Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia sztender

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Pannonia sztender

    Üdv Mindenkinek!

    Jelen pillanatban a következő problémával küzdök:

    Miután sikeresen beerőszakoltam a feljavított első teleszkópokat a helyükre már az első kerék beszerelésénél is látható volt, hogy bakot kell tennem a sztender alá, hogy emelés nélkül, könnyen át bírjam dugni a keréktengelyt. Igen ám, de amikor ezt a bakot kivettem a sztender alól, akkor vált nyilvánvalóvá, hogy már nem is azon áll a motor, hanem a saját kerekein. Túl nagy ívben hajlik a motor alá. Olyan, mint a Babetta sztender, amit a rajta álló és úgy betekerő motoros hajlít el a ránehézkedéssel.

    Az lenne a kérdésem, hogy hogyan orvosolható ez a probláma?
    Ja és az oldal-sztenderem sem állítja meg a motort. Az is túl van nyúlva.

    Segítségeteket előre is köszönöm!

    Üdvözlettel:jjzoli

    #2
    Először is...jól raktad össze az első teleszkópot? Az is lehet hosszú ha valami nem stimmel, vagy ha valamiért egy 18" kerékhez való P12 teló került bele 19" kerékkel...amúgy mozog rendesen? Csak abból gondolom, hogy mindkét sztender rossz.
    Ha a sztender csatlakozási pontja van elhajolva, és esetleg az alsó vázcső is sérült(deformálódni szokott általában, elől belapul a cső, vagy hátul elenged a hegesztés, esetleg még maga valameik lyuk is lehet oválisra kopva), akkor azt ki kell vágni, és újra kell cserélni, én is így jártam az egyik motorommal.
    De elsőnek azt ajánlom, hogy a sztendered hasonlítsd össze egy másik Pannónia sztenderével...esetleg egy próba erejéig kölcsönözz egyet valakitől...
    Che és apacsavo kedvelte ezt.
    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

    Komment


      #3
      wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Először is...jól raktad össze az első teleszkópot? Az is lehet hosszú ha valami nem stimmel, vagy ha valamiért egy 18" kerékhez való P12 teló került bele 19" kerékkel...amúgy mozog rendesen? Csak abból gondolom, hogy mindkét sztender rossz.
      Ha a sztender csatlakozási pontja van elhajolva, és esetleg az alsó vázcső is sérült(deformálódni szokott általában, elől belapul a cső, vagy hátul elenged a hegesztés, esetleg még maga valameik lyuk is lehet oválisra kopva), akkor azt ki kell vágni, és újra kell cserélni, én is így jártam az egyik motorommal.
      De elsőnek azt ajánlom, hogy a sztendered hasonlítsd össze egy másik Pannónia sztenderével...esetleg egy próba erejéig kölcsönözz egyet valakitől...
      Üdv!

      Szerintem biztos, hogy jól raktam össze (kb.90%). Legalábbis jobb, mint előtte volt. Már akkor se volt nagy különbség, amikor még bontatlan volt az első teleszkóp. Tettem fel ide néhány képet, amin még a "fellelési" állapotban látható. Korábban már tettem fel pár képet, amikor is ApaE segített nekem beazonosítani, hogy mi is eredeti a motoron és mi nem. A kerekek nem kerültek akkor szóba, így azokat eredetinek gondolom.
      Én valami féle plusz ütköző beiktatására gondoltam volna, de még majd holnap térképezem fel igazán a motor alját, hogy lássam mi is a helyzet.
      Attached Files

      Komment


        #4
        Sziasztok szerintem az ütköző van megroggyanva,az enyémmel is ez volt a gond.Én heggesztettem egy lapos vasat az ütközőre mert már be volt horpadva a sztendertől.
        joker kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          csacsa73 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Sziasztok szerintem az ütköző van megroggyanva,az enyémmel is ez volt a gond.Én heggesztettem egy lapos vasat az ütközőre mert már be volt horpadva a sztendertől.
          Üdv!

          Nem tudom, hogy úgy gondoltad-e, hogy egy laposvasat keresztben, ami fedi mindkét oldalon az ütközőt (és talán merevít is), vagy csak közvetlenül az ütközőre egy kis darab laposvas darabkát?
          Kb. 1 órája, hogy kiszedtem a blokkot és felmértem a helyzetet. Ugyan az történt, mint a Te esetedben, de én arra gondoltam, hogy átfúrom az ütköző közepét, úgy hogy átférjen rajta mondjuk egy 13-as, 15-ös csavar, amit az ütköző másik oldalán megfogatnék egy anyával. És akár szabályozhatom is, hogy az ütköző és a csavar feje közé teszek-e még egy anyát, vagy csak néhány alátétet. Magának a sztendernek az ütköző felé eső sarka is eléggé lekerekedett már.



          Ja és nem tudom, hogy figyelte-e valaki a képen, hogy a sztender "talpán" 1-1 db jó nagy anya van hegesztve, amit a hegesztés silány minősége (kinézete) végett inkább valami háztáji megoldásnak véltem és levágtam. Lehet, hogy már akkor is leült a motor és így próbáltak emelni a hasmagasságán. A tulaj, akitől hozzám került a motor azt mondta, hogy ez a "körmös végű" sztenderrel ellátott Pannonia. Láttam már képen hasonlót, csak ezek nélkül így megszabadultam tőlük. Szerintem gyárilag ilyen nem létezett. Tévedek? Remélem nem, mert most már úgy is mindegy
          Utoljára szerkesztve a következő által: jjzoli; 2011 nov. 17, 22:03. Oka: kiegészítés

          Komment


            #6
            Hát nem hallottam még körmös sztenderről de ahogy irtad csak egy 4 mm vastag lapos vasat heggesztettem az ütköző részre lényeg hogy tartson.

            Komment


              #7
              csacsa73 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Hát nem hallottam még körmös sztenderről de ahogy irtad csak egy 4 mm vastag lapos vasat heggesztettem az ütköző részre lényeg hogy tartson.
              Ma nekiálltunk bátyámmal és megcsináltuk mindkét sztendert. Az alul lévő a vaslemezes megoldással lett megcsinálva, az oldalsztender pedig úgy lett megcsinálva, hogy a lemezrészén lett fúrva egy lyuk és abba tettünk egy csavart afféle végütközőként.
              Így most már akárhogy is nézzük, stabil lábakon áll a "kis behemót"

              Köszönöm a segítséget!

              Komment


                #8
                Attached Files
                TZ és soveny kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  Én is hasonló jelenségről számolhatok be, mint jjzoli. Elég tetemes mennyiségű laposvassal támasztották ki a sztendert. Látszik, hogy maga a középtámasz hajlott meg kiflibe. Valamint a talpára is hegesztettek félkört, először azt hittem, hogy ez egy késői szériás újítás, de ApaE képei nem ezt bizonyítják. Megpróbálom visszaállítani az eredeti állapotot, van egy egyenes donor középtámaszom. Esetleg érdemes valahova merevítő vasat hegeszteni az elgörbülés ellen?

                  Click image for larger version

Name:	DSC00248.jpg
Views:	1
Size:	105.8 KB
ID:	130949

                  Az oldaltámaszom a baloldali tömör fajta, az is kiflibe görbült, és nem áll meg rajta a motor.

                  Láttam lehet kapni háromszög alakú gumi bakokat, ami bepattintható a kitámasztó fülekbe, az gyárilag is volt? Arra szolgálna, hogy menet közbe az esetleges rezonálást csillapítsa? Mert a felcsapódást gondolom a kerek gumibak csillapítja.

                  Lehet, hogy e miatt nem vagyok képes egyedül állványra állítani a motort?
                  Utoljára szerkesztve a következő által: Duke; 2012 márc. 24, 21:34.

                  Komment


                    #10
                    Üdv!

                    Nekem szerencsére nem volt "kiflibe hajolva" a sztenderem. És nem is volt ennyire 'elkopott' vagy 'elnyomorodott' a sztender felső része, ahol ApaE képein is jól kivehető az a lesarkított ütköző rész. De mégis gond volt a talpra állítás és a talpon maradás.
                    Én csacsa73 megoldását alkalmaztam a laposvassal és bevált. Boldogulok a talpra állítással (immár egyedül is) és úgy is marad.
                    Az oldalsztenderen már volt némi hajolás, de nem volt vészes. Az viszont nem ütközött, vagyis túlhajlott és ha nem fogom a motort, akkor átesik. Azt meg úgy oldottam meg, hogy azon a kis lapon, ami vázhoz van hegesztve fúrtam egy lyukat (ott ahol nagyjából meg kellene állnia) és egy kis fejű csavart rögzítettem bele. Ez szolgál ütközőként. Ennél tovább nem hajlik ki a sztender, így nem bukik át, megáll most már azon is. Tudom nem a legeredetibb megoldás, de működik és nem túl feltűnő.
                    A laposvas meg még kevésbé eredeti megoldás, de az is működik és a kutya se látja.

                    Komment


                      #11
                      Rendbe szeretném hozni a középtámasz felfogatást. Előző hsz-omban látszik az állapota. Alul a vázon, ahol a középtámasz tengelye áthalad, a kis tartófüleknél a vázcső be van horpadva, ennek a szakszerű rendbetételéről érdeklődnék. Hogyan célszerű meghegeszteni? A horpadt részt kitölteni hegesztéssel, vagy valahogy a horpadást kihúzni (hogyan?)? Visszahorpad... Esetleg kifúrni a horpadásnál, és a belsejét is feltölteni hegesztéssel?
                      A váz egy elég fontos és igénybe vett rész, üzembiztosra szeretném megcsinálni!

                      Komment


                        #12
                        Attached Files
                        TZ, -t5- és 3 további látogató kedvelte ezt.

                        Komment


                          #13
                          ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          a középtámaszt tartó lemez füleket kiváltani két megnagyobbított és vastagabb lemezből készült háromszöggel
                          Valószínűleg ezt fogom választani, lehet kivágom a cső alját hosszában a lemez szélessége szerint, a cső felső-belső felén megtámasztódik, és úgy körbehegeszteni.
                          Elég "egyszerűen" megoldotta a szaki anno...

                          Click image for larger version

Name:	DSC_0020.jpg
Views:	1
Size:	81.1 KB
ID:	131432Click image for larger version

Name:	DSC_0022.jpg
Views:	1
Size:	81.3 KB
ID:	131433

                          Komment


                            #14
                            Meg tudnátok mondani, hogy ez az alkatrész elvan törve, vagy miért ilyen a belső része???

                            Click image for larger version

Name:	CIMG1205+.jpg
Views:	1
Size:	188.4 KB
ID:	131434

                            Komment


                              #15
                              Az én vázamon is rendesen meg volt gyötörve a középállvány és az oldaltámasz is meg a fülek, ütközők is.
                              Levagdostam őket és csináltam újakat és vennem kellett egy középtámaszt is. Most az ütközők felhegesztésekor azt vettem alapul, ahol a támasz felső szárai fefekszenek az ütközőre. Az előző oldalon látszik az új darabon is, hogyan van ferdén elvágva a felfekvő felület. Szóval ütköző rendben, támasz szár felfekszik, de mintha túlzottan visszahajlanának a talpak előre (nem görbe amúgy).
                              Click image for larger version

Name:	20120823675.jpg
Views:	1
Size:	142.2 KB
ID:	131869
                              Nem szeretném, hogy a felállítva a motor kereke a levegőben legyen. Nézem a kezelési utasításban a képeknél és gyárilag mindkét kerék érinti ilyenkor a földet.
                              De a művem szerintem nem lesz így az igazi. Szerintetek?

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X