Most készült el és kb 20 kilométert mentem vele. Ami meglepett hogy rezonancia mentesen fut a motor. Könnyebben gyorsul , jobban indul, jobb a világítás. persze még járatni kell és egy kis finomhangolás is szükséges, de biztató az első próbaút. Az még hozzátartozik hogy wartburg hajtókar van a főtengelyen, és nagyobbított csatornák a hengerben.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Pannónia Gyújtás kérdés
Collapse
X
-
pannoniáscsabi
Valahogyan így képzeled el?
Engemet az sem zavar, hogy megszakítós, hiszen az MZ nagyon megbízható, nem sokat kell vele szórakozni, ha be van állítva, ráadásul a dinamós is elbírja az indexet is, ami nekem kellene. Ráadásul használtan olcsón beszerezhető.
Annyit írtál, hogy TS, de melyiké, a kicsié, vagy a nagyé?
Továbbá fontos, hogyan sikerült illesztened a Pannóniára? Milyen közdarabbal tetted fel az állórészt, sikerült-e úgy megoldanod, hogy a főtengelyhez ne kelljen nyúlni?
(Esetleg fénykép, rajz, méretek az ehhez szükséges alkatrészekről, hogy utánad csinálhassuk?!)zahi kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Az MZ TS dinamó egyforma a 125 150 250-esen ugyan az van. Én a komplett dinamót feszültségszabályozóval együtt 5000 kemény magyar pénzért vettem. A főtengelyt kúposra kell esztergálni mint az MZ-nél. A gyujtás alaplap helyén kell pár mm marózást eszközölni, és elfér a dekli alatt az egész. A nagyobb fejtörést az okozta hogy az MZ fordítva forog. ezért a polaritást át kellett forrasztani, viszont a megszakító érintetlen maradhatott mert az MZ bütyköstengelye szimmetrikus. A következő egyéjszakás kaland még a gyujtáskapcsoló átkötése volt. De jelentem müködik és jobb a motor. Az csak hab a tortán hogy kívülről ugyebár minden gyárinak tűnik.
- 5 likes
Komment
-
pannoniáscsabi
A főtengelyt kúposra kell esztergálni mint az MZ-nél.
Marás nélkül kilógna a dekliből a gyújtás?zahi kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Amin gondolkodol azzal az a baj hogy kb 10cm-ert lógna túl a deklin. A főtengely csapjának majd a felét levágtuk és úgy lett kúposra esztergálva. Csak így működik. Érdemes elgondolkodni hogy megcsinálod ha igen akkor telefonon megbeszéljük. A főtengelyt el tudom intézni ha küldesz egyet. A többit már te is megoldod.zahi kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Köszönöm, szerencsére van itt a közelben Taszáron egy gépműhely, aki meg tudja csinálni, ők főtengelyt is újítanak fel, ehhez az esztergáláshoz eleve szét kell húzni a főtengelyt, gondolom egyben érdemes ezt megcsinálni, azaz egy eleve felújítandó főtengely csapját felújítás során esztergáltatni.
A többi valóban adja magát.
Egy MZ több tízezer km-t lemegy probléma nélkül, igazi igásló típus, az 5 ezer Ft-ról nem is szólva...zahi kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
ok, köszönöm, nem sürgős!, írnál egy elérhetőseget a zolisun45@gmail.com ra, Köszi, és szép estét!
Komment
-
Üdv Csabi !
Bocs hogy rákérdezek , ez az a pannónia blokk , aminek a hengerét már korábban posztoltad , a csatornák átalakításával ??? Vagyis ebben van a Waresz hajtókar , könnyített főtengőben ? Ha igen, esetleg nem tudnál némi ízelítőt adni az általad megtapasztalt különbségekről , miben lett más a gép ? Erő , nyomaték , rugalmasság , fogyasztás , Karbi gyári ?
De még lett volna egy pár kérdésem , pusztán kíváncsiságból , és mert nem semmi az a teljesítmény , munka , idő , és pénz amit belefektettél ! Egyszóval minden elismerésem , és ha a gép olyan amire gondolok kíváncsian várom a beszámolót !
- 3 likes
Komment
Komment