Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia Gyújtás kérdés

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    de a delejezett lendkerekemmel egyszerűen nem tudom kinyittatni a megszakítót,akárhova tekerem
    Gyári megszakító? Mekkora az emelő műanyagja? Veszel egy Skoda megszakítót és átszegecseled arról (bakelit) ha nem elég magas. A kalapács műanyagperselyét meg szintén átrakod róla a gyári bakelit helyett, mert sokkal tartósabb.
    Delejezetlen, jó állapotú lendkerékkel is bika szikrának kéne lennie, 0,7 mm-es szikraközzel a gyertyán is stabilnak. Az összes kábelt, ami kanyarog a gyújtás alaplapon meg kell nézni közelről, nincs-e elöregedve a szigetelés és nem-e húz át.
    OdinHEM kedvelte ezt.

    Komment


      Eredeti tájváni megszakító De van egy origi is, annak azt hiszem talán talán 6mm a kalapácsa.
      Milyen skodáé jó bele?
      A kábeleket átnézem akkor, köszi! A szikra nekem nem igazán bika. Van a gyertyánál, de nem olyan nagy. Tehát ahogy említették már nem 1 cm-ről húz át nekem.
      Utoljára szerkesztve a következő által: Béla Rácz; 2015 jún. 25, 21:55.

      Komment


        Szerintem 120-asé volt, amit a cuccaim között találtam, PAL gyártmány. De valószínű a '70-es, '80-as évekből mind egyforma.
        A taiwanit meg dobd el szerintem jó messzire, csak a baj van vele. Pontatlan és a gyári határok között, lám tapasztalhatod hogy beállíthatatlan a hézag és az előgyújtás mértéke is.
        Gyári újakat is lehet az árából venni, hirdetésekben is előfordul, a veterán aprón korábban árult valaki pl. wolfram érintkezőket meg felújított megszakítót.

        Komment


          Lehet azt csinálom, hogy gyújtótekercset kicserélem és a régi gyári megszakítót szerelem be. Igaz annak kopott a műanyagja, de hátha még belefér ekkora kopás, meg egy kicsit megreszelem a wolfram pofákat. Meg a kábelek átnézem. Valami csak lesz belőle A gyújtást jó lenne le tudni, mert mikor az oldalkocsi fent van nehezebb lehet hozzáférni majd szerintem. Vagyis a vázat már rögzítettem, csak a csónak hiányzik róla meg a többi, de így még kényelmes a gyújtáshoz hozzáférni.

          Komment


            demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Szerintem 120-asé volt, amit a cuccaim között találtam, PAL gyártmány. De valószínű a '70-es, '80-as évekből mind egyforma.
            A taiwanit meg dobd el szerintem jó messzire, csak a baj van vele. Pontatlan és a gyári határok között, lám tapasztalhatod hogy beállíthatatlan a hézag és az előgyújtás mértéke is.
            Gyári újakat is lehet az árából venni, hirdetésekben is előfordul, a veterán aprón korábban árult valaki pl. wolfram érintkezőket meg felújított megszakítót.

            Megmértem a lendkereket: 23,6mm a legnagyobb és 22,8 a legkisebb átmérője. Szerintem nem vészes kopás ez még.
            Amik a gyújtás alaplapon vannak tekercsek, azok, hogy voltak az alaplaphoz csavarozva, szigetelve az alaplaptól, vagy anélkül? Szétszedtem átvizsgálásra és nekem nem volt elszigetelve egyik tekercs sem az alaplaptól. A vezetékek épp állapotúaknak tűnnek eddig.

            Amatőr kérdés: ha az akku nincs a.motorban akkor szikra sincs?Uhy remlik,hogy kell hogy az akku a helyén legyen a szikrához.Azért kérdem mert kicsit piszkalgattam a gyujtást,előtte az akksit.kivettem tölteni.Nincs szikra és beugrott hogy az akksi nincs is benn
            Utoljára szerkesztve a következő által: Béla Rácz; 2015 jún. 26, 20:51.

            Komment


              Az egy hengeresnél, nincs szükség az akkumulátorra a gyujtás üzemeltetéséhez , simán működik nélküle .


              Megmértem a lendkereket: 23,6mm a legnagyobb és 22,8 a legkisebb átmérője. Szerintem nem vészes kopás ez még.
              Ezekkel a méretekkel pont ki jön a 0,4 mm .


              Amik a gyújtás alaplapon vannak tekercsek, azok, hogy voltak az alaplaphoz csavarozva, szigetelve az alaplaptól, vagy anélkül?
              Tudtommal nincs szigetelve , de a mágnestől való távolságuk befolyásolja működésüket .
              Béla Rácz kedvelte ezt.

              Komment


                Ahogy keresgéltem, többször volt már itt a fórumon szó a következő problémáról: a gyújtás rendben, de ha rákapcsoljuk a világítást, akkor leáll vagy szaggatva jár. Megoldásként felmerült a gyertyacsere, megszakítócsere, gyújtáskapcsoló csere vagy javítás, illetve lendkerék csere.
                Most a napokban hasonló hibajelenséget tapasztalok, meleg motornál ha beindítom és világítást kapcsolok alapjáraton, akkor leáll. Viszont ha elindulok és akkor kapcsolom a világítást, akkor nem áll le, nem is rángat, semmi gyújtáshiba nincs egész úton. Ilyen volt már valakinek?
                Egyébként ezt az állórészt kompletten úgy bő 3 ezer km után azért cseréltem ki egy jól működőre, mert a tajvani kondenzátor ilyen sokat kibírt és egyszerűbb volt (akkor rángatott és kihagyogatott a motor vele). Azóta a másik állórész volt benne, csak időközben ebben kicseréltem a kondit '80-as évekbeli Remix gyártmányúra és mivel jobb volt a megszakítója, szombaton visszacseréltem. A korábbi hibajelenségek megszűntek, már örültem hogy rendben is van minden, erre vasárnap elkezdte így... Azért hogy a sors ne csak ennyivel sújtson, az elhasználódott megszakítót a másik, tökéletesen működő állórészben kicseréltem eredeti újra, felpattintottam és egy árva szikrát nem bírt produkálni...

                Komment


                  Csak hidegen csinálja ezt?
                  Ha igen akkor szerintem egyszerűen annyi a gond hogy hidegen alapjáraton nincs annyi ereje a motornak hogy még a világítást is működtesse.
                  Én ezért indítom lekapcsolt világítással. Sokkal könnyebben indul. És amikor még hallani a hangján hogy alig bírja tartani az alapjáratot is, ha akkor rákapcsolom a világítást nekem is leáll. (bár ez most kb fél perces időt jelent. Utána már bírja)
                  zahi kedvelte ezt.

                  Komment


                    Nem, ha épp előhúzom a motort a helyéről és indulás előtt beindítom 1-2 percet járatni, akkor semmi gond. Rákapcsolom a világítást, semmi gond. Melegen (világítás nélkül) beindítva is ugyanúgy indul, csak elfordítom a kulcsot és leáll.
                    Úgyis miszlikre szedem az egészet hétvégén, csak kíváncsi vagyok, mi lehet a jelenség mögött.

                    Komment


                      annyi a gond hogy hidegen alapjáraton nincs annyi ereje a motornak hogy még a világítást is működtesse.
                      Ott a pont !

                      "Egyszer " már tapasztaltam hasonlót , ott az volt a hiba , hogy az alapjárati BL-keverék túl szegény volt , így egyszerűen nem volt annyi erő a motorban , hogy a világítás által terhelt főtengelyt "megtekerje" ...
                      lehet hogy egy egyszerű beállítási hiba miatt keletkezett a zavar ! (hibának nem nevezném ...)
                      demeter kedvelte ezt.

                      Komment


                        Helooo!

                        Ez a világítás probléma pont nálam is most jött elő, csak mivel olvastam vissza, így gondoltam nem írom be újra!
                        De ugyan így szívok vele én is. Jelenleg ott tartottam hogy a megszakítót megpucoltam + gyertya másik. Most nem csinálja.
                        Már csak a porlasztót kell beállítanom... utána jöhet a próba város körül, megáll e vajon.. ?


                        ps: Gondoltam rá hogy elviszem a szemközti utcába delejeztetni, (szerencsére itt van közel) csak arról is olvastam hogy utána meg
                        az összes égőt kiégetni mert olyan jó lesz benne a mágneses tér.
                        demeter kedvelte ezt.

                        Komment


                          dott eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          az összes égőt kiégetni mert olyan jó lesz benne a mágneses tér.
                          Erre van egyszerű megoldás.
                          Valahol írtam már róla, pár darab (asszem 6)zener dióda, 2 normál dióda meg 2db kicsi 12V-so égő. Ha 7,5V fölé megy a feszültség nyit a zener és a két égő kapcsol. Egyszerű de működik. Mindez az ülés alatt a fekete dobozban.
                          És ami nagyon fontos:
                          A nyitófeszültség elérése előtt nem terheli a rendszert! Tehát alacsony fordulaton nem lesz még kisebb a fényszóró fénye.
                          demeter kedvelte ezt.

                          Komment


                            lehet hogy egy egyszerű beállítási hiba miatt keletkezett a zavar ! (hibának nem nevezném ...)
                            Tegyük fel, hogy az állórész cseréjekor visszább vettem az előgyújtást lendkeréken 24 mm-re, vagyis 18 fokra (mm-ben nem tudom). Ilyenre gondolsz?



                            Egyébként az (is) érdekelne, hogy adott esetben pontosan hogyan omolhat össze az elektromos rendszer gyújtás része a ráadott világítástól, ami nem történik meg menet közben, magasabb fordulatszámon.

                            - - - Updated - - -

                            Jelenleg ott tartottam hogy a megszakítót megpucoltam + gyertya másik. Most nem csinálja.
                            Ez esetben olyan érzésem van, mintha pengeélen egyensúlyozna a rendszer, és ha az egyik eleme picit gyengélkedik, akkor elborul.
                            zahi kedvelte ezt.

                            Komment


                              Hétvégén kipróbáltam az új gyújtást. Hát...
                              Az a rendszer amit csináltam nem lesz jó. A gyújtótekercs hatásfoka olyan rossz hogy nem ad szikrát alacsony fordulaton. Szóval a motor nem indítható.

                              Úgyhogy a 3 tekercses 3 fázisú világítás bukta. Az egyik tekercset be kell áldozni a gyújtásnak.
                              Viszont elvileg meg lehet tekerni úgy hogy egy tekercs tudjon 12-on 35W-ot!! Szóval megy a szakihoz aki remélhetőleg megcsinálja úgy hogy tényleg tud majd ennyit. Ehhez 2 fázisú feszültségszabályzó és elvileg lesz 12V 70W egyenáramban.
                              Valamint hogy a 3db töltőtekercs vasmagjával is kezdjek valamit azok töltenék az akkut meg a telefonomat. Vagy 10W-ot jó lenne még azokból is kicsikarni.

                              - - - Updated - - -

                              Az lett volna az igazi ha marad a 3 tekercses rendszer 3 ilyen tekerccsel
                              105W+ a két töltőtekercs és független a gyújtás

                              Komment


                                Inkább meghagynám a 3 tekercses rendszert, és ha van egyenáram, akkor egy hozzá passzoló külsőtrafós gyújtással operálnék. Arra figyelj, hogy a lendkerék teljesítménye is véges. Ha túl sok fogyasztót akasztasz a tekercsekre, akkor egyszerűen telítődni fognak a vasmagok. Pont ezért lett gyenge a gyújtótekercsed, mert a többi elvette a mágneses tér energiájának a javát.
                                Lemezjáték kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X