Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Jawa & CZ

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Lehet nem ide tartozik, de egyszerűen nem tudom eldönteni, hogy miként fogjak hozzá a jawa felújításához. Nem gyárira akarom ,csak forgalomba helyezéshez kicsit kipofozni. Ötleteket, tippeket mondhatnátok. Szeretném minél olcsóbban kihozni, a szűkös anyagi keretek végett. Gondolom a festés előkészítést magam is elvégezhetem. Vagy valami ljesmi ötleteket írhatnátok. Köszi .

    Komment


      Ede, szerintem ne a festéssel kezd.
      muszakilag legyen rendbe a motor. Ha nincs atomra rohadva, akkor nem kell neki esni festeshez szetszedni, vizsgát így is kaphat. Sok esetben egy alapos tisztítás is elég es nagyobb a garancia, hogy össze is rakod es nem darabokban adod el végül.
      mikor minden jól működik rajta es használható, es jól ismeritek egymást akkor lehet szetszedni szerintem.
      tedd rendbe a féket, kerekeket futóművet. Kapjon műszaki vizsgát. Kezd el használni.
      CZsolti, sepy és St.Z.350 kedvelte ezt.

      Komment


        Van rajta hegeszteni való, és a festése is elég ramaty itt ott. Sajna.

        Komment


          A festés és a krómozás a legdrágább mely nem javítja a műszaki állapotát a gépnek. Ha használni szeretnéd akkor be kell javítani a festést ez a váz esetén a legkönnyebb házilag is meg oldható. Ha teljes festésben gondolkodsz az már költségek hadát hozza magával.
          CZsolti kedvelte ezt.

          Komment


            Sikerült megcsinálni a jawa gyújtását. A jobb henger megszakítójának állórészén az érintkező pogácsa mozgott. A megszakító cseréje után ismét szól a kétlövetű.
            Itt egy kép is a gépről:Click image for larger version

Name:	20130531_103400.jpg
Views:	1
Size:	199.8 KB
ID:	138252
            kvaga, Ricsi95D és 5 további látogató kedvelte ezt.

            Komment


              Most megyek az okmányirodába, elkezdem a papírmunkát Drukkoljatok, hogy ne legyen semmi gikszer.
              sepy, Titus és 3 további látogató kedvelte ezt.

              Komment


                Én is feltennék egy csokorra való kérdést ha megengeditek.
                Nem is tudom hol kezdjem...
                Az 559-esem váltójánál valami nem jó, ez abban mutatkozik meg, hogy amikor álló helyzetben kapcsolom az egyest, akkor egy rettentő recsegést követően veszi csak be...ez arra jó, hogy megtudjam, megvan az összes fog a fogaskerekeken, de gondolom az élettartamnak nem feltétlenül használ, hallani lehet, hogy a fogaskerekek fogai összeérnek. Ugyanakkor ez a jelenség csak elindulásnál jelentkezik, se másodikba kapcsolásnál, se harmadikban,csak elinduláskor.



                Ha nagyon figyelmesen hallgatjátok akkor ebben a videóban hallani olyan 2:14-2:15 körül. Ugyan ez van nálam is.

                A másik dolog, de lehet, hogy a kettő összefügg, nem tudom, annyira nem vagyok még otthon a Jawa-ban (mondjuk nem hiszem):
                Nagy recsegéssel elindulok, berakom másodikba, de harmadikba csak úgy tudom rakni, hogy előbb fel kell húznom középállásba a váltókart, majd úgy kell lenyomni, és akkor veszi be a sebességet, és ugyan ez van negyedikben is. A váltókar visszahúzó rugójának hibájára gyanakodom én. A kérdés az, hogy igazam van-e, valamint ha igen akkor vissza lehet-e akasztani/ ki lehet-e cserélni blokkhúzás nélkül?

                A harmadik pedig:
                Olvasgatva a fórumot láttam, hogy vannak itt olyan emberek akik otthon vannak a Jawa elektronikájában. A tényállás az, hogy nem működik a feszültség szabályzó, mivel ez egy napi használatú motor lesz majd, ha készen lesz, ezért ezt a szabályzót szeretném lecserélni egy megbízható épített külső szabályzóra. A kérdésem az lenne, hogy lenne-e valaki olyan kedves és adna nekem egy kapcsolási rajzot egy ilyen feszültségszabályzóról? Az építést már megoldom én magam. 6V-os a rendszer és pozitív testelésű.

                Előre is köszönöm!

                Komment


                  Petya0 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  A kérdés az, hogy igazam van-e, valamint ha igen akkor vissza lehet-e akasztani/ ki lehet-e cserélni blokkhúzás nélkül?
                  Kuplungoldali deklit, a váltókarmot, és a berúgó fogasívet kell kivenni hozzá. De általában a jól beállított autómata a helyére húzza a váltókart.
                  Ha recseg, cseréld le hígabbra az olajat. vagy indulás előtt behúzott kuplungnál párszor forgasd meg a motort. Igy induláskor már nem lesz összetapadva.
                  sepy kedvelte ezt.
                  "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                  "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                  Komment


                    Petya0 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    amikor álló helyzetben kapcsolom az egyest, akkor egy rettentő recsegést követően veszi csak be
                    Szevasz Petya0!
                    Ha megfigyeled a videót, akkor recseg a váltó, amikor pörög a motor és úgy akarja betenni sebességbe!
                    Eleinte nálunk is ez volt, le kellett szoknom arról, hogy kapcsolás előtt adok 1 gázfröccsöt (ahogy a Csepelnél szoktam). Nálam alapjáraton reccsenés mentesen veszi az 1-est. (Igaz, hogy az enyém CZ 350)

                    Nálad alapjáraton is recseg?

                    Komment


                      Az olajat amúgy is le akartam cserélni, mert itt lenne az ideje Az automatát meg nem tudtam beállítani...próbáltam a gyári leírás alapján, de sehogy se sikerült az ív közepére becsalni azt amit a bovden is húz. Haver mondta, hogy meg kéne néznem a kinyomó rudakat, meg van-e vajon minden aminek meg kell hogy legyen. Majd holnap csinálok egy képet az autómatáról.

                      A recsegéssel kapcsolatban pedig be kell hogy valljam, én is rá vagyok szokva a túráztatásra. Egyszer sem próbáltam még alapjáraton sebességbe rakni. Majd holnap ezt is megnézem akkor.

                      Komment


                        Click image for larger version

Name:	IMAG0287.jpg
Views:	1
Size:	196.9 KB
ID:	138308Click image for larger version

Name:	IMAG0286.jpg
Views:	1
Size:	197.1 KB
ID:	138309

                        Hali. Arra gondoltam, hogy ezzel a fesszabályzóval pótolnám az 559-esben levőt. Meg tudom-e oldani ezzel vagy sem? Ha jól látom ebben az ellenállás is benne van, ami elvileg akkor nem kellene az állórészbe. illetve ha beköthető akkor hogyan? Teljesen hülye vagyok ehhez
                        Help pls

                        Komment


                          Köszönöm a megoldást! Alapjáraton hang nélkül veszi az egyest.

                          Az autómata kuplung is megoldódni látszik.

                          Viszont a feszültség szabályzó kérdése úgy látom nem csak nálam nem megoldott
                          Ricsi95D kedvelte ezt.

                          Komment


                            Petya0 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Köszönöm a megoldást!
                            Örülök,hogy hasznos tanácsod adtam
                            Petya0 kedvelte ezt.

                            Komment


                              Sziasztok!
                              Egy fontos kérdésem lenne a Czetkám dinamójával kapcsolatban.
                              Történt ugyanis hogy motorozás közben elment a töltés ,megint. Otthon megnéztem, hogy termel-e áramot a dinamó. Nem termelt. Kivettem a szénkeféket, majd vissza mivel semmi rendellenességet nem tapasztaltam. Ezután sem változott a helyzet. Kicseréltem a szénkeféket egy tartalék dinamóból való kevésbé kopott darabokra. De ez sem segített. Majd az akkumulátor + sarkára kötött vezetékkel végigjártam a bekötési pontjait a dinamónak. Mindenhol úgy szikrázott, mint amikor az állórész fémjéhez érintettem a vezetéket. A test vezetékénél ez oké, viszont a D és az M vezetéknél nem kellene. A vezetékeket ellenőriztem, nem szakadtak, nem testelnek le sehol sem. Ezeket kikötve is szikrázik a dinamó.
                              Zárlatos lehet? Érdemes-e megjavítani, avagy csere?
                              A válaszokat előre is köszönöm!
                              Utoljára szerkesztve a következő által: Titus; 2013 szept. 20, 22:21.

                              Komment


                                Sziasztok!

                                Segítséget szeretnék kérni.
                                Vásároltam egy 350/634-et (1977es) 6Voltos. Minden információ érdekel szétszerelést és összeszerelést illetően.

                                A célom vele teljesen restaurálni, de ami felhasználható belőle értelemszerűen visszaépíteni.

                                Előre is köszönöm segítségetek.

                                Üdv!

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X