Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia Gyújtás kérdés

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Pannónia dinamóshoz most csináltam, nem egy ökör ára. A kúpos agyat 1500-ért mérte az esztergályos.
    sepy és mátéapu kedvelte ezt.

    Komment


      heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Persze ha kell neked is akkor írj a csávónak szerintem minél hamarabb. Az első szett lassan elkészül. De már jó része el is van ígérve
      Róla van szó, őt keressem?

      https://auto.jofogas.hu/hajdu_bihar/...l_71753863.htm
      sepy kedvelte ezt.

      Komment


        mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Küldj egy rajzot,és darabszámot:megmondom mennyi az elkészítése!
        Sajnos nem tudok róla rajzot küldeni. A Pannónia főtengely kúpossága itt már volt téma a Fórumon, talán 1:10, ha jól emlékszem. A főtengely átmérőjét is le tudom mérni, tehát ez akár adott is lehet. A gond nem ez, hanem az, nem mindegy, hogy az alaplaphoz képest honnan induljon az agyban a kúp, azaz a tengely irányú mérete.
        Erről semmi adatom nincsen, gondolom helyben próbálgatva, méregetve lehet ezt belőni. Ezt egyszer kellene jól megcsinálni és utána lehet kúpolni a lendkerekeket, de pont erre írtam, hogy ha már valaki megveszi ezeket az egyen gyújtásokat Kínából, és átfarag egyet Pannóniára, akkor már érdemes belőle megcsinálni vagy húszat és nem mindenkinek külön méregetni, próbálkozni...

        Heeegany írta, hogy van igény a srácnál, majd én is bejelentkezek nála...

        Komment


          Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Igen ő az. Nála lesz majd.

          Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Sajnos nem tudok róla rajzot küldeni. A Pannónia főtengely kúpossága itt már volt téma a Fórumon, talán 1:10, ha jól emlékszem. A főtengely átmérőjét is le tudom mérni, tehát ez akár adott is lehet. A gond nem ez, hanem az, nem mindegy, hogy az alaplaphoz képest honnan induljon az agyban a kúp, azaz a tengely irányú mérete.
          Erről semmi adatom nincsen, gondolom helyben próbálgatva, méregetve lehet ezt belőni. Ezt egyszer kellene jól megcsinálni és utána lehet kúpolni a lendkerekeket, de pont erre írtam, hogy ha már valaki megveszi ezeket az egyen gyújtásokat Kínából, és átfarag egyet Pannóniára, akkor már érdemes belőle megcsinálni vagy húszat és nem mindenkinek külön méregetni, próbálkozni...

          Heeegany írta, hogy van igény a srácnál, majd én is bejelentkezek nála...
          A gyári rajz szerint valóban 1:10-es a főtengely kúpja, én is annyival számoltam, de meglepő módon nem lett jó. Méricskélve pedig nem igazán 1:10 jön ki.
          Na de a lényeg. Van pontos rajzom, meg is szoktam osztani az ilyeneket, de ezt most nem fogom. Mint írtam az első agyrész nem lett jó. Szóval kettőt kelletett legyártatnom. Most pedig a 2. rajza alapján készül 10 szett. Ha viszik mint a cukrot akkor persze lesz még.
          Na meg nem hiszem hogy sokkal olcsóbban más le tudná gyártatni a 4 alkatrészt. Mert vagy összebarmolja, vagy kell hozzá eszterga, maró, lézervágó és 3D-s nyomtató(mondjuk azt is lehetne marni, csak nem érdemes)
          Így meg. Mint írtam is, a lendkerék agy részében van reteszhorony a tájolócsapnak. Így mindig ugyan abban a pozícióban lehet felrakni. A lendkerékagy pedig elég nagy tartományban állítgató.
          Utoljára szerkesztve a következő által: heeegany; 2018 jan. 16, 21:29.
          sepy és mátéapu kedvelte ezt.

          Komment


            heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Ha viszik mint a cukrot akkor persze lesz még.
            Korábban már írtam neked, hogy engemet érdekelne 1 készlet. Akkor most tőled tudnék venni olyan komplettet, amit nem kell farigcsálni?

            Amit leírtál, azzal teljesen egyetértek, ez "kicsit" összetettebb dolog annál, mint hogy esztergáltatok egy kúpot a lendkerékbe...Van ebben munka, meg amint látszik, próbálkozás is rendesen. Ez nyilván nem ingyen van. sőt, ha mindenki külön-külön barkácsolgatja, akkor sokkal drágább és keservesebb, mint ha megveszi valakitől, értelemszerűen megfizetve a munkáját...

            Ha gondolod, írd meg nekem privátban, de én is vennék egy komplett készletet, amit csak fel kell rakni.
            Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2018 jan. 16, 22:31.
            mátéapu kedvelte ezt.

            Komment


              Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

              Korábban már írtam neked, hogy engemet érdekelne 1 készlet. Akkor most tőled tudnék venni olyan komplettet, amit nem kell farigcsálni?

              Amit leírtál, azzal teljesen egyetértek, ez "kicsit" összetettebb dolog annál, mint hogy esztergáltatok egy kúpot a lendkerékbe...Van ebben munka, meg amint látszik, próbálkozás is rendesen. Ez nyilván nem ingyen van. sőt, ha mindenki külön-külön barkácsolgatja, akkor sokkal drágább és keservesebb, mint ha megveszi valakitől, értelemszerűen megfizetve a munkáját...

              Ha gondolod, írd meg nekem privátban, de én is vennék egy komplett készletet, amit csak fel kell rakni.
              Nem, nem tőlem
              Én csak az átalakító szettet gyártom. Aztán elküldöm a srácnak, ő meg összeszereli és úgy adja annak aki kéri.
              Az még kérdéses hogy a lendkerékre az agy szegecselve lesz-e vagy csavarozva. (tapasztalatom szerint a csavar is bőven elég Önzáró anya+menetrögzítő. Nem fog az lelazulni.)

              Komment


                heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Aztán elküldöm a srácnak, ő meg összeszereli és úgy adja annak aki kéri.
                Felhívtam, beszéltem vele, korrekt srácnak tűnik! Te már kipróbáltad ezt a gyújtást?...Ha te azt mondod, OK, akkor már rendelek is egyet...

                Komment


                  Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

                  Te már kipróbáltad ezt a gyújtást?...Ha te azt mondod, OK, akkor már rendelek is egyet...
                  Még csak félig.
                  Gyorsan fellapátoltam mindent a motorra és beindítottam. Könnyen idult, tehát a stikra van olyan mint a Jog gyújtással. Viszont alapjáraton ketyegve simán megvan a 14V. Felkapcsolt világítással.
                  Bár elől csak 35/35-ös halogén volt, mindenhol máshol meg LED-ek. De a Jog gyújtásnak alapjáraton már ez is sok volt...
                  Ma kerestem egy 100/90-es H4-est. A napokban azzal is kipróbálom. Ha bírja akkor még rákötöm mellé a 35W-osat is. Elvileg 120W-ot tudnia kellene.


                  Lada foncsorral és 35/35-össel a Jog gyújtással is pirított már elég szépen a gyárihoz képest. Most remélhetőleg elbír majd egy 65/65W-ost és két kis kiegészítő lámpát a bukócsövön

                  Komment


                    heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Gyorsan fellapátoltam mindent a motorra és beindítottam. Könnyen idult, tehát a stikra van olyan mint a Jog gyújtással. Viszont alapjáraton ketyegve simán megvan a 14V. Felkapcsolt világítással.
                    Ez jól hangzik!

                    Ez váltóáram, csak azért kérdezem, mert úgy tudom, a led-es izzók egyenárammal mennek?

                    Hogyan tudom belőni ezen a gyújtást? Úgy értem, a felső holtpontot tudom mérni, de hol látszik ebből, hogy mikor gyújt?

                    Komment


                      Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

                      Ez jól hangzik!

                      Ez váltóáram, csak azért kérdezem, mert úgy tudom, a led-es izzók egyenárammal mennek?

                      Hogyan tudom belőni ezen a gyújtást? Úgy értem, a felső holtpontot tudom mérni, de hol látszik ebből, hogy mikor gyújt?
                      A gyújtáson kívül minden aksiról megy. Szóval egyenáram.
                      Van a lendkerék oldalán egy bütyök. Ha annak a vége a jeladótekercs vasmagjának közepénél jár kb akkor gyújt. Persze ez nem olyan nagyon pontos meghatározás. De arra elég hogy beinduljon. Pontos előgyújtást meg úgyis egy próbakör után állítunk. Olyanra amit a gép kíván és nekünk is tetszik. (nálam ez a Jog gyújtással kb 4mm volt, ezt is annyira állítottam) Pontos állításhoz meg Stroboszkóp kell(de nekem hiába volt a Jog gyújtásnál nem használtam sose. Érzésre és próba alapján jött ki a 4mm és a pontos pozíció )
                      Lemezjáték kedvelte ezt.

                      Komment


                        heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        próba alapján jött ki a 4mm és a pontos pozíció )
                        Azt biztosan tudom,hogy 3,2-nél nagyobb előgyújtásnál feleslegesen elkezd melegedni a motor a nagyobb tempójú pannóniáknál elég a 2,5-ös igaz indításkor már nem rúg olyat.....Valószínüleg a mérésednél lehet eltérés,mert a te motorod nem négy milin dolgozott,olyankor már nagyon darabos a hangja és nem úgy veszi a fordulatot.
                        "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                        Komment


                          mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

                          Azt biztosan tudom,hogy 3,2-nél nagyobb előgyújtásnál feleslegesen elkezd melegedni a motor a nagyobb tempójú pannóniáknál elég a 2,5-ös igaz indításkor már nem rúg olyat.....Valószínüleg a mérésednél lehet eltérés,mert a te motorod nem négy milin dolgozott,olyankor már nagyon darabos a hangja és nem úgy veszi a fordulatot.
                          Ez a 4mm amolyan sacc mérésként jött ki
                          Középgyertya ki, tolómérő bedug és forgat. De nem is az számít, hanem hogy jól menyen a gép
                          mátéapu kedvelte ezt.

                          Komment


                            Ha már ilyen sok időt és energiát fordítasz rá mérd indikátor órával az tényleg pontos értéket ad. / az indikátor óra menete meg egyezik a kerékpár küllőével azt kell bele csavarni a tapintó helyett/
                            mátéapu és emu kedvelte ezt.

                            Komment


                              sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Ha már ilyen sok időt és energiát fordítasz rá mérd indikátor órával az tényleg pontos értéket ad. / az indikátor óra menete meg egyezik a kerékpár küllőével azt kell bele csavarni a tapintó helyett/
                              Jó-jó, de attól nekem miért is lesz jó?
                              Tekintve hogy agyon van faragva a motor úgyse a papírforma alapján kel állítani. Szóval úgyis ki kell tapasztalni, akkor meg hiába méricskélem

                              Komment


                                heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Jó-jó, de attól nekem miért is lesz jó?
                                Azért lenne jó:mert külmböző fordulaton,külmbözőnek kellene lennie az előgyújtásnak ez a pannóniánál 3,2-2,4-ig a növekvő teljesítmény irányába.

                                Ezek az értékek a mérvadóak,és már ki vannak kísérletezve! Gondolkozz máson !
                                dkari kedvelte ezt.
                                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X