Lehet nem ide tartozik, de egyszerűen nem tudom eldönteni, hogy miként fogjak hozzá a jawa felújításához. Nem gyárira akarom ,csak forgalomba helyezéshez kicsit kipofozni. Ötleteket, tippeket mondhatnátok. Szeretném minél olcsóbban kihozni, a szűkös anyagi keretek végett. Gondolom a festés előkészítést magam is elvégezhetem. Vagy valami ljesmi ötleteket írhatnátok. Köszi .
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Jawa & CZ
Collapse
X
-
Ede, szerintem ne a festéssel kezd.
muszakilag legyen rendbe a motor. Ha nincs atomra rohadva, akkor nem kell neki esni festeshez szetszedni, vizsgát így is kaphat. Sok esetben egy alapos tisztítás is elég es nagyobb a garancia, hogy össze is rakod es nem darabokban adod el végül.
mikor minden jól működik rajta es használható, es jól ismeritek egymást akkor lehet szetszedni szerintem.
tedd rendbe a féket, kerekeket futóművet. Kapjon műszaki vizsgát. Kezd el használni.
- 3 likes
Komment
-
A festés és a krómozás a legdrágább mely nem javítja a műszaki állapotát a gépnek. Ha használni szeretnéd akkor be kell javítani a festést ez a váz esetén a legkönnyebb házilag is meg oldható. Ha teljes festésben gondolkodsz az már költségek hadát hozza magával.CZsolti kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Én is feltennék egy csokorra való kérdést ha megengeditek.
Nem is tudom hol kezdjem...
Az 559-esem váltójánál valami nem jó, ez abban mutatkozik meg, hogy amikor álló helyzetben kapcsolom az egyest, akkor egy rettentő recsegést követően veszi csak be...ez arra jó, hogy megtudjam, megvan az összes fog a fogaskerekeken, de gondolom az élettartamnak nem feltétlenül használ, hallani lehet, hogy a fogaskerekek fogai összeérnek. Ugyanakkor ez a jelenség csak elindulásnál jelentkezik, se másodikba kapcsolásnál, se harmadikban,csak elinduláskor.
Ha nagyon figyelmesen hallgatjátok akkor ebben a videóban hallani olyan 2:14-2:15 körül. Ugyan ez van nálam is.
A másik dolog, de lehet, hogy a kettő összefügg, nem tudom, annyira nem vagyok még otthon a Jawa-ban (mondjuk nem hiszem):
Nagy recsegéssel elindulok, berakom másodikba, de harmadikba csak úgy tudom rakni, hogy előbb fel kell húznom középállásba a váltókart, majd úgy kell lenyomni, és akkor veszi be a sebességet, és ugyan ez van negyedikben is. A váltókar visszahúzó rugójának hibájára gyanakodom én. A kérdés az, hogy igazam van-e, valamint ha igen akkor vissza lehet-e akasztani/ ki lehet-e cserélni blokkhúzás nélkül?
A harmadik pedig:
Olvasgatva a fórumot láttam, hogy vannak itt olyan emberek akik otthon vannak a Jawa elektronikájában. A tényállás az, hogy nem működik a feszültség szabályzó, mivel ez egy napi használatú motor lesz majd, ha készen lesz, ezért ezt a szabályzót szeretném lecserélni egy megbízható épített külső szabályzóra. A kérdésem az lenne, hogy lenne-e valaki olyan kedves és adna nekem egy kapcsolási rajzot egy ilyen feszültségszabályzóról? Az építést már megoldom én magam. 6V-os a rendszer és pozitív testelésű.
Előre is köszönöm!
Komment
-
Petya0 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseA kérdés az, hogy igazam van-e, valamint ha igen akkor vissza lehet-e akasztani/ ki lehet-e cserélni blokkhúzás nélkül?
Ha recseg, cseréld le hígabbra az olajat. vagy indulás előtt behúzott kuplungnál párszor forgasd meg a motort. Igy induláskor már nem lesz összetapadva.sepy kedvelte ezt."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 1 like
Komment
-
Petya0 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseamikor álló helyzetben kapcsolom az egyest, akkor egy rettentő recsegést követően veszi csak be
Ha megfigyeled a videót, akkor recseg a váltó, amikor pörög a motor és úgy akarja betenni sebességbe!
Eleinte nálunk is ez volt, le kellett szoknom arról, hogy kapcsolás előtt adok 1 gázfröccsöt (ahogy a Csepelnél szoktam). Nálam alapjáraton reccsenés mentesen veszi az 1-est. (Igaz, hogy az enyém CZ 350)
Nálad alapjáraton is recseg?"Az élet megállhat,de a CSEPEL soha!"
Söjtöri Motoros Találkozók ; Söjtör Környéki Motorosok Baráti Köre
Komment
-
Az olajat amúgy is le akartam cserélni, mert itt lenne az ideje Az automatát meg nem tudtam beállítani...próbáltam a gyári leírás alapján, de sehogy se sikerült az ív közepére becsalni azt amit a bovden is húz. Haver mondta, hogy meg kéne néznem a kinyomó rudakat, meg van-e vajon minden aminek meg kell hogy legyen. Majd holnap csinálok egy képet az autómatáról.
A recsegéssel kapcsolatban pedig be kell hogy valljam, én is rá vagyok szokva a túráztatásra. Egyszer sem próbáltam még alapjáraton sebességbe rakni. Majd holnap ezt is megnézem akkor.
Komment
-
Petya0 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseKöszönöm a megoldást!Petya0 kedvelte ezt."Az élet megállhat,de a CSEPEL soha!"
Söjtöri Motoros Találkozók ; Söjtör Környéki Motorosok Baráti Köre
- 1 like
Komment
-
Sziasztok!
Egy fontos kérdésem lenne a Czetkám dinamójával kapcsolatban.
Történt ugyanis hogy motorozás közben elment a töltés ,megint. Otthon megnéztem, hogy termel-e áramot a dinamó. Nem termelt. Kivettem a szénkeféket, majd vissza mivel semmi rendellenességet nem tapasztaltam. Ezután sem változott a helyzet. Kicseréltem a szénkeféket egy tartalék dinamóból való kevésbé kopott darabokra. De ez sem segített. Majd az akkumulátor + sarkára kötött vezetékkel végigjártam a bekötési pontjait a dinamónak. Mindenhol úgy szikrázott, mint amikor az állórész fémjéhez érintettem a vezetéket. A test vezetékénél ez oké, viszont a D és az M vezetéknél nem kellene. A vezetékeket ellenőriztem, nem szakadtak, nem testelnek le sehol sem. Ezeket kikötve is szikrázik a dinamó.
Zárlatos lehet? Érdemes-e megjavítani, avagy csere?
A válaszokat előre is köszönöm!Utoljára szerkesztve a következő által: Titus; 2013 szept. 20, 22:21.
Komment
Komment