Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia Gyújtás kérdés

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    A megfelelő hatékonyság érdekében a lenkerék gyújtásnál, a megszakító nyitásakor nem csak megfelelő időpontba kell hogy történjen hanem a tápláló tekercs (vagy gyújtótekercs) és a mágnes helyzete is összhangba kell hogy legyen. Avagy a megszakító nyitásakor a tekercs vasmagját a mágnesnek 3-4mm-rel kell elhagynia!
    OK, de ha meggondoljuk, az alaplapon az alkatrészek és a lendkerék mágnesek, ahhoz képest az emelőbütyök helyzete mind adott, azon változtatni nem lehet.
    Lemezjáték kedvelte ezt.

    Komment


      demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      OK, de ha meggondoljuk, az alaplapon az alkatrészek és a lendkerék mágnesek, ahhoz képest az emelőbütyök helyzete mind adott, azon változtatni nem lehet.
      Nem is kell mert azt már gyárilag úgy van ahogy kell. Sőt azért is nincsenek 120°-ban a tekercsek az alaplapon, hogy függetlenítsék a gyújtótekercset a többitől. Avagy a megszakító nyitása egy olyan időrésbe kerüljön amikor a gyújtótekercsben a szinusz csökkenő régióban van, a többi tekercsben meg pont növekedő-csökkenő régió váltás közben van . Ezért ha ránézel az alaplapra a két világító tekercs 120°-ban van egymással de a gyújtó tekercs külön.

      heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Érdekes és hasznos dolog ez. De szerencsére CDI-nél nincs ilyen probléma
      Hát... pedig ott is, mert gondolj bele ha a gerjesztőtekercs pont töltő (emelkedő szinusz) fázisban van és pont akkor nyit a tirisztor, melegedni fog a tekercs(rövidrezárja a tirisztor) és a tirisztornak is egy plusz terhelés.
      Nézd meg a Babettánál nagyon jól látni, hogy pont nulla átmenetnél képződik a szikra avagy a mágneses pólus pont a tekercs közepén van.
      Click image for larger version

Name:	Babetta gyújtás időpont és a gerjesztő tekercs.jpg
Views:	1
Size:	184.2 KB
ID:	145104
      Szóval ott pont fordított a helyzet mint a megszakítós gyújtásnál.
      Utoljára szerkesztve a következő által: nyemi; 2015 júl. 17, 19:11.
      demeter kedvelte ezt.

      Komment


        nyemi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Hát... pedig ott is, mert gondolj bele ha a gerjesztőtekercs pont töltő (emelkedő szinusz) fázisban van és pont akkor nyit a tirisztor, melegedni fog a tekercs(rövidrezárja a tirisztor) és a tirisztornak is egy plusz terhelés.
        Nézd meg a Babettánál nagyon jól látni, hogy pont nulla átmenetnél képződik a szikra avagy a mágneses pólus pont a tekercs közepén van.
        [ATTACH=CONFIG]28695[/ATTACH]
        Szóval ott pont fordított a helyzet mint a megszakítós gyújtásnál.
        Nem értek ezeknek a működéséhez, de ami nekem van ott a tekercs a jeladó is, vagy mi. Szóval gondolom akkor adja a jelet és akkor gyújt amikor a tekercs is megfelelően fel van töltődve.

        Komment


          Igen elméletileg: egy gyári lendkerék és alaplap párost használva, a gyújtásvezérlő ívet nem piszkálva, a gyújtás időpont oda fog esni ahol a gerjesztő tekercs nulla átmenete történik. Azért látszik összevisszaság a tekercsek körül mert a gyújtás tervezők erre ügyeltek. Még a csillag elrendezésű állórésznél is, lásd Honda dió :
          Click image for larger version

Name:	Honda Dió állórész.jpg
Views:	1
Size:	196.1 KB
ID:	145170
          heeegany kedvelte ezt.

          Komment


            A beígért videó:
            https://youtu.be/YtY7PIB3Af0
            Lemezjáték kedvelte ezt.

            Komment


              demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              OK, de ha meggondoljuk, az alaplapon az alkatrészek és a lendkerék mágnesek, ahhoz képest az emelőbütyök helyzete mind adott, azon változtatni nem lehet.
              ez igaz , de a megszakítóhézaggal tudod befolyásolni. 0,1 mm már sokat számít. Ezért irtam valahol hogy a lendekrékmágnes gyujtásoknál nem a zárásszög a lényeg .

              Komment


                Már egyszer megszenvedtem egy menetzárlatos gyújtótekercs gondjait, szerintem itt a második. Hidegen elsőre indul, melegen berúgom, majd kb. 10 másodperc múlva hirtelen megáll. Berúgásra nem indul, csak igen komoly betolásra. Utána megy. Ki lehet valahogy mérni ezeket a hibás tekercseket, vagy szépen ki kell próbálni, hogy melyik hagy ott az út szélén?

                Komment


                  heeegany
                  Ha a harmadik tekercset a másodikhoz képest ugyan annyival toljuk el mint az alső és második között akkor az alső és a 3. között nagyon nem jó érték jönne ki.
                  Szerintem nem! A lendkerékben 6 mágnes van egyenlő osztásban. Ha a jelenlegi 2 tekercs olyan szögben van eltolva egymástól, hogy a tekercsek vasmagjaihoz érkező mágnesek azonos fázisban (szinusz hullámban) gerjesztik a feszültséget, akkor a lendkerékben lévő mágnesek azonos osztása miatt a harmadik mágnesnek is jó helyen kell lennie!

                  (Ha a második tekercs jó eltolásban van az elsőhöz képest - nyilván így van, hiszen a gyárban így tervezték - akkor a harmadik tekercset is ugyanakkora osztással kell tenni a másodikhoz képest, hogy az is jó legyen az odaforduló azonos osztású mágnesek alapján.)

                  Az előző képeken lévő Babetta alaplapon is azonos fázisban vannak eltolva a világító tekercsek.

                  - - - Updated - - -

                  demeter
                  OK, de ha meggondoljuk, az alaplapon az alkatrészek és a lendkerék mágnesek, ahhoz képest az emelőbütyök helyzete mind adott, azon változtatni nem lehet.
                  Igen, valóban így van. Amikor előgyújtást állítasz, csak az alaplapot forgatod jobbra-balra, a tekercsekkel együtt, így valójában megváltoztatott gyújtási helyzetben kis mértékben más fázisba kerül a főtengelyen az íves retesz pozicionálása miatt adott helyzetben lévő lendkerék a benne lévő mágnesekkel együtt. Valószínűleg ezekre a kicsi változtatásokra kevésbé érzékeny a gyújtótekercs, hogy egy picit más fázisban ér a vasmagjához a mágnes.

                  (A világító ill. a töltőtekercsek esetében pedig nincs semmi jelentősége, hogy néhány fokkal eltolódik a szinusz-hullám.)

                  - - - Updated - - -

                  bokor28
                  Ki lehet valahogy mérni ezeket a hibás tekercseket, vagy szépen ki kell próbálni, hogy melyik hagy ott az út szélén?
                  Vártam, hátha valaki hozzászól, mert ehhez sokan többet értenek, mint én.

                  Biztos ki lehet mérni, bár a referencia értékhez kell egy jó tekercs, ha már van, azt tenném bele!
                  Amit inkább gondnak látok a dologban, hogy ha ez csak melegen jön elő, akkor nehezebb kimérni üzemmeleg állapotban mondjuk egy beszerelni kívánt, még ki nem próbált tekercset...

                  Nem teljesen jó a hasonlat, mert drágább, és nehezebb szerelni is, de egy gyertyához hasonlítanám annyiban, hogy ha nem jól megy vele, ki kell cserélni. amelyikkel melegen is jól megy, az a jó!
                  Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2015 okt. 22, 22:08.
                  bokor28 kedvelte ezt.

                  Komment


                    Nem lehet, hogy a kondenzátor a hiba forrása?! Azt talán egyszerűbb kicserélni.
                    Lemezjáték kedvelte ezt.

                    Komment


                      Megnézem. Elkók hajlamosak hőmérséket függően jelentős kapacitásváltozásra, ha hibásak.
                      sepy kedvelte ezt.

                      Komment


                        Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        heeegany


                        Szerintem nem! A lendkerékben 6 mágnes van egyenlő osztásban. Ha a jelenlegi 2 tekercs olyan szögben van eltolva egymástól, hogy a tekercsek vasmagjaihoz érkező mágnesek azonos fázisban (szinusz hullámban) gerjesztik a feszültséget, akkor a lendkerékben lévő mágnesek azonos osztása miatt a harmadik mágnesnek is jó helyen kell lennie!

                        (Ha a második tekercs jó eltolásban van az elsőhöz képest - nyilván így van, hiszen a gyárban így tervezték - akkor a harmadik tekercset is ugyanakkora osztással kell tenni a másodikhoz képest, hogy az is jó legyen az odaforduló azonos osztású mágnesek alapján.)

                        Az előző képeken lévő Babetta alaplapon is azonos fázisban vannak eltolva a világító tekercsek.
                        De ha a két világító tekercs mondjuk 130°-ban van elforgatva, a 3. tekercset szintén ennyivel forgatom el akkor a harmadik és az első tekercs között nem jön ki jó érték. Pedig ott is fontos lenne.

                        De végül is ez már mindegy, hiszen a 3. tekercs a gyújtótekercs lesz nálam is, szóval nem érdekes ilyen szempontból.

                        A projekt pedig úgy áll hogy aki tekercselte (Véghelyi József) elcseszte a kivetéseket és a gyári alaplapon nem férnek el a világító tekercsek. Az egyedi alaplapokat úgy alakítottam ki hogy elférjenek, de ezekkel meg nem működnek(én nem kizárt hogy a szögeltolás miatt, hogy nem megfelelő az a 120°)
                        Szóval visszaküldtem a tekercseket javításra, erre a szaki azt mondta hogy persze megcsinálja, ha újra kifizetem a 7000ft-ot értük.
                        Aztán amikor ezen felháborodva megírtam neki hogy amit ő elcsesz azért miért fizetnék én bármennyit is akkor megsértődött és azt írta hogy többet én hozzá ne küldjek semmit, ezzel se csinál semmit, aztán visszaküldte a tekercseket és 6500Ft-ot.
                        Mert persze szerinte az én hibám, mert nem adtam neki pontos leírást. Én annak tudatában küldtem el neki hogy csinált már ilyet, ebből következik hogy tudja mi fér el. Ha pedig mégsem akkor legalább szólt volna mielőtt egy, a gyárinál jóval nagyobb tekercset készít(3 db tekercset küldtem neki, abból egy volt lecsupaszítva a másik kettő gyári állapotban). Én kérdés nélkül küldtem volna neki akár egy gyár alaplapot is...


                        Szóval most az jön hogy meg kell majd bontanom a tekercseket és átalakítani a kivezetéseket hogy elférjen. Aztán az egész megy egy gyári alaplapra és jön a reménykedés hogy jó lesz.

                        Komment


                          heeegany
                          De ha a két világító tekercs mondjuk 130°-ban van elforgatva, a 3. tekercset szintén ennyivel forgatom el akkor a harmadik és az első tekercs között nem jön ki jó érték. Pedig ott is fontos lenne.
                          Gondolj bele, a lendkeréken egymást követik az ellentétes pólusukkal a mágnesek azonos osztásban körbe. Ha a gyárban kitalálták, hogy a két világítótekercs milyen szögben legyen egymástól ahhoz, hogy jól működjön a rendszer (ne dolgozzanak rossz fázisban egymásra a szinusz hullámok), akkor ha a harmadik tekercset is a sorba illeszkedően ugyanannyira teszed a másodiktól, mint a második van az elsőtől, akkor jónak kell lennie a harmadiknak is.

                          Jónak kell lennie, hiszen a harmadik tekercs ilyenkor ugyanúgy viselkedik a másodikhoz képest, mint ha a második volna az első és a harmadik a második!

                          Ha egyenirányításra kerül minden tekercs árama és úgy kötöd utána sorba őket, akkor viszont már nincsen jelentősége a tekercs helyzetének, hiszen az egyenirányítással (Graetz-híd) a szinusz hullámok soha nem kerülne negatívba, így fázishelyzettől függetlenül összegezhetőek!

                          A szakiról: Már csak a szakmai becsület okán újratekercseltem volna a helyében...Persze megsértődni egyszerűbb lehetett neki...
                          Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2015 okt. 24, 08:14.

                          Komment


                            Neodym mágnes -----( mivel csak számat tátva olvasom a szögek , amperok , vezeték átmérők ,,,,,stb stb ) ----szóval ez nem lenne megoldás ?
                            Miért nem csináltok egy lendkereket a mágnessel , aztán lehet hegeszteni is , meg világítani is . Aztán ez nem egy akkora dolog . Vagy nem jól tudom hogy ha ezt megváltoztatom ugyn ott vagyok ???

                            Ha hülyeséget kérdeztem , akkor bocs
                            wsievers kedvelte ezt.

                            Komment


                              joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Neodym mágnes -----( mivel csak számat tátva olvasom a szögek , amperok , vezeték átmérők ,,,,,stb stb ) ----szóval ez nem lenne megoldás ?
                              Miért nem csináltok egy lendkereket a mágnessel , aztán lehet hegeszteni is , meg világítani is . Aztán ez nem egy akkora dolog . Vagy nem jól tudom hogy ha ezt megváltoztatom ugyn ott vagyok ???

                              Ha hülyeséget kérdeztem , akkor bocs
                              Hát ha találsz nekem olyan formájú neodímium mágnest mint ami a lendkerékbe van(ráadásul kétfélét, északi és déli polaritásút) , és persze mindezt emberi áron(mondjuk a neodímium mágnesekhez mérten, mert azért azok nem annyira olcsóak, de megfizethetők) akkor belefaragom egy lendkerékbe
                              Lemezjáték kedvelte ezt.

                              Komment


                                Megkérdem , de a jó az lenne , ha valaki bedobna ide egy ilyen kiszerelt mágnest . Vagy lendkereket , mert akkor kiveszem , aztán a többi mehet a MÉH be . Holnap kimegyek a lőrinci börzére , ott is átveszem ,ha hoz valaki .

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X