Három hete történt hogy meg kezdtem a kéthetes leállásom első napját.
Verőfényes Szombat hajnalra ébredtem, bepakoltam a kocsiba és neki is vágtam a nagy utazásnak hazafelé, terveim szerint 12-14 óra között otthon vagyok, mivel reggel 6 kor indultam. Most a szokásosnál kevesebb dugó kísérte utamat, így kerek fél háromra otthon is voltam. Érkezésem után nem sokkal megérkezett volt kollégám a kis 57-es Lindner BF14-esével, a megígért újravezetékezés végett.
Click image for larger version

Name:	Pic 082.jpg
Views:	1
Size:	201.4 KB
ID:	205109Click image for larger version

Name:	Pic 090.jpg
Views:	1
Size:	201.4 KB
ID:	205110
Szép kis traktor, sajnos van egy típus hibája, hogy teljesen jobbra kitekert kormánynál nem lehet benyomni teljesen a kuplungot. Ezt a megmozdulást tolatásközben majdnem a CCCP Alternáló kaszám bánta, de szerencsére időben sikerült lefojtanom a kéthengerest.
Ennyi izgalom elég is volt az első napomra, de még aznap elkértem egyik jó haveromtól az utánfutót, hogy másnap legyen mivel szállítani a gyűjteményem új tagjait.
Vasárnap hajnalban útra keltem, megcélozva Kecskemétet, útközben persze megnyerve a balatoni csúcsforgalmat.
Miután Kecskemét mellet felpakoltuk az első motort a futóra, ami egy Jawa 350 634-es volt, meglepődve tapasztaltam hogy a futó felfüggesztése szinte teljesen összeül és majdnem hogy a kerék beleér a járatba. Gyors telefon a futó tulajának aki lelki nyugalommal közölte hogy ne aggódjak ő ezzel több mint félmázsa vasat szokott szállítmányozni, gond nem lesz, mert ráül a bakra és kész. Eme hír hallatán megnyugodva döcögtem Kiskunhalas mellé a további versenyzőkért.
Vas megyei gyerek létemre ekkora homokozót még sohasem láttam ami egész Alföldi utamon szinte jelenvolt. Hol az út mellet hol pedig az úton.
Következő címre érve szívélyes fogadtatásban részesültünk, majd mindjárt rá is vetettünk magunkat a motorokra. Vég vizslattam őket, még el is indította tulaj őket, és már raktuk is fel a futóra. Vagyis... Jawat le, T5-t, P10-t bal és jobb szélre, majd a Jawa-t vissza kettő közé. Sajnos hely szűkében a Jawa nem érte a futót hanem a Pannonia lábtartókon ült fel.
Bombabiztos lekötözés után (meg persze az összeg rendezése után) még nagyobb óvatossággal indultunk is haza. Persze vagy egy centiméter volt a kerék és annak járata között a futón. Baj nem történt, még vacsora is belefért. Nagyot néztem mikor Veszprémben közölte a Mekis eladó a Drive-in-ben, hogy álljunk félre, mert kell várni fél percet a két hamburgerre. Erre kérdeztem tőle, hogy mégis hova a tele parkolóban, ezzel a nem éppen kis vontatmánnyal. Erre kinézett a kis fülkéből és csak egy "óóó"-t kaptam válaszul.
A sor várt, burgereket megkaptuk, és folytatódott is az út hazafelé.
Hazaérve félhomályban lepakoltuk a motorokat szépen sorban, majd nyugtával dicsértem is a napot.
Click image for larger version

Name:	Pic 080.jpg
Views:	1
Size:	203.3 KB
ID:	205114Click image for larger version

Name:	Pic 083.jpg
Views:	1
Size:	199.9 KB
ID:	205111Click image for larger version

Name:	Pic 084.jpg
Views:	1
Size:	200.3 KB
ID:	205112Click image for larger version

Name:	Pic 085.jpg
Views:	1
Size:	202.6 KB
ID:	205113
Másnap reggel nyílott a műhelykapu és láss csodát... rendet kellene raknom.
Click image for larger version

Name:	Pic 091.jpg
Views:	1
Size:	197.6 KB
ID:	205116Click image for larger version

Name:	Pic 093.jpg
Views:	1
Size:	199.0 KB
ID:	205115
Elnapoltam, előbb a kis Lindner a fontosabb, ezzel a lendülettel neki is láttam lebontani a régi vezetékezést.
Voltak egyedi megoldások, például hogy szinte mind az egyik lámpához külön ki volt húzva a test...
Click image for larger version

Name:	Pic 095.jpg
Views:	1
Size:	195.6 KB
ID:	205117Click image for larger version

Name:	Pic 096.jpg
Views:	1
Size:	195.6 KB
ID:	205118Click image for larger version

Name:	Pic 097.jpg
Views:	1
Size:	191.0 KB
ID:	205119Click image for larger version

Name:	Pic 098.jpg
Views:	1
Size:	196.8 KB
ID:	205120Click image for larger version

Name:	Pic 099.jpg
Views:	1
Size:	203.3 KB
ID:	205121Click image for larger version

Name:	Pic 102.jpg
Views:	1
Size:	198.5 KB
ID:	205122Click image for larger version

Name:	Pic 103.jpg
Views:	1
Size:	197.6 KB
ID:	205123Click image for larger version

Name:	Pic 104.jpg
Views:	1
Size:	196.4 KB
ID:	205125Click image for larger version

Name:	Pic 105.jpg
Views:	1
Size:	201.6 KB
ID:	205126Click image for larger version

Name:	Pic 106.jpg
Views:	1
Size:	194.7 KB
ID:	205127Click image for larger version

Name:	Pic 107.jpg
Views:	1
Size:	189.4 KB
ID:	205128Click image for larger version

Name:	Pic 108.jpg
Views:	1
Size:	184.1 KB
ID:	205129
Maci kutyánk is nagyon szereti mikor új gép kerül a házhoz, így már nem kell csodálkozni miért "illatozik" a gázolajtól.
Click image for larger version

Name:	Pic 100.jpg
Views:	1
Size:	201.7 KB
ID:	205124
Bő egy hét vezetékezés után, (csak azért ennyi mert közben még millió programot csináltak nekem) végeztem a kötözéssel és elmondhatom hogy működik minden, legalább is azt hittem... voltam olyan sikeres hogy a gyújtáskapcsoló 58-as lába helyett az 57-es lábra kötöttem a helyzetjelzőt. Ami annyit jelentett hogy a gyújtáskulcs 1-es állásában világítottak azok úgy ahogy kell, de a 2-es, 3-as állásban már nem vitte tovább.
Nagy segítségemre volt most is mint mindig ez a kis Bosch szabvány lista.
Csak a fontosabb megjelölések:

"Kapcsolt Plusz:

15 - kapcsolt plusz a gyújtáskapcsolótól
15a - Kimenet az előtét ellenálláshoz a gyújtótekercshez és az önindítóhoz
15r - Gyújtáskapcsoló - Rádióállás

Izzítás:

17 - Izzítás - Indítás
19 - Izzítás - Előizzítás

Akkumulátor:

30 - Plusz, direkt az akkumulátorról
30a - Plusz, direkt a 2. akkumulátorról
30g - Kapcsolt Plusz az akkumulátoról, nem összekeverendő a 15-el
30L - Állandóplusz
31 - Test
31a - Test a 2. akkumulátortól
31b - Kapcsolt test

Index:

49 - Bemenet irányjelző
49a - Kimenet irányjelző
49b - Kimenet második irányjelző
49c - Kimenet harmadik irányjelző

Indításkapcsoló:

50 - Önindító behúzómágnese
50A - Önindító behúzómágnese az átkapcsolóhoz 12/24V

Generátor:

51 - + Egyenirányító Generátor

Ablaktörlő:

53 - Ablaktörlőmotor
53a - Ablaktörlő (+), Végkapcsolás
53b - Ablaktörlő (Mellékkapcsolás)
53c - Ablakmosópumpa
53e - Ablaktörlő (Fékezés)
53i - 3 Kefés ablaktörlőmotor (nagy sebesség)

Világítás:

49/49a - index
54 - Féklámpa
54g - Hátsó ködlámpa
54L - Féklámpa Bal
54R - Féklámpa Jobb
55 - Ködlámpa
56a - Reflektor és visszajelzője
56b - Tompított
56d - Fénykürt
57a - Parkolólámpa
57L - Parkolólámpa Bal
57R - Parkolólámpa Jobb
58 - Helyzetjelző- , Rendszámvilágítás
58d - Szabályozható műszervilágítás
58g - Tompított belsővilágítás
58L - Bal helyzetjelző világítás
58R - Jobb helyzetjelző világítás

Egyéb berendezések:

71 - Duda
75 - Autórádió / Cigarettagyújtó
76 - Hangszóró"

... és íme a végeredmény, azért már kicsit átláthatóbb nem?
Click image for larger version

Name:	Pic 109.jpg
Views:	1
Size:	204.4 KB
ID:	205130Click image for larger version

Name:	Pic 112.jpg
Views:	1
Size:	189.5 KB
ID:	205132Click image for larger version

Name:	Pic 111.jpg
Views:	1
Size:	201.0 KB
ID:	205131Click image for larger version

Name:	Pic 110.jpg
Views:	1
Size:	202.7 KB
ID:	205133
A leállás második hetét már a többi dologgal tudtam tölteni, mint pl. életet leheltem még egyszer a P10-es be. Ami annyit jelentett hogy úszó csere, kerekek felfújása, benzincsap tisztítás, és kerültem is vele egyet az utcában. Nem lett volna rossz ötlet megnézni hogy a fékek működnek e rajta, de szerencsére a meglepetésen kívül semmi komoly nem történt.
Kicsit részletesebben a motorokról:
A Jawa 1981-es kiadású papír mentes belevaló blokkal. Csak alkatrésznek szántam a Czetkához.
A P10-es egyező váz és blokkszám 1968-as évjárat 80727XX Papírtalan.
A T5-ös 1969-es Vázszám: 90217XX Blokkszám:4/1212XX de szerencsére kaptam egy blokkházat a tulajtól, amin az alábbi számok olvashatók: 90217XX Sajnos már felpontozták a főtengely csapágyházát... majd kiderül mit tudok vele kezdeni... Szürke forgalmi megvan hozzá, csak sajnos az első és utolsó bejegyzett tulaj, vagy 30 éve halott és a címén sem rokonok laknak...
A másik szét szedett T5H-s Pannonia amúgy 1968-as kiadású de a blokkja ha jól emlékszem 66-os,persze az is papírmentes.
Utolsó napokban pedig rá vettem magam végre és kétnapos munkával, rendhez hasonlót teremtettem a műhelyben.
Click image for larger version

Name:	Kép 003.jpg
Views:	1
Size:	196.4 KB
ID:	205137Click image for larger version

Name:	Kép 001.jpg
Views:	1
Size:	199.2 KB
ID:	205135Click image for larger version

Name:	Kép 002.jpg
Views:	1
Size:	195.9 KB
ID:	205136Click image for larger version

Name:	Kép 004.jpg
Views:	1
Size:	200.0 KB
ID:	205134
Aztán újra eljött a hétvége és megint irány a munka...