Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Múzeumok éjszakája

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Kedves mir-mur!-köszönöm az invitálást a fórumtalálkozóra.Ezidáig gondolkodtam is azon,hogy miként is tudnék menni,de most erről le kell mondanom (koromnál fogva csak kisebb kalandokra vállalkozok).
    Ezért inkább azt kérem váltsatok néhány szót a javaslatról egymással és Lakatos Miklóssal.A MAVAMSZ-nak cca.40 tagszervezete van,feléjük élhetne egy kezdeményező javaslattal,mi pedig a fórumon mozgósíthatnánk a tényleges részvételre,hogy a múzeumok éjszakájának napján minél több veterán jármű legyen látható a nyilvánosság számára.

    Komment


      #17
      Legjobban ideillik, amit találtam. Élmény lehetett megcsinálni, élmény lehet végignézni:

      Kismotor gyűjtemény

      Komment


        #18
        http://www.boon.hu/miskolcon-nevelke...rnokei/3271645

        Komment


          #19
          Azért csak kötekedés gyanánt!Az megérne egy misét hogy a múlt elavult,lejárt technológiájában látják az okoskáink a jövőt!A jármű gyártás lehet a jövő az országunknak?!......na akkor már költöztetem is a családot más vidékre!A jövő(a mai kilátások szerint!) a digitalizációé!!!Ezt még én is látom korlátolt,konzervatív ésszel!A járműgyártáson ezek az autót értik!Ami lejárt lemez!Fenntarthatatlan!Ma még igen de a jövő semmiképpen nem ez!Alacsony hatásfokú,rendkívül szennyező,minden képpen káros és kerülendő!!!!Ha már a jövő mérnökeit akarják képezni akkor ne a múltat oktassák szegényeknek!Persze itt nem is ez a cél hanem a jelen pénzurainak a kiszolgálása!Ha a jövőre akarnának gyúrni akkor azonnal meg kellene szüntetni az 1200cc fölötti személy autó motor gyártást!Sőt!

          Komment


            #20
            Aztán szegény végzett mérnök ott toporog, mert az asszony valami hosszúkás vassal és egy kalapáccsal cseszteti, hogy rakja fel a családi képet - gyártásoptimalizálás órán ezt nem tanították. Szegény régi mérnök meg akkor néz, amikor a programozó létrehoz egy virtuális kapcsolót a gépen, mert a beépített fecskendőfejet máshogy nem lehet tesztelni, nincs rajta kézi vezérlés.

            Komment


              #21
              Csak érdekességként:nézzük meg a 80-60 évvel ezelőtt készült autók,motorok fogyasztását. Pl: Simson 250.. 2,5-3l/100km. Volt valami Holland 2ütemű is, azt hiszem 300ccm amire garántálták a literenkénti 80km-es fogyasztást. Ezekhez képest rengeteg "fogyasztéscsökkentő kütyü+egyebek" vannak belezsúfolva az autóba,amiről nem tudjuk mi,de ha elromlik nem működik. Persze ezek javíthatatlan "intelligens" elektromos figyelők,érzékelők,mérők. No de valójában mi a francnak? (jó van tudom...pénzé) 1,2 Renaultal járok, téli-nyári fogyasztás átlag mint az 50 évvel ezelőtti hasonló kaliberű autóké. Ettől függetlenül én is azt kívánom fejlődjön a világ,legyenek képzettek az ifjak...s végre találjanak valami jobb utat a haladásnak.

              Komment


                #22
                Ettől függetlenül én is azt kívánom fejlődjön a világ,legyenek képzettek az ifjak...s végre találjanak valami jobb utat a haladásnak.
                Én is azt kívánnám!Ezért írtam hogy ne a 100 éves technológián görcsöljenek!Mindenki tudja hogy a személy autó mint olyan rendkívül rossz!A belső égésű motor egy átok az emberiségnek!A bevitt potenciális energia talán optimális esetben 30-40%-ban hasznosul!Ezen nincs mit oktatni!Ráadásul mintha az emberiség megkergült volna!Egyre nagyobb monstrumokat gyárt!3-4-5000cc-s terepjárókat,sport kocsikat stb!Aztán mivel nem bír az erejével mindenkin át akar gázolni!A tegnapi technológia szerint is(nem is szólva a mairól!)egy 1200cc-s motorból 3-400le teljesítményt lehet kihozni!(lásd:1600cc Forma 1-s motorok!)Lassan elárasztják a Földet ezek a benzin zabáló szörnyetegek!Én a faluban az utca végén lakom de már így sem merem az unokámat kiengedni az autók miatt!Egy családi autónak max:600-1000cc-s nek kellene lenni és minimum tétfogattal!Mindegy már nem füstölgök tovább!(csak az MZ-vel!)Csak az utódaimat sajnálom hogy nincs szép jövőjük!Nem tom ki emlékszik a 60-as években kellett olyan dogákat írni hogy milyennek képzeled el a 2000-s évet!Minden féle repülő autót,űrhajót stb írtunk rajzoltunk!Nos óriásit kellett csalódnom az emberiségben!Visszafelé tántorgunk mint a kába részeg!...etc....etc....etc!!!!!(??)

                Komment


                  #23
                  Sajnos a környezet védelem is csak a pénzről szól. Ha arról szólna aminek kellene nem rombolnák a kamionok az újonnan megépülő utakatpl. hanem a vasutat fejlesztenék. Egy mozdony vinne 50 kamion terhét és a kevésbé iskolázottaknak lenne munkájuk a ki és berakodásnál! Kisebb lenne a füst a zaj és nem kellene 5 évenként útfelújítást mímelni. Amiről szintén lehetne beszélgetni mert csak kidobott pénz épp úgy mint a közmunka hol támasszák a söprűt és a lapátot.

                  Komment


                    #24
                    Lassan elárasztják a Földet ezek a benzin zabáló szörnyetegek!
                    A tendencia megfordul nemsokára, ne aggódj! Fejlődik az elektromos hajtás, egyre olcsóbb lesz a technológia, ezek a mai csúfos hibridek kihalnak és tisztán elektromos járművek lesznek. Akkor térjünk vissza a dologra, hogyan látjuk, mikor nem tudunk benzint venni, vagy ha igen, akkor olyan sarcokat fognak a belső égésű motoros járművekre és üzemanyagaikra kivetni, hogy ellehetetlenítsék eleve.
                    Akkor majd nagyon fogunk siránkozni, úgy hiszem...

                    Komment


                      #25
                      Akkor majd nagyon fogunk siránkozni, úgy hiszem...
                      Én nekiállok pálinkát főzni akkor...vagy marad a fagáz... A lovak se haltak ki attól h beköszöntött a gépesített kor, legfeljebb manapság jobban megnézik őket.
                      Click image for larger version

Name:	mad-max-fury-road-comic-con-first-look.jpg
Views:	1
Size:	76.5 KB
ID:	150261
                      A képen én szereplek a jövöben, ahogy benzin után vizslatom a láthatárt a Sierra mellől
                      (Ford kupé van, bőrcucc van, kamion üzemanyagtartályt és 250 literig mérő üzemanyagszintjelző műszert még keresek)
                      Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2016 nov. 20, 20:06.
                      "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                      "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                      Komment


                        #26
                        Azé egy fagázosítóval szerelt babetta....

                        Komment


                          #27
                          Azé egy fagázosítóval szerelt babetta...
                          Minden lehetséges, utánfutóra vagy oldalkocsira komponálva. Gépészek vagyunk, vagy mi...Click image for larger version

Name:	204814881014fd6d8cf50724c0d28453.jpg
Views:	1
Size:	67.1 KB
ID:	150262
                          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                          Komment


                            #28
                            Könnyű nektek, én meg könyvelő...

                            Komment


                              #29
                              "A 40 éves könyvelőnek szörnyű álma volt"

                              A Kossuth rádiusz azt emlegette a múltkor,hogy a 30-as évektől Németországban teljesen át akarnak állni a tisztán elektromos hajtásra,de mondjuk az 40-50-es évekre valószínű megvalósul.A tisztán elektromos hajtásnak is meglesznek a gondjai,-a viszonylag hosszú akku feltöltési idő,az elhasználódott akkumulátorok gondolom jó sok pénzbe kerülő cseréje.Az elhasználódott akkumulátorokban felhalmozódott káros anyagok közömbösítése,.......A mai technológiával feltöltésenként 30'-es várakozási idő van minimum,-gondoljátok el,hogy ez a sok "türelmetlen üzletember"-megenné egymást az elsőbbségért a töltőállomásokon.

                              Ami biztos,hogy a technológiai fejlődés nem fog megállni és az is biztos,hogy a fejlődés nem az embert fogja szolgálni,hanem valamilyen profit érdeket,esetleg öncélúan fejlődik.Azért gondolom úgy,hogy nem az embert szolgálja,mert annyira bonyolult már most is,hogy sok esetben javíthatatlan,-illetve a fejünkbe se fér,hogyan lehetne javítani,mert a polihisztorok kora lejárt,ami meg nincs egy darabból az azért el is romolhat.


                              Üdvözlettel:Che

                              Komment


                                #30
                                A tisztán elektromos hajtásnak is meglesznek a gondjai,-a viszonylag hosszú akku feltöltési idő,az elhasználódott akkumulátorok gondolom jó sok pénzbe kerülő cseréje.
                                Nem véletlen, hogy eddig az elektromos átalakítást büntették, mert túl egyszerű alternatíva volt. Felháborodtam, mikor olvastam, hogy a Teslához hány sebességes váltót terveztek meg. Egy villanymotornak nincs szüksége váltóra! A legnagyobb nyomatékát induláskor adja le. És ezt is el tudják adni a népnek. Az egész arra megy ki, hogy elég nagy legyen a körítés, ami a szervízek munkáját biztosítja. Mivelhogy egy rendes elektromos autóban csak a csapágyakhoz kell kenőanyag. A többi szervízigénye elenyésző. De nem! Váltó kell bele, elektronika, ami felhívja a szervízt, és megáll, mint a szög. Mért nem tudnak dokkolható akksikat beszerelni, aminek a cseréje pár perc lenne a megfelelően kiépített állomásokon?( saját ötlet, úgyhogy szabadalmi jogom van rá, megkérdezésem nélkül nem alkalmazható ) Neeem, gyorstöltő kell, mert biztos használ az élettartamnak, hogy pár perc alatt 80%-ra tölt. Ezért mondom, hogy semmi új nincs a nap alatt. Ha egyszer csodák csodájára vízzel menne az összes autó, azt addig tiltanák, és üldöznék, amíg meg nem tudnák oldani a vízre kivethető jövedéki adót, és azt hogy ne essen az égből.
                                "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                                "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X