Remélem mindenkinek jól telt a Karácsony és az Új Év egészségben talál Titeket.

Az első jó tanácsom az új évre, hogy amennyiben blogírásra adjátok a fejetek, ne felejtsétek gyakorta menteni a postot, mert nincs is annál jobb, mint egy teljesen megirt munkát szimplán bezárni és elveszteni egy félrekattintással ...
Szóval arról kezdtem írni, hogy a minap, a The Kneeslider olvasgatása közben belebotlottam egy cikkbe, ami az Anzani által épített három hengeres motorkerékpárokról szolt, amelyeket a 1910-es években gyártottak. Ha jól tudom, ezeket a motorokat feldarabolt repülőgép csillagmotorokból készítettek. Érdemes megszemlélni a kormányt is...

Click image for larger version

Name:	anzani-w3-racer.jpg
Views:	1
Size:	45.9 KB
ID:	204602


Click image for larger version

Name:	anzani.jpg
Views:	1
Size:	61.2 KB
ID:	204603


Ugyancsak Anzani tervezte minden idők - szerintem- legtutibban kinéző Art-Deco fűnyíróját ami már önmagában is megállná a helyét mint ipari műremek.

Click image for larger version

Name:	anzani-lawnrider.jpg
Views:	1
Size:	44.6 KB
ID:	204605



Manapság általában Harley-kból építenek háromhengeres blokkokat. Itt ellentétben az Anzani gépekkel rávasalnak egy harmadik blokkot az eredeti V-twinre. Ezt a motort Jim Feuling készítette:

Click image for larger version

Name:	xl+2000_feuling_w3+side_right_view.jpg
Views:	1
Size:	50.3 KB
ID:	204604


Nem sok ilyen eladó motort lehet találni, de ha mégis érdekelne egy, Január 6./7./8.-án Las Vegasban lesz egy veterán autó-motor aukció a Mid America Auctions szervezésében ahol szabadon licitálhatsz rá. 20.000 dollarnál kevesebbel nem érdemes nekikindulni...

Érdekességképpen itt van egy másik napjainkban készült háromhengeres csoda, a Daniele "Titus" Sabitini által épített Nembo. Én magam azonnal észrevettem egy konstrukciós/ összeszerelési hibát. A hengerek fejjel lefele vannak...


Click image for larger version

Name:	nembo-super32-motorcycle1.jpg
Views:	1
Size:	53.1 KB
ID:	204599


Click image for larger version

Name:	nembo-inverted-3-cylinder.jpg
Views:	1
Size:	67.7 KB
ID:	204600


Persze azért ez esetben sincs új a nap alatt hisz 1939-ben egy francia motorépítő már próbálkozott fordított hengeres motorkerékpárral, a 600 ccm-es négy hengeres, soros MGC-vel. Érdekességképpen ennek a gépnek a váza benzintankként is funkcionált. A gépet egy oldalkocsival teszteltek, ahol a legenda szerint, pontosan 666 km-t tett meg. A német megszállás miatt, sajnos soha nem került sorozatgyártásra.

Click image for larger version

Name:	mgc-inverted-4-cylinder-engine.jpg
Views:	1
Size:	47.0 KB
ID:	204601