Szervusztok!
Előljáróban el kell mondanom, hogy a sikeres procedúrát gondos előkészítés előzte meg, de valóban nem tipikus, (legalábbis a fórumban megjelentekhez képest) a történetem.
Március 25: a kialkudott vételár ellenében hozzám került a járgány, zöld forgalmival, törzskönyvvel, rendszámmal. Műszakija 2009-ben lejárt. Az adásvételi az új típusú (amiben a km állás, is rögzítve van) egy okmányiroda oldaláról töltöttem le. A járműnek élő tulajdonosa volt, de 3 fő korábbi öröklésből való haszonélvezője is (akik szerencsémre minden ellenszolgáltatás nélkül az adásvételi szerződésbe foglaltan lemondtak a haszonélvezeti jogukról, egy családból valók voltak) Az aláírásokat egyszerre, egy időben, a tulajdonos, a vevő (én) a 3 haszonélvező és a két tanú tettük meg, úgy hogy a 3 oldalas szerződés minden egyes lapját külön, külön is szignáltuk. Mivel az eredetvizsga az "érdekes" blokk és alvázszámok miatt nem volt előre megjósolható, a szerződésben külön rögzítettük, hogy ha nem felel meg az előírásoknak akkor visszaáll az eredeti állapot, és az eredetvizsga költségeit az eladó visszafizeti. (Erre azért volt szükség, mert sem a Hivatalokban, sem a kusza számokban nem bíztam)
Március 29: eredetvizsgára el, ott kb 15 perc matatás (ott sem lehettem) majd fél óra papírmunka és kigurultam a hótiszta járgánnyal! 1 nagy kő leesett!
Április 3: műszaki vizsgaára eltoltam (a sajnos megmakacsolt motort) 50 perc és kész! 2. nagy kő le!
Április 4: az előre bejelentkezett 10:20 as időpontra az összes okmánnyal és az időközben megkötött kötelezővel beléptem. 10:22-kor behívtak, annyit kérdeztek, hogy készpénzes, vagy bankkártyás fizetést választok?
10:30-kor kiléptem és nagyot szippantottam a hűvös de friss levegőből, kezemben a ropogós forgalmival, rajta a nevemmel és a gyártmánynál Csepel 125!!!

Az árak:
eredetvizsga, 15.500
műszaki: 9.000
biztosítás: 4.500
forgalmi: 6.000
törzskönyv: 6.000
vagyonosodási illeték: 900
A motor bekerülési árával együtt bőven a veterán aprón szokásos árak alatt maradtam, úgy hogy a motor nincs szétfaragva, minden eredeti, vagy korhű rajta, és SZÉP!!!

Hát ennyi az én kis történetem, innentől már csak a csinosítgatás és az élvezetes motorozás van hátra!
Mindehhez sok segítséget kaptam a veterán fórum tagjaitól amit ezúton is köszönök!