dongos78 eredeti hozzászólása
Hozzászólás megtekintése
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Érdekes, meglepő vagy különleges hirdetések a Veterán aprón
Collapse
X
-
Danuvia blokk van benne, de az a forgalmiban be van jegyezve, azzal nem tudok mit csinálni, viszont ez hozza magával az elektromos rendszert is a Danuviából.
Amit kollarg írt az igaz, de az a Csepel blokkosra érvényes.
Most gondoljatok bele, amikor a Simson s51-es vázba beleraknak egy Star blokkot és annyiért hirdetik, mint az 51-est.Igaz, hogy ez korban a fordítottja ,de a lényegen nem változtat. ELADHATATLAN.
Ha valakinek van ennyi "kidobni " való pénze, az már olyat vesz ami Csepel blokkos és nagyjából, vagy teljesen eredeti. Inkább rak hozzá még 2-300-at. Mert gondolom aki motorra ennyit szán az nem az utolsót adja oda és éhezik utána .Tehát nem gond neki az a plusz összeg.
Szerintem így nem ér annyit ez a motor. De szép ,szívesen nézegetném a pajtámban.
Az én véleményem is az, hogy papírozd le, ha tudod és tartsd meg. Ha lehetőséged engedi. A mai helyzetben nem tudod megfelelően értékesíteni. Két dolog van amikor adás-vétel létrejön : vagy jóval ár alatt adod, vagy nagyon ritka motort, alkatrészt kell árulj.
- 4 likes
Komment
-
Szia Kovacsk84!
Szerintem szépen megcsináltad a kiscsepelt, de persze így nem eredeti. A többiek már leírták a legfontosabbakat.
Én kiegészíteném pár dologgal amit látok és nem hangzott el.
A hengerfej Danuviáé, egy félgömb alakú Csepel sokat javítana az összképen. De talán a nagyobb hűtőfelület miatt került fel.
A sztender felfogó csipesz és a láncvédő fekete kellene hogy legyen.
A tank jó így, nem csak ezüsttankos létezett. Én örültem is, hogy végre nem egy ezüsttankost látok
A tanksapka Jawa-ra való.
A hátsó lábtartók gyárilag felcsukhatók, ezek úgylátom fixek.
Csak a D-Csepelen volt jellemzően ez a nagyobb lámpabúra.
A többi dologról már volt szó.
Összességében ezek nem nagy hibák, rövid időn belül ki lehetne őket küszöbölni, és akkor 350-ért simán elvinnék.
Így szerintem 220 és 200 ezer közötti ár a reális.
A féklámpa akkuról működik igaz? Gyárilag akkus volt a gép? Ez luxus kivitelre utal, az ritkább. Meg tudod írni a vázszámát?
- 1 like
Komment
-
Üdv!
Amikor megvettem, fix lábtartósra volt megcsinálva, őszintén szólva nem is gondolkodtam a cseréjén. Megvan az eredeti tanksapkája is, viszont hengerfejet még keresek hozzá. Van négy, de olyanok mint a ... nem is tudom mi. Szét vannak barmolva egytől egyig, a Danuviát azért kapta meg, hogy beindulhasson. Akkumulátor-tartósan vettem, a vázszáma 4/5-898.
- - - Updated - - -
Tamás78!
El kell ismernem, igazad lesz, Neked is és a többieknek is. 200-ért pedig nem adom el. Őszintén, a vételárból egy Pannóniát, illetve a felújításának és forgalomba helyezésének egy szeletét akartam finanszírozni, amivel egyszer életemben el szeretnék motorozni az Atlanti-óceánhoz...azt látni kell . A repülő meg nem az igazi. Egyszer lementem Pannoniával Horvátba a tengerpartra, egyedül, a parton aludtam...mocskosul rákaptam az ízére. Állandóan nyakkendőben, kiborotválkozva kell dolgoznom, nagyon jó volt így elengedni magam. Mindenkinek van ilyenje, nekem ez az. Le is veszem a hirdetést, aztán elrakom későbbre a Csepelt, hátha még jól jön, vagy helyben használgatom. Visszatérve álom-országból. El kellett döntenem, hogy legyen csepel blokk és eredeti, vagy Danuvia és műszakiztatható, de ezen nem sokáig gondolkodtam.
Mindenkinek köszönöm a segítséget, hozzászólást, jó olvtársak vagytok
- 9 likes
Komment
-
Picit "túlrestaurált" , picit túlárazott , de volt vele munka rendesen , és akárhogyan is , de szépen meg van csinálva !
Az alkatrészekről pedig csak annyit, hogy ha hozzá akarsz jutni bármiféle csak ezen a típuson használt darabhoz , olyan az árképzésük mintha egy más motor alkatrészára után egy nullát tennél . Egy jó pár éve járom a börzéket de az utóbbi tíz évben, négy - ötszörösére emelkedtek a tipushoz tartozó alkatrészek árai ! Pl egy pár cucc, amire azért felkaptam a fejem :
- gyujtás-kapcsoló kulccsal , használt 15.000 ,-
- kilóméteróra ( körcikk formájú DKW minta alapján gyártott u.n. "sajtóra", használt ) 30.000 ,-
- lámpakeret (háromcsavaros, utángyártott , króm nélkül) 8000 ,-
-fesz.szabályzó (használt gyári, ki tudja működik -é) 5000 ,-
-láncvédő (gyári , erősen rozsdás ) 30.000 , -
-lámpafej (gyári , enyhén horpadt alapozott ) 10.000 ,-
-hátsó sárvédő (első szériás gyári ,vágott , erősen korrodált ,talán helyrehozható állapotban ) 25.000 ,-
-rugós ülés (felújítandó állapot , némi rugó hiánnyal) 15.000 ,-
-megszakító (yamaha , de legalább jó) 6000,- / pár
-fényváltó kapcsoló (háromállású , újszerű , használt) 10.000 ,-
-alapméretes hengerpár (megfúrandó , 9 bordás) 40.000 ,-
- első szériás kipu.dob. (hegesztett tartóval , horpadt , rozsdás ) 20.000 ,- utángy. króm nélkül 25.000-30.000 , - /pár
De gondolom ismeritek az árakat , "uram bocsá" hogy az az érzésem a szoc.gyártmányú motorok között az első háromban benne vannak az alkatrész árai , a drágaságot figyelembe véve (de ez ilyen műfaj ... , én a pirosnál már ötszáz fölött járok... )
Egyébként ahogy mondani szokták annyi az értéke , amennyit adnak érte ....
Hozzáteszem a gazdáját , és a motort sem ismerem , sőt soha nem is láttam ! Tehát nem védeni akartam , csak füstölögtem egy picit az irreálisan magasra alakított(!) p20 alk.árak miatt. Egyébként egy 20-25 %-al mérsékeltebb árfekvés jobban állna neki , de hát ...
Jut eszembe , egy kis segítségre volna szükségem . A szóban forgó tipus hegesztett konzolos kipufogójáról volna szó .
Egész pontosan arról hogy , valaki megtudná mondani hogy milyen távolságra van felhegesztve a konzol a kipuf . elejétől ahol a hollander is van, vagy egy pontos méret a konzol nagyobbik furata , és a dob könyök becsatkakozási peremének síkja közt ?
- 2 likes
Komment
-
De gondolom ismeritek az árakat , „uram bocsá” hogy az az érzésem a szoc.gyártmányú motorok között az első háromban benne vannak az alkatrész árai , a drágaságot figyelembe véve (de ez ilyen műfaj ...
Azonban akkor sem értem Annyi ilyen motort láttam már -igaz, különféle állapotban- hogy, ha mindenkinek volna otthon egy, már azon sem lepődnék meg.
Írtad, Kedves Zahi, hogy Neked is már 500-ban van eddig és gondolom, még nincs vége?! Te ki fogsz vele menni az utcára motorozni, ha kész lesz(?) használod a mindennapokban?
Azért akárhogy is, ezek a motorok nem arra valók...semmilyen szempontból...ha csak az alkatrész árakat nézzük...
Persze, biztos van -még- az országban olyan ember,aki meg tudja magának engedni...
Az is igaz, hogy mindenki addig nyújtózkodik, ameddig a takaró ér...
- 2 likes
Komment
-
Persze hogy használom ! A feketét is használom (bár nem minden nap) , van műszakija , biztosítása, végül is erre való!(talán még drágább is)
Csak azért nem minden nap, mert sok mindent autóval egyszerűbb lerendezni vagy szállítani...
Egyébként nem véletlenül készül már a második éve a piros , sajnos csóróság van . És az igazsághoz hozzátartozik az is hogy , ha jobb állapotú alapot veszel drágábban , nyilván kevesebbet kell később az alkatrészekre költeni. Nos én inkább olcsóbban vettem az alapot..( ez van!)
- 5 likes
Komment
-
zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésePersze hogy használom ! A feketét is használom (bár nem minden nap) , van műszakija , biztosítása, végül is erre való!(talán még drágább is)
Csak azért nem minden nap, mert sok mindent autóval egyszerűbb lerendezni vagy szállítani...
Egyébként nem véletlenül készül már a második éve a piros , sajnos csóróság van . És az igazsághoz hozzátartozik az is hogy , ha jobb állapotú alapot veszel drágábban , nyilván kevesebbet kell később az alkatrészekre költeni. Nos én inkább olcsóbban vettem az alapot..( ez van!)
Őszintén, elmondanád, hogy a motorodban mi az, ami még a gyár által előírt (urambocsá' gyártott) alkatrész?
De őszintén!
Napi szinten olvasom, hogy: -ilyen Japán meg olyan svéd,meg amolyan országbéli (karburátor, csapágyak, szimmeringek...)stb. dolgokkal szerelt Pannónia...már elnézést, akkor az nem is Pannónia, hanem Eurónia, Worldonia vagy valami hasonló...szerintemUtoljára szerkesztve a következő által: Fergusson; 2015 jan. 23, 17:54.
- 3 likes
Komment
-
Hát legyen ! Kezdem a felsorolást :
A feketében :
-Megszakítók (yamaha yds5)
-kuplung lamellák (nem parafás, modern 7 tárcsás)
-dugattyú gyűrű (MZ etz 150)
-dugattyúcsapszeg (Mz 250 átalakítva)
-lánc (egyszerű CZ)
- gumik (michelin)
-vezeték köteg (saját készítésű)
-porlasztó talp hővédő karima (saját)
-összes csapágy (ZKL, ZVL) ,szimering (skf-viton , német szilikon szimering kék kétajkú)
-első ülés rögzítő lemez bilincs-fél(saját)
-ráfok (radaelli)
-küllők ,anyák(Csatári)
-akku.tartó gumi(saját)
-lámpafej plexi (utángyártott Geiger Jenő-től)
-fékferodolok (ragasztott karoflex-es felujított)
Piros:
-dugattyúcsapszeg (mz250)
-dugattyúgyűrű(yamaha rd)
-csapágyak (ZKL,ZVL) , szimeringek (német kétajkú kék)
-kormánycsapágy(kúpgörgős átalakítva)
-középsztender csap(saját)
-láncvédő(Neumann Laci-bácsi féle müanyag)
-lánc (CZ)
-gumik (barum)
-egyenlőre a fékdobok (200-as pannonia TLF)
-ráfok(MZ)
-küllők(Csatári)
-vezeték köteg (dafko54 jóvoltából saját)
-porlasztó hővédő karima(saját)
-tank gumipárna(utángyártott)
-e.teló porvédő gumik(utángyártott , de már le is rohadt róla...)
- 2 likes
Komment
-
Ha azt kérdezed, használja-e a mindennapokban, tudnod kell azt is, hogy ennek feltétele az említett japán, stb. alkatrészek beépítése.
De ezt nyilván tudod is.
Ez a konstrukció az akkori, hazai megvalósításában egyszerűen életképtelen. Illetve időlegesen életképes vagy volt az, míg új kora után először hozzá nem kellett nyúlni, mert onnantól bedőlt a dolog.
Mindennapi használathoz szükséges a motor idegenszívűsége, ez van.Utoljára szerkesztve a következő által: demeter; 2015 jan. 23, 18:24.
- 2 likes
Komment
-
Van benne némi igazság , de szerintem a lehetőségekhez képest elég sok gyári alkatrészt megőriztem .(hiszen ez volt a célom.)
- - - Updated - - -
"Őszintén, elmondanád, hogy a motorodban mi az, ami még a gyár által előírt (urambocsá' gyártott) alkatrész?
De őszintén! "
Vagy arra vagy kíváncsi hogy melyek azok az alapvető átalakítások (alkatrészek tekintetében) ,hogy egy ütőképes használható kellőképpen vehemens jószágot faragjunk ebből a tipusból ?
- 1 like
Komment
-
zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseHát legyen ! Kezdem a felsorolást... :
Nesze neked nagy, Magyar technika!
- - - Updated - - -
demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseHa azt kérdezed, használja-e a mindennapokban, tudnod kell azt is, hogy ennek feltétele az említett japán, stb. alkatrészek beépítése.
De ezt nyilván tudod is.
Ez a konstrukció az akkori, hazai megvalósításában egyszerűen életképtelen. Illetve időlegesen életképes vagy volt az, míg új kora után először hozzá nem kellett nyúlni...
- - - Updated - - -
zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseVan benne némi igazság , de szerintem a lehetőségekhez képest elég sok gyári alkatrészt megőriztem .(hiszen ez volt a célom.)
"Őszintén, elmondanád, hogy a motorodban mi az, ami még a gyár által előírt (urambocsá' gyártott) alkatrész?
De őszintén! "
Vagy arra vagy kíváncsi hogy melyek azok az alapvető átalakítások (alkatrészek tekintetében) ,hogy egy ütőképes használható kellőképpen vehemens jószágot faragjunk ebből a tipusból ?
Mindenre megadtad a választ, Köszönöm!
Azt is, hogy őszintén...Utoljára szerkesztve a következő által: Fergusson; 2015 jan. 23, 19:02.
Komment
Komment