Témanyitó kérdésként, kíváncsi vagyok az erre járók véleményére, hogy milyen előnyökkel és milyen esetleges hátrányokkal jár az OT vizsga (szerintetek)? Gondolom, sokan kényszerből választják ezt a megoldást, hogy a papírmentes járművük valahogy forgalomba kerülhessen. De biztosan vannak olyanok is, akik valamiféle minősített rangot látnak az OT kezdetű rendszámokban? Miről kell lemondani érte, és mit ad pluszba ez a két betű szerintetek?
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Miért érdemes OT rendszámot szerezni?
Collapse
X
-
Címkék: 125, adásvételi, adásvételi szerződés, alkatrész, apró, átírás, biztosítás, börze, che, danuvia, dkw, duna, duna oldalkocsi, érzés, felújítás, festés, forgalmi, forgalomba helyezés, gpz, jármű, kekkh, költségek, króm, minősítés, motor, munka, múzeális minősítés, nagy, német, okmányait vesztett jármű, oldalkocsi, oldtimer, ot rendszám, regisztrációs adó, rendszám, trabant, ural, vám, veterán, veterán vizsga, vicc, vicces, wartburg, yamaha
-
Sziasztok!
Sokáig gondolkodtam a saját motorkerékpárom veteránvizsgáztatásán, ahogy írtad te is, Zoli, hogy a papírmentes járművem valahogy forgalomba kerülhessen. Először azt szeretném leszögezni, hogy a muzeális minősítés nem jelent megoldást a nem tisztázott tulajdonjogú járművek "legalizálásához". Mindenképp a nem tisztázott tulajdonjogot akarom kihangsúlyozni, hiszen a forgalmi engedély hiánya bizonyos esetekben áthidalható probléma, de hiányzó, vagy a jogszabályban rögzítettől eltérő adásvételi szerződés esetén érvényes veterán vizsgával sem helyezhetjük forgalomba a járművünket.
Vegyes érzelmeim vannak a veterán minősítéssel, illetve az OT-rendszámmal kapcsolatban, igyekszem ezeket megmagyarázni. Először is, fontos hogy a kettő nem egy és ugyanaz. OT-rendszám nélkül is lehet a járművünknek veteránvizsgája, ám veteránvizsga nélkül nem válthatunk ki OT-rendszámot két- vagy többkerekűnkre. Míg a muzeális minősítés "a tulajdonosnak szól", addig az OT-rendszám a forgalom többi résztvevőjének, és a teljesítményadót kiszabó önkormányzatnak is hirdeti, hogy nem egy hétköznapi járművel áll szemben. Mindkettőt nagyon jó kezdeményezésnek tartom, hiszen azzal a céllal hozták létre, hogy ezzel is elismerjék azt a sok időt és pénzt, amit a tulajdonosok áldoztak a járműveik felújítására, vagy szerencsésebb esetben csak állagmegóvására. Egyfajta nívót képvisel, ha minden úgy működik, ahogy kellene.
Számomra azonban valamiért értékcsökkentő hatása van az OT-rendszámnak abban az esetben, amikor az egész hercehurcába nyilvánvalóan csak az okmányait vesztett jármű forgalomba helyezésének (nemes) céljával ugrik bele a tulajdonos. Hercehurca lesz, mivel ahogy említettem, a muzeális minősítés sem csodaszer. Egy okmányait vesztett autót veterán vizsgával is csak összeépítési engedéllyel helyeztethetünk jelenleg forgalomba. Veszünk egy karosszériát, veszünk bele egy motort, összerakjuk autóvá és elvisszük veteránvizsgára, ilyen egyszerű. Mindkét autóról ugyanaz fog szerepelni a nyilvántartásokban: ÖSSZEÉPÍTETT. Ha ügyesek vagyunk, a két jármű annyira hasonlítani fog egymáshoz, hogy csak a legfontosabb, a történelem, ami a kettőt megkülönbözteti egymástól. Az egyiknek van, a másiknak majd talán egyszer lesz, ha használni is merik. Ezt a motorblokkot nem generálozták meg az út szélén (és már nem is fogják, pedig micsoda - borzasztó? - emlék lehet) és ez a karosszéria nem vitte a családot a Mátrába a hatvanas években (vagy - persze csak három évente egyszer - Németországba, ahol akkor még nem is voltak olyan jó autópályák), nem szerepel megsárgult fényképeken háttérben az esztergomi bazilikával, és egy mai huszon-harmincas felnőtt sem brümmögött benne macival az ölében a kormányt szorongatva. És ezt a sajátos kis történelmet érzem letagadni akkor is, ha egy amúgy nagyon is eredeti, érintetlen járművet a hiányzó forgalmi miatt csak ugyanúgy összeépítési engedéllyel helyeztethetem forgalomba, mint egy darabonként összevásárolgatott-összeépítgetett utánérzést. Az eredetiséghez számomra hozzátartozik az a folytonosság is, amelyet a hivatalok számítógépes dokumentációjából olvashatnak majd ki a következő idők levéltári kutatói.
Remélem ez nem volt nagyon zavaros, és értitek a problémámat. Persze a feltett kérdésre nem adott választ.Lemezjáték, és 5 további látogató kedvelte ezt.
- 7 likes
-
Szervusztok. Távirati stílusban. Előnyök az OT rendszámmal rendelkező gépjárművekkel kapcsolatban ( a teljesség igénye nélkül) : Ötéves műszaki érvényesség. Kedvező kötelező biztosítás. " Teljesítményadó " mentesség az önkormányzatnál ( most többen mosolyognak, de azok ne felejtsék el, hogy az idő könyörtelenül halad és a " nagy " japánok már kezdenek veteránkorba érni - néhány meghaladja a 100 LE-t - )sem elhanyagolható. ( A 26 LE-s gépre én sem használok OT-s rendszámot.) Az EU-n kívül behozott gépjárműre nem kell regisztrációs adót fizetni." Hátrányok ": Forgalomban tartott OT-s rendszámú gépjárművet 5 évenként újra kell minősíttetni ( Gondolom ez azért nem jelent akkora problémát, mivel a veteránosok többsége még esőben sem viszi ki a gépet, annyira vigyáz rá. ) Normál üzembe való visszahelyezéskor ( ha valaki meggondolná magát ) viszont ki kell fizetni a regisztrációs adót, meg gondolom, más anyagi vonzata is van , ha a magyar gépjárműügyintézést veszem alapul. Ne felejtsem el az éves kilóméterkorlátozást ( talán 8000 km , ha jól emlékszem ), bár aki több járművel rendelkezik, nem hinném, hogy gondot okozna ez a korlátozás. Én a magam részéről úgy gondolom, hogy akinek 3 , vagy ennél több forgalomban tartott gépjárműve ( veteránkorú ) van ,annak előnyös az OT-s rendszám. A biztosítók más besorolást találtak ki a " következő idényben " , ami LE (KW ) alapú , biztosan nem fogunk így kevesebbet fizetni az új rendszerben ( KAWASAKI GPZ 1100 DFI / bár még csak 28 éves /, HONDA CBX 1000 1978, YAMAHA XS 1100 meg a többiek ) Veterános üdvözlettel Mindenkinek.
- 4 likes
Komment
-
Az előttem levők szó szerint leírták a lényeget, mondhatnám tökéletesen.
Valóban sokan a mai napig nagy tévedésben vannak.
Attól, hogy valakinek muzeálisan minősített motorja van, és nincs meg a szürke forgalmija (ami nem probléma, igazából előny) még nem írják át, ha nincs meg a a láncolat az adásvételiből, az utolsónak bejegyzett tulajdonosig.
Na de akkor ravasz a kérdés, ha szürke forgalmi hiányában, honnan tudja a motor tulajdonosa, hogy ki van bejegyezve legutoljára a forgalmiba?
Ugyanis a központi nyilvántartóban sem mondják meg sajnos.
Marad az összeépítés, bár azt hallottam, hogy ez sem nagyon tetszik az okmányirodáknak.
A láncolatot sem nagyon értem, hogy miért kell visszamenőleg bizonygatni az adásvételiket akár 1950 - ig visszamenőleg, vagy még tovább.
Képtelenség is sajnos.
Ezzel csak azt érik el, hogy elveszik az ember kedvét a veteránozástól.
Külföldön mennyivel egyszerűbb, ott még adásvételi sincs.
Komment
-
Sziasztok!
Elbirtoklás 15 év...???
Mellesleg mint ahogyan azt soveny nekem elmondta, meg mások is, egy rendszámbeütés meg sok szerencse elég a forgalomba helyezéshez, no meg némi pénz... persze meg soveny is csak épphogy látja az alagút végét, majd akkor lesz biztso a dolog, ha ott virít a motorján az Eu-s rendszám...
Én még csak most vagyok a DKW-val a procedúra elején, csak annyit mondhatok, h tetűlassú a KEKKH, de rendes emberek dolgoznak arrafelé...
Persze ha tényleg semmi papír nincs és rendszámbeütés-se, rendszám se semmi, csak alibi, kamuszerződések, sosemvolt tulajoktól akkor jobb otthagyni az adott járművet, mert abból nem lesz énekes halott. Talán összeépítés-semmit sem tudok arról a módszerről...
Sokan bullshitelnek az elbirtoklásról, jegyzővel nemtommit íratnak, nyilatkoznak, h nem lopták a vasat, azt majd pikk-pakk üzembe helyeződik a motor... a fenét, ha ez így menne már ők megcsinálták volna, csak azért,h az adott gépet többért eladhassák:-)
Mellesleg motort tulajtól veszel szürkeforgalmival, az is lehet bajos (pl én esetemben még törzsköny is volt, csak nem kérték a zöldforgalmit... na erről nyilatkozat, átírás forgalmi nélkül nem történhetik meg, műszaki ,kiderült, h oldalkocsis a motor, de mégse, mert a textilforgalmiba már nem az... egy vagyon pluszba a motorra, egy valagnyi idő és ez az egyszerű forgalomba helyezés?)
Megértem azokat, akik műszakis elsőtulajos gépeket vesznek, ráció abban van:-)
Kifejtettem itt a fórumon egy zöldforgalmis balhés esetet is... benne sincs a nyilvántartásban, az ügyfélkapun, ez egy vicc, az sem egyszerű.
ÜdvLemezjáték kedvelte ezt.Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.
- 1 like
Komment
-
Szervusztok. Ruja kérdése: Japán autókból lesznek kedvelt veteránok? Igen.Tudjátok, mikor 1974-ben hazamotoroztam az oldalkocsis K 500-as ZÜNDAPP-mal, az akkori motoros ismerőseim azt mondták, hogy ezzel a sz....l még egyszer ne hajtsak be az utcába, ha ők is ott vannak, mert baromi " tré " a gépezet. Én akkor nagyon boldog voltam, hogy ilyesmire szert tettem. ( A boldogságérzet fokozódott, amikor az oldalkocsi csomagtartóját kinyitván még egy blokkot találtam benne váltóval együtt. ) Nem az a lényeg, hogy más mit mond, vagy gondol a tárgyaidról ( természetesen, ha azzal nem sértesz semmilyen formában senkit és nem teszed " kötelezővé ", bárkire ráerőszakolva, természetesen ugyanezt elvárva másoktól ), ha nem az hogy Te hogy viszonyulsz az adott dolgokhoz. Örömöt, elfoglaltságot, békességet és sikerélményt ad valami, akkor nyugodt ember leszel, akinek a környezete mindig megelégedéssel fog viszonyulni hozzád.Kicsit ( vagy nagyon ? ) zavaros, de azt akartam kihozni a dologból, hogy a veteránozás sokkal összetettebb dolog, mint azt sokan képzelik. Minden felett kérlelhetetlenül eljár az idő, a mostani járművek is veteránkorba érnek valamikor és akkor nagyon fog örülni valaki , teljesen mindegy milyen márka. Mindig, mindenkor és mindenhol valamit gyűjtenek. Én most is örülök, ha lemegyek a garázsba és ránézek a K 500-ra, 36 év után is. Veterános üdvözlettel: dafko54
- 6 likes
Komment
-
PI eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseSikerült megkapnom a Danuviámra az OT rendszámot 3 hónap után hétfőn
-------------
- 1 like
Komment
-
Danuvia forgalomba helyezés
Ugyanaz a motor.
Szóval...
Vettem egy forgalmi nélküli Danuviát adásvételivel.
Az adásvételi nem a szürke forgalmin bejegyzett tulajdonostól származott.
Ő is vette valakitől, mire meglett a láncolat nem kis munka volt.
De egyszerűbb lett sima rendszámot kérni a motorra (ekkor már megvolt a muzeális minősítése)
A sima rendszámmal meg már megkaptam az OT rendszámot, hiszen a nevemen volt.
Komment
-
Sziasztok!
Egyetlen előnyt senki nem említett, persze remélhetőleg soha, senkinek nem lesz szüksége rá.
Ha egy veterán korú jármű rendelkezik minősítéssel akkor káresetnél a biztosító nem egy harminc vagy több éves jármű (kb. 0,2-es) szorzójával számolja a helyreállításhoz szükséges alkatrész költségeket, hanem remélhetőleg 2 vagy többszörös szorzóval, hiszen különösen értékes járműről van szó.
Igaz, még senkivel nem találkoztam aki ezt a gyakorlatban átélte volna, de több biztosítási szakember is állította már a leírtakat.Utoljára szerkesztve a következő által: nagyfékdobos; 2010 okt. 28, 12:24.
- 2 likes
Komment
-
Szervusztok. " Nagyfékdobos " nagyon jól rávilágított a veterán gépjárművek biztosítási káreseményeire. Kiváncsi lennék, hogy mióta létezik ezen kategória a biztosított gépjárművek számához képest hány %-os volt a saját károkozás , illetve hány "öreget" tapostak meg a kívülálló tudatlanok. Ismer valaki konkrétumokat? Én azért biztos vagyok abban, hogy a biztosítók ebben a formátumban a legjobb hatásfokú nyereséget könyvelhették el maguknak, valószínűleg minden évben. Veterános üdvözlettel.
Komment
-
Sziasztok!
Be kell vallanom, én OT rendszám párti vagyok. Előbb-utóbb egy szintet kell jelentie ennek a rendszámnak. Úgy látom az utóbbi időben van előrelépés ez ügyben.
Van viszont ami nagyon felháborít. Nem tudom általános, vagy egyedi esetről van szó, velem megtörtént.
A kaposvári minősítő vizsgán az oldalkocsis motorkerékpárért dupla minősítési díjat fizettettek be, mondván, hogy az oldalkocsit is minősíteni kell és igy két járműről van szó. Veszprémben is ez a helyzet. Nem értem. Az oldalkocsit nem lehet külön használni, nincs külön rendszáma, forgalmija, törzskönyve, vagyis nem önálló jármű. A műszaki vizsgán is felszámolnak miatta plusz díjat, (legyen, tudomásul veszem, hogy több mint egy szóló mkp.) de nem a dupláját. A minősítési szabályzat ide vonatkozó pontja egyébként értelmezhető így is, úgy is.
Még ha jogilag rendben van is ez így én akkor is lehúzásnak tartom.
Komment
Komment