Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia Gyújtás kérdés

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #76
    Egyébként a motor gyújtását nem lehetne valahogy árnyékoltabbá tenni?
    Nekem, egyszerű mechanikus figurának ez ugrott be: a lendkerék környéki dolgokat kicserélni (feltételezem kevesebb zavart csinál egy VAPE-jellegű generátor), annak a gyújtásrészét (az elektronikát) eldugni az oldaldobozba, a gyújtókábel meg a pipa pedig viszonylag kisebb gond. Mármint vannak direkt árnyékolt kábelek és pipák, mint pl. ez:

    http://gyujtokabel.unas.hu/shop_orde...ime=1393706316
    There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

    Komment


      #77
      Az a baj a Vape - dolgokkal hogy 280 € .... Es ez 300.... Valennyivel szorozva ...
      Én ezért maradok a lendlerék mágnesnél . Plussz, ha elszáll az alksi , a mágnes akkor is termel
      Áramot . A Vape nem igen ...

      Komment


        #78
        Es az elektronika meg a gyujto trafo elfér a tank alatt... Vagy az akksi mellett a dobozban . Vagy a nyereg alatt .

        Komment


          #79
          Vape-ről azt olvastam valahol hogy aksi nélkül is képes működni. Bár az ára miatt egyenlőre ez a lehetőség nálam nem játszik. (pedig nem lenne rossz)

          Komment


            #80
            Az a baj a Vape - dolgokkal hogy 280 € ... Es ez 300... Valennyivel szorozva ...
            Vape-ről azt olvastam valahol hogy aksi nélkül is képes működni. Bár az ára miatt egyenlőre ez a lehetőség nálam nem játszik. (pedig nem lenne rossz)
            Erre alkalmazta Bundi, a szomszéd falu motorkerékpár-szerelője azt a megoldást, hogy egy Yamaha Jog-ból bontott egységet faragott bele a Pannoniába. Jog alaplap valamilyen közbetéttel, Pannonia lendkerék agya, Jog lendkereke (utóbbiról leverve a gyári szegecselés, összefúrva és csavarozva, bár ez a legkétségesebb része a dolognak, illett volna legalább agyat esztergálni a donor lendkerekéhez ami pontosan stimmel... ), a Jog gyújtása, feszszabályzója, 12V akksi és összes izzó cserélve.

            Azt nem tudta megmondani milyen Jog volt, úgy találta elfekvőben a műhelyben, ahol egyébként csak 50 köbcenti feletti 4T mocikat javít a srác.
            Emiatt maximum teljesítményt sem tudok - engem is ez fogott vissza eddig a megvalósításban: én is szeretnék az első lámpa + hátsó helyzetjelző + műszervilágítás kombináción kívül mást is, nem tudom mennyit tudna leadni a robogó elektromossága.

            De az akksi nélküli üzemmód elnézve amit használni szeretnél úgyis mindegy, nem? :P
            There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

            Komment


              #81
              TLF65 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Szerintem a 6V-tól nem függ az elektronikus gyujtás... szerintem a mai elektronika van olyan fejlett, hogy szinte bármekkora feszültségből bármekkorát „csinál” . egy példa: ez egy kereskedelemben kapható kis cucc, ami 6V-ból 12 V-ot (is) készít,
              Nem ez a dolog lényege ! -hanem az , hgy egy hagyomános gyujtásrendszer 10 000 V-20 000 V -on dolgozik , az elektronikus pedig 20 000 V nál kezdődik ( a Fiatok 1972 körül , már 30 000 V al müködtek ) maiiakat pedig nem tudom ,de gondolom nem kevesebb .

              Komment


                #82
                Igen, ebben igazad van... a mágnes gyújtásról a fehérkönyv is 15 000 V-ot ír... már a gyári eredetiről, megszakítóval.

                Komment


                  #83
                  TLF65 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  ... a mágnes gyújtásról a fehérkönyv is 15 000 V-ot ír... már a gyári eredetiről, megszakítóval.
                  ...és még sok mindent írnak a Pannóniáról ....teljesítmény ,végsebesség , stb . Aztán ha ebből is csak annyi igaz ? Akkor majdnem egyenlő a teljesítménye egy nagyobb templomi gyertyával.
                  Hidd el az igazi tuning az , ha egy nagy teljesítményü, végéig azonos tudásu rendszer van a motoron --ami 0,8 mm , fogpiszkáló vastagságu szikrát nyomat -O-tól a fordszám tartomány végéig .Tudom -én arcom is megnyúlt a különbség láttán --amikor a Zsidai megcsinálta a hondámra
                  és kollarg kedvelte ezt.

                  Komment


                    #84
                    Igazad lehet Joker, mert azon a P12-esen, amin mentem egy kört , azon nem megszakítós gyújtás volt ... Es nem is a mágnes indukálta a primer kör áramát a gyujto trafoba... És az én arcom is megnyúlt :-) és mivel átéltem, így tudom hova lehet eljutni !
                    Ezért szeretnék mindent az enyémbe is.... Persze csak addig a határig , amit ezek az öreg vasak kibirnak nagyobb gond nélkül ... :-)

                    Komment


                      #85
                      TLF65 eredeti hozzászólása
                      Persze csak addig a határig , amit ezek az öreg vasak kibirnak nagyobb gond nélkül ... :-)
                      Egyébként jelentősen megnövelt nyomaték esetén a hajtásrendszer melyik része adná meg magát először?

                      Komment


                        #86
                        Lemezjáték, Trophyman és Che kedvelte ezt.

                        Komment


                          #87
                          ApaE eredeti hozzászólása
                          Ilyenkor jön a kérdés: megéri ?
                          Ezt egy öreg motor felújításánál is kérdezhetnénk
                          Nekem még sok tapasztalatom nincs, de én a gyenge láncszemnek a váltót tippeltem volna(főleg a kettes fokozatát, azzal sokat szenvedtem) De ha már valaki egy ilyen gépet csinálna akkor akár csináltathat is hozzá primer láncot. Nem?

                          Egyébként épp a minap futottam bele veteránaprón egy hirdetésbe. Ahol is T5 alu hengerről volt szó, 40000 jó magyar forintért. Azért arra kíváncsi lennék hogy az mire képes.

                          Komment


                            #88

                            Komment


                              #89

                              Komment


                                #90
                                Persze az is számít, hogy a váltóvillák és megvezetésük is elég 'egyszerűre' sikerültek, ott is van mit 'szögelni', hogy pontosan vegye a fokozatokat, ne feszítse a fogaskerekeket, ne ugorjon ki, stb.
                                Én váltófelújításnál szereztem egy, még használatlan léptetővillát. De még mielőtt beszereltem volna hegesztettem közé egy csövet. Aztán összekopott a váltó(az első 10-20 km borzalmas volt) és azóta elég jól működik. De 1-esből azért elég finoman kell felváltani.
                                kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X