Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia Gyújtás kérdés

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Sikerült este fél 8-kor beindítani a Pannóniát Sokáig nem próbálgattam mivel este van és a kipufogók sincsenek még rajta, de brutál szép hangja van így is.
    Titus, TGT és 5 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      TLF65 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      [ATTACH=CONFIG]22130[/ATTACH]

      Üdv ! Ez a piros könyvből való részlet, kivágva ( 3. kiadás)
      a kérdésem az, hogy jól értelmezem-e, hogy percenként 50-60 robbanás, 5-600 fordulat mellett??

      Akkor ez azt jelenti, hogy minden tíz fordulatra jut egy-egy munka végzés? és akár ez is okozhatja az olaj csöpögést a kipufogón, hogy kb a 0,8-0,9 része az üzemanyagnak égés nélkül távozik alapjáraton?

      és akkor mi a helyzet egy 4500-as fordulatszámon? kinek mi a véleménye, tapasztalata kedves Kollegák?

      Ezen sokat gondolkodtam,

      olyasmi jelenség lehet ez mint amikor a motor magasabb fordulaton jár és elveszem tőle a gázt, (mert nem motorfordulatot állítunk be a gázkarral hanem levegőmennyiséget, illetve hozzá tartozó üzemanyag mennyiséget, arányt, és a motor ennek megfelelő fordulatra áll be) tehát amikor nagy fordulatnál elveszem a gázt akkor a motor lassul-lassul de nem hallunk munkaütemet, pedig a szikra és az üzemanyag levegő keverék ott van, csak nem az adott fordulathoz tartozó arányban.
      Szerintem ilyesmi lehet az alapjártnál is egy munkaütem (amit hallunk) meglöki a dugattyút, az gyorsul, így a következő pár ütemben gyorsabban forog mit a motorban lévő üzemanyag levegő keverékéhez tartozna, a motor a következő fordulatokokon lassul majd ismét olyan fordulat-levegő-benzin arány áll föl ami ideális a valódi munkaütemhez és pam. (ezért úgy viselkedik mint a nagy fordulatról lassuló motor ((szikra van, üa van, de még sincs hanghatással járó munkaütem))
      Örs és demeter kedvelte ezt.

      Komment


        És ez mit jelent? Hogy ha kevés az levegő benzin keverék, akkor kicsit robban? annyira kicsit hogy nem halljuk? Avagy, be sem robban, hanem nyomja ki a kipuffon?

        Mert azért a négyüteműnél hallani a robbanásokat, főleg egyhengernél, és alacsony fordulaton... vagy nem jól gondolom?

        gyorsabban forog mit a motorban lévő üzemanyag levegő keverékéhez tartozna, a motor a következő fordulatokokon lassul majd ismét olyan fordulat-levegő-benzin arány áll föl ami ideális a valódi munkaütemhez és pam.
        jó, gyorsabban forog. De akkor felrobban? vagy nem robban fel az a keverék, ami mégis bejut, pl. az alapjárati fúvókán?

        - - - Updated - - -

        És azon gondolkodom, hogy az alapjárat azért nem szokott felpörögni, majd leesni, hanem optimális esetben, csak pöfög-pöfög-pöfög....
        sepy, zahi és Fergusson kedvelte ezt.

        Komment


          Ez egy érdekes jelenség. Ha ez így lenne akkor a Pannonia ezért fogyaszt sokat mert égés nélkül eltud távozni a keverék?, valami sántít a magyarázatban??!.

          Komment


            Ha ez így lenne akkor a Pannonia ezért fogyaszt sokat mert égés nélkül eltud távozni a keverék?
            A keverék egy része mindig távozik égés nélkül, még a Pancsinál jobb keverékképzésű és előnyösebb égéstér-kialakítású szerkezeteknél is. Ezért mérik pl. műszakin a CH értéket a környezetvédelmi mérésen.
            A Pannonia gyári égéstérnél ugye van a szélén egy sáv, a "préssáv", ahol csekély a dugattyú és a hengerfej közötti távolság. Az ott maradó üzemanyag-maradványok jellemzően nem égnek el az égés során (több okból következően), így azokból (is) jut ki a kipufogón. Ezt a távolságot lehet csökkenteni, egészen addig, amíg a kettő egyszer össze nem ér - ez is egyféle tuning, hiszen a hatékonyságot növeled a maradékgázok csökkentésével - én mondjuk szoktam ezt ellenőrizni is: gyertyanyíláson egy szál forrasztóón be, motor átforgat, óndarab kihúz, kint kényelmesen megmér.

            (Mondjuk amint leszakad egy darab belőle azonnal kényelmetlenné válik az ügy... )

            Meg maga az égés sem mindig tökéletes. Ha belegondolsz mennyi ideje van a motornak beszívni a benzines levegőt, sűríteni, elégetni, hagyni terjeszkedni mondjuk 4000 fordulat / percnél, akkor meglepő adatok jöhetnek ki. A levegőnek van tehetetlensége, a benzin nem akar tökéletesen porladni bele, lecsapódik, nem egyenletesen keveredik, na meg örvénylenek és mindent csinálnak, csak ideálisan nem viselkednek.

            valami sántít a magyarázatban
            A Pannonia sokminden miatt fogyaszt többet, mint a modern technika - a karburátor se a létező legpontosabb, a fix (meg néha vacakoló) előgyújtás sem a legoptimálisabb, maga a henger nyílásainak kialakítására is lenne jobb megoldás (amit azóta történt fejlesztések hoztak napvilágra), no meg a kipufogó... Biztos lehetne lefelé vinni, hiszen sokat fejlődött a kétütemű technika, ma már mindenki olyan gépekről pötyög ide, amiről az akkori tervezők még csak nem is álmodtak... No meg mindenféle programokat lehet beszerezni áramlástani meg szilárdsági vizsgálatokra, szóval lehetne alkotni elég idő és felszerelés (gépműhely, alukohó, öntöde, ) birtokában.

            Na de nem biztos hogy gazdaságos lenne egyedi alkatrészeket gyártani, mert ha egy litert meg is tudnál spórolni, akkor is soká hozza be.
            Tehát ha 40e forint bekerülési költséggel megúszol egy felül tűgörgős hajtórudat beépítéssel, az is spórolás és környezetkímélés, mert váltasz mondjuk 1:30-ról 1:50-re. Azaz 5 literes fogyasztás mellett 1:30-cal 600 km alatt fogy el 1 liter olaj, 1:50-ben 1000 alatt ha jól számolok. 1 liter legyen 2400 forint, akkor 1000 km-enként kb. fél litert, 1200 HUF-ot spórolsz. Azaz kb. 30e-35e km alatt behozza az árát. Hmmm.... Ki mennyit megy évente?

            A kipufogóból csöpögő fekete cucc pedig főleg olaj - mert bizony az előre kevert keverék alul sok, felül meg szükségesnél kevesebb olajat tartalmaz. Nem véletlenül csinálták meg a szivattyús olajzásúra a modernebb kétüteműeket. Fordulatszámtól és gázállástól függő olajadagolással már nem is szivárog mindenhol a ragaszkodó fekete trutyi.

            (Bocs, nem akartam ám untatni senkit. )
            Noob, Tonybacsi és 4 további látogató kedvelte ezt.
            There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

            Komment


              Én nem is a kétütemű hatásfokát kifogásoltam csak azt a magyarázatot mit TGT ismertetett. Az ott kárba veszett üzemanyagra gondoltam. Nem untattál senkit mert valós dolgokról írtál.

              Komment


                sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Ez egy érdekes jelenség. Ha ez így lenne akkor a Pannonia ezért fogyaszt sokat mert égés nélkül eltud távozni a keverék?, valami sántít a magyarázatban??!.
                Szia,

                mi sántít?
                Légy szíves részletezd.

                Komment


                  kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Nem véletlenül csinálták meg a szivattyús olajzásúra a modernebb kétüteműeket.
                  Jaja, egy régi sport Cz-s mondta is, hogy barnára kiégett a kipufogója a szivattyúval. Az enyémből sajnos kiszerelték...

                  TGT eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  tehát amikor nagy fordulatnál elveszem a gázt akkor a motor lassul-lassul de nem hallunk munkaütemet,
                  Ez a kipufogóban lezajló gázlengésekkel lehet összefüggésben. Erről nem is olyan rég volt szó emlékeim szerint.

                  Komment


                    Titus
                    Ez a kipufogóban lezajló gázlengésekkel lehet összefüggésben. Erről nem is olyan rég volt szó emlékeim szerint.
                    Én is ezen gondolkoztam, hogy ebbe a témába egyszer már jó mélyen belemásztunk, sok-sok oldalon keresztül taglaltuk, és emlékezetem szerint nem találtunk egyértelmű magyarázatot...

                    Itt, ennek a témának az elején volt!!!
                    Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2014 nov. 28, 22:13.

                    Komment


                      Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Itt, ennek a témának az elején volt!!!
                      Valóban. Csak vissza kellett volna tekernem az elejére. Ezért nem szeretek este fórumot olvasni, mert nem tudok eléggé elmélyülni a témákban.
                      Én akkor figyeltem fel a jelenségre amikor a Starom karburátorát állítgattam. Próbálgattam hogyan pörög jobban. Gázelvételnél a motorzaj egyből megszűnt, majd lassacskán és egyre gyakrabban visszajött, végül beállt alapjáratra. Egy-egy ilyen pöffenésnél a kipufogót elhagyta egy kis füstfelhő. A hanggal együtt jött a kipufogó gáz is.
                      Utoljára szerkesztve a következő által: Titus; 2014 dec. 01, 20:08.

                      Komment


                        A T5/H-nk próbajáratáson van,eddig kb. 340 km-t motoroztunk vele.
                        Most mintha meghűlt volna, néha köhög. Pontosabban: indul,megy,de komolyabb gázadás esetén kihagy, durrog. Visszaengedve a gázt,megy tovább,de érződik,hogy nem tökéletes.
                        A fúvókákat és a benzincsap vízzsákját kitisztítottuk, gyertyát is cseréltünk,de többre még nem volt időnk.
                        Szerintetek mi a hiba? Köszi előre is!

                        Komment


                          Ebben a hidegben lehet hogy valóban "fázik ! Előfordulhat hogy több üzemanyagot igényel , amikor "kéred tőle az erőt" !
                          dúsítani éppen lehet, de ha ebben a hidegben nem éri el az üzemi hőm.-t akkor az igazi motoros idényben már sokalni , négyüteműzni fog. Próbáld meg a nagyobb gáznál egy pici szívatóval segíteni , ha javul a gázreakció akkor egyertelmű a hiba , már csak az okát kell megkeresni (fúvóka , úszószint , benzincsap , esetleg gyertya hőérték ...)
                          Béla Rácz, demeter és Ricsi95D kedvelte ezt.

                          Komment


                            Az utóbbi időben alacsony fordulaton semmi ereje nem volt a gépnek. A hibakeresést a megszólítóval kezdtem, no és bizony a 0,2-es hézagoló szorult egy kicsit.
                            Komoly próbakörre még nem volt idő, de azért meglepően könnyen indult normális hézaggal.
                            Kérdés hogy ez okozhat ilyet? Vagy még ne nyugodjak meg hogy megvan a hiba oka?

                            Valamint a megszakítónál ekkora szikra normális?
                            http://youtu.be/6wp4EsNqrM0

                            Komment


                              Valamint a megszakítónál ekkora szikra normális?
                              Szia!

                              Ilyen mennyiségű szikrázás teljesen tökéletesnek számít, ez semmi. Elég sok motort javítottam már életemben, de alig volt köztük olyan, ami csak ennyit szikrázott. Pl. a Simsonomba akármilyen kondenzátort raktam (Simson, Trabant, Wartburg, vagy elektronikai boltban beszerezhető NYÁK-ba építhető is) mindegyikkel szikrázott/ik. Már nem tudom mit cseréljek benne, hogy abbahagyja, de igazából nem érződik negatív hatása.

                              Megnyugodhatsz, ez teljesen tökéletes.
                              heeegany és Lemezjáték kedvelte ezt.

                              Komment


                                Kiss Ati eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Szia!

                                Ilyen mennyiségű szikrázás teljesen tökéletesnek számít, ez semmi. Elég sok motort javítottam már életemben, de alig volt köztük olyan, ami csak ennyit szikrázott. Pl. a Simsonomba akármilyen kondenzátort raktam (Simson, Trabant, Wartburg, vagy elektronikai boltban beszerezhető NYÁK-ba építhető is) mindegyikkel szikrázott/ik. Már nem tudom mit cseréljek benne, hogy abbahagyja, de igazából nem érződik negatív hatása.

                                Megnyugodhatsz, ez teljesen tökéletes.
                                Ez jó hír, köszi.
                                És a kicsi megszakítóhézag tüneteit nem tudod véletlenül? Hátha csak az szívatott és más nem.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X