Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Danuvia napi használatra

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Danuvia napi használatra

    Sziasztok! Aktív napi használatban lévő Danuviásoktól kérdezem, hogy
    1. milyen keverék aránnyal jártok, és pontosan milyen keverék olajat adtok a benzinhez? (ugye ma már nagyon spéci szintetikus olajok vannak, de nem tudom, hogy a korabeliek szeretik e, vagy a jó öreg Arol 2T?
    2. a váltóba tényleg inkább motorolaj, mint hajtómű olaj? Sokan a 15W-40 et mondják!
    3. gyertya? Milyen? télire, nyárra különböző?

    Köszönöm

    #2
    Általános tapasztalatból mondom, hogy szerintem a váltóba 15W-40 legegyszerűbb ásványi olaj a jó. Nekem is az van, sokan úgy tartják, (én is) hogy ezzel kevésbé ragad össze a lamella, igaz kicsit hangosabb is mert nem annyira sűrű.
    Arol 2T- szerintem ne... nem kell full full szintetikus legdrágább olaj a keverékhez, de valami középúton lévőt érdemes bele rakni.
    - Persze mindez amit leírtam megcáfolható (nálam így van használva), mert vannak olyanok is akik ragaszkodnak az "eredeti felálláshoz".
    Lemezjáték, sepy és 3 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Köszi! És a gyertya? Márka, típus, vagy hőfok?

      Komment


        #4
        Gyertya típusban megoszlanak a vélemények, nekem van itthon Isolator, (ezt sokan szidják, nekem még a régiek vannak elég jól elvagyok velük) meg NGK szerintem az NGK elég jó.
        Hőértékbe pedig most 175 van benne, de terveim szerint 225-el fogom használni. (ha valamit nem írtam jól, úgyis kijavítanak a szakik )
        Lemezjáték, OdinHEM és 2 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Köszönöm a tanácsokat! Valóban, 15W-40-es motorolajjal a váltóban eléggé csattog amikor vált. Valakinek van tapasztalata sűrűbb, vagy valódi hajtóműolajjal?

          Komment


            #6
            mucsom eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            15W-40-es motorolajjal a váltóban eléggé csattog amikor vált. Valakinek van tapasztalata sűrűbb, vagy valódi hajtóműolajjal?
            A váltó akkor csattan mikor nem emel rendesen ki a kuplung,a híg olaj miatt maximum a primer hajtás kerekei lehetnek zajosabbak a kelleténél.A Danúviámba én egyfokozatú 50-es motorolajat használtam régen,ez tökéletesen megfelelt.Jó lehet még a fent említett 15W-40 es is,de hajtómű olajat semmiképp ne tegyél bele!
            Lemezjáték és sepy kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              Arol felejtő. A "régi" dolgokban sokminden lehet jobb, de az olajak sokat fejlődtek az arol óta. Végül is az összes mai technikával készülő dolog lehetne mindenben jobb, az ócskaság szándékos. Esetleg váltóba kipróbálhatnátok a 75W-s hajtóműolajat, jóval hígabb. Az összes mostani autó mech. sebváltójába előírás. Régi 80/90-nel nem tudnak rendesen szinkronizálni, bent marad a kúpok közt, recseg-ropog, motornál meg átviszi a parafák közt a hajtást. Van belőle fullsint is, franciákba nem jó más. Danuvia Evo 7.-be ez lenne az alap!

              Komment


                #8
                Én már régóta gondolkodom automata váltó olajon, az "olajprobléma" megoldása miatt. Szerintetek?
                "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                Komment


                  #9
                  Azt is kipróbálhatod bátran, bár az alapvetően nagy teljesítményszintű hidraulikaolaj. Lehet hogy kicsit zajosabb lesz mint a "mézzel", de a kuplungot jobban elereszti. Fent írt 75W olyan híg mint ez az ATF, de hajtóműolaj, inkább azt erőltetném.
                  Utoljára szerkesztve a következő által: Hajtókar; 2013 ápr. 02, 00:13.

                  Komment


                    #10
                    Szia Mucsom!

                    Én 1:25-ös keveréket teszek a D-Csepelembe és Brisk 15YC gyertyával járok télen nyáron, ezt nagyon szereti a gép

                    Komment


                      #11
                      Szerdán voltunk a Rozsdamarók motoros úti beszámolón Hévízen. Albániában jártak 3 Jawával 2014 nyarán.
                      Albániáig pöfögtek a fiúk
                      Az idei tervük,hogy a Bus házaspárnak emléket állítva Norvégiába mennek 3 Danuviával.
                      Mindennemű támogatást szívesen fogadnak (ötlet, látnivalók, alkatrész, anyagi hozzájárulás). A támogatók egy képmontázson keresztül bárki számára hosszú ideig láthatóak maradnak.
                      Rekordkísérletre készülnek, terveik szerint június 29-én indulnak. A magyarországi szakaszon induláskor és érkezéskor lehet hozzájuk csatlakozni.
                      Reméljük,hogy ezzel felkeltettük érdeklődéseteket, úgy gondoljuk,hogy ebből a "buliból" nem maradhatunk ki. Támogassuk őket ill. motorozzunk velük a magyarországi szakaszon!
                      További információ: Danuvia Studium | Nordkapp Pixelmarket

                      Komment


                        #12
                        Ez egy komoly teljesítmény!
                        Ajánljuk figyelmetekbe!
                        https://veol.hu/loero/eszakot-is-megjartak-a-veteran-motorosok-1717716

                        Ígéretük szerint itt lesznek az általunk rendezett 5. Söjtöri Motoros Találkozón!

                        Komment


                          #13
                          Aki személyesen nem tudja majd meghallgatni az előadásukat, itt kaphat egy kis ízelítőt a túrából

                          Komment


                            #14
                            Pest környékiek figyelmébe ajánlom:
                            Danuvia Nordkapp Emléktúra élménybeszámoló

                            Komment


                              #15
                              Hétvégén Tapolcán lesz beszámolójuk

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X