Szervusztok!
Előljáróban el kell mondanom, hogy a sikeres procedúrát gondos előkészítés előzte meg, de valóban nem tipikus, (legalábbis a fórumban megjelentekhez képest) a történetem.
Március 25: a kialkudott vételár ellenében hozzám került a járgány, zöld forgalmival, törzskönyvvel, rendszámmal. Műszakija 2009-ben lejárt. Az adásvételi az új típusú (amiben a km állás, is rögzítve van) egy okmányiroda oldaláról töltöttem le. A járműnek élő tulajdonosa volt, de 3 fő korábbi öröklésből való haszonélvezője is (akik szerencsémre minden ellenszolgáltatás nélkül az adásvételi szerződésbe foglaltan lemondtak a haszonélvezeti jogukról, egy családból valók voltak) Az aláírásokat egyszerre, egy időben, a tulajdonos, a vevő (én) a 3 haszonélvező és a két tanú tettük meg, úgy hogy a 3 oldalas szerződés minden egyes lapját külön, külön is szignáltuk. Mivel az eredetvizsga az "érdekes" blokk és alvázszámok miatt nem volt előre megjósolható, a szerződésben külön rögzítettük, hogy ha nem felel meg az előírásoknak akkor visszaáll az eredeti állapot, és az eredetvizsga költségeit az eladó visszafizeti. (Erre azért volt szükség, mert sem a Hivatalokban, sem a kusza számokban nem bíztam)
Március 29: eredetvizsgára el, ott kb 15 perc matatás (ott sem lehettem) majd fél óra papírmunka és kigurultam a hótiszta járgánnyal! 1 nagy kő leesett!
Április 3: műszaki vizsgaára eltoltam (a sajnos megmakacsolt motort) 50 perc és kész! 2. nagy kő le!
Április 4: az előre bejelentkezett 10:20 as időpontra az összes okmánnyal és az időközben megkötött kötelezővel beléptem. 10:22-kor behívtak, annyit kérdeztek, hogy készpénzes, vagy bankkártyás fizetést választok?
10:30-kor kiléptem és nagyot szippantottam a hűvös de friss levegőből, kezemben a ropogós forgalmival, rajta a nevemmel és a gyártmánynál Csepel 125!!!
Az árak:
eredetvizsga, 15.500
műszaki: 9.000
biztosítás: 4.500
forgalmi: 6.000
törzskönyv: 6.000
vagyonosodási illeték: 900
A motor bekerülési árával együtt bőven a veterán aprón szokásos árak alatt maradtam, úgy hogy a motor nincs szétfaragva, minden eredeti, vagy korhű rajta, és SZÉP!!!
Hát ennyi az én kis történetem, innentől már csak a csinosítgatás és az élvezetes motorozás van hátra!
Mindehhez sok segítséget kaptam a veterán fórum tagjaitól amit ezúton is köszönök!
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Az én Csepel átíratásom története
Collapse
Gondoltam nem indítok ezért külön fórumot, inkább ide írom kérdésemet.
Úgy néz ki sikerül egy papíros, szürkeforgalmis, tulajdonosi láncos csepelt vennem, igaz van rajta felújítanivaló dolog, de ez így elvileg átíratható.
A kérdésem az lenne, hogy az átíratás mennyibe lenne, ha forgalomban nem akarom még használni, mert lehet hogy műszakin át sem menne,de a nevemen szeretném tudni, addig is ameddig javítgatom és a garázsomban áll?
Előre is köszi
Tehát az átírást úgy gondoltad, hogy törzskönyv + eredetvizsga?
Akkor rossz hírem van. Egy hete voltam a bicskei okmányban, (szerencse, hogy körzetileg nem
oda tartozok) és azt mondták(bár lehet, hogy hazudtak),hogy nem lehet így megcsinálni.
Csak úgy ahogy mucsom leírta. Nekem sem volt olyan állapotban, hogy átmenjen a műszakin,
így hát át sem irattam. Elmulasztottam a 15 napot, amiért bírság jár. Igy hát patt helyzetbe
kerültem.
Pedig kérdeztem, hogy mi van akkor, ha a motor nincs megfelelő állapotban a műszakihoz?
Erre vállat vont.
Úgyhogy ha még nem vetted meg, akkor úgy csináld, hogy az adás vételit valamelyik rokonod
írja alá. Miközben a tulajdonjog a rokonodé, addig te szépen nyugodtan megcsinálod a mocit.
Amikor kész a járgány, írsz vele egy adás - vételeit, és azonnal névre írod.
A közeljövőbe én is igy fogok cselekedni.
Remélem hasznodra válik!
A a motor papíron is a tiéd, akkor: