Beszereztem egy új veterán járművet és elhatároztam, hogy afelújítás folyamatát megosztom az érdeklődőkkel!
Jobbára Pannóniákkal foglalkozom, de annyira megragadt a gépkaraktere, hogy nem tudtam ellen állni neki.
Először a „fellelt” állapotot örökítettem meg az utókorszámára.
Sajnos hiányos volt és nem tudtam hozzá eredetialkatrészeket beszerezni, ezért az OT-zás szóba sem kerülhet.
Tisztítás után, ami magasnyomású vizes mosóberendezésseltörtént teljesen darabokra szedtem, amit természetesen lefotóztam, mert nemtaláltam hozzá megfelelő összeállítási rajzot, vagy robbantott ábrákat.
A váz el volt görbülve. Ezt könnyen orvosolni tudtam, kissebstatikus erőhatással. Igénybe vettem egycsavarorsós szorító berendezést, amibe a vázszerkezetet rögzítettem a műveletsorán.
Az ülést rögzítő csavar feladta a leckét! Többszöricsavarlazító fújása után sem tudtam a kötést oldani. Lánggal való melegítésszóba sem jöhetett az ülés anyaga miatt.
Mivel jól hozzá lehetett férni így a csavarra ráhajtottamegy menetmetszőt teljesen. Ezután egy kis kenőanyagot használva az anyát letudtam csavarni.
A hátsó kerekeket egy típusidegen, de jó állapotú párracseréltem, mivel a használhatóság volt a fő szempont. Ez első futómű jóállapotú volt, ezért tisztítás és a forgó alkatrészek kenése utánvisszaépíthetővé vált.
A fényezést, csiszolásos előkészítés után, kézi mókusszőrszerszámmal végeztem két soron, a festékre előírt technológia és biztonságielőírások maximális betartásával!
Az előírt száradási idő eltelte után, következett azélvezetes része, az összeszerelés!
Először a hátsó futóművet raktam össze, természetesen újkötőgép elemekkel.
Az örök csapdába, a túlrestaurálásba én is beleestem. Ahátsó kerekekre polírozott dísztárcsákat szereltem fel. Ennek nemcsak eszétikai,hanem használat közben, akusztikai élményt is nyújtó vonzata is van (menetközbe zörög, mint. állat).
A gép saját „lábain” az első villa beszerelése utánálhatott! A megfelelő kenést természetesen itt is elvégeztem és a véletlenszerűszétesést megakadályozó a biztosítást egy új darabra cseréltem.
Az ülés sem igényelt komolyabb felújítást, vegyi tisztításután visszaszerelésre került a markolatokkal együtt.
A tulajdonos kérésére, a kedvenc hangjelző berendezésekerült felszerelésre a mű végső megkoronázásaképpen!
Átadás után, a próbaút is sikeresen lezajlott!
VÉGE!
Amikor a TULAJDONOS meg van elégedve, az felér minden dícsérettel!!!