Közlemény

Collapse
No announcement yet.

CZ 350 - 472 (634-es blokk) hátsó teleszkóp...

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    CZ 350 - 472 (634-es blokk) hátsó teleszkóp...

    Üdvözletem a CZ-s, Jawas fórumtársaknak!

    Volna egy kis problémám! A mocim hátsó teleszkópját nem tudom szétszedni!
    A célszerszámot legyártottam, de -vagy nem tudom, hogyan kell használni, vagy valamit nem értelmeztem jól- még azzal sem megy...
    Ha volna valaki olyan Kedves és egy részletes utasítást adna képek felhasználásával...nagyon megköszönném!

    Tisztelettel...
    Utoljára szerkesztve a következő által: Fergusson; 2015 febr. 08, 07:01.

    #2
    Szia Fergusson!

    Nyitott rugós hátsó teleszkópod van? Ha igen, akkor az jó móka.
    Először is alaposan tisztítsd meg, különös tekintettel az alsó alumíniumgyűrűre, amin a rugó támaszkodik. Ezt ha lehet akkor acetonos foltbenzinnel, vagy nitróval mosd ki, hogy totál tiszta legyen. A gyűrűt forgasd legalsó állásba. Itt már szinte semmit sem feszít.

    Ekkor jön a jó móka. A felső fejnél fogd függőlegesen satuba és valami erős lámpával világíts be a gyűrű alá. Látni fogsz egy kis rövid fészkes retesz forma ütközőt az alsó teleszkópszáron. Ezt kell majd átvezesd egy hosszanti hornyon, amely az alugyűrűben van. Ezt úgy találod meg, hogy egyik kezdeddel (lehetőleg gumírozott kesztyűt húzva) megpróbálod a rugót összenyomni, közben a másikkal úgy próbálsz segíteni az összenyomásban, hogy nyomod lefele az alugyűrűt és megpróbálod elfordítani. Ha szerencséd van, akkor eltalálod a hornyot, és a rugó szépen letolja maga előtt a gyűrűt.

    Tehát ne üsd, ne melegítsd, ez így szépen széjjeljön. Csak türelem. Nekem egy hetembe tellett mire megtaláltam a nyitját. Wsievers is segített akkor. Tett is föl valami frankó képet a hátsó teleszkópról.

    Elsőre ennyi, ha nem boldogulsz írjál. Üdvözlettel: CZsolti
    Titus, Fergusson és sepy kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Nyitott rugós hátsó teleszkópod van? Ha igen, akkor az jó móka.


      Két dologra gondolok, amiért -eddig-nem kaptam választ, illetve háromra, de a kettő publikus: -az első az az, hogy még nem szedett szét senki ilyet, a második, hogy nagyon "eldugtam" a témát és nem találták meg az illetékes CZ-s- Jawas márkatársak, a harmadikra nem is merek gondolni...

      Szia CZsolti!

      Nos, nagyon örülök, hogy -legalább- valaki megtisztelt az érdemi válasszal (jelen pillanatban Téged illet a Köszönet)
      Igen, nyitott a telóm és említettem, hogy van célszerszámom is, amivel be tudom úgy állítani, ahogy leírtad...
      Megpróbálom így a szétszedést és jelzek, ha sikerül...

      Még annyit kérdeznék, hogy mennyi olaj kell a telóba (hátsó) és hova kell önteni (a főtartályába, azaz az alsó szárba, vagy hová(?) ?

      Még egyszer, Köszönöm a válaszod!


      További Tisztelettel!

      Komment


        #4
        A gépkönyvében benne van. Ha jól emlékszem, akkor 47 cm3. (Durván egy feles! )
        A záródugó aluból van. Nagyon pontosan illeszkedő VILLÁSKULCSOT (még jobb, ha állítható pofás kulcsot) használj. Előtte gumikalapáccsal a menet körül a palástot kopogtasd körbe. Csúnyán lesarkítod a hatlapot, ha nem így csinálod.

        Olajbetöltés: a pontos leírást az 55. oldalon (CZ javkönyv) megtalálod.
        Süpi, Fergusson és sepy kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          A gépkönyvében benne van. Ha jól emlékszem, akkor 47 cm3. (Durván egy feles! )
          A záródugó aluból van. Nagyon pontosan illeszkedő VILLÁSKULCSOT (még jobb, ha állítható pofás kulcsot) használj. Előtte gumikalapáccsal a menet körül a palástot kopogtasd körbe. Csúnyán lesarkítod a hatlapot, ha nem így csinálod.

          Olajbetöltés: a pontos leírást az 55. oldalon (CZ javkönyv) megtalálod.
          Köszönöm, CZsolti!

          Erre mondják/ták(?)! -"...egy, csak egy legény van talpon a vidéken..." (még jó )
          sepy és CZsolti kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Erre mondják/ták (?)! -„...egy, csak egy legény van talpon a vidéken...” (még jó
            Nagy Bandó szerint idézve:

            "Egy csak egy legény van talpon az ivóban,
            A többi négykézláb szanaszét a hóban..."
            madorka, OdinHEM és 3 további látogató kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              Hinnye, ez nagyon hasznos, lassan nekem is lengéscsillapító felújítás lesz. Faragok is bele két szép fényes szárat krómozott rúdból.

              Komment


                #8
                Ma, sikeresen szét tudtam szedni a hátsó telót...(CZsolti(!) jó volt az instrukciód)
                Már csak az a kérdésem, hogy az olajat, hogyan öntsem bele? A mennyiség is meg van, de biztos van valami technikája?! Elolvastam a leírást, de lehet, kikapcsolt az agyam, mert nem igazán tudtam értelmezni...
                Ha van valakinek ötlete vagy csinált már ilyet, akkor arra kérem ne tartsa magában (mint eddig) és legyen egy kis közlés kényszere...

                Előre is Köszönök minden -érdemi- választ!

                Üdvözlettel és Tisztelettel!

                Komment


                  #9
                  Örülök a sikeres szétszerelésnek. Tehát a lengéscsillapító pucéran a kezedben van. Az alsó szemnél fogd satuba úgy, hogy függőlegesen álljon. Előtte a menet körül kocogtasd körbe úgy, ahogy fentebb leírtam. A hatlajánál fogva csvard ki a záródugót, ami egyben a szimmeringet is magában foglalja. Csavard ki, a lesarkalásra ügyelj. Elég nehezen indult az enyém is.

                  Kitekered és a dugattyúval együtt kihúzod a csőből. Kiöntöd a régi olajat. Átmosod, (én acetonos foltbenzint használok) és beletöltöd a 23,5 cm3-nyi olajat. Visszanyomod a dugattyút úgy, hogy az olaj megjelenjen felül. Óvatosan, mert olajos leszel.

                  Ezután beleöntöd a másik felét is az olajnak, majd visszacsavarod a záródugót. Meghúzod és próba. Lefelé könnyen, felfelé piszok nehezen kell, hogy jöjjön. (min 3x-os erővel). A porvédő csőre már nem emlékszem pontosan, hogy mikor és hogyan kell berakni.

                  Komment


                    #10
                    Én csak egyszerűen elkéstem...CZsoltinak mindíg hamarább jár ide. Már hajnalban kell kelnem, hogy maradjon megválaszolandó témám...
                    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                    Komment


                      #11
                      Én csak egyszerűen elkéstem...CZsoltinak mindíg hamarább jár ide. Már hajnalban kell kelnem, hogy maradjon megválaszolandó témám...
                      Ez csak azért van, mert közelebb lakok Mezőtúrhoz, mint te!

                      Komment


                        #12
                        Már hajnalban kell kelnem, hogy maradjon megválaszolandó témám...
                        A tudásnak ára van, Kedves Wsievers A butaságnak, szintén

                        Üdvözlettel!

                        Komment

                        Ugrás az oldal tetejére
                        Working...
                        X