Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Kilométeróra javítása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Kilométeróra javítása

    Csak egy tipp.
    A kilométeróra mutatójának leszedéséhez érdemes egy szerszámot készíteni, egykoron órás kollégáim ezt használták. Hasonló, mint a gömbfej kinyomó, csak kicsiben. Röviden alul beakasztod a mutató alá, felül pedig egy csavar van (M3 vagy M4), amibe egy a mutató tengelyének megfelelő átmérőjű "tű" van rögzítve. Este leskiccelhetem.

    De így is lehet:

    Click image for larger version

Name:	ora.jpg
Views:	1
Size:	41.7 KB
ID:	153352
    Utoljára szerkesztve a következő által: TZ; 2011 ápr. 10, 19:19. Oka: Másik témából emeltem ki ezeket a hozzászólásokat, ezért kezdődik ez a téma ilyen furán

    #2
    Ez az óraszétszedős tipp nagyon hasznos volt, köszönöm itt is!!! Nem kell rajz, értem miről van szó, látom árulnak is ilyet, igazából azért nem nyúltam hozzá, mert nem tudtam hogyan jön szét és nem akartam széttörni. Egyelőre nem foglalkozom vele, mert szerintem úgy sem tudom megjavítani, majd ha kell egyszer, akkor viszont fogom tudni, hogyan jön szét, de akkor se biztos én nyúlok hozzá, mert a belső alkatrészeket még annyira sem ismerem... Tudom, hogy nem ide kellene írni, de hogyan lehet letesztelni egy ilyen kilóméterórát? A kivezetése, ahová a spirál megy, elég nehezen forgatható kézzel. Ha befogom akkumulátoros fúrógépbe és elkezdem növelni a fordulatot, akkor egyre nagyobb sebességet kell mutatnia? Továbbá el kell kezdenie mérni a megtett kilómétereket is?

    Üdv. Gyula

    Üdv. Gyula
    apacsavo kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      A km-óra meghajtására az akkumulátoros fúrógép jó megoldás. Fogsz egy küllőt, a végét ellapítod vagy kireszeled négyszögre. "Rugalmasabb" megoldás, ha szakadt spirál darabját fogod a fúrógépbe. Természetesen a mutatónak is ki kell lendülni és a számlálónak is meg kell indulnia. Ha azonban szoros, célszerű előbb szétszedni, megtisztítani, megkenni és összeszerelni.
      Ha ismered a fúrógép fordulatszámát, megközelítőleg meg tudod állapítani, mit kellene mutatni az órának. 19 collos keréknél és 1:1 áttételű óránál az 1000-es fordulatszám kb. 39 km/h sebességnek felel meg.
      apacsavo és DCS kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Vagy egy óriás gyufa véget dugsz bele, ha kézzel megpördíted már ki kellene lendülni a mutatónak, vagy azt fogod bele akkus fúróba. Újítottam fel elég sok km órát, úgy szoktam leellenőrizni, hogy egy jó állapotú másik órát megpörgetek és ennek is ugyan annyit kell mutatni. (Főleg ha le lett szedve a mutató ugyan oda kell visszarakni különben mást mutat.)
        apacsavo kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          csövi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          (Főleg ha le lett szedve a mutató ugyan oda kell visszarakni különben mást mutat.)
          Ha megengedsz egy kis kiegészítést, a mutatót mindig az ütköző mögé kell egy kicsivel feltenni, majd átemelni az ütközőn. Így kap egy kis előfeszítést, ami nyugalmi helyzetben az ütközőhöz szorítja. Jobb órákon ez a pont be is van jelölve.
          Lemezjáték kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Nem tudom mennyi az a kicsivel...Ha meg rátettem a mutatót nem tudtam átemelni az ütközőn, mert a mutató merev és az ütköző is...

            --- Ez még eszembe jutott: ---

            Na itt egy kép az óráról:
            novicsento kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              csövi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Nem tudom mennyi az a kicsivel...Ha meg rátettem a mutatót nem tudtam átemelni az ütközőn, mert a mutató merev és az ütköző is...
              Annyi rugalmassága van a mutatónak, hogy finoman át lehessen emelni az ütközőn.

              Komment


                #8
                Milyen km órán próbáltad? Én amiket csináltam azoknak alu mutatójuk volt, profilra meghajlítva hosszában azok semennyit nem rugóztak...Esetleg valami műanyag mutatós modernebbet el tudok így képzelni...

                Komment


                  #9
                  Pannónia biztos, NDK-sok, pedig ott is volt alu.

                  --- Ez még eszembe jutott: ---

                  Köthetjük az ebet a karóhoz, egy biztos, a mutató visszahúzó rugójának előfeszítés kell.
                  Lemezjáték és Che kedvelte ezt.

                  Komment


                    #10
                    Nem arról van szó, hogy nem kell előfeszítés, hanem a mutatót nem lehet átemelni az ütközőn. Legalábbis nekem nem sikerült...
                    Én úgy csinálom, hogy a harangot mozdítom előre, úgy teszem rá a mutatót. Elengedem = rugó visszahúzza az ütközőig (így nem kell feszegetni). Mivel jelölést eddig nem találtam rajta, ezért úgy tudom leellenőrizni, hogy megpörgetem akkus fúróval. Megnézem egy jó állapotú órán is és ha ugyan annyit mutat, akkor jól tettem fel a mutatót. Ha nem, akkor vagy jobban kimozdítom a harangot (ez van a mutatótengely végén) vagy kevésbé.
                    Igrich és Lemezjáték kedvelte ezt.

                    Komment


                      #11

                      Komment


                        #12
                        Persze, hogy nem pontosak, de az újabbak sem. Főleg ami nagy tartományt ölel fel. Újabb motorok amelyek 200 felett mennek és nem digit órájuk van egész mást mutatnak mint a valóság (a fölső tartományban). Többnyire Danuvia órát csináltam, akkus fúró megpörgette kb 40-re, oda belőttem annak a motornak az tökéletes.

                        Komment


                          #13
                          A mai kilométerórákat a gyárak tudatosan fölé lövik kb. 10%-kal, mondhatnám marketingcéllal. Ennek a következő "előnyei" vannak:
                          - mikor belterületen 50-et mutat a sebességed csak 45 km/h, nehezebben lő meg a trafi
                          - magasabb végsebesség
                          - alacsonyabb fogyasztás, mert többet mutat a számláló, mint amennyit a valóságban mentél.
                          Mind a három tétel növeli a vevői elégedettséget.

                          Komment


                            #14
                            motorkami eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            A mai kilométerórákat a gyárak tudatosan fölé lövik kb. 10%-kal, mondhatnám marketingcéllal. Ennek a következő "előnyei" vannak:...
                            Szerintem ezeknél is fontosabb szempont a felelősség kizárása. Ha fölé lövik 10%-al, akkor biztos nem mutat kevesebbet, ami igen jól jöhet egy baleset után a gyártóra nézve.
                            Zen3D: bolg a 3D nyomtató építésről

                            Komment


                              #15
                              Nekem a Czetkán a kilométeróra 80 felett nem értéket, hanem tól-ig intervallumot mutat XD
                              Meg ha már kilométer óra javítás...a spirálomat szerintetek érdemes megforrasztani?(gyárilag csak rá van markolva az oldalvágóval :S ) Forog a végén a négyszög, vagy vegyek megint új spirált?...a Dnepr már a másodikat tépi el-mindnek megforog a vége a kihajtásnál,javítható, vagy tudjam be a pocsék utángyártott alkatrész minőségnek?...az óra nem szorul, a kihajtás is jó.
                              Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2011 ápr. 13, 16:14.
                              "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                              "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X