Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Kétütemű motorolajok

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Nekem meggyőződésem, hogy a benzinbe kevert bioetanoltól van. Növényi származék, víztartalommal.
    Voltam tavaly Havassy Péter tuningmester előadásán, ahol erről beszélt, és más is mondta, aki járatos ebben.
    Török Gábor restaurátor (Isten nyugosztalja) mesélte, hogy a mai benzinekhez máshogy kell a motorokat, karbikat beállítani, mint régen. Rengeteget beszéltünk erről vele. Ő ezt teljesítménymérő padi mérésekkel igazolta.
    Más azt mesélte, -akinek adok a szavára- hogy rengeteg szennyező cucc van benne. Nekem ez olyan, mint a párizsi...
    nyuszifül és chemotox kedvelte ezt.

    Komment


      #17
      sepy, TZ és 3 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        #18
        ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Érdemes lehet azért némi számítással összehasonlítani, mikor jársz jobban: ha a gyengébb minőségű, de olcsóbb olajat használod 1:20 keverési arányban, vagy a jobb minőségű, drágább szintetikusat 1:40 vagy akár 1:50 arányban.
        Kösz a választ, ezzel végre eljutottunk a másik kérdésig, ami szurkálja az oldalamat.

        Feleakkora keverési arányt írsz a modern olaj esetében, azért nem túl kevés ez, az akkor még elterjedtebb bronzperselyes hajtókar esetén? (Ha jól tudom, jórészt a bronzperselyes/tűgörgős hajtókar a legfontosabb szempont a keverékarány meghatározásánál.)

        Érdekelne a véleményetek, hogy jobb minőségű modern olajokkal mennyire értelmezhetjük újra a 40-50 éve megadott keverési arányokat.
        sepy kedvelte ezt.

        Komment


          #19
          Taktaszada és soveny kedvelte ezt.

          Komment


            #20
            Érdekelne a véleményetek, hogy jobb minőségű modern olajokkal mennyire értelmezhetjük újra a 40-50 éve megadott keverési arányokat.
            Sajnos nem vagyok tribológiában nagyon jártas, ezért én tartom a gyári előírást a keverési aránnyal kapcsolatban.
            Az olajok is jobbak lettek azóta, úgy gondolom ártani nem árt.
            A Trabiba az 1:30 arányút rakom, és a kipufogó az elejétől a végéig száraz. Trutyi sehol. (mondjuk nem is alapjáraton korzózok vele...)
            Egy ismerős a Trabijába mindig Stihl olajat öntött. Egyszer úgy gondolta, jó lesz az olcsóbb is (Arol), meg is ragadt egyből. Biztos elszokott tőle a szegény NDK-s lelke...
            sepy és soveny kedvelte ezt.

            Komment


              #21
              Sajnos nem vagyok szakértő ebben a dologban(mint sok másban sem!)ezért fordulok hozzátok!
              Tavaly Májusban kezdtem használni a felújjított IZS-emet,és Október végéig kb,6-7000 km tettem meg vele de a végére a főtengely csapágyak megadták magukat!Pedig elhihetitek hogy óvatosan hajtottam az öregedő jószágomat!!Itt lenne néhány kérdésem amit hátha sikerülne tisztázni!Először is felvetődött bennem hogy lehet hogy én szúrtam el,mégpedig a benzinnel,mert ezek a régi masinák még ólmozott benzinre lettek gyártva!Lehetséges-e hogy az ólom mentes benzin tette tönkre a csapágyakat?!Mert nekem sajnos ez eszembe se jutott hogy adalékoljam!Megköszönném ha ebben néhányan tanácsot adnátok!
              Előre is köszönöm!
              sepy és Che kedvelte ezt.

              Komment


                #22
                Szervusz. Biztos , hogy nem az ólompótló hiánya okozta a problémát. Ezt a gondolatomat azzal támasztanám alá, hogy a több száz ( ! ) liter ólommentes benzin elhasználasa / én ólmozottat használok / sem okoz károsodást a szerkezetekben, főleg ott , ahol - kétütemű - olajat adalékolnak az üzemanyaghoz. Máshol kell keresni a probléma okát. A hajtókarcsapágy is tönkrement? Ebben az estben olajhiány, mert hogy anyagminőségi probléma lenne , szinte kizárható. Tippelni tudok csak : rosssz minőségű csapágy ( ezzel nem azt mondom, hogy az aranyáron vásárolt legjobb csapágy kell bele ! ) csapágy futógyűrűinek nem megfelelő előfeszítése , a főtengely rezonanciája ( ez okozhat állandó cserét 4-5000 kilóméterenként ), a csapágy műszaki paramétereinek rossz kiválasztása ( itt a fordulatszámra, terhelhetőségre és az alkalmazási hőmérsékletre gondolok ). Szétszedés után a főtengelyt vizsgálat tárgyává kell tenni - esztergagép, " erős " indikátor órás " nézegetés ". Fontos , hogy az ilyen összeszerelések nél a kalapácsot záműzni kell a műhelyből - csak melegítések alkalmazása a megfelelő technológia. Még eszembe jutott, hogy a blokkfelek csapágybefogadási helyei egy " késállással " történtek , vagy nem ( szintén indikátorórás mérések - macerás , de ez is egy lehetőség ). A 40 - 50 év feletti - négyütemű - motoroknál használok ólompótló adalékot . Néha " jutalomként " teleöntöm a soron következő tankot ólmozott benzinnel - hát igen - jobb lesz a hangja és a "régi " szürke kipufogócsővég a végeredmény.Üdvözlettel.
                Utoljára szerkesztve a következő által: dafko54; 2012 jan. 29, 18:06.
                sepy, apacsavo és 2 további látogató kedvelte ezt.

                Komment


                  #23
                  Szia apacsavo!

                  Nem hinném, hogy az ólommentes benzin vágta haza a főtengelyt. Megfelelő olajjal bírnia kell a kiképzést.
                  Szerintem két oka lehet:
                  - az első, hogy felújított főtengelynél a csapokat köszörülik ( ha jól tudom palástköszörűvel), és ha többet szednek le belőle akkor az edzett cementált felület is lejön. Innentől kezdve a főtengelycsap sokkal puhább felületű, és könnyen kipattan egy pici darab, onnantól kezdve egyenes az út a görgők berágódásáig. Trabantnál sorozatosan ezzel szívok, mivel nem találok gyári főtengelyt. (csak 80e-ért, azt meg kicsit sokallom)
                  - másik ok, amit el tudok képzelni:
                  Pedig elhihetitek hogy óvatosan hajtottam az öregedő jószágomat!!
                  Ha nagyon kis gázon mész, a keverék (benzin-levegő) szegény, és egy tempó tartásával tovább szegényedik. Minél kevesebb benzin jut a motorba, annál kisebb a kenés, értelem szerűen, könnyen motor károsodáshoz vezethet. Persze ez nem azt jelenti, hogy nyélen kell mindig menni, hanem azt, hogy adott tempójú (országúti) cirkálás közben változtasd időnként a fordulatszámot. Mész, egy picit odahúzod neki, visszább engeded. Amikor az MZ-vel megyek melózni (38km), kb 5 km-enként ezt megteszem. Hadd kapjon egy kicsit több anyagot, kenést. Ezt a tippet egy tuning leírásban találtam régen, ahol a bejáratás elméletét taglalták.
                  Szerintem ezek lehetnek.

                  Komment


                    #24
                    Szervusz. A gyári "megadott" fogyasztás a kétüteműeknél fontos dolog , abból a szempontból , hogy a hozzáadott olajmennyiség a fogyasztás csökkenésével arányos . Ebben az esetben több olaj hozzáadása szükségeltetik. Történet. TRABI. Fogyasztás maximálisan levéve. Utazás Nyíregyházáig - hátszélben ! , kicsit nevetségesnek hangzik - , bár odáig nem ért el . " Cipogás " , az eredmény siralmas volt : főtengely, henger,dugó , gyűrű - csere . Szóval , ha a 33-as helyett 25-ös keverék lett volna beöntve , akkor nem kellett volna generálozni szegény " zweitakt - ot ". Üdvözlettel.

                    Komment


                      #25
                      Köszönöm!
                      Az eddigi vélemények nagyjából eldöntötték hogy nem az ólommentes benzinben van a bibi!A megbontásnál kiderült hogy a hajtókar csapágyai teljesen jó állapotban voltak(azért biztonsági okokból azt is kicseréltem)..........hát az olaj kérdés: a menyiségbe nem valószinü hogy baj volt(sokáig még a rendszám is tiszta olajos volt egy-egy út után)Visont ahány kútnál tankoltam mindenhol másfajta olajat kaptam.Lehetséges-e hogy tartva az IZS-nél előírt 1:20-as keverést némelyik márka nem végezte rendesen a dolgát?(ennek ellent mondhat a hajtókarcsapágy fitt volta!)!A köszörülési gond sem álhat fent mivel előzőleg nem volt köszörülve!(legalábbis ezt az infót kaptam)Viszont ez az egytengelyűség ez kérdéses!!!Sajnos én itthol nem vagyok ennyire felszerelve és már össze raktam a blokkot,ugyhogy ez a jövő zenéje lessz! Apropó zene:ha nem egytengelyű a csapágyfészek a motor járásakor nincs-e valami siró hangja?
                      Előre is köszönöm mindenkinek a segitő jószándékot!!!(Ígérem ha nagy leszek meghálálom!)

                      Komment


                        #26
                        Szervusz . Kérdés / mert nem ismerem IZS-t /: a dinamó / vagy genrátor / felöli oldalon egy csapágy van? A másikon meg kettő ? Az egycsapágyas " rondábban " ment tönkre, akkor a kiegyensúlyozatlanság lehet a dolgok hátterében ( de más is lehet természetesen - látatlanban baromi okos és nagytudású az ember.... ). Üdvözlettel.

                        Komment


                          #27
                          Nem értem ezt miért nem az izs.hu-n kérdezed.Itt a válasz:valamelyik "beszállítótól" vásárolt orosz dobozos ukrán csapágy.Szomorú de ez van.x összerakott izs után a zkl-t ajánlom.Esetleg régi készletből maradt dkf.Az izs még görbe főtengellyel is megy,és nem nagyon öli a csapágyat,ha az jó.

                          Komment


                            #28
                            Tavaly előtt raktam össze de első perctől fogva olyan fura sirós hangja volt.Itt volt a TygrIZS ment vele vagy 50-60 kilómétert de aztmondta ő is hogy biztos valami sz.r csapágy lehetett!Csak nem írom le honnan van a csapágy nehogy harag legyen,mert amúgy jó srác,és a csapágyról biztosan nem ő tehet!!!Most Cseh csapágy van benne remélem jó lessz,ha elmúlik ez a sok minusz össze rakom.....de sajnos nem fűthető a garázsom!!Meg is furattam,úgyhogy mihint olyan idő lessz megyünk ki járatni!!!Köszi a tanácsot !!!Szoktam olvasni az IZS:HU-t,de nem igen szólok bele.

                            Komment


                              #29
                              üdv Gyulabá!
                              olvasgatva a fórumot,láttam a főtengely egytengelyűségét.. na szóval a janónak a simson s51 főtengelyét a török csinálta,de nem lett jó neki ,miután beleraktuk a helyére simán gond forgott semmi ellenállás,azután rajta a dugó -gyürű rá a henger pár forgatás után megszorult de annyira hogy nem lehetett forgatni szét össze raktuk párszor gyűrű nélkül is ugyanaz.mire egyértelműen látszott,hogy a dugattyút nekinyomja a henger falának.ezután szétszedtük a blokkot semmi indikátor óra ,szemmel látszott,hogy a két sonka nem áll egyformán.vissza a törökhöz elismerte a hibát,hogy nem jó .láttuk hogy csinálja de inkább nem írnám le .....miután kijavította,ugyan az a hiba megint szétszed ,műszer hiányában bár ez sem jobb de mi a satuba kalapáltuk meg a sonkákat rengeteg tolóméregetés,azóta gyönyörüen jár a motor semmi baja...

                              Komment


                                #30
                                Üdv!
                                Az én motorom 50 éves, 54 ezer km-rel, és sem csapágyazva, sem fúrva nem volt, olyan kompresszióval, hogy amikor vissza rúg szinte eltöri a lábam. Igaz, 1:235, maximum 1:30 keveréknél sosem finomítottam jobban. Sosem kapott márkás, drága olajat, és nem is volt állandóan piszkálgatva. '96-ban vettem le a hengert kíváncsiságból, mivel akkor üzemeltem be, de azzal a lendülettel pakoltam is vissza.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X