Sikerült este fél 8-kor beindítani a Pannóniát Sokáig nem próbálgattam mivel este van és a kipufogók sincsenek még rajta, de brutál szép hangja van így is.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Pannónia Gyújtás kérdés
Collapse
X
-
TLF65 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése[ATTACH=CONFIG]22130[/ATTACH]
Üdv ! Ez a piros könyvből való részlet, kivágva ( 3. kiadás)
a kérdésem az, hogy jól értelmezem-e, hogy percenként 50-60 robbanás, 5-600 fordulat mellett??
Akkor ez azt jelenti, hogy minden tíz fordulatra jut egy-egy munka végzés? és akár ez is okozhatja az olaj csöpögést a kipufogón, hogy kb a 0,8-0,9 része az üzemanyagnak égés nélkül távozik alapjáraton?
és akkor mi a helyzet egy 4500-as fordulatszámon? kinek mi a véleménye, tapasztalata kedves Kollegák?
Ezen sokat gondolkodtam,
olyasmi jelenség lehet ez mint amikor a motor magasabb fordulaton jár és elveszem tőle a gázt, (mert nem motorfordulatot állítunk be a gázkarral hanem levegőmennyiséget, illetve hozzá tartozó üzemanyag mennyiséget, arányt, és a motor ennek megfelelő fordulatra áll be) tehát amikor nagy fordulatnál elveszem a gázt akkor a motor lassul-lassul de nem hallunk munkaütemet, pedig a szikra és az üzemanyag levegő keverék ott van, csak nem az adott fordulathoz tartozó arányban.
Szerintem ilyesmi lehet az alapjártnál is egy munkaütem (amit hallunk) meglöki a dugattyút, az gyorsul, így a következő pár ütemben gyorsabban forog mit a motorban lévő üzemanyag levegő keverékéhez tartozna, a motor a következő fordulatokokon lassul majd ismét olyan fordulat-levegő-benzin arány áll föl ami ideális a valódi munkaütemhez és pam. (ezért úgy viselkedik mint a nagy fordulatról lassuló motor ((szikra van, üa van, de még sincs hanghatással járó munkaütem))
- 2 likes
Komment
-
És ez mit jelent? Hogy ha kevés az levegő benzin keverék, akkor kicsit robban? annyira kicsit hogy nem halljuk? Avagy, be sem robban, hanem nyomja ki a kipuffon?
Mert azért a négyüteműnél hallani a robbanásokat, főleg egyhengernél, és alacsony fordulaton... vagy nem jól gondolom?
gyorsabban forog mit a motorban lévő üzemanyag levegő keverékéhez tartozna, a motor a következő fordulatokokon lassul majd ismét olyan fordulat-levegő-benzin arány áll föl ami ideális a valódi munkaütemhez és pam.
- - - Updated - - -
És azon gondolkodom, hogy az alapjárat azért nem szokott felpörögni, majd leesni, hanem optimális esetben, csak pöfög-pöfög-pöfög....
- 3 likes
Komment
-
Ha ez így lenne akkor a Pannonia ezért fogyaszt sokat mert égés nélkül eltud távozni a keverék?
A Pannonia gyári égéstérnél ugye van a szélén egy sáv, a "préssáv", ahol csekély a dugattyú és a hengerfej közötti távolság. Az ott maradó üzemanyag-maradványok jellemzően nem égnek el az égés során (több okból következően), így azokból (is) jut ki a kipufogón. Ezt a távolságot lehet csökkenteni, egészen addig, amíg a kettő egyszer össze nem ér - ez is egyféle tuning, hiszen a hatékonyságot növeled a maradékgázok csökkentésével - én mondjuk szoktam ezt ellenőrizni is: gyertyanyíláson egy szál forrasztóón be, motor átforgat, óndarab kihúz, kint kényelmesen megmér.
(Mondjuk amint leszakad egy darab belőle azonnal kényelmetlenné válik az ügy... )
Meg maga az égés sem mindig tökéletes. Ha belegondolsz mennyi ideje van a motornak beszívni a benzines levegőt, sűríteni, elégetni, hagyni terjeszkedni mondjuk 4000 fordulat / percnél, akkor meglepő adatok jöhetnek ki. A levegőnek van tehetetlensége, a benzin nem akar tökéletesen porladni bele, lecsapódik, nem egyenletesen keveredik, na meg örvénylenek és mindent csinálnak, csak ideálisan nem viselkednek.
valami sántít a magyarázatban
Na de nem biztos hogy gazdaságos lenne egyedi alkatrészeket gyártani, mert ha egy litert meg is tudnál spórolni, akkor is soká hozza be.
Tehát ha 40e forint bekerülési költséggel megúszol egy felül tűgörgős hajtórudat beépítéssel, az is spórolás és környezetkímélés, mert váltasz mondjuk 1:30-ról 1:50-re. Azaz 5 literes fogyasztás mellett 1:30-cal 600 km alatt fogy el 1 liter olaj, 1:50-ben 1000 alatt ha jól számolok. 1 liter legyen 2400 forint, akkor 1000 km-enként kb. fél litert, 1200 HUF-ot spórolsz. Azaz kb. 30e-35e km alatt behozza az árát. Hmmm.... Ki mennyit megy évente?
A kipufogóból csöpögő fekete cucc pedig főleg olaj - mert bizony az előre kevert keverék alul sok, felül meg szükségesnél kevesebb olajat tartalmaz. Nem véletlenül csinálták meg a szivattyús olajzásúra a modernebb kétüteműeket. Fordulatszámtól és gázállástól függő olajadagolással már nem is szivárog mindenhol a ragaszkodó fekete trutyi.
(Bocs, nem akartam ám untatni senkit. )There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".
- 6 likes
Komment
-
sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseEz egy érdekes jelenség. Ha ez így lenne akkor a Pannonia ezért fogyaszt sokat mert égés nélkül eltud távozni a keverék?, valami sántít a magyarázatban??!.
mi sántít?
Légy szíves részletezd.
Komment
-
kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseNem véletlenül csinálták meg a szivattyús olajzásúra a modernebb kétüteműeket.
TGT eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésetehát amikor nagy fordulatnál elveszem a gázt akkor a motor lassul-lassul de nem hallunk munkaütemet,
Komment
-
Titus
Ez a kipufogóban lezajló gázlengésekkel lehet összefüggésben. Erről nem is olyan rég volt szó emlékeim szerint.
Itt, ennek a témának az elején volt!!!Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2014 nov. 28, 23:13.
Komment
-
Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseItt, ennek a témának az elején volt!!!
Én akkor figyeltem fel a jelenségre amikor a Starom karburátorát állítgattam. Próbálgattam hogyan pörög jobban. Gázelvételnél a motorzaj egyből megszűnt, majd lassacskán és egyre gyakrabban visszajött, végül beállt alapjáratra. Egy-egy ilyen pöffenésnél a kipufogót elhagyta egy kis füstfelhő. A hanggal együtt jött a kipufogó gáz is.Utoljára szerkesztve a következő által: Titus; 2014 dec. 01, 21:08.
Komment
-
A T5/H-nk próbajáratáson van,eddig kb. 340 km-t motoroztunk vele.
Most mintha meghűlt volna, néha köhög. Pontosabban: indul,megy,de komolyabb gázadás esetén kihagy, durrog. Visszaengedve a gázt,megy tovább,de érződik,hogy nem tökéletes.
A fúvókákat és a benzincsap vízzsákját kitisztítottuk, gyertyát is cseréltünk,de többre még nem volt időnk.
Szerintetek mi a hiba? Köszi előre is!"Az élet megállhat,de a CSEPEL soha!"
Söjtöri Motoros Találkozók ; Söjtör Környéki Motorosok Baráti Köre
Komment
-
Ebben a hidegben lehet hogy valóban "fázik ! Előfordulhat hogy több üzemanyagot igényel , amikor "kéred tőle az erőt" !
dúsítani éppen lehet, de ha ebben a hidegben nem éri el az üzemi hőm.-t akkor az igazi motoros idényben már sokalni , négyüteműzni fog. Próbáld meg a nagyobb gáznál egy pici szívatóval segíteni , ha javul a gázreakció akkor egyertelmű a hiba , már csak az okát kell megkeresni (fúvóka , úszószint , benzincsap , esetleg gyertya hőérték ...)
- 3 likes
Komment
-
Az utóbbi időben alacsony fordulaton semmi ereje nem volt a gépnek. A hibakeresést a megszólítóval kezdtem, no és bizony a 0,2-es hézagoló szorult egy kicsit.
Komoly próbakörre még nem volt idő, de azért meglepően könnyen indult normális hézaggal.
Kérdés hogy ez okozhat ilyet? Vagy még ne nyugodjak meg hogy megvan a hiba oka?
Valamint a megszakítónál ekkora szikra normális?
http://youtu.be/6wp4EsNqrM0
Komment
-
Valamint a megszakítónál ekkora szikra normális?
Ilyen mennyiségű szikrázás teljesen tökéletesnek számít, ez semmi. Elég sok motort javítottam már életemben, de alig volt köztük olyan, ami csak ennyit szikrázott. Pl. a Simsonomba akármilyen kondenzátort raktam (Simson, Trabant, Wartburg, vagy elektronikai boltban beszerezhető NYÁK-ba építhető is) mindegyikkel szikrázott/ik. Már nem tudom mit cseréljek benne, hogy abbahagyja, de igazából nem érződik negatív hatása.
Megnyugodhatsz, ez teljesen tökéletes.heeegany és Lemezjáték kedvelte ezt.
- 2 likes
Komment
-
Kiss Ati eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseSzia!
Ilyen mennyiségű szikrázás teljesen tökéletesnek számít, ez semmi. Elég sok motort javítottam már életemben, de alig volt köztük olyan, ami csak ennyit szikrázott. Pl. a Simsonomba akármilyen kondenzátort raktam (Simson, Trabant, Wartburg, vagy elektronikai boltban beszerezhető NYÁK-ba építhető is) mindegyikkel szikrázott/ik. Már nem tudom mit cseréljek benne, hogy abbahagyja, de igazából nem érződik negatív hatása.
Megnyugodhatsz, ez teljesen tökéletes.
És a kicsi megszakítóhézag tüneteit nem tudod véletlenül? Hátha csak az szívatott és más nem.
Komment
Komment