:M12x1.25 =140-160 Nm
      Hengerfely d:M14x1.5 =160-180 Nm
      Fokozatosan legalább 3-om lépcsőben kb.10percnyi pihenőkkel húzom készre a csavarokat.
      Remélem segít valamennyire,legalább támpontokat ad.

      Egyébként én is örülnék egy általános nyomatéktáblázatnak,külömböző csavarméretekhez,sok esetben nagy segítség lenne!!!!
      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

      Komment


        #4
        Üdv!Ritka a táblázat.Én k25-nél beleadtam mindent.Hajtókar 18 kiló, hengerfej20 kiló.Mindent három fokozatban.Nyugvó16 kiló.A hengerfejnél mikor lekattant 20 kilónál,órák múlva ráhúztam megint 20 kilóval.Állja a sarat.Ha ezeket nem bírta volna ki,mondjuk a hengerfejcsavar 16 kilónál kiszakad akkor mindenhogy eldobós a csavar,vagy kifolyik a víz a tömítés alatt.Óvatosan de határozottan kell vele bánni.

        Komment


          #5
          Én az "öregekkel" értek egyet.
          Ezt azért mondom, mert van rossz tapasztalat. Az egyik 50-es Mtz kellett szetkapni mert forralta a vizet. Hengerfejtömítés csere majd összerakás. 2 üzemóra után újra forralta...elvittem a hengerfejet specialistához aki megállapította, hogy semmi baja. Újból összeraktam teflonkarikákkal...de újra előjött a probléma. 4. Próbálkozásra kiderült a gond. Nem foglalkoztam, hogy mekkora erővel kell meghúzni..Addig húztam ameddig bírtam 1 méteres cső hosszabbítással. Az egyik csavart még mindig lehet húzni..még mimdig míg nem eltéptem. Egy hengerfejcsavart akárhogy húzhatsz azt te nem téped el. A csavarnak csak a közepe volt épp. Ez persze nem derült volna ki másképpen.

          Tanulság: Ne spórolj az erővel!!!

          Komment


            #6
            Tiszteletem az Uraknak!
            Acélcsavarok (8.8, 10.9) helyes meghúzása nagyon fontos dolog! Ha túlhúzod vagyis "szakadás előtt fél menettel" akkor jellemző mod a csavarok túlnyúlnak, többszöri agyontépés eredményeként elszakadnak.
            A nem kellő nyomatékkal illetve szögértékkel lehúzott csavar fellazul.
            Az adott csavarra jellemző meghúzási nyomaték értékek betartása nagyon fontos, mert abban az állapotban lesz a csavar optimálisan előfeszítve károsodás nélkul.

            Ezért minden gyárto kiadja a járművéhez előirt meghúzási nyomatékok értékeit általában tol-ig, illetve névleges,minimum , maximum értékekkel.

            A hengerfejcsavaroknál régebben csak nyomaték értékeket adtak meg. Ez új csavaroknál, és furatuknál még el is ment, de használtaknál már nem egészen működött jol. Ugyanis hiába kente be a szerelő olajjal vagy zsírral a meneteket, minden csavarnak más az ellenállása vagyis, ha adott nyomatékra húzunk akkor klulöböző mértékben lesznek csavarjaink előfeszítve.
            Ezért áttértek a gyártok kombinált lehúzásra általánosan kb:60 Nm előhúzás,majd kétszer 90 fok szögrehúzás, vagy háromszor 60 fok, lényegében 180 fokra húzunk.

            Nemsoká töltök fel egy két táblázatot.
            mátéapu kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              http://veteran.forum.hu/downloads.php?do=file&id=850

              http://veteran.forum.hu/downloads.php?do=file&id=849

              Támpontnak jok!

              Komment


                #8
                Jók a táblázatok, ilyen kellene Zetorhoz is.
                Úgy látom az MTZ csavar méretei megegyeznek a Zetorral.

                Komment


                  #9
                  Itt egy link nyomaték táblázathoz.
                  OMRE346536
                  richárd és mátéapu kedvelte ezt.

                  Komment


                    #10
                    Itt egy link nyomaték táblázathoz.
                    OMRE346536
                    Nagyon bejön a táblázat,szeretném kinyomtatni ,de nem tudom elmenteni(nem vagyok számitógépzseni)

                    u.hsz:sikerült!
                    Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2014 jan. 22, 05:21.
                    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                    Komment


                      #11
                      Szervusz mateapu!
                      Nálam a Mozilla böngészőnél Fájl és ott az oldal mentése után, vagy lenyomva tartom a Ctrl billentyűt majd közben megnyomom a S-billentyűt akkor lementi az egész oldalt. Ha nem ilyet használsz és másmilyen a menü talán az utóbbi módszer nálad is ugyan így van.

                      Komment


                        #12
                        Király!
                        Köszönöm az egyszerü és érthető segitséget!!!
                        szia
                        "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                        Komment


                          #13
                          Egy hengerfejcsavart akárhogy húzhatsz azt te nem téped el. A csavarnak csak a közepe volt épp. Ez persze nem derült volna ki másképpen.

                          Tanulság: Ne spórolj az erővel!!!
                          Egy barátom a 80-as években tanuló volt a volánnál volt gyakorlaton.Középtermetü csendes parsztfiú.
                          Liaz hengerfejet kellett lehuznia,nyomatékkulcs kérésére kapott egy crovát és egy csövet,ahogy birod!!sorrendben huzta a csavarokat érzéssel nehogy megszakadjanak mikor elrepedt a hengerfely abbahagyta.
                          Ezért kell a nyomatékkulcs,ha nem szakad a csavar,vagy eldeformál valamit,vagy berepeszt,vagy egyéb kárt okoz!!!!
                          Che és richárd kedvelte ezt.
                          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                          Komment


                            #14
                            Üdv Apu.A LIAZ a legkutyább,javítottam.Ott nem a hengerfej reped hanem az ember gatyája.Ugyanis ez a legtöbb nyomatékot kívánó gép ,30 kilóval kell nyomatni.

                            Komment


                              #15
                              Üdv Apu.A LIAZ a legkutyább,javítottam.Ott nem a hengerfej reped hanem az ember gatyája.Ugyanis ez a legtöbb nyomatékot kívánó gép ,30 kilóval kell nyomatni.
                              A történet a merkúr telep mellett történt a volánnál békéscsabán.És én elhittem a havernak,mert tudom fizikailag mire volt,és képes!!!!
                              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X