Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia Gyújtás kérdés

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #31
    Ez a rejtély,nem a Bermuda háromszög.

    Komment


      #32
      De azt nem tudom még mindig, hogy gyakorlatban miért nem úgy működik, ahogy elviekben... ezért, és a tökéletesebb égés miatt,( kevesebb olaj a kipufogó végén, nagyobb teljesítmény ugyanannyi benzin elfogyasztása mellett) gondolkodom egy olyan gyujtás vezérlésben, ahol a legkevesebb átalakítás mellett javul a teljesítmény. Marad 6 V a rendszer, lendkerék mágnes, és még a mágnesindukciós tartfó is esetleg ( a barna "gyújtótekercs" a lendkerék alatt) csak a megszakító kiváltása, illetve gyujtás elektronika beépítése a célom. Ha lehet, akkor a gyertyához továbbra is a blokkból jöjjön a gyujtókábel...

      Komment


        #33
        És persze a sűrítést sem módosítom, mert az meg a főtengely-hajtókar rovására menne...

        Komment


          #34
          TLF65 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          azaz miért van az hogy 10 fordulatra egyszer gyujt???
          Számomra még mindig nagyon zavaros ez a téma.
          Hogy 10 fordulatonként egyszer gyújt egy kétütemű motor, ráadásul a megszakító tipusa miatt ???
          Rendben van, hogy percenként 50-60szor pöffen a kipufogó, 5-600-as fordulat mellett, de ez nem azt jelenti, hogy a henger belsejében ténylegesen csak minden 10-ik fordulaton történik gyújtás, égés. Minden fordulatnál történik elősűrítés, öblítés, és van szikra. Az egykarú emelő elven működő megszakítóval szerelt 125-ös Trophyt is be tudtam állítani úgy, hogy percenként -ha nem is 50-et, de- 90-100-at pöfögjön. Ez szerintem korántsem a megszakító tipusától függő dolog, hanem inkább a mozgó alkatrészek, lendkerék, kuplungkosár, stb. tömegétől, tehetetlenségétől, lökethossztól, stb.
          Illetve tisztázni kellene, hogy pontosan mit jelent a munkaütem.
          joker kedvelte ezt.

          Komment


            #35
            TLF65 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            gondolkodom egy olyan gyujtás vezérlésben, ahol a legkevesebb átalakítás mellett javul a teljesítmény. Marad 6 V a rendszer, lendkerék mágnes, és még a mágnesindukciós tartfó is esetleg (a barna „gyújtótekercs” a lendkerék alatt) csak a megszakító kiváltása, illetve gyujtás elektronika beépítése a célom. Ha lehet, akkor a gyertyához továbbra is a blokkból jöjjön a gyujtókábel...
            Ugyan ez a célom nekem is. Bár erősen gondolkodok hogy reed relé legyen vagy opto kapu. Reed relének bezavarhat a mágnes(azt mindenképp a mágnesen kívül kell elhelyezni, és hozzá egy mágnest) opto kapu pedig a szennyeződésekre érzékeny(bár afelé hajlok, főleg hogy kiló számra vannak rossz elektromos kapásjelzők itthon szóval lenne miből bontani) . Csak tudni kell hogy ha nem megy a motor akkor az első dolgok között legyen az hogy gyújtásdekni le, és diódákat pucolni.
            Ez pedig mondjuk egy tirisztoron keresztül már kapcsolhatja a gyújtást nagyjából. És itt csak ki kell szedni a megszakítót, a helyére talán még az opto kapu egyik fele is befér, a másik kintre és akkor csak le kell takarni valami állítható lappal a lendkerék nyílásait és kész is.


            TLF65 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            És persze a sűrítést sem módosítom, mert az meg a főtengely-hajtókar rovására menne.
            Nekem viszont ez is módosítva van egy picit. Felül is tűgörgős hajtókar, és 1mm-el alacsonyabb égéstér.
            Utoljára szerkesztve a következő által: heeegany; 2014 ápr. 25, 12:20.

            Komment


              #36
              Valószínű, hogy nem a megszakító tipusától... biztos hogy összetettebb a dolog...
              Hogy a generálódott gyújtó feszültség (kis fordulaton nem indukálódik elég villamos energia a gyujtótranszformátorban)? a megszakítás "tisztasága" ? (mennyi energia veszik el az alcsony fordulaton szikrázásra hajlamos érintkezők között, - a kondenzátor mellett...) nem tudom... de olyant nem gondolnék, hogy van munkavégzés, csak a robbanás hangot nem halljuk...

              Komment


                #37
                heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

                Nekem viszont ez is módosítva van egy picit. Felül is tűgörgős hajtókar, és 1mm-el alacsonyabb égéstér.
                én is ennyit számoltam ki 8,5-ös sűrítési viszonyra... Neked mennyi a süritési viszonyod, ha megkérdezhetem Heeegany?

                Komment


                  #38
                  Én maradok a megszakítós gyújtás mellett . A Jawa igényli az 5000km.-es átvizsgálást,annyi ideig meg a megszakítón sem kell állítgatni.
                  joker kedvelte ezt.

                  Komment


                    #39
                    Igazad van St.Z.350, a Jawa, főleg ha 350-es nagyon jó gép, és tudja tartani a napi forgalom ritmusát...
                    Nekem most - 49 évesen - jött el az az idő, amikor tudok(nék) időt energiát szakítani egy kis turázásra motorral... Más motort nem akarok, mint Pannónia, ( soha nem is volt más motorom, Verhovina 8-10 évesen, S51N 14-16 évesen, azóta Pannónia.) de az üzem biztonság, ( egy kondi, és 2 óra szerelés az árok parton) és a forgalom ritmusa sarkall ezekre a dolgokra...

                    Komment


                      #40
                      TLF65 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      én is ennyit számoltam ki 8,5-ös sűrítési viszonyra... Neked mennyi a süritési viszonyod, ha megkérdezhetem Heeegany?
                      mielőtt megcsináltattam(síkolás miatt kelletett) kiszámoltam. Otthon fel is van írva valahol, de fejből már nem tudom. viszont ha eszembe lesz megpróbálom előkeresni ha hazaértem. (több lett tervezve, de annyira zárványos az öntvény hogy kelletett az alu tömítés közé, az meg ugye emel rajta valamennyit. Így azzal együtt 1mm-el alacsonyabb.)
                      Utoljára szerkesztve a következő által: heeegany; 2014 ápr. 25, 12:33.

                      Komment


                        #41
                        Csak a beszélgetés kedvéért ----ugye nem komoly a diskurzus a megszakító tömegéről , "rezgéséről " ( ami : lebegés ) meg hogy nincs munka űtem ,csak hébe-hóba . ?

                        Mert vegyünk pl egy 850 Fiat coupét ami szó nélkül forog 7500 at --és akkor egy körbefordulás alatt a bütyök 4 szer emeli a megszakítót......?????

                        akkor az pannóniára fordítva mennyi...?

                        A munka ütem pedig az amikor a gyertya meggyújtja az elé tett elegyet ........ez pedig a 2T motornál hány fordulatnként van .....?? .
                        Aztán mi szerintem még kiigazítandó dolog --addig nem kéne elektronikus gyujtásról beszélni ---amig nincs egy az elektronikus gyújtás ismérveinek megfelelő teljesítményü rendszer......hány V is???

                        addig meg csak használjuk a : "megszakító " nélküli hagyományos gyújtás kifejezést ... szerintem . A mi persze jó , de csak olyan mint ,ha a sántának adsz egy botot ,hogy ne boruljon föl ---attól még nem szalad ..

                        hozzáteszem , elktromos téren nagyon hülye vagyok, csak rámragadtak ezek a dolgok



                        ----------ja és most volt itt : mir-mur , teljes fizikai valóságában benézett .

                        http://tuning4t.blogspot.hu/p/tuning...gyujtas-i.html
                        Na , hirtelen nem találtam mást , de csak az eleje a lényeg , az a pár sor . :
                        Utoljára szerkesztve a következő által: joker; 2014 ápr. 25, 14:35.
                        CZsolti, St.Z.350 és 4 további látogató kedvelte ezt.

                        Komment


                          #42
                          Akkor ez azt jelenti, hogy minden tíz fordulatra jut egy-egy munka végzés?
                          Nem azt jelenti hogy ennyiszer van gyujtás. Hanem azt, hogy ennyit "észleljünk".
                          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                          Komment


                            #43
                            Na de miért csak ennyit?

                            Komment


                              #44
                              Nem azt jelenti hogy ennyiszer van gyujtás. Hanem azt, hogy ennyit „észleljünk”.
                              Olvasva a valóban érdekes felvetésre adott válaszokat - miszerint a megszakító kalapács kialakítása, meg a gyújtási rendszer fajtájára vezethető vissza a jelenség - szerintem ezek a megközelítések nem adnak érdemi választ a jelenségre (még ha önmagukban igazak is...), hanem az idézett mondat alapján érdemes elindulni.

                              Nem feltétlenül halljuk a "robbanásokat" a hengerben, ugyanakkor halljuk a kipufogó végén kilépő gázok lökéshullámait...Márpedig a hengerből távozó nagy nyomású és sebességű forró gázok a különböző fojtásokon áthaladva lassulnak, és jóval kisebb sebességgel (és némiképp alacsonyabb hőmérsékleten) hagyják el a kipufogó végét. A kipufogóban lévő gázoszlop imént említett fizikai jellemzői közül a nyomás és sebesség pulzál és a lassulás következtében eltérő a pulzálás üteme a henger kilépő nyílásánál , ill. a kipufogó kilépő nyílásánál, ez utóbbi lassult ütemű pulzálást észleljük a fülünkkel.

                              Én ebben látom a magyarázatot.
                              Titus, heeegany és 2 további látogató kedvelte ezt.

                              Komment


                                #45
                                Én is a kipufogóban kerestem a jelenség okát. Aztán azon gondolkodtam, hogy vajon mennyire változhat a pöffenések száma, ha leszereljük a kipufogót? Mert ha akkor is marad a "pammm...pammm...", persze irdatlan hangosan, akkor nem az az ok. (Vagy 20 évvel ezelőtt a Rometnél kipróbáltam, de már nem emlékszem a hangjára )

                                A B variáció, amit kiagyaltam az az, hogy egy-egy hallható "pamm"-nál löki meg igazából a munkaütem a dugattyút, pörgeti meg a főtengelyt az összes súllyal együtt. Aztán vagy 10 főtengelyfordulat lemegy, mire a lendülete annyira lecsökken, hogy a beszívott keverék gyulladása (ami ettől függetlenül minden fordulatnál megvan) által képviselt energia "utoléri", illetve elegendő az ismételt lökéshez..... Na ez nem lett túl érthető, de nem tudom máshogy megfogalmazni
                                kicsi76 és Lemezjáték kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X