Tisztelt Fórumtagok!
Talán egy másfél éve történt, hogy megfogalmazódott bennem, készítek a motoromhoz - a 300 Eurós utángyártott német helyet - egy saját tervezésű és gyártású lengéscsillapítót.
Makacs ember vagyok és azt gondoltam (ebben az esetben is), hogy ha Ők meg tudják csinálni, akkor én is!
Talán kijelenthetem minden nagyképűség nélkül, hogy sikerült.
A szerkezeti kialakítás elég "macerás" volt, mivel ez egy közel vízszintes lengéscsillapító. Próbáltam a tökéletesre törekedni, és egy olyan szeleprendszert kialakítani, ahol a lábszelep minden esetben olajban van. Így az nem tud levegőt szívni, ezáltal habosodni.
A szerkezeti kialakításon túl, a karakterisztika meghatározása is nehéz feladatnak bizonyult.
A karakterisztika meghatározásánál egy eredeti Hemscheidt lengéscsillapítót hoztam mérhető állapotba. Felmerülhet a kérdés, ha eredetit tudtam méretni, akkor miért nem azt hagytam meg?
Nagyon egyszerű a válasz! A mérésnél többet nem bírt volna!
Hemscheidt:
Saját:
Talán az éles szeműek észrevették, hogy a csillapítóerők nem azonosak! Igen, még nem! Ezek módosítása folyamatban van, csak egy rugót kell kicserélni és elértem a kívánt értéket.
Én inkább kiemelném a karakterisztikában a "gyönyörű" függőleges felfutást, itt progresszív, majd a degresszív görbét.
Valójában ez a lengéscsillapító lényege. Kis elmozdulásnál kemény, nagy elmozdulásnál lágy.
És, hogy a szerelésnél ne keljen külön szerszámot használni, ezért kettő az egyben azonos szerszám kell az eredetihez és a sajátomhoz is.
És a bejegyzésem végén, ismét szeretném megköszönni a Kárászy Cég segítségét. Külön kiemelve Kárászy, Somogyi és Vörös Urakat! Köszönöm!