Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Hazug embert hamarabb utolérik, mint a sánta kutyát...

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #61
    dott eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    kókány bandáról van szó!
    Én az első perctől így gondolom, amióta megtaláltam őket.
    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

    Komment


      #62
      Sutyerákusz maximusz.

      Komment


        #63
        Lehet találni hf-60-as hengerfúrókat 100-körül. Minek ilyet csinálni az amúgy combos és kb. ugyanannyiba kerülő állványos fúróból? Mindíg ez van. Harmatából hegesztett faesztergával akarnak vasat gömbölyíteni, a jó E-400-at meg megetetik fűrészporral. Mondjuk ezek rakják meg az ifát is úgy, hogy örökre négy nyomon fut majd.

        Komment


          #64
          Házilag készült esztergám van (saját tervezés)annyit használtam,hogy már elkopott.
          És igen faesztergának készült,de tul jól sikerült.(-:
          A tudás a lényeg,A jó gép csak segiti a hozzáértőt.!!!!!!!!!!!!!!!!!
          Ismerek olyan villamossági szerelőt akivel furatom a hengeremet.
          A szintén saját lészitésü,köszörüt megszégyenitő pontossággal müködő gépén,ujjit kitünő minőségben kétütemü és kisgépmotorokat bagóért.Ugy hogy nem vagyunk egy véleményen kezdetleges nem jó minőségü gépen is lehet jó munkát végezni.
          Akinek meg van lóvéja nem tudom miért nem vesz automata hengerfurót és mutatja meg a mai helyzetben miből tud BECSÜLETES munkával gazdaságosan megélni!
          UFF!
          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

          Komment


            #65
            Nem mondanám hogy nem vagyunk egy véleményen, én erre a konkrét esetre vonatkoztatva írtam mindezt. Ha maszek esztergád van és tudsz rajta dolgozni, akkor nyilván nem rezonál, elég pontos, tehát NEM SZAR KONSTRUKCIÓ. Ha te tervezted akkor van fogalmad a gépészetről, JÓ SZAKI vagy. A videón látott gép hiányosságait viszont nem lehet semilyen tudással pótolni, hidd el, egytől-egyig elk...ák az összes hengert rajta. A HF-60-asomhoz én csináltam pozícionáló asztalt, a hónológépem is saját készítésű, 70 éves az esztergám, én se vagyok milliomos. Jó dolog a lelkesedés, de nem kell újra feltalálni a hengerfúrót, pláne ha többe kerül és szar az egész. A te esztergád elkészültekor még nagyobb becsülete volt egy gépnek, nem méhes áron vesztegették őket, nem is nagyon lehetett otthon senkinek. Egy dolog a kreativitás, de nem baj ha nem bénasággal párosul. Egyébként ismerek személyesen olyat, akinek van lóvéja, vett cnc hengerfúrót meg hónolót, becsületes módon megél belőle. Nagyon sok, akár általad is ismert gépműhely dolgoztat vele, az ügyfél tudta nélkül. Atompontos, olcsó. 10-10 perc a fúrás-hónolás egy négyhengeresen.
            Utoljára szerkesztve a következő által: Hajtókar; 2013 febr. 17, 14:47.

            Komment


              #66
              Ilyenkor mondom,hogy irigyellek benneteket.
              És akkor jön a távolság,ha kell egy darab vas 30-km ha minőséget kérek rendeljek egy szállitmányt, ha szerszám 100km
              Inkább valami anyag és szerszámpótlót használunk,és az előkészület több mint maga a munka.Nem éri meg,nem hát!!!
              Ha nem dolgozunk olcsóbban nem velünk csináltatják,ennyi.Kenyér KELL,és az nálunk kicsit drádább mert messzire kell hozni.
              Bocs dühös napom van.
              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

              Komment


                #67
                Ez pontosan így van. Ezért költözöm a szőlőhegyről Érdre. Gyönyörű a panoráma a tóra, de mindenért kocsival kell mennem súlyos költségen, ki se hűl egész évben a motor. A családom hurcolásától kezdve egy kiló kenyérig, mint egy taxis. Jó lenne az elmúlt húsz év részben felesleges üza.-költsége, az időről nem is beszélve, erre kerestem!

                Komment


                  #68
                  Sokat gondolkodtam, hozzászóljak-e a témához, mert akkor biztos lesz olyan akinek a lelkébe karmolok.
                  Egy kedves kolléganőm mondása, hogy olyan üzlet nincs amiben mindenki jól jár, legfeljebb a csere-bere.
                  Innen kiindulva a veteránozás egyeseknek hobbi, és mint a hobbi általában drága, másoknak üzlet és akkor arról szól a történet, hogy az első csoportból kell "meggazdagodni". Természetese a vevőknek minden drága és az eladó egy szemétláda, hogy ezért képes ennyit elkérni, míg az eladó szerint a vevő egy faszari, hogy ezért a kincsért még alkudozni is képes, mert nem egyezik az érdekük.
                  Ugyanez van a szolgáltató és a megrendelő között. Ezért a munkáért képes az a töketlen ennyit kérni pedig tíz perc az egész, míg a mester szerint ezért a bisz-baszért még ki is kellett takarítani a műhelyt.
                  Még technológus koromból vannak halvány emlékeim a darabidő és a beállításiidő kibékíthetetlen (antagonisztikus) ellentétéről.
                  Amikor még a veteránozásom kezdetén még a múlt rendszerben, eljártam csak körülnézni az akkori veteránbörzékre akkor kinéztek onnan, mert a veteránosok egy zárt közösség volt, ha nem hoztál semmit ne is vigyél innen.
                  Később jöttek a "nepperek" akik örültek már nekem is mert hajlandó vagyok megvenni a cuccukat. és nem is kell adnom érte semmit.
                  Aztán jött az internet, ami meghatározta, hogyha van nekem egy Pannóniám akkor megnézem más mennyiért adja és én adom annyiért, esetleg egy kicsit többért, és akkor én király vagyok, de ha megnézem a z ebay-on is akkor engem nem fog átba..ni senki.
                  Legfeljebb kétnaponta meghirdetem és akkor majd megveszi valaki, végülis a hirdetés ingyenes, és nem vagyok akkora lúzer, mint aki meghirdeti a cuucát és mindjárt meg is veszik tőle.

                  Komment


                    #69
                    Hajtókar eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    ...Ezért költözöm a szőlőhegyről Érdre...
                    Ennek örülök, hogy érdi leszel/vagy!Gépeket viszed? Előtted kész a csatorna?

                    Bocs' az off-ért!

                    Komment


                      #70
                      mateapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Ha nem dolgozunk olcsóbban nem velünk csináltatják,ennyi
                      Ez valóban sok esetben így van, de sokan ragaszkodnak is a megszokott mesterhez. Rám jelenleg ketten is várnak, pedig tavaly júniusban szembesültek vele, hogy egy évig " használhatatlan " vagyok. Azt mondták ,nem baj. Megvárják. ( Nem fényezem magam, mert olyan is volt aki elment. De majd megjelenik nyáron, hogy hozzam rendbe amit a másik el... !)

                      Komment


                        #71
                        emu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Sokat gondolkodtam, hozzászóljak-e a témához, mert akkor biztos lesz olyan akinek a lelkébe karmolok.
                        Egy kedves kolléganőm mondása, hogy olyan üzlet nincs amiben mindenki jól jár, legfeljebb a csere-bere.
                        Innen kiindulva a veteránozás egyeseknek hobbi, és mint a hobbi általában drága, másoknak üzlet és akkor arról szól a történet, hogy az első csoportból kell „meggazdagodni”. Természetese a vevőknek minden drága és az eladó egy szemétláda, hogy ezért képes ennyit elkérni, míg az eladó szerint a vevő egy faszari, hogy ezért a kincsért még alkudozni is képes, mert nem egyezik az érdekük.
                        Ugyanez van a szolgáltató és a megrendelő között. Ezért a munkáért képes az a töketlen ennyit kérni pedig tíz perc az egész, míg a mester szerint ezért a bisz-baszért még ki is kellett takarítani a műhelyt.
                        Még technológus koromból vannak halvány emlékeim a darabidő és a beállításiidő kibékíthetetlen (antagonisztikus) ellentétéről.
                        Amikor még a veteránozásom kezdetén még a múlt rendszerben, eljártam csak körülnézni az akkori veteránbörzékre akkor kinéztek onnan, mert a veteránosok egy zárt közösség volt, ha nem hoztál semmit ne is vigyél innen.
                        Később jöttek a „nepperek” akik örültek már nekem is mert hajlandó vagyok megvenni a cuccukat. és nem is kell adnom érte semmit.
                        Aztán jött az internet, ami meghatározta, hogyha van nekem egy Pannóniám akkor megnézem más mennyiért adja és én adom annyiért, esetleg egy kicsit többért, és akkor én király vagyok, de ha megnézem a z ebay-on is akkor engem nem fog átba..ni senki.
                        Legfeljebb kétnaponta meghirdetem és akkor majd megveszi valaki, végülis a hirdetés ingyenes, és nem vagyok akkora lúzer, mint aki meghirdeti a cuucát és mindjárt meg is veszik tőle.
                        Ez így mind igaz ---de hol kapcsolódik a trágya módon végzett henger öléshez ?

                        Komment


                          #72
                          dott eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          A videó meg ez, a közepétől van a gép benne
                          Mára tudtam úgy lelkileg megerősödni, hogy hozzá tudok szólni. Ha néha, nagy ritkán sima csapágyfuratot akarok így csináltatni marógépen már elküld a szaki a francba ( és máshová is). Sima csapágyfuratnál sem garantált a hengeres furat (az illesztés meg pláne nem) ezzel a módszerrel. Ugyanis a szerszámbeállítás egy dolog. (Bár az is elég primitíven van megoldva.) A főorsó ütése ugyanis rámásolódik az alkatrészre, tehát az alakhiba eleve garantált. A szerszám hegye lekophat, letörhet a művelet közben.

                          Bár kétségtelen, hogy James Watt nagyra értékelte volna ezt a módszert. Az ő első magasnyomású gőzhengerében 10 mm-nél nagyobb hézagokat kellett eltüntetni.

                          Komment


                            #73
                            Viszek mindent, van egy pár gépem haveroknál is. Nem fértem el eddig, és nem akartam, hogy a kertben letakart ridegtartásban legyenek. Csatorna már jó régen kész lehet, csak előző tul. nem kötött rá. Ófalu, Fő utca, thermál előtt.
                            Utoljára szerkesztve a következő által: Hajtókar; 2013 febr. 20, 16:55.

                            Komment


                              #74
                              Egy egyhengeresnél készülékben egész jól meg lehet oldani a hengerfúrást, ha az eszterga jó állapotban van. Bár a 2 üteműnél az ablakok miatt indulhat rezonancia a fogásból ki-és belépésnél. Ráadásul a megszakított forgácsolás miatt a szerszám éle is kipattanhat. Nah meg kiállítani a darabot...az maga a művészet...
                              "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                              "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                              Komment


                                #75
                                Így van. Láttam esztergán, szánköszörű furatköszörűjével készített hengert, Erdélyből hazatelepült oldalkocsis gyorsasági versenyző barátnál. Külön érdekessége a saját karter, a két főtengelyt összekötö sonka, a 2db. 25o-es vízhűtésesre alakított crossCZ-henger, a Burman-váltó, meg a lélekvesztő váz amivel 2oo-akat hersintettek.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X