Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Váztábla cseréje - legális?

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #31
    Rendőr beleköthet abba hogy a bukócső felső felfogatása pont a vázszámhoz esik?
    Azt se tudja a legtöbb rendőr merre keresse az alvázszámot. Vizsgára meg leveszed oszt csá!
    Utoljára szerkesztve a következő által: sinter; 2015 dec. 17, 21:53.

    Komment


      #32
      Emberek,egyszer-kétszer,-tizenkétszer már megbeszéltük,hogy a "kopákolás",az akár bűncselekmény is lehet,ne akarjatok magatoknak bajt!Mi Magyarok a "mosoly országában" élünk,itt a milliós csalások,közpénzből is eltudnak felejtődni és évülni,de ha egy veteránmániás talál valahol egy alanyt és mérhetetlen munkával és költséggel feltámasztja azt és ahhoz,hogy legalizálni tudja,a törvényhozók hülye törvényei miatt,olyan dologra szánja magát,hogy átszámoz,könnyen rabosítva lesz.

      Úgy gondolom,hogy a rossz törvények miatt kényszerűségből történnek,a váznyaktábla cserék,az átszámozások,melyek szerintem is bocsánatos "bűnök",de a törvény az törvény,-be kell tartani!


      Gyűjtöttünk mi már itt aláírásokat,nem is keveset és nem kevés munkával,hogy változtassanak a törvényhozók,a veteránjárművek forgalomba helyezésével kapcsolatos törvényeiken,át is lett adva a MAVAMSZ-nak,-eltelt azóta már egy pár év,-de érdemben semmi nem történt.Amennyiben a fórum tagsága úgy dönt,hogy ismét gyűjtsünk aláírásokat és próbálkozzunk újra,-én bármikor újrakezdem,ha kell,-csak azért is!A MAVAMSZ-al kapcsolatban,az a véleményem,hogy a veteránosok pénzesebb rétegeit képviseli,ezért az általunk kitűzött célokkal foglalkozni sem akar.

      Úgy gondolom,hogy minden áttáblázás átszámozás (kopákolás),megalkuvás.A megalkuvás hosszútávon rettenetesen káros a lélek egészségére,ha beteg a lélek,azt a test is követi,-ezért ne kopákoljunk,inkább küzdjük!

      Üdvözlettel:Che
      Utoljára szerkesztve a következő által: Che; 2015 dec. 17, 23:37.

      Komment


        #33
        zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Szerintem nem fognak vele sz@rakodni! Esetleg az eredetiség vizsgálat (ha lesz !) alkalmával kérhetik a cső levételét , hogy az alvázszám hordozó elem hegesztési varratait , felületét vizsgálhassák , fényképezhessék .
        Na igen. A váz megerősítésének a varratát takarja.

        (de szerintem egy jó lakatos simán ki tudná cserélni azt a lemezt a vázon úgy, hogy észre s elehetne venni a belepiszkálást. )

        Komment


          #34
          de szerintem egy jó lakatos simán ki tudná cserélni azt a lemezt a vázon úgy, hogy észre s elehetne venni a belepiszkálást.
          Ez igaz, de ha valaha mégis kiderül a turpisság , a gép értéke rögtön a nullához közelít majd .Egyébként (inkább!) hivatalos alvázcserét is lehet végezni ha minden kötél szakad ! (csak motorkerékpároknál ...) Bár engem maga a tudat is zavarna , hogy a főtartó elem "buherált" . Meg az akkor már mégsem az eredeti . De hát nem vagyunk egyformák .

          Komment


            #35
            Úgy gondolom,hogy a rossz törvények miatt kényszerűségből történnek,a váznyaktábla cserék,az átszámozások,melyek szerintem is bocsánatos „bűnök”,de a törvény az törvény,-be kell tartani!
            Nem a törvényekkel van a baj!....Lehet legálisan,forgalomba helyezni járműveket,viszont ébredjünk fel a régi motor NEM veterán,emiatt nem értékarányos a lepapírozása.
            Panaszkodott itt már valaki egy 250-es csepel forgalomba-helyezése miatt???...............................
            Ha nem tűnt volna fel,az átlagveterános álmodozik a krómos-kipufogóról,és van aki arról hány felnit,csavart tud még eladni...a reális ár többszöröséért!
            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

            Komment


              #36
              Off: Az aláírás gyűjtéshez: Egyetértek Che-vel, azt hogy a tyúkólból megtalált, feltámasztott motor ne kapjon papírt, egy jómódú veterános "kör" érdeke(mindenki fantáziájára van bízva, de biztos egyből beugranak emberek mindenkinek). Így az Ő papíros/nem papíros motorjaik értéke veszítene, mivel más is simán forgalomba helyezné őket. Ezért nem akarnak ezzel foglalkozni.
              A veterános "társadalom" világhírű rablóit mindenki ismeri szerintem.
              Sajnos Szegeden nincs krómozó, de Kecskemét ilyen szempontból pont pöpec hely, mondhatni ÍGY könnyű!.

              Komment


                #37
                Az pedig tudtommal 100 % hogy minden járműnek kell rendelkeznie beütött , vagy nem oldható kötéssel rögzített alvázszám táblával , mint egyedi azonosító elem ... Bár ezek a ku.va oroszok mit ki nem találnak !
                Pontosan ezt találták ki, a típustáblán olvasható az alvázszám, ami oda van szegecselve a vázhoz, és azért írták a motorszámot,mert az azonos alvázszámmal.

                Komment


                  #38
                  vagy nem oldható kötéssel rögzített alvázszám táblával , mint egyedi azonosító elem ... Bár ezek a ku.va oroszok mit ki nem találnak !
                  Tudod mivel van a nyaktábla rögzítve a szovjet motorokon? 4 es csavarral, ami sliccelt kereszthornyos, hogy a kapitalisták egyből hanyattvágják maguk tőle. Jah és alvázszám az esetek 80%-ban nincs. Motorszám, ott akol nekiesett a kalapáccsal.( henger alatt, a gyári helyén a blokk oldalán) Meg belevertek mindenféle számot, meg karaktert ami csak volt a beütőkészletben...ötágúcsillag, sarlókalapács, T betű, otk pecsét, 0 random helyeken.
                  Click image for larger version

Name:	3364.jpeg
Views:	1
Size:	47.3 KB
ID:	147784Click image for larger version

Name:	DSCN0927.jpg
Views:	1
Size:	128.1 KB
ID:	147785
                  Ezek nem az eredeti csavarok már. Az eredetit ennek a karburátornak az úszóházán tessék megtekinteni. Égjen bele a látványa mindenkibe. Azután tegye fel a kérdést, mégis mi a franc ez?
                  Click image for larger version

Name:	270368224_2_644x461_levyy-karbyurator-k301-na-mt-dnepr-fotografii.jpg
Views:	1
Size:	71.6 KB
ID:	147786
                  Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2015 dec. 18, 12:09.
                  "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                  "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                  Komment


                    #39
                    Meg belevertek mindenféle számot, meg karaktert ami csak volt a beütőkészletben...ötágúcsillag, sarlókalapács T betű, otk pecsét random helyeken.
                    Mint az én ruszki bringámon, amit a dongó motorka hajkurász.
                    A hátsó villasaruba beütve néhány szám, össze-vissza forgatva. Az egyik alig látszik, a másikkal meg szinte átütötték a sarut . Mintha a moszkvai villamoson ülve, jól betépve, vázat térdei közé szorítva dolgozott volna Igor...

                    - - - Updated - - -

                    ... véleményem szerint az alu váztáblát, annak állapotát nem veszik annyira a szívükre az NKH-sok.
                    Az MZ-n a hátsó sárvédőelemen van ez a tábla. Nálam ez törött volt, így cserélni kellett (ezt is). A szegecseket leköszörültem, és az új sárvédőelemre 2k ragasztóval biggyesztettem fel. Egy szót nem szóltak érte...
                    Inkább a vázba beütött számot nézték (az eredetvizsgán pl. CSAK ez utóbbit nézte meg a fickó)
                    Utoljára szerkesztve a következő által: dongos78; 2015 dec. 18, 12:10.

                    Komment


                      #40
                      Tudod mivel van a nyaktábla rögzítve a szovjet motorokon? 4 es csavarral, ami sliccelt kereszthornyos, hogy a kapitalisták egyből hanyattvágják maguk tőle. Jah és alvázszám az esetek 80%-ban nincs. Motorszám, ott akol nekiesett a kalapáccsal. (henger alatt, a gyári helyén a blokk oldalán) Meg belevertek mindenféle számot, meg karaktert ami csak volt a beütőkészletben...ötágúcsillag, sarlókalapács T betű, otk pecsét random helyeken.
                      Az alvázszám tábla , és a váznyaktábla , pontosabban tipustábla nem egy és ugyan az ! A tipustábla nem kötelező ! Alvázszámnak pedig lennie kell ! (lene...) . Ilyen alvázszám táblája van Pl : Az amerikai autóknak , mivel ott követelmény , hogy azonosítható legyen akár az utcáról is ... , Trabant 601 (ponthegesztett táblán a tank fölött ) , ezért is beütött a régi "AF" -es szám is ...
                      Az hogy az orosz mit mókolt össze a masinán más kérdés . Hivatalos verzió szerint úgy kéne legyen , ahogy leírtam , ha eltér ,és megállapítást nyer, pl: az alvázszám hiánya a gyártómű eljárása miatt nem létezik , vagy nem megfelelő , akkor a hatóság (valamikor közlekedés felügyelet ) eldöntheti hogy mi legyen a további eljárás .( új alvázszámot üt be , kivonja forgalomból , esetleg elhiszi neked és marad a régi???) Mégpedig azért , hogy ne lehessen az alvázszámot illetve a rendszámot csak úgy egy másik gépre áttenni (egyedi azonosító meghamisítása !) , hiszen ezzel akkor a tulaj visszaélhet , állam bácsi pedig némi pénztől esik el .
                      Vagy nyolc évig csináltam az eredetiség vizsgálatot , legalábbis amikor be fejeztem az egészet még így volt ...

                      - - - Updated - - -


                      Pontosan ezt találták ki, a típustáblán olvasható az alvázszám, ami oda van szegecselve a vázhoz, és azért írták a motorszámot,mert az azonos alvázszámmal.
                      Tipustábla hiánya nem kizáró ok a közlekedésben való részvételben , az alvázszám (pontosabban az alváz ) önálló azonosítására nem alkalmas . A szegecselt alvázszám táblák (nem tipustáblák !) szegecsei , nem kereskedelmi forgalomban kaphatók közül kerülnek ki . Pl : szinesre eloxált , rozettás alu. szegecs...
                      Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2015 dec. 18, 12:11.

                      Komment


                        #41
                        akkor a hatóság (valamikor közlekedés felügyelet) eldöntheti hogy
                        .....hát ja!!!!!Eldöntötték (Gödöllő) úgy jó ahogy van!........oszt csókolom!Mehet isten hírével!

                        - - - Updated - - -


                        Sajnos az említett tipusban nem vagyok túlzottan otthon , (Izs planéta 2)
                        Sajnos én végig jártam a kálváriát!Állítólag egy sem készült alvázszámmal!......szabály?!.....+törvény?! Kedveseim akkor az volt a törvény amit ,,ŐK" kitaláltak!Nem kell firtatni az alvázszámot..........hát nem firtatták!Most meg már mit kezdjenek vele?Hoztak egy ,,gumi"szabályt!Döntse el aki illetékes!(hi-hi-hi!)Majdnem nevetnék ha a papírjai össz-vissz nem kerültek volna 100 ezerbe!

                        Komment


                          #42
                          Állítólag egy sem készült alvázszámmal!
                          Nem bizony! A Planeta 2 től kezdve nincs, és a Nyipró MTré sorozatnak se.
                          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                          Komment


                            #43
                            zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Ez igaz, de ha valaha mégis kiderül a turpisság , a gép értéke rögtön a nullához közelít majd .Egyébként (inkább!) hivatalos alvázcserét is lehet végezni ha minden kötél szakad ! (csak motorkerékpároknál ...) Bár engem maga a tudat is zavarna , hogy a főtartó elem "buherált" . Meg az akkor már mégsem az eredeti . De hát nem vagyunk egyformák .
                            Tőlem is távol áll ez a dolog. Révén hogy a T5 anyira nem ritka és beszerezhetetlen dolog.
                            De ha egy jóval ritkább motor lenne hasonló kialakítással és valami miatt cserélni kellene a vázat....

                            De egyébként ennek van hivatalos menete?
                            És mi? Egy új váz, amiről szintén megvan a forgalmi, adásvételi és miden?
                            Vagy mi a helyzet a gyári pótvázakkal, amikben nincs szám(egyszer régebben láttam egy hirdetésben ilyet. Gyári új, cserének vett, sosem használt váz még számok nélkül.)

                            Komment


                              #44
                              De egyébként ennek van hivatalos menete?
                              És mi? Egy új váz, amiről szintén megvan a forgalmi, adásvételi és miden?
                              Vagy mi a helyzet a gyári pótvázakkal, amikben nincs szám (egyszer régebben láttam egy hirdetésben ilyet. Gyári új, cserének vett, sosem használt váz még számok nélkül.)
                              Egy járműboltos , vadi zsír új MZ-t ETZ vázat néztem nem is túl régen (eladásra kínálták , de nem kellett a kutyának sem , pedig meg volt az eredeti számla is a boltból , és a számlán szereplő tulajdonos árulta !!!! Vagyis mint alkatrész -csereváz került volna forgalomba . Nos ennek a váznak volt száma , sőt a számlán is szerepelt ! Tudtommal szám nélküli fődarab , csak üres motorblokk esetén fordult elő . Azt is az akkori KPM -nél kellett bemutatni a vizsga alkalmával , a számlával egyetemben , és ott ütöttek bele új ( leginkább az eredeti számot AF jelzéssel ) motorszámot . Vagyis az új szám nélküli , alkatrészként , a hivatalos forgalmazónál vett váz létezésére (nem mondom hogy nem lehetséges ...) kicsi az esély . De abban az esetben a KPM más karaktereivel való beütést , záró , és nyitó karakterként fektetett rombuszba lévő "AF" jelzéssel látták el .
                              Egyébként , igen van hivatalos menete . Utána járásomra a "KF" közölte , hogy igen , motorkerékpárok esetén továbbra is nyitva áll az alvázcsere lehetősége ! De azt , illetve annak a tényét egy munkatársuk fényképen kell rögzítse, a ( hozzám kijött a műhelybe , és ott fotózott .) régi , és az új alváz meglétével , a korábban hozzájuk beadott kérvény indoklásában szereplő okokat is rögzítve . (váztörés ,deformáció .... ) Majd azokat elfogadván ,tipus azonosságot dokumentálva , némi készpénz ellenében (10-12 e. ft ...) kiállították az alváz , azonos típusura való cserélésének engedélyét . (!) Ezzel az okmányirodába beballagva , és a csereváz származási igazolásával (adás -vételi , forg.eng. másolat, igazolás a vázhoz tartozó gépjármű forgalomból történő kivonásáról ... A forg . eng. -be írva ) , továbbá az új vázzal történt eredetiség vizsgálatot igazoló papírossal egyetemben , kiállítják az adott mkp. új alvázszámával szereplő forgalmi engedélyét . (némi készpénz ellenében . )

                              - - - Updated - - -

                              Sajnos az említett tipusban nem vagyok túlzottan otthon , (Izs planéta 2)
                              Sajnos én végig jártam a kálváriát!Állítólag egy sem készült alvázszámmal!...szabály?!...+törvény?! Kedveseim akkor az volt a törvény amit ,,ŐK „kitaláltak!Nem kell firtatni az alvázszámot...hát nem firtatták!Most meg már mit kezdjenek vele?Hoztak egy ,,gumi” szabályt!Döntse el aki illetékes! (hi-hi-hi!) Majdnem nevetnék ha a papírjai össz-vissz nem kerültek volna 100 ezerbe!
                              Nos , igen , abban a rendszerben a nagy testvér által gyártott termékeket minden áron a forgalomba kellett helyezni . Így a hatóságot könnyedén rá lehetett vezetni az alvázszámmal nem rendelkező vasak forgalomba helyezésére .(már bocs , de a gyártó igényességét tükrözi !)
                              Igaz , hogy közben 1980-ban megszületett az alvázszámra vonatkozó (VIN) Ditroit -i nemzetközi egyezmény ami a világ összes g.járművének alvázszámának hosszát 17 karakterben állapította meg , és egyes karakterek jelentését is behatárolták ezáltal .és az is igaz, némely szocialista országban készült gyártmány még 1989-ben sem ez alapján készítette jármű alvázszámait , főleg motorkerékpárok esetén ...
                              Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2015 dec. 18, 22:26.

                              Komment


                                #45
                                zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                és a csereváz származási igazolásával (adás -vételi , forg.eng. másolat, igazolás a vázhoz tartozó gépjármű forgalomból történő kivonásáról ... A forg . eng. -be írva )
                                A lényeg...
                                Ha meg van az embernek egy tökéleset állapotú váza amiről semmi papír nincs azt meg vigye a méhbe...
                                Vagy vegyen jópénzért egy papíros vázat, ami jó esetben is belülről rozsdás.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X