Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia Gyújtás kérdés

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    heeegany
    És a kicsi megszakítóhézag tüneteit nem tudod véletlenül?
    Én a következőként gondolkozom:

    Ha normál hézagod volt eredetileg és azért csökkent a hézag, mert megkopott valamennyire a kalapács műanyag lökőtalpa, akkor szerintem a felső holtponthoz képest későbbi szögben nyit a kalapács, mivel a bütyök nagyobb átmérőre felmenő része később tudja csak megnyitni a kalapácsot. (A bütyök a nagyobb átmérőről a kisebb átmérőre lefutó része is előbb elengedi a kopott kalapácsot, így összességében kisebb szögtartományban van nyitva a kalapács, de ez talán kevésbé lényeges...).

    A későbbi nyitás az eredetileg beállított gyújtáshoz képest utógyújtást jelent.

    Én legalábbis erre a következtetésre jutottam.

    Amit viszont nem értek: az utógyújtás alacsonyabb fordulaton kevésbé gond, mint magasabb fordulaton, így nem egészen értem, hogy miért akkor gyengébb a géped?! (Lehet, hogy nem jól okoskodtam?!)
    heeegany kedvelte ezt.

    Komment


      Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      (Lehet, hogy nem jól okoskodtam?!)
      ....igen . Majd este bővebben , mert indulni kell vidékre - de addig biztos lesz mmég valaki aki elmondja . Hézag -idő- ...stb

      Komment


        az utógyújtás alacsonyabb fordulaton kevésbé gond, mint magasabb fordulaton
        Ez egészen addig van így, amíg ugyanolyan minőségű benzin-levegő keverék kerül a motorba. Na, Pannoniánál alacsony, és magas fordulaton egy egy "ici-picit" nem így van. Alacsony fordulaton egy durván porlasztott, nagyméretű cseppekből álló keveréket kell meggyújtani, aminek az égéséhez sokkal több időre van szükség, mint a magasabb fordulaton, finomabban porlasztott, kisebb cseppekből álló keveréknek.
        heeegany és OdinHEM kedvelte ezt.

        Komment


          Nem tudom a tudományos magyarázatát csak gyakorlatból: ha a Cz-m megszakító hézaga nem 0,35 akkor nem veszi úgy a fordulatot és elkezd 4 ütemeleni / nem szeret kipörögni/ rögtön észre vehető. Ha rendbe akkor szinte üveg hangig forog és nem válik dadogóssá. Azért érdekes a videón látott mert mindíg akkor kezd el szikrázni mikor le esik a fordulat.
          heeegany és wsievers kedvelte ezt.

          Komment


            Heeegany, a karburátor beállítással mi a helyzet? Csak mert ha odahúzod, elég hörgős.
            heeegany kedvelte ezt.

            Komment


              akkor kezd el szikrázni mikor le esik a fordulat
              Azért, mert ilyenkor a megszakító lassabban nyílik, mint ahogy a feszültség felépül, ezért az íven keresztül még zárva tud maradni az áramkör. Ilyenkor nem csak az a gond, hogy az ív elégeti a megszakító érintkezőit, hanem az is, hogy az ív létrehozására fordított energia a gyertya szikrájából veszik el, illetve még későbbre tolódik a gyertyánál kialakuló szikra ideje.
              heeegany, sepy és OdinHEM kedvelte ezt.

              Komment


                demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Heeegany, a karburátor beállítással mi a helyzet? Csak mert ha odahúzod, elég hörgős.
                A karbi úgy van ahogy tavaly beállítottam...
                A légszűrőt tegnap levettem és bevágtam egy vödör etanolba. Majd ma estefelé megnézem, kompresszorral átfújkálokm, de azért pár perc alatt is ázott belőle ki dzsuva.
                Aztán darabokra szedem a karbit, azt is kipucolom meg újra beállítom aztán próba.

                - - - Updated - - -

                gesszti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Azért, mert ilyenkor a megszakító lassabban nyílik, mint ahogy a feszültség felépül, ezért az íven keresztül még zárva tud maradni az áramkör. Ilyenkor nem csak az a gond, hogy az ív elégeti a megszakító érintkezőit, hanem az is, hogy az ív létrehozására fordított energia a gyertya szikrájából veszik el, illetve még későbbre tolódik a gyertyánál kialakuló szikra ideje.
                Elég az ha annyira működik mint eddig.
                Úgyis készül már a CDI gyújtás, aztán ez a megszakítós nyavalya meg megy a padlásra.

                Komment


                  Úgyis készül már a CDI gyújtás, aztán ez a megszakítós nyavalya meg megy a padlásra.
                  Én meg épp idén tértem vissza a megszakítós gyújtáshoz. :-)


                  CDI gyújtás... Ugyan már gyerekek. Kell venni egy új Yamahát, azzal lehet motorozni. A Pannoniával meg pannoniázni kell. Megszakítóval, olajban tocsogó kipufogóval, és szorulós dugóval együtt.
                  Utoljára szerkesztve a következő által: gesszti; 2015 máj. 20, 11:58.
                  Titus, joker és 4 további látogató kedvelte ezt.

                  Komment


                    A CDI csak a kezdet
                    A célom az hogy kicsit csökkentsem a karbantartást igénylő alkatrészek számát. Aztán ha minden jól megy még egy kicsit jobb is lesz a gyújtás. Meg az egész elektromos rendszer, ha bejön a 6 tekercses gyújtásalaplap...

                    Komment


                      Egy jobb gyújtásra szükség ehet és a 12v a használhatóságot is növeli a többiben Gessztinél az igazság az első sorban.
                      heeegany kedvelte ezt.

                      Komment


                        Kell venni egy új Yamahát
                        Ha nem is Yamaha és nem is új de van. Még is a Pannóniával és a Jawaval "érzem" hogy motorozom.
                        Ezért mindkettőnél fontos hogy működő képes legyen. Ez egy megbízható cdi-s gyújtással nagy eséllyel elérhető.
                        Én nem azt mondom hogy nem jó a megszakítós csak azt hogy a mai utángyártott megszakítók nem a legjobbak.
                        És ha sűrűn veszem őket (a Jawaba kettő is kell) bizonyos egy idő után eléri a vásárolt megszakítók ára a Pl. a Pannóniába beépített Honda gyújtás árát.
                        Reményeim szerint egy életre újítottam fel őket(egyenlőre csak az enyémre) és ilyen távon mérve egyáltalán nem drága.
                        Plusz a mai forgalmi viszonyok között is jobban helyt állnak.
                        sepy, Fergusson és heeegany kedvelte ezt.

                        Komment


                          Légszűrő kipucolva, karbi kipucolva(az úszóházban lévő vízben érdekes ökoszisztéma alakult ki. Mintha valami algaféle is lett volna már benne) , gyújtás beállítva, kipufogó furulyák kiganézva (a bal oldaliból alapjáraton alig jött füst, az egyik furat eléggé el volt tömődve)
                          Az eredmény pedig az hogy megtáltosodott a madárka vagy mi
                          Most 3-asban húz úgy mint múltkor egyesben
                          Ja, és karbi pucolás után 2 rúgás gyújtás nélkül, harmadikra épphogy lenyomom a berúgókart már pöfög is szépen és stabilan. (ilyen is rég volt már )
                          Minden karbibeállítást hagytam úgy ahogy volt(elvégre ezzel a beállítással tavaly szépen ment)


                          Szóval ha holnap kajakozás után még lesz erőm akkor motormosás aztán hétvégén kuplung csere, a hengert meg nem piszkálom.
                          demeter, sepy és 3 további látogató kedvelte ezt.

                          Komment


                            joker
                            Majd este bővebben , mert indulni kell vidékre - de addig biztos lesz mmég valaki aki elmondja . Hézag -idő- ...stb
                            ...Furdal a kíváncsiság!...Tényleg...

                            Komment


                              hétvégén kuplung csere
                              Szóval bekerül az új kuplungszett?
                              Kíváncsian várom, hogy összességében mit lehet majd elmondani a "project"-ről.

                              Komment


                                demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Szóval bekerül az új kuplungszett?
                                Kíváncsian várom, hogy összességében mit lehet majd elmondani a "project"-ről.
                                Nagyon remélem hogy kb ennyit:
                                Kiszedtem a régit, betettem az újat, kapott turbinaolajat és tökéletesen működik
                                Utoljára szerkesztve a következő által: heeegany; 2015 máj. 21, 10:31.
                                apacsavo kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X