Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Öntöttvas henger festése és előkészítés

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #31
    Duke eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Hát szellőztetni azt kellett... de a henger kisült.
    Á, nem olyan vészes az.

    Amúgy most ez a párás idő még plusszba hozzátesz a rozsdásodási folyamathoz.

    Komment


      #32
      demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Visszatérnék a témához kicsit kibővült tapasztalatokkal.
      Az első hengert az első indítás után nyugdíjaztam is, nem sikerült jól van ilyen...most ezúttal megcseréltem a sorrendet és végülis ez vált be. Először fúrattam és aztán levakolva mindenhol elvittem homokszórni. Ez megfelelőbb sorrendnek bizonyult, mert a gépmunka olajos, fémrészecskés, hónolóporos szennyeződéseket, esetleg festéksérüléseket hagy maga után és frissen festett hengernél nem lehet oldószeres átmosással tisztítani, de a melegvizes mosószeres tisztítás sem tesz jót, mert a festék bent a bordák között azért csak vékonyan tud fedni.
      A Maestro festékről írtam, helyette most "garázsspray" nevű hőálló feketét találtam festékboltban. Ez már mindjárt másként viselkedett, felhordás után negyed órával száraz is volt a felülete. Olyan selyemfényűnek tudnám mondani, végülis ma már tetszik és nem ragad, mint a másik említett márka.
      Amúgy hihetetlen ez a homok, a fenti képeken látható módszer ellenére mégis bejutott valamennyi a hengerbe...

      Itt meg a képek a másik hengerről:

      [ATTACH=CONFIG]12397[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]12398[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]12399[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]12400[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]12401[/ATTACH]
      Szia.Nem teljesen a témához kapcsolódik a mondandóm,de talán tanulságos lehet.Szóval,a homok..Jónéhány évvel ezelőtt,volt egy 1981es évjáratú kawasaki z550esem.Elhatároztam,hogy én bizony felújítom.Minden jól ment,szépen haladtam a vázzal.Aztán elérkeztem a blokkig.Mivel gyárilag festett volt a blokk,így nem volt kérdés festeni kell.Én is hasonló módon mint te,gyártattam dugógókat minden nyíláshoz(szívósor,kipusor stb),és az összeszerelt,de üres blokkot leszórattam homokkal.Szép homogén felületet kaptam.Az üres blokk szétszerelése után,kiderült,hogy szinte semmi homok nem jutott be a motorba.Örültem,de azért még ennek ellenére is egy fél napig gőzborotváztam a blokkot belűről,biztos ami biztos.Időközben,megérkezett az uj gyűrűsor,csapágyak,szelepek,láncok stb.Alig vártam már,hogy végre beinduljon a gép.Közben,elkészült a blokk festése.Lassan elkezdtem összerakni a blokkot.Mikor már majdnem kész voltam,akkor jöttem rá,hogy az olajhűtő még nincs lefestve.Gyorsan el is vittem egy helyre leszóratni(és szinterezni),de ott jöttem rá,hogy elfelejtettem ledugózni.Megbeszéltem a munkát felvevő fazonnal,hogy ezt kur..vára le kéne dugózni,hogy még "véletlenül" se menjen be a hűtő belsejébe a homok.Meg is igérte a figura,aztán már csak vártam,hogy elkészüljön.Néhány nap múlva elkészült.Úgy kaptam meg a darabot,hogy még rajta volt a maszkolás.Megnyugodtam.MIután hazaértem,egy gyors mosás után,fel is szereltem a gépre.Végre összeállt a gép,indithattam.Szinte,első fordulatra indult a motorAztán,KB,10-15perc (alapjáraton)járatás után,azt vettem észre,mintha egy kicsit szorulna motor.Leállítottam...majd ujra inditóztam....olyan volt,mint mikor gyenge az akksi a kocsiban.Szinte alig fordult meg a főtengely.Beindult..egy kicsit még szenvedtettem,de akkor már világos volt,alig vette fel a fordulatot.Végülis kiderült,hogy miután bemelegedett a blokkban az olaj,nyitott az hűtő termosztátja.Az olaj pedig vitte magával a hűtőben lerakódott homokot a kenendő helyekre.Mindent ki kellett dobnom a blokkból...Miután "kisírtam" magam,vettem egy kevés kilóméteres blokkot,és annak az alkatrészeit épitettem bele.
      Ezzel a kis történettel,csak azt akartam mondani,hogy ahogy mondod,...Hihetetlen ez a homok..
      Csatolok is egy fotót a gépről.Ezen a fotón,már minden ok volt.
      Click image for larger version

Name:	P1000638.jpg
Views:	1
Size:	195.7 KB
ID:	137978Click image for larger version

Name:	P1000968.jpg
Views:	1
Size:	200.6 KB
ID:	137979Click image for larger version

Name:	P1000335.jpg
Views:	1
Size:	202.9 KB
ID:	137980
      -t5-, LC 9246 és 4 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        #33
        Ba701 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Én lehet túl leegyszerűsítettem a dolgot, de sima Hammerite feketével javítottam ki a Jawa hengereit (amikor megfurattam a cseheknél ők lefestették valamivel, de imitt amott elkezdett rozsdafoltos lenni) Ez a múlt télen volt. Még jól néznek ki. Hozzáteszem kb 500 km-t mentem csak a géppel a javítás óta igaz ebben volt nyári 30 fok feletti hőmérséklet is ahol azért rendesen megmelegedett a vas.
        Szia Ba701!

        Jó régen írtad ezt a hozzászólást, de most ez direkt jól jön nekem. Az eltelt 2 évben hogy bírta ez a festék? Illetve nem melegedett-e túlságosan tőle a henger?

        Próbáltam a Hammerite gyártójától megtudakolni a festék hőállóságát. Mivel semminemű választ nem kaptam, így tegnap kísérleteztem - nem kevés kockázatot vállalva testi és lelki épségem megőrzése terén - a villanytűzhellyel és egy 3-réteg Hammerite-feketével festett 2 mm-es vaslemezzel. Előbb 120, majd 150 °C-ra hevítettem a sütőt. 10-10 perc hőntartás mellett vizsgáltam a próbadarabot.

        Eredmény: a festék tökéletesen bírta, szaga sem volt. (Ja és én is ép bőrrel és lélekkel megúsztam a konyhai kalandot. )
        Titus, Lemezjáték és 3 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          #34
          Persze arról nem írsz,hogy ezek után kitiltottak a konyhából- nuku kísérlet!!, no majd ezt megérdeklődöm!.
          CZsolti és Titus kedvelte ezt.

          Komment


            #35
            És a kémiai színezés?
            perma blue-vel úgy tudom hogy elég sötét, majdnem fekete színt el lehet érni.
            Elvileg fegyverboltokban kapható. És mivel nem festék így elvileg a hőleadást sem rontja nagyon.

            Komment


              #36
              Ha a kémiai barnításra gondolsz heeegany az elég kényes. A párás levegőtől is elkezd rozsdálni. Mindig kenegetni kellene, mint egy puskacsövet, ha szépen akarod tartani. Ez a hengerbordázata miatt sajnos nem egyszerű.
              A Hammerite-os megoldásra viszont kíváncsi vagyok. Én próbképp Köber fekete festékkel kentem le a Rometom rozsdás kipufogódobját. Ezt a festéket Hammerite alternatívájaként adták a festékboltban, mint rozsdára is felvihető festék. Eddig nem jött fel, mondjuk nem mentem sokat a géppel, kb 50 km-ert.

              Komment


                #37
                sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Persze arról nem írsz,hogy ezek után kitiltottak a konyhából- nuku kísérlet!!, no majd ezt megérdeklődöm!.
                Tapasztalatom szerint a fő probléma nem a festék hanem a már erősen rozsdás öntött vas felületek előkészítése. Nekem még nem siketült a bordák közül a rücsrös, porozus felületből a rozsdát maradéktalanul kitakarítanom. Az eredmény max. 2-3 év után a rozsda átüt a festéken. Ráadásul a bordák közé is nehéz (majdnem lehetetlen) jól beszórni a festéket.
                Utoljára szerkesztve a következő által: Gyula-bá; 2014 nov. 03, 20:18.

                Komment


                  #38
                  Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Ha a kémiai barnításra gondolsz heeegany az elég kényes. A párás levegőtől is elkezd rozsdálni. Mindig kenegetni kellene, mint egy puskacsövet, ha szépen akarod tartani. Ez a hengerbordázata miatt sajnos nem egyszerű.
                  Így tényleg nem jó... Főleg az olyan elvetemülteknek mint én, akik nem riadnak meg egy kis víztől

                  Én simán lefújtam hőálló fekete festékkel. Azóta is az van rajta. Nem rozsdál, nem, ég le. Viszont a nyáron, jó időben eléggé melege van...

                  Anno gondoltam rá hogy ráz spray-vel fújom le. Bár hamar elvetettem az ötletet. De azóta is sokat gondolok rá hogy mi lett volna ha?
                  Persze nem fekete. Elég érdekesen nézne ki vele a henger. De a hővezető képessége jó.

                  Komment


                    #39
                    Szia CZsolti

                    kimentem a garázsba megnéztem egész közelről (mivel normál szemlélő távolságból jónak hatott a festés) jelentem bírja a Hammerite . Pedig a kipufogócsonk környékét kellett anno javítanom vele mert ott kezdett átütni a rozsda a cseh festésen. Azt hogy mennyire melegszik a festéstől henger nem tudom , mert nem mértem. Objektív választ pedig csak mérés birtokában lehet adni.

                    Komment


                      #40
                      Üdv !

                      Én egy vékony mattswartz kandallófesték rétegre spriccantottam egy kis fekete neoluxot , (tudom a vastag festék előnytelen a hőátadás miatt , de még eddig nem volt vele gond...) így olajálló , a bordák élén fényes és nem érzékeny a benzinre ! Eddig Kb 2-3 ezer Km -t ment , a változás csak annyi hogy egy picivel mattabbnak tűnik mint a felfújás után , és nem rozsdás , pedig a port már vagy kétszer vízsugárral "csapattam ki" a bordák közül (itt jegyezném meg az orthodox "naturfestéknélkülihomokszórtjóhőátadó" híveknek hogy szerény véleményem szerint a bordákon megtelepedő vékony rozsdaréteg is csökkenti a hőátadást , és nem utolsó sorban még csúnya is ...) , de ez az én véleményem és lehet hogy tévedek (bár ez emberi dolog)

                      Komment


                        #41
                        Ba701 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Szia CZsolti

                        kimentem a garázsba megnéztem egész közelről (mivel normál szemlélő távolságból jónak hatott a festés) jelentem bírja a Hammerite . Pedig a kipufogócsonk környékét kellett anno javítanom vele mert ott kezdett átütni a rozsda a cseh festésen. Azt hogy mennyire melegszik a festéstől henger nem tudom , mert nem mértem. Objektív választ pedig csak mérés birtokában lehet adni.
                        Köszönöm szépen a gyors és objektív választ. Tekintettel arra a tényre, amit Gyula-bá is ír a rücskös, rozsdás felületről, ezért gondoltam erre a festékre. A vázon nagyon szépen mutat. Remélem itt is beválik. A hengerfejre meg megy a horganyspray, ahogy Sepy és Wsievers javasolták korábban.

                        Köszönöm a többiek véleményét is. A kandallófestékkel az a gondom, hogy oldja a benzin. A Hammeritet nem.

                        - - - Updated - - -

                        heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        És a kémiai színezés?
                        perma blue-vel úgy tudom hogy elég sötét, majdnem fekete színt el lehet érni.
                        Elvileg fegyverboltokban kapható. És mivel nem festék így elvileg a hőleadást sem rontja nagyon.
                        Hát így még sosem hallottam, de a feleségemnek nagyon tetszik ez a Perma blue. Felkenni, fényezni ráadásul olajjal! Hmmmm.

                        Komment


                          #42
                          heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Anno gondoltam rá hogy ráz spray-vel fújom le. Bár hamar elvetettem az ötletet. De azóta is sokat gondolok rá hogy mi lett volna ha?
                          Persze nem fekete. Elég érdekesen nézne ki vele a henger. De a hővezető képessége jó.

                          Eszébe jutott ez mér másnak is --bátrabbaknak .. Click image for larger version

Name:	csesztreg-szlovákia-fiat tali 110.jpg
Views:	3
Size:	196.9 KB
ID:	142981

                          Komment


                            #43
                            heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Anno gondoltam rá hogy ráz spray-vel fújom le.
                            Réz spray-re gondoltál ugye? Az egyébként galvanikusan is jobban tapad a vashoz. Kár, hogy porózus és vékony az így képződő bevonat. De öreg gépeknél (lásd Joker fotója) nagyon látványos. Hűen imitálja a ráégett olajat.

                            Komment


                              #44
                              Nem jó talán a kép , a valóságban nem tűnik olajosnak --inkább , a veterán versényzésben áhított --bronz hengerfejhez hasonlít . Egyébként tényleg galvanikus rezezés , DE NEM PORÓZUS ÉS VÉKONY , gondoskodtam róla hogy ne így legyen ....

                              Komment


                                #45
                                Nem jó talán a kép , a valóságban nem tűnik olajosnak --inkább , a veterán versényzésben áhított --bronz hengerfejhez hasonlít . Egyébként tényleg galvanikus rezezés , DE NEM PORÓZUS ÉS VÉKONY , gondoskodtam róla hogy ne így legyen ...
                                Én az áram nélküli galvanizálásra gondoltam, amikor ugye egy savas fürdőbe merítik a vasat, és az rezes lesz, de csak nagyon vékony rétegben. Ha árammal megy a dolog, akkor jó a rétegvastagság.

                                Egyébként, ha már szóba került, mennyire tartós egy ilyen rézbevonat. Ezt lehet otthon a legolcsóbban megcsinálni. Rézszulfátot könnyű venni, míg a horganyzáshoz szükséges dolgokhoz méregkönyvet, meg gazdaigazolványt - vagy mit - kértek a boltban.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X