Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Első motor gyereknek

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Első motor gyereknek

    Indítok egy témát, az apropó innen ered: Totalbike - Technika - Az életre nevel, és mégsem büntetés

    Magam részéről először kerékpár. A mozgáskoordinációt ne akkor tanulja meg, amikor már valami erőgép viszi és nagyobbat esik pofára.
    Kempinggel kezdtem (büntetés), apám aznap számtalanszor kikalapálta az elgörbült hajtókart.

    Nekem az első motor babetta volt, ahogy ültem rá, meghúztam a bajszát és elszaladt alólam. Én meg fogtam a kormányt és utána.
    Robogókat amúgy se tartom nagy ötletnek, nem érzem magam biztonságban, ha nincs a váz a lábam között. Gyors kikerülésnél meg testsúly áthelyezéses vázdöntés kimarad.
    Pancsit se tartom rossz ötletnek, nem ugrik ki alóla. A végsebességet meg lejjebb lehet venni :-)
    Ha vissza tudja állítani, mehet gyorsabban is vele.
    Bár ha azt kötné el és meghúzná, nem lenne több ilyen gondja.

    Nagymotort elfelejteném, nem véletlenül van arra korlát. Láttam már rutinpályán betonoszlopra felcsavart 500as CBF Hondát, csak a villa dőlt ki, meg a betonoszlop.

    Ami nálunk ment az oktatáson, egészen barátságos volt. Először álló helyzetben üresben gázpörgetés, rángatás, fordulatra beállítás, csúsztatás, majd egy baromi nagy placcon körözgetés. Mehet a kettes, mehet a hármas. Védőfelszerelés erőltetése az elejétől.

    Jókat szoktam nevetni, egy motoros iskola visz a házunk előtt tacskókat céges Simpsonnal. Amit azok elmolyolnak - lefullad, nem indul, beköpi stb - végül is megtanulja a gépkezelést.

    Most a szabályzást meg az életkori korlátokat kihagytam.
    Tessék folytatni!
    Utoljára szerkesztve a következő által: bokor28; 2015 dec. 17, 11:50.

    #2
    Magam részéről először kerékpár.
    Gyanítom, hogy a kérdés felvetője is tisztában van ezzel, másrészt 14 évesen minden bizonnyal már lepedálozott pár évet az a gyerek. (Pláne ha érdekli a motorozás, nagy valószinűséggel sokat bringázik előredőlve, fröcsögő nyállal brümmögve, elképzelve hogy motorozik. Neeem, én nem ilyen voltam... Áááá nem... )
    Egyébként, ha tényleg a motorozás élményével akarja megajándékozni a gyereket, akkor tényleg már inkább egy Riga vagy Romet, mint egy robogó. A robogón még felnőttként is féltem. Na nem az eszeveszett 40-es sebességtől, hanem a stabilitás teljes hiánya rémített meg. Apró kerekek, rossz geometria miatt nem stabil egyenesben futó elsőkerék, nincs váz vagy tank a lábad között, így valóban nehezebb manőverezés. És akkor még nem beszéltünk az élmény hiányáról (váltás, játszadozás a fordulatszámmal, stb...).
    Egyébként pl. a Yamaha DT miért nem került szóba? Ja, hogy az nem 50-60ezres kategória
    Tény, hogy a lépcsőt érdemes végigjárni. Bicikli - 1-2 kismotor - 125 vagy 250-es nagy.
    Volt anno egy haverom, aki kedvet kapott a motorozáshoz, hát vett magának egy RD250 Yamahát. Előtte csak biciklin ült . Borzalmasan gyorsan ment az a motor, a 160-at simán kicsavarta belőle... Fél év múlva a kórházban kötött ki a srác, "szerencséjére" egy boka és borda töréssel megúszta.
    Utoljára szerkesztve a következő által: dongos78; 2015 dec. 17, 16:20.
    Titus, sepy és 5 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Borzalmasan gyorsan ment az a motor,
      Érdekes ez a világ!
      Az első nagymotoromat a keresztfaterom elállította,hogy ne menjen gyorsan,17,évesen mikor megszereztem az első nagymotoromat.Másnap a gyári adatokra visszaállítottam,de soha nem tudtam meg mennyit megy(nem is érdekelt igazán)
      nem értem,sok ismerősöm azt kérdezte"meg akarsz halni",hogy ilyen erős gépet vettél?
      Nem értem,ha egy jármű 200-al megy,akkor avval annyival kell menni????

      Ahogy én fogalmazom,az érettséget nem a papír megszerzésével lehet megszerezni....
      Titus, sepy és 7 további látogató kedvelte ezt.
      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

      Komment


        #4
        Én azt tapasztalom hogy sokaknak van jogsijuk, de azt még nem tudják hogy a gázkar nem két állású.


        Amikor a jogsit csináltam az oktató annyit kérdezett hogy ültél már motoron?
        -Nem
        - Oké akkor óvatosan próbálgasd egy kicsit aztán próbálj meg megfordulni a két vonal között

        Na én elindultam, kicsit kanyarogtam a placcon aztán megfordultam a két vonal között. Aztán néztem hogy az nem az a két vonal, mert ő a pálya széleit jelzőket mondta, én meg a széle és a közepe közöttiek között fordultam. No ezen felbuzdulva irány a bóják közé, lábtartóval kapásból leszedtem kettőt aztán ennyi. Ez után egyszer sem értem bójához.
        Persze amikor először a motorra ültem lötyögött a kormánycsapágy. Azt mondta az oktató hogy semmi gond, biztonságos csak múltkor egy csaj nekiment vele a villanyoszlopnak a rutinpályán és szarrá van törve a kormánycsapágy, újat kapni csak aranyáron lehet, a persely meg készül hozzá hogy másfélét bele lehessen tenni.
        Na így vicces volt rutinvizsgán a kötelező ellenőrzés
        Kormányt megrángatom, lötyög az egész, aztán a sablon szöveg: Kormányművet ellenőriztem, nem lötyög nem kotyog
        Na de mire forgalomba mentem megcsinálta az oktató.
        Forgalomba meg annyit mondott amikor szakadt az eső hogy csatornafedeleket és felfestéseket kerüljük...

        Kis Keeway endúró azért nem volt rossz, egészen 70-ig, ott már majd szétesett alattam

        Komment


          #5
          Na így vicces volt rutinvizsgán a kötelező ellenőrzés
          Kormányt megrángatom, lötyög az egész, aztán a sablon szöveg: Kormányművet ellenőriztem, nem lötyög nem kotyog
          Na de mire forgalomba mentem megcsinálta az oktató.
          Na ez annak idején kicsit más volt: a rutinvizsga lehetőleg sajáttal javasolt volt,de egy starral lehetett menni,én már a saját 350-essel rutinoztam mivel sikerült(Békéscsabán)kaptam egy gyakorlójogsit egy hónapig lehetett motorozni egyedül(le sem szálltam)utána a forgalomban vizsga kijelölt úton,térkép után(többen eltévedtek..bukta)meggebedtem míg megkaptam az értesítést a jogsiról!Többször megájjt parancsolt a megye-jelzőtábla.....
          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

          Komment


            #6
            mateapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Na ez annak idején kicsit más volt: a rutinvizsga lehetőleg sajáttal javasolt volt,de egy starral lehetett menni,én már a saját 350-essel rutinoztam mivel sikerült(Békéscsabán)kaptam egy gyakorlójogsit egy hónapig lehetett motorozni egyedül(le sem szálltam)utána a forgalomban vizsga kijelölt úton,térkép után(többen eltévedtek..bukta)meggebedtem míg megkaptam az értesítést a jogsiról!Többször megájjt parancsolt a megye-jelzőtábla.....
            Hát már egy picit másabb rendszer van
            Forgalomban füles a fülben, rádió a zsebben az oktató meg mögötted a kocsiból magyaráz.

            Nem is volt ezzel semmi gond. Kivéve a forgalmi vizsgát. Szépen megyünk(mert ugye kettesével mentünk) egyenes út, aztán halljuk a rádióba hogy a következő kereszteződésnél jobbra. No szépen besorolunk, már kanyarodnánk amikor szól az oktató hogy ne kanyarodjunk, ezt nem ő mondta
            Kicsit már szabálytanul(pont a záróvonal kezdetén) vissza a másik sávba. De szerencsére a vizsgabiztos nem szólt. Pedig könnyen lehetett volna bukta mindkettőnknek.
            Mikor vége volt és megkaptuk a papírokat a sikeres vizsgáról akkor mondta az oktató hogy egy utcával feljebb egy másik motoros oktató ugyan azon a frekvencián magyarázott és az kavart be...

            Aztán 3 nap múlva megkaptam a papírt amivel mehettek az okmányirodába. Ott meg 3 hét múlva mentem hogy cseréljék ki a jogsit az újra.

            Komment


              #7
              Üdv Olvtársak!

              Amikor a forgalmi vizsgámat tettem,"kellemes" havas januári utak voltak(1970),az útvonalon álló vizsgabiztosok figyelték a vizsgázók ténykedését.Útközben semmit sem tudtunk a várható eredményről,csak a vizsga végén sorolták föl az eredményesen teljesítők nevét.Nagy kő esett le a szívemről amikor hallottam a nevemet az eredményesen vizsgázók között.Utána már csak azt kellett kivárni,hogy mehessek a jogosítványért.Március 10.-én megkaptam.

              Komment


                #8
                Én könnyen emlékszek, idén szereztem.
                Zsebrádió, teljes szado-mazo felszerelés kiegészítve magas szárú bakanccsal és kukás mellénnyel.
                Igen komolyan vették, percre pontos óraelszámolás.
                A városi jó volt. Eléggé szűk a vizsgaútvonalak listája és nagyon átfednek. Sokszor végigmentünk rajtuk, már tudtuk, hol lehet elnyomni. Főleg már volt autós rutin. Így a vizsga könnyű volt. Sok helyen stresszelnek, hogy egy bukás kötelező az nkh részéről, azonban itt előre megmondták, hogy 100ból kettő bukik meg, az is belemegy a behajtani tilosba.
                Amilyen felkészítés volt, nem csodálom ezt a statisztikát, nem a haverhoz meg a szeretőhöz járkáltunk oktatási időben, mint autós jogsinál :-)

                Egy alkalommal szartam be, amikor a városi max hetven után ki az országútra, rögtön hatoson kifele két sáv emelkedő, külsőben nyerges vontató kilencvennel. Majd befosok, naked CBF-en elég nagy szél van. Besorolok a kamion mögé, oktató meg üvölt, hogy ez a motor 160-al is tud menni, mit hülyéskedek.
                Majd betojtam, amíg letoltuk a nyergest...

                Furcsa kuporogni egy gépen két vékony lábtartóra téve az egész súlyomat, ha lecsúszok, leröpülök. Egyébként gyakorlott és sok típust ismerő motorosok meglepődtek a Pancsin, hogy milyen kényelmes az ülése és milyen jó az ülés és lábpozíció.
                Utoljára szerkesztve a következő által: bokor28; 2015 dec. 18, 20:09.

                Komment


                  #9
                  Én egyszer szombaton hajnali 5-kor mentem forgalomba. Hát, nehezen fértem el motorral Miskolc utcáin
                  bokor28 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  és sok típust ismerő motorosok meglepődtek a Pancsin, hogy milyen kényelmes az ülése és milyen jó az ülés és lábpozíció.
                  Főleg hogy a lábtartók, a fék és a váltó helyzete állítható.
                  (szóval még jobban meglepődnének ha saját motorjuk lenne és úgy állítanák be ahogy nekik kényelmes )

                  Komment


                    #10
                    1977 Városliget ,szombat délelött , kb 50 en várunk a rutin vizsgára , a haverok meg a páya szélén ácsorognak -üldögélnek a mocikon , várnak , eljutnak a "H" betüig , én jövök , simán lenyomom a feladatot , a felénél leszakad az ég ,
                    -berekesztik a vizsgát , nekem még kiállítják az ideiglenes jogsit esernyő alatt , a többi töketlen jöhet jövő szombaton , haverok -cigi- örömüvöltés ,
                    aztán fel a motorra , Üllői út -Osztyapenkó - M7 -Balaton ,
                    -és minden le van s@rva , csak veszprém megyéig jussunk el - a nagybátyám ott főrendőr

                    Komment


                      #11
                      A volt menyasszonyom, 1987 ben tette le a jogsit nagy motorra. Egyedüli lányként csinálta végig az egész tanfolyamot, ráadásul úgy, hogy én akkor voltam katona. Akkor még csoportosan mentek a vizsgázók a forgalomban. Indulna a párom az ETZ vel, hát nem indul. Hiába rugdosta semmi. A többiek már vagy két kört tolták a Diósgyőri stadion körül, mire az egyik fickó rájött a hibára. " Rá kéne adni a gyújtást !"

                      Komment


                        #12
                        Első motor gyereknek? Íme!https://youtu.be/AI1CQWX_HUwMagam részéről gyerekként a legnagyobb álmom egy SR20-as Csehszlovák 3 sebességes bringa volt(Dolgoztam is érte 7és8-ik közötti szünetben az ÉÁÉV-nél 1 hónapig!Még hétvégi őrködést is vállaltam hogy össze jöjjön a fantasztikusan óriási KB:1200ft körüli összeg!)Persze olyan csórók voltunk hogy fizetéskor szó nélkül boldogan adtam oda anyukámnak!(Isten éltesse őt sokáig,most 85 éves!)Először motorra 16 évesen az MHSZ-nél ültem!A kezdőknek a legrosszabb Danuviákat,Csepeleket adták!Nem hogy krosszozni nem tudtunk velük hanem még elindulni sem nagyon!A legelső saját motoromat 1972 Januárjában toltam haza,egy gyönyörű Pannonia T5H-t!
                        Utoljára szerkesztve a következő által: apacsavo; 2015 dec. 19, 11:20.

                        Komment


                          #13
                          Első motor gyereknek? Íme!
                          Rövidesen arra leszel figyelmes hogy elkötötte a sárkányodat

                          Komment


                            #14
                            Nem kell azt elkötnie hiszen Ő a papája. Egy papa nem azonos az apukával!! Az apuka nevel a papának a feladata, hogy elrontsa a gyereket. Majd ha leér a lába de ismerek én olyan kicsit fiatalabbat mint én kit a bátyjai a fa mellől idították a srácot és oda is érkezett hisz a műhelyben nőtt fel. Che barátom lehet tudja is kiről van szó nekünk csak Ferike de az autó krosszban névjegye van! Én azért a lépcsőn járás híve vagyok ha ez kimarad drága árat kell fizetni- még így sem egyszerű a mai viszonyok között.

                            Komment


                              #15
                              kit a bátyjai a fa mellől idították a srácot és oda is érkezett
                              Eleinte én is lépcső/padka függő voltam a Romettel

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X