Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia Gyújtás kérdés

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #91
    ptm004 és heeegany kedvelte ezt.

    Komment


      #92

      Komment


        #93
        ApaE eredeti hozzászólása
        De aki ebbe belefog, az túlnyomó többségben nem eladásra csinálja, hanem a saját örömére.
        Hát igen.
        Bár én a felújítás felénél inkább abbahagytam a számolást

        Komment


          #94
          ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Jó megoldás. Érdemes jól 'kiderékszögelni' a villát, mert sokszor az a baj forrása. A gyári alkatrészrajz úgy emlékszem, +/- 3° dőlést enged meg, de szerintem az már sok. (A váltó kiházagolása is fontos, esett szó is róla korábban.)
          Én próbáltam jól összehozni. hogy mennyire sikerült arra már nem emlékszem. De rémlik hogy satuban pici kalapáccsal kocogtatva szórakoztam vele hegesztés után.
          váltót meg annyira hézagoltam amennyire lehetett, de hiába. Aztán amikor főtengely átalakítás miatt szét lett szedve és a blokkfeleket csak pasztával raktam össze valahogy a váltó is jobb lett (persze hézagolókból kelletett kivenni a váltónál, a főtengelyhez meg még így is tenni kelletett párat)

          Komment


            #95
            heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            .
            Ráadásul a könnyen szerelhetőség is fontos. Ha bármit módosítani kell a programon akkor ki lehessen szedni a procit.
            (egyébként maga a műszer programját és a kapcsolási rajzát nem én csináltam. Csak a sallangokat, a nyákterveket és a kivitelezést.)
            Szóval ha lesz rá időm akkor nekiesek majd és faragok bele valamit. De valószínű hogy csak egy korong lesz a felső árnyékolás.

            Egyébként a motor gyújtását nem lehetne valahogy árnyékoltabbá tenni?
            Szia.
            Nem.
            Ez a "gyújtás bezavar" probléma amúgy is mikrokontrolleres dolgoknál sajnos gyakran előfordul.
            Ha megengeded mondanák pár hardweres és szoftveres tippet hátha segít.
            Először is minden nem használt mikrokontroller kivezetést , alacsony szintű kimenetnek kell konfigurálni ,és testre kötni.
            A reset lábat bemenetnek (belső reset ) kell lennie, belső felhúzó ellenállás nélkül és azt is testre kell kötni.
            Ha lehet, és a pontosság nem fontos , belső oszcillátor alkalmazása javasolt. De ha mégis külső rezgő elemet használnál, a kvarc fém burkolatát kösd testre , vagy használj kerámia rezonátort.
            A mikrokontroller tápfeszültség lábaira közvetlenül 100nF-2,2-3,3KΩ párhuzamos R-C tagot kell forrasztani.
            A 12V be tápnál meg, 15-17V unidirectional szupresszor diódát alkalmaz,( bemeneteken is lehet, csak oda kisebb feszültségű kell) bejövő tüskék ellen.
            Így nagy vonalakban ennyi, bár van még pár ötletem, de azért ezek segíteni szoktak.
            heeegany kedvelte ezt.

            Komment


              #96
              nyemi eredeti hozzászólása
              Ez a „gyújtás bezavar” probléma amúgy is mikrokontrolleres dolgoknál sajnos gyakran előfordul.
              Hát ha lesz időm majd kezdek vele valamit. Bár először az árnyékolást kellene normálisan megoldani.
              A programot én nem tudom módosítani. Se tudásom se eszközöm nincs hozzá. Szóval az lenne most az utolsó dolog amit módosítanék.
              Oszcillátor a vezérlőben van.
              A 12V be tápnál meg, 15-17V unidirectional szupresszor diódát alkalmaz, (bemeneteken is lehet, csak oda kisebb feszültségű kell) bejövő tüskék ellen.
              Betápnál az aksiról kap 6v-ot, Abból lesz 5V egy stab IC segítségével. De ott van is pár kondi szűrés gyanánt. 5V-ból meg lesz 3,3V szintén egy stab IC-vel és az is szűrve van.
              Viszont, ami lehet hogy gondot okoz(bár csak a test közös) az óra kap egy "jelet" a világítás szabályozatlan váltófeszültségéből is. Ez egyenirányítás és egy nagyobbacska kondi után egy szat IC-n keresztül kapcsol egy relét. (ez kapcsolja a LED kijelzőt valamint az LCD háttérvilágítását)
              És ott van a fényszóró visszajelző LED is. Ehhez ráadásul kondi sincs bekötve. Csak egyenirányítás, stab IC és egy előtét ellenállás.
              És a Pannónia világítótekercsei a fűrészfogjeltől a szinuszon át a négyszögig mindent képes produkálni. Fordulatszámtól függően.
              TLF65 kedvelte ezt.

              Komment


                #97
                Sziasztok!

                A kérdésem a következő. Miért van két O jel a gyújtásoldalon a TLF-nél beütve a blokkba? A felsőnél van felső holtpont, azt megnéztem, és alatta kb 3,5 cm-re van még egy....

                Komment


                  #98
                  Üdv Sanders!

                  Ott Kezd nyitni a megszakító.

                  Komment


                    #99
                    Sziasztok!


                    Valaki meg tudná magyarázni mi a különbség a két gyújtás között?

                    Vape Dynamo iletve Magnet

                    Komment


                      Két kivitelben készült gyári gyújtás a Pannóniához, kis darabszámban dinamós-akkumulátoros, illetve óriási darabszámban lendkerékmágneses. Azért találtál kétfélét, mert sem az eredeti állórész, sem a forgórész (és azzal együtt a főtengelycsap) nem egyezik meg a kettőnél. Tehát Vapét is kétfélét kellett készíteni a Pannóniához.
                      dkari, supermax és CZsolti kedvelte ezt.

                      Komment


                        Nagyon szépen köszönöm a segítséget!

                        Esetleg a Powerdynamo.de oldalon kívül megtalálható máshol is ez a gyújtás?

                        A Vape oldalán nem találom.

                        Komment


                          Ő hirdette az aprón korábban, jóval olcsóbban, mint a külföldi oldal.

                          Komment


                            Szerintem Vape akkor kell, ha valaki tobb teljesítményt akar mint 45 W, ami egyébként a világításra értendő ! ( 2x22,5 W a párhuzamosan kötött világító tekercsekben ) a gyújtás kb 10-15 W, és ezt nem számítják bele a 45W-os lendkerék teljesítménybe... Emiatt nem biztos hogy kell a Vape . 1 hengeres gyújtás elektronika már 10-20 eFt-ért kapható és csak a váltó áramú tekercs egyenirányítását kell megoldani hogy akku rol menjen minden: Világítás , és gyujtas . Amit a gyár meg is oldott a P11 eseteben , ott 65-70W-rol beszéltek . Ez úgy jöhetett össze (olvasva a már akkor erősen lecsökkent beruházási lehetőségekről, és hogy max 2 hónap állt volna csak rendelkezésre az új tipushoz) , hogy 3 db világító tekercs volt megfelelően tájolva az alaplapon , hogy azonos fázisban legyenek. Ezt egyenirányítva, bika akksi és mehet a gép . Persze fesszabalyzóval... Az már csak hab a tortán , hogy megszakítós vagy jeladós akkumulátoros gyujtas kerüljön beépítésre...
                            Utoljára szerkesztve a következő által: TLF65; 2014 szept. 23, 09:20.

                            Komment


                              Duke, OdinHEM és TLF65 kedvelte ezt.

                              Komment


                                Igazad van ApaE, de az én tudasomat ez már meghaladja !!

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X