Ez a poszt kicsit hosszú lett és képregényes, de remélem hogy így majd tud nyújtani némi segítséget, a kevésbé tapasztalt hobbicisztáknak is.
Múlt héten megérkezett a karbi felújító szett. Végül is nem minden egyes csavart cserélek, csak a kimondottan kopó alkatrészeket, tömítéseket, stb.
Ez van a dobozban. A hivatalos neve "SU Carburettor Rebuild Kit"
Szinte laboratóriumi körülmények között ment a tisztítás.
![Zavar](https://veteran.forum.hu/core/images/smilies/redface.png)
Ezek kellenek, hogy legyen egy működő karburátorunk.
Munka asztal (Figyelem! Megértő feleség/ élettárs szükségeltetik, hasonló munkakörülmények kialakításához. Ez az ebédlőasztalunk a nappaliban...)
Pillangó szelep szerkezet alkatrészei (tömítés nem kell)
a perselyt cseréjét csak gépműhelyben lehet végezni. Amenyiben a tengely nem kotyog, akkor nincs arra ok, hogy cseréljük. Ebben még eredeti réz persely van, de nem kell cserélni.
csillog a réz.. Az összeépítésnél figyeljünk arra, hogy a réz lapka megfelelő helyzetben legyen rögzítve. A pereme szögben ívelt , hogy pontosan zárjon a porlasztó falával. Arra is figyeljünk, hogy a tengely megfelelő oldala legyen felénk, a lapkát rögzítő csavarok miatt
Ne így
Hanem így:
Peremre figyeljünk:
A két kis csavar végét ki kell hajlítani. (én szimplán egy kis csavarhúzóval szétfeszítem.)
Ide jön az úszóház:
Vezérlő karok elhelyezkedése. A jobb oldali kar a fúvókát vezérli, a bal oldali pedig a pillangó szelepet. A körmös alátétek hasznosak, a tengelyeket a két fő csavar megszorításával lehet beállítani. A fúvókát vezérlő kallantyút, egyetemes fájdalom felrakni, a két ellenrúgós szerkezet és a helyhiány miatt. A kallantyú tengelyét egy csillag alátét tarja. Nem öröm felrakni.
Porlasztó szerkezet összeszerelése, sorrendben:
Az alsó csavar segítségével lehet kalibrálni. Az karbiház falával (belül) egy szintbe kell lennie a réz cső peremének
Fúvókát vezérlő kallantyú a bal oldalon.
Ezért is jó cserélni...
Úszóház összeszerelés
Szelepház részből
Tűszelep
Úszó (végezz fújópróbát, hogy jól működik-e a szelep, illetve hogy van e lyuk az úszón)
Tömítés
Kész.
Sieber tű, új és régi
Sieber tű, szerkezet (rugó, persely, tű). Réz csavar fogja tartani.
Figyeljünk rá, hogy nehogy elgörbüljön a tű összerakásnál (én mindig úgy csinálok, mint ahogy a filmekben szoktak a sugárzó anyagokkal bánni. Átszellemülten és lassan, figyelve). Nem olcsó, kb £8-10 (kb4000HUF) újonnan
Már nincs sok hátra. A kiálló cső, az olajtartály
Íme, van egy összerakott és felújított SU HS4 porlasztónk/ karburátorunk
Viszont aztnem tudom, hogy AAC vagy AAT -s tűt vettél?!
nekem ha jól tudom 2-2 pár van mindkettőből...
http://www.sw-em.com/su%20needle%20dimensions.JPG
Alapvetően nem biztos, hogy ez a megfelelő méret az én autómhoz, tekintettel arra, hogy a kipufogó rendszer nem igazán gyári...
ABL tűt használnak a Triumph Vitesse 2.0, 6 hengeresekhez. Nekem ugyanaz a motor van a Spartanban.
A korrekt tű méret meghatározásához fékpadra kellene tenni a kocsit.... Majd 30 évet volt el a gép eredeti méretezésű tűvel... (plusz még 20 év Vitesse-ként), ezért ez az egyik utolsó dolog a "tennivaló" listán, ha egyáltalán valaha is... Ha éppen valamikor úgy alakul akkor majd beméretem.
A Spitben eredeti motor/ karbi/ kipuf rendszer, pontosan ki lehet nézni mi kell bele. Mondjuk biztos hogy más kell a tiedhez (4 henger, 1.5L, stb) mint ehhez.