Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Kétütemű motorolajok

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #31
    Sziasztok

    Tapasztalatom szerint, az esetek zömében, a füstölést, a hibás karburátorbeállítás okozza, nevezetesen a túl dús keverék, vagy a motor hideg üzemállapota.
    Ritka hogy az olaj a ludas...
    Szintetikus olajokat leginkább az újabb, magasabb teljesítményszintű motorok igényelnek.
    a stihl olaj kisterhelésü, magasfordulatu, motorok ideális kenőanyaga, alacsony fordulaton nem igazán teljesít jól.
    A mólos olajok, jók. Nagyon jók.
    Viszont itt is igaz. hogy ásványi, és szintetikus olajat NEM keverünk mert kicsapják egymást, és akkor nincsen kenés...
    Ez egy veterán fórum :-)
    Veterán gépek ritkán forognak 12000 körül :-)
    Viszont, én is az inkább kicsit több, mint kicsit drágább híve vagyok :-)

    Egyébként, sziasztok :-)

    Komment


      #32
      Lem1 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      inkább kicsit több, mint kicsit drágább híve vagyok
      Én is!
      Egyébként szia.
      Egyébként üdvözöllek a csapatban érezd jól magad.(-:
      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

      Komment


        #33
        Lem1 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Tapasztalatom szerint, az esetek zömében, a füstölést, a hibás karburátorbeállítás okozza, nevezetesen a túl dús keverék, vagy a motor hideg üzemállapota.
        Ritka hogy az olaj a ludas...
        Szintetikus olajokat leginkább az újabb, magasabb teljesítményszintű motorok igényelnek.
        a stihl olaj kisterhelésü, magasfordulatu, motorok ideális kenőanyaga, alacsony fordulaton nem igazán teljesít jól.
        A mólos olajok, jók. Nagyon jók.
        Viszont itt is igaz. hogy ásványi, és szintetikus olajat NEM keverünk mert kicsapják egymást, és akkor nincsen kenés...
        Ez egy veterán fórum :-)
        Veterán gépek ritkán forognak 12000 körül :-)
        Viszont, én is az inkább kicsit több, mint kicsit drágább híve vagyok :-)
        Köszönjük szépen .
        Így már mindjárt más !

        Komment


          #34
          Szevasztok!Én használok mindenféle gépbe mindenféle olajat .Egy titkom azonban van.Adalék nélkül egyiket sem használom.Elmondom,3 év tapasztalatát megosztom veletek.Egyik őrületem a Metabond adalék együttes.A másik az elf.Minden gépemben: legyen, diesel, benzines ,kétütemű. Adalékkal van Felöntve .Nem olcsó mulattság de olyat ad amiért szerintem megéri.Volt egy öreg kettes Golfom ez volt a Kisérleti alany.Azt mondták dobjam ki a motorját ,Elfet bele .Olajcsere bele a cucc ,beindít 500 m után kárpit zizegés elhalkul a motor csendes. Tízezret úgy mentem vele hogy nem kellett utántölteni.Mostani gép Metabond megasellel felturbózva nagyon jó.Váltó Castrol Tufix Metabond -al Könnyű váltás jól gördül. Fogyasztásban sem mindegy.Amit ráköltesz az alkatrészben üzemanyagban megtérül.Kétüteműben :Husqvarna bozótvágó ,permetező, Láncfűrész, Simson, Egy pici megaline a gyári előirt olajhoz.Ja -kétkerekűekhez eddig Motul de most a castrolt használom szerintem jobb.Aki beleült és ment a NIvámmal azt mondta király:motor difik váltók E-R adalékkal fellőve .És a csúcs a racing megmég nemtudom mi Pannonia,Bele a magyar találmányt az égés gyorsítót Miskolci Egyetem kisérletezte ki.Utánna én beleöntöttem a dieselbe -21. század.Kisérletezzünk Fórumtársak.
          OdinHEM kedvelte ezt.

          Komment


            #35
            Buék Mindenkinek! Tapasztalatom szerint a mi motorjainknál nem szabad megfeledkezni az ólom pótlásról sem. nem csak tömítő de kenő képességet segítő szerepe is volt neki. Még a 70-es években a simsonos időkben a Stárral minden gond nélkül 80-85km/ó-val orosháza-Debrecen távlatában ment a gép. Igaz az akkori sufni tuning elképzeléseimet a tűreszelőtöl hólyagos tenyerem a gyakorlat igazolta. Akkor Shell üzemanyag. Sampion gyertya,ricinus olaj a gyógyszertárból.

            Komment


              #36
              Üdv sepy!Használtam én is az ólompótlót de inkább adalékoltam mást ,utána nem éreztem különbséget.Rá kell mindenkinek hangolódnia a21. századra.Egyre jobb hajtóanyagok jönnek ki.

              Komment


                #37
                Ólompótló kétüteműbe???? Talán én vagyok tudatlan, de ez így nekem értelmezhetetlen.

                Komment


                  #38
                  Én a kapáló gépembe nyomtam 4 ütem.

                  Komment


                    #39
                    TUZI eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Ólompótló kétüteműbe???
                    Nekem pl. bevált...Kisebb a tűgörgők ciripelése nagy fordulaton...
                    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                    Komment


                      #40
                      Elhalkult ez a téma pedig a mindennapi üzemelésben nagyon fontos. Szóval a kis csepelembe az 1:25 ös shell olajos keverékhez még adjak valami adalékot? Olompótlót? De mit? Márka vagy terméknév érdekelne és arány! Köszi

                      Komment


                        #41
                        Több hozzászóló emlegette a repsol 2t scooter olajat. Azt hiszem ki fogom próbálni. Ugyanis eddig a 2t motorokat egy Robi 55-ös kapa képviselte a családban (ill. kb. fél éve egy Babetta 207 is). Egy évig kemény használatban volt a kapagép, Arol 2T -vel 1:30 keverékkel járattam (tekintettel arra, hogy bronzperselyes). Majd az utolsó alkalommal beadta a kulcsot, nem volt hajlandó indulni, gyakorlatilag nem volt benne kompresszió. Szétkaptam, és kiderült, hogy akkora mennyiségű korom rakódott le a motorban, hogy mindkét gyűrű beragadt a horonyba, és a dugattyúpalást is vastagon kormos volt! Persze hozzátartozik a témához, hogy ráférne egy furatás, de most nem akartam 5-6 ezret fektetni már ebbe a gépbe, inkább egy 4t-re fogok gyűjteni. Egy alapos tisztítás után összeraktam, és újra működik. De az arolt kerülni fogom. Különös tekintettel arra, hogy egy másik 2T is lakik már nálam, egy Trophy "személyében". Ezt már nem szeretném szétkapni évente...

                        Komment


                          #42
                          Én is úgy hallottam, hogy érdemes ólompótló adalékot adni még a keverékhez is. Eddig még nem próbáltam, de idén mindenképp teszek egy próbát, ártani nem árthat. A kis zsigámba ezt öntöm: Wynn's Ólompotló 250ML | Motorolaj – Kenőanyag Webáruház | Castrol Olaj | Magnatec Olaj | Mobil Olaj | Q8 Olaj | Total Olaj | Elf Motorolaj | Győr | OlajCentrum Webáruház Azt írja hogy jó 2 üteműhöz is. Adagolása: 1 ml adalék 1 liter üzemanyaghoz. Én az 5 betűs bevásárlóközpontban tudtam venni.
                          Üdv: Titus

                          Komment


                            #43
                            Sziasztok!
                            Nekem a MOTUL MOTOMIX 100 vált be leginkább és az IGOL az olajokból! Az arol 2t nagyon nem...
                            A Repsolt még nem próbáltam (csak a villa olajat, de az nagyon jó).
                            Ólompótlót én is használok, bár elfekvő Fimol tartalékot élek fel. Volt, hogy STP ólompótló adalékot kevertem bele, de borzasztó keményen és pattogósan járt vele a motor! Az a baj, hogy ezek az adalékok össze tudnak vaszni egymással és lehet, a 2t olajban volt valami, amivel nem szerették egymást?

                            Igazság szerint olajokkal kapcsolatban csak csatlakozni tudok azokhoz, akik azt mondták megéri a drága jó minőségű olajat bele tenni gépeinkbe.
                            Az ólompótló pedig szintén jót tesz nekik, kevésbé kopnak. Ólmozott benzinhez találták ki a legtöbb motort, amivel járunk!!!
                            Utoljára szerkesztve a következő által: taluga; 2013 ápr. 24, 18:42.

                            Komment


                              #44
                              Az ólmozatlan benzin a legnagyobb kárt a régi szelepes motorokban tette, ahol nem volt még akkoriban edzett szelepfészek. Tehát a tiszta benzin kente a fészkeket az ólomtartalommal. A 2t motornál ahol olajban úszott minden, az ólomnak nagyon kevés szerepe volt. Ezért találták ki az ólom adalékot, a még meglévő, úgy kb. 80-83 év előtti szelepes motorok védelmére. Később már edzett szelepfészkekkel kerültek a motorok gyártásra, azoknál már nem probléma az ólommentesség. Jelenleg a Danuviámba stihl olajat használok, 1:30 arányban.
                              Utoljára szerkesztve a következő által: Zoleepapa; 2013 nov. 19, 10:14.

                              Komment


                                #45
                                Üdv mindenkinek én is kipróbáltam már rengeteg féle kétütemű motorolajat ha azt vesszük öregapáink, apáink motorjai Arol 2 T-vel üzemeltek használattól függően évtizedekig, ami miatt vesztett a minőségéből az az hogy környezetbaráttá vált szerintem.Annak idején kipróbáltam a Vespámba a full szintetikus Castrol olajat a gyári keverési aránnyal hát ki is nyírtam vele elkezdett vadul csörömpölni. Úgy hogy nehéz igazságot tenni,a régi vasakba én csak ásványi olajat használok ólompótló adalékkal kiegészítve.Minacrom hengerekhez már jó a félszintetikus olaj is,nicasilos hengerekhez mehet a full szintetikus,persze a gyári keverési arányt betartva.A melóhelyen szegény 210-es babettát Arol 2T-vel hajtjuk 1:40-es arányba keverve. Mindenki üti vágja még nem sikerült kinyírni, pedig beüzemeléskor lehetett hallani hogy főtengelyes (régóta raktárban állt) Mindent összevetve ha olyan rossz lenne az Arol akkor már rég megatta volna magát a vas.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X