A megfelelő hatékonyság érdekében a lenkerék gyújtásnál, a megszakító nyitásakor nem csak megfelelő időpontba kell hogy történjen hanem a tápláló tekercs (vagy gyújtótekercs) és a mágnes helyzete is összhangba kell hogy legyen. Avagy a megszakító nyitásakor a tekercs vasmagját a mágnesnek 3-4mm-rel kell elhagynia!
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Pannónia Gyújtás kérdés
Collapse
X
-
Lemezjáték kedvelte ezt.
- 1 like
-
demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseOK, de ha meggondoljuk, az alaplapon az alkatrészek és a lendkerék mágnesek, ahhoz képest az emelőbütyök helyzete mind adott, azon változtatni nem lehet.
heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseÉrdekes és hasznos dolog ez. De szerencsére CDI-nél nincs ilyen probléma
Nézd meg a Babettánál nagyon jól látni, hogy pont nulla átmenetnél képződik a szikra avagy a mágneses pólus pont a tekercs közepén van.
Szóval ott pont fordított a helyzet mint a megszakítós gyújtásnál.Utoljára szerkesztve a következő által: nyemi; 2015 júl. 17, 19:11.demeter kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
nyemi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseHát... pedig ott is, mert gondolj bele ha a gerjesztőtekercs pont töltő (emelkedő szinusz) fázisban van és pont akkor nyit a tirisztor, melegedni fog a tekercs(rövidrezárja a tirisztor) és a tirisztornak is egy plusz terhelés.
Nézd meg a Babettánál nagyon jól látni, hogy pont nulla átmenetnél képződik a szikra avagy a mágneses pólus pont a tekercs közepén van.
[ATTACH=CONFIG]28695[/ATTACH]
Szóval ott pont fordított a helyzet mint a megszakítós gyújtásnál.
Komment
-
Igen elméletileg: egy gyári lendkerék és alaplap párost használva, a gyújtásvezérlő ívet nem piszkálva, a gyújtás időpont oda fog esni ahol a gerjesztő tekercs nulla átmenete történik. Azért látszik összevisszaság a tekercsek körül mert a gyújtás tervezők erre ügyeltek. Még a csillag elrendezésű állórésznél is, lásd Honda dió :
heeegany kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseOK, de ha meggondoljuk, az alaplapon az alkatrészek és a lendkerék mágnesek, ahhoz képest az emelőbütyök helyzete mind adott, azon változtatni nem lehet.
Komment
-
Már egyszer megszenvedtem egy menetzárlatos gyújtótekercs gondjait, szerintem itt a második. Hidegen elsőre indul, melegen berúgom, majd kb. 10 másodperc múlva hirtelen megáll. Berúgásra nem indul, csak igen komoly betolásra. Utána megy. Ki lehet valahogy mérni ezeket a hibás tekercseket, vagy szépen ki kell próbálni, hogy melyik hagy ott az út szélén?
Komment
-
heeegany
Ha a harmadik tekercset a másodikhoz képest ugyan annyival toljuk el mint az alső és második között akkor az alső és a 3. között nagyon nem jó érték jönne ki.
(Ha a második tekercs jó eltolásban van az elsőhöz képest - nyilván így van, hiszen a gyárban így tervezték - akkor a harmadik tekercset is ugyanakkora osztással kell tenni a másodikhoz képest, hogy az is jó legyen az odaforduló azonos osztású mágnesek alapján.)
Az előző képeken lévő Babetta alaplapon is azonos fázisban vannak eltolva a világító tekercsek.
- - - Updated - - -
demeter
OK, de ha meggondoljuk, az alaplapon az alkatrészek és a lendkerék mágnesek, ahhoz képest az emelőbütyök helyzete mind adott, azon változtatni nem lehet.
(A világító ill. a töltőtekercsek esetében pedig nincs semmi jelentősége, hogy néhány fokkal eltolódik a szinusz-hullám.)
- - - Updated - - -
bokor28
Ki lehet valahogy mérni ezeket a hibás tekercseket, vagy szépen ki kell próbálni, hogy melyik hagy ott az út szélén?
Biztos ki lehet mérni, bár a referencia értékhez kell egy jó tekercs, ha már van, azt tenném bele!
Amit inkább gondnak látok a dologban, hogy ha ez csak melegen jön elő, akkor nehezebb kimérni üzemmeleg állapotban mondjuk egy beszerelni kívánt, még ki nem próbált tekercset...
Nem teljesen jó a hasonlat, mert drágább, és nehezebb szerelni is, de egy gyertyához hasonlítanám annyiban, hogy ha nem jól megy vele, ki kell cserélni. amelyikkel melegen is jól megy, az a jó!Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2015 okt. 22, 22:08.bokor28 kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Nem lehet, hogy a kondenzátor a hiba forrása?! Azt talán egyszerűbb kicserélni.Lemezjáték kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseheeegany
Szerintem nem! A lendkerékben 6 mágnes van egyenlő osztásban. Ha a jelenlegi 2 tekercs olyan szögben van eltolva egymástól, hogy a tekercsek vasmagjaihoz érkező mágnesek azonos fázisban (szinusz hullámban) gerjesztik a feszültséget, akkor a lendkerékben lévő mágnesek azonos osztása miatt a harmadik mágnesnek is jó helyen kell lennie!
(Ha a második tekercs jó eltolásban van az elsőhöz képest - nyilván így van, hiszen a gyárban így tervezték - akkor a harmadik tekercset is ugyanakkora osztással kell tenni a másodikhoz képest, hogy az is jó legyen az odaforduló azonos osztású mágnesek alapján.)
Az előző képeken lévő Babetta alaplapon is azonos fázisban vannak eltolva a világító tekercsek.
De végül is ez már mindegy, hiszen a 3. tekercs a gyújtótekercs lesz nálam is, szóval nem érdekes ilyen szempontból.
A projekt pedig úgy áll hogy aki tekercselte (Véghelyi József) elcseszte a kivetéseket és a gyári alaplapon nem férnek el a világító tekercsek. Az egyedi alaplapokat úgy alakítottam ki hogy elférjenek, de ezekkel meg nem működnek(én nem kizárt hogy a szögeltolás miatt, hogy nem megfelelő az a 120°)
Szóval visszaküldtem a tekercseket javításra, erre a szaki azt mondta hogy persze megcsinálja, ha újra kifizetem a 7000ft-ot értük.
Aztán amikor ezen felháborodva megírtam neki hogy amit ő elcsesz azért miért fizetnék én bármennyit is akkor megsértődött és azt írta hogy többet én hozzá ne küldjek semmit, ezzel se csinál semmit, aztán visszaküldte a tekercseket és 6500Ft-ot.
Mert persze szerinte az én hibám, mert nem adtam neki pontos leírást. Én annak tudatában küldtem el neki hogy csinált már ilyet, ebből következik hogy tudja mi fér el. Ha pedig mégsem akkor legalább szólt volna mielőtt egy, a gyárinál jóval nagyobb tekercset készít(3 db tekercset küldtem neki, abból egy volt lecsupaszítva a másik kettő gyári állapotban). Én kérdés nélkül küldtem volna neki akár egy gyár alaplapot is...
Szóval most az jön hogy meg kell majd bontanom a tekercseket és átalakítani a kivezetéseket hogy elférjen. Aztán az egész megy egy gyári alaplapra és jön a reménykedés hogy jó lesz.
Komment
-
heeegany
De ha a két világító tekercs mondjuk 130°-ban van elforgatva, a 3. tekercset szintén ennyivel forgatom el akkor a harmadik és az első tekercs között nem jön ki jó érték. Pedig ott is fontos lenne.
Jónak kell lennie, hiszen a harmadik tekercs ilyenkor ugyanúgy viselkedik a másodikhoz képest, mint ha a második volna az első és a harmadik a második!
Ha egyenirányításra kerül minden tekercs árama és úgy kötöd utána sorba őket, akkor viszont már nincsen jelentősége a tekercs helyzetének, hiszen az egyenirányítással (Graetz-híd) a szinusz hullámok soha nem kerülne negatívba, így fázishelyzettől függetlenül összegezhetőek!
A szakiról: Már csak a szakmai becsület okán újratekercseltem volna a helyében...Persze megsértődni egyszerűbb lehetett neki...Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2015 okt. 24, 08:14.
Komment
-
Neodym mágnes -----( mivel csak számat tátva olvasom a szögek , amperok , vezeték átmérők ,,,,,stb stb ) ----szóval ez nem lenne megoldás ?
Miért nem csináltok egy lendkereket a mágnessel , aztán lehet hegeszteni is , meg világítani is . Aztán ez nem egy akkora dolog . Vagy nem jól tudom hogy ha ezt megváltoztatom ugyn ott vagyok ???
Ha hülyeséget kérdeztem , akkor bocswsievers kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseNeodym mágnes -----( mivel csak számat tátva olvasom a szögek , amperok , vezeték átmérők ,,,,,stb stb ) ----szóval ez nem lenne megoldás ?
Miért nem csináltok egy lendkereket a mágnessel , aztán lehet hegeszteni is , meg világítani is . Aztán ez nem egy akkora dolog . Vagy nem jól tudom hogy ha ezt megváltoztatom ugyn ott vagyok ???
Ha hülyeséget kérdeztem , akkor bocsLemezjáték kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
Komment