bokor28 eredeti hozzászólása
Hozzászólás megtekintése
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Pannónia Gyújtás kérdés
Collapse
X
-
Egy kis off hozzá: a nov.1-i guruláskor a 10 éves Intruderem lemerült az akku, meg is állt ahogy kell (injektoros). Szétszedve látszik, hogy leégtek/zárlatosak lettek a tekercsek, naná hogy ebben is sönt szabályozó van. Modern motorban se bízhat az ember 100%-ban. Még jó hogy nem a Triest-t túrán csinálta augusztusba, hanem csak 40 km-re Üllőn!
- - - Updated - - -
zelenacs eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseEgy kis off hozzá: a nov.1-i guruláskor a 10 éves Intruderem lemerült az akku, meg is állt ahogy kell (injektoros). Szétszedve látszik, hogy leégtek/zárlatosak lettek a tekercsek, naná hogy ebben is sönt szabályozó van. Modern motorban se bízhat az ember 100%-ban. Még jó hogy nem a Triest-t túrán csinálta augusztusba, hanem csak 40 km-re Üllőn!
Komment
-
heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseÖnindítót is teszel rá?
Amúgy is megszoktam már a rugdosódást.
- - - Updated - - -
Természetesen nem bízunk a modern technikában. Akartam írni, hogy én már csak a kalapácsban bízok manapság, de...
- 3 likes
Komment
-
zelenacs eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseEgy kis off hozzá: a nov.1-i guruláskor a 10 éves Intruderem lemerült az akku, meg is állt ahogy kell (injektoros). Szétszedve látszik, hogy leégtek/zárlatosak lettek a tekercsek, naná hogy ebben is sönt szabályozó van. Modern motorban se bízhat az ember 100%-ban. Még jó hogy nem a Triest-t túrán csinálta augusztusba, hanem csak 40 km-re Üllőn!
[ATTACH=CONFIG]30916[/ATTACH]
- - - Updated - - -
Helyesebben: Még jó hogy nem a triest-i túrán csinálta augusztusban, hanem csak 40 km-re Üllőn!
Tapasztalatom szerint az ilyen leégésben soha nem a tekercs a hibás.
Komment
-
zelenacs eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseSzétszedve látszik, hogy leégtek/zárlatosak lettek a tekercsek, naná hogy ebben is sönt szabályozó van.
Ötlet: Akksi kiesett, mint áramkorlát, erre a feszültség megszaladt, a söntszabályzót meg nem érdekli, hogy megsülnek a tekercsek, az csak elégeti azt a túlfeszt, ami épp van. Amit persze valaminek meg is kell termelnie.
Ezt egy hőbiztosíték, vagy egy mezei biztosíték nem oldaná meg?
Ekkora baromságot a whirlpool mosógépünkben láttam. A "kisebb" fogyasztók nem relével, hanem közvetlenül triakkal voltak kapcsolva. Köztük a lúgszivattyú is. Értsd úgy, hogy egy borsszemnyi alkatrész milliméter szélességű nyák rézfólián keresztül kapcsolgat egy 30-40w körüli alkatrészt, mely hajlamos a vízcsöpögés okozta zárlatra. Se biztosíték, se relé.
Víz megfolyt, szivattyú merev zárlatba ment, akkorát odarúgott a nyáklapra, hogy az alkatrész környékén csak egy fekete kráter maradt.
Azon agyalok már egy ideje, hogy a szivattyú drótjára ráakasztok egy relét, oszt rúgja azt szét a rövidzárlat.
Nem lepne meg, ha ettől meg az "intelligens mosógép" szépen letiltana.
- 2 likes
Komment
-
A mai motorok nagy részében is sönt szabályozó van az állandó mágneses 'generátorhoz', valódi dinamó, generátor csak nagyon kevés gépben van.
A 2005-ös Intrudernél típushiba az állórész leégése, fórumokon olvasva van akinek 1-2 éven belül történt, van akinek hosszabb idő után. Később változtattak valamit, egyes modellekben csillagba, míg másokban deltába kötöttek a 3 fázisú tekercsek, amelyek a motorolajban vannak, ezért is megy tönkre idővel.. A szabályozót kimértem műszerrel, jónak tűnik. Találtam egy srácot, aki Bp-en újratekercseli és a szabályozót is ki tudja mérni: MOTOBEES Kft. - Tekercselés.
Mellesleg a háromfázisú sönt szabályozók kb. így néznek ki:
Legyen valami jó is, ne csak OFF. Keddre elkészül a fényezése és csíkozása a T5h-nak, kezdődhet az összeszerelés (a család 'nagy örömére')!
- 5 likes
Komment
-
joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése..
ez lehetne bővebben ? az én motoromon ( meg egy csomó másén ) meg kb. 55 éve van olajban , ozt semmi baja .[/QUOTE]
Annyira nem ismerem a motorokat, de pl. a Pannónián, CZ-ken, egyes Jawa-kon, stb. az állandó mágneses lendkerék forog az állórész tekercsek körül a dekli alatt, amelyet levegő vesz körül. Az Intruderen viszont az egész 'generátor' rész a tömített fedél alatt motorolajban 'fürdik'. Ennek gondolom előnye, hogy ugyan 'hűti' a tekercseket, de hátránya, hogy eléggé forró a motorolaj, ami igencsak erőteljesen cirkulálhat körülötte. Persze ettől még lehetne tartós, ha megfelelően lenne méretezve az egész elektromos rendszer, ill. jó minőségű zománchuzalból gyártva (az erősáramú transzformátorok tekercsei is olajban vannak).
- 3 likes
Komment
-
mateapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseÉs a fémszemcsék az olajban:nem koptatnak?
Komment
-
Sziasztok
egy képet tettem fel, a kipufogóról, de a gyújtás hibájára gondolok:
csak telefonról, de a lényeg látszik, a jobb oldali könyök elszíneződése, de nem tudom miért csak az egyik, a baloson semmi nem látszik, mire utalhat ez? utógyújtás, vagy sok anyag s a könyökben is ég a keverék? vagy nem kell vele törődni... bejáratom, kb.300km-t mentem vele, 60-70-el
köszönöm
Kellemes karácsonyt is kívánok a bejglik közül, gubán innen, halászlén túl
Komment
-
Noob eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése[ATTACH=CONFIG]31289[/ATTACH]
Megjegyezni kívánom, hogy nem vagyok szakavatott Pannóniában, csak egy meglátás volt, részemről....mátéapu és Lemezjáték kedvelte ezt.
- 2 likes
Komment
-
Udvozletem mindenkinek! Meg valamikor regen felvetodott itt a kerdes,mitol van a jellegzetes Pannonia kipufogas. Van ket Pannonia ST250 stabilmotorom. A T5 alapjaira epitkezve fejlesztette ki a gyar,lenyeges kulonbseg az aluhenger. Mint latszik a videon,a kipufogodobot en csinaltam,de a jellegzetes hang maradt.
https://youtu.be/5wgqzU3YtcA
- 5 likes
Komment
Komment