Az úgy kezdődött, hogy a Dneprem kilométerórája nem igazán akart megfelelően működni. A kilométerszámláló működött, de a sebességmérő csak néha néha mutatott valamit. Először boszorkányságra gyanakodtam, de az anyós nem volt a közelben...Így maradt a mechanikai hiba, mint lehetőség.

Így hát felkiáltottam, mint a kezdő kórboncnok: Nosza vágjunk bele!
Bemosdottam a műtéthez(előkészítettem a fertőtlenítőszert) és kikészítettem a szükséges szerszámokat:
Click image for larger version

Name:	Kép 002.jpg
Views:	1
Size:	190.7 KB
ID:	204891
Kisvártatva a páciens is megérkezett, és akkor láthatóvá vált, hogy az orosz motoralkatrészek köztudott lötyögését az egyik alkatrész nem tartotta elegendőnek, És arra gondolt, hogy ő most igazán laza lesz. Az ilyen lazaságot pedig a Párt nem tűrheti, így én se teszem. Lássuk akkor!:
Click image for larger version

Name:	Kép 003.jpg
Views:	1
Size:	185.0 KB
ID:	204892 Click image for larger version

Name:	Kép 004.jpg
Views:	1
Size:	185.4 KB
ID:	204893
És akkor a fejleményeket látva az fordult meg a fejemben, mint az egyszeri pasinak a az első együttlét alkalmával: Ezt már valaki piszkálta! No de hajrá! Tovább a megkezdett úton...feltárjuk a páciens belső térségeit:
Click image for larger version

Name:	Kép 005.jpg
Views:	1
Size:	188.2 KB
ID:	204894Click image for larger version

Name:	Kép 006.jpg
Views:	1
Size:	185.7 KB
ID:	204895Click image for larger version

Name:	Kép 007.jpg
Views:	1
Size:	187.5 KB
ID:	204896
Click image for larger version

Name:	Kép 008.jpg
Views:	1
Size:	193.4 KB
ID:	204897Click image for larger version

Name:	Kép 009.jpg
Views:	1
Size:	184.8 KB
ID:	204898
És most következzék a mutató és a számlap eltávolítása...nah ezért van elővéve az orvosi érszorító :
Click image for larger version

Name:	Kép 010.jpg
Views:	1
Size:	191.4 KB
ID:	204899Click image for larger version

Name:	Kép 011.jpg
Views:	1
Size:	188.6 KB
ID:	204900
És már el is jutottunk a számtárcsáig, majd azt is eltávolíthatjuk a két különleges csavar oldása után...Amely csavarok egy különleges válasz a kapitalista PZ és PH horonyra...Ez nem más, mint az ellenség megtévesztése, nehogymá a kommunistáknak sima sliccű csavarjai legyenek! :
Click image for larger version

Name:	Kép 012.jpg
Views:	1
Size:	187.4 KB
ID:	204901Click image for larger version

Name:	Kép 013.jpg
Views:	1
Size:	190.6 KB
ID:	204902
A két csavar eltávolítása után (amit hagyományos csavarhúzóval követtem el, így továbbra sem értem a szovjet kereszthorony létjogosultságát) egyre mélyebbre süllyedünk az óra lelkivilágába. Milyen könnyű lenne most plussz sebességet adni a gépünknek, a lefestékezett rugóállító kar mozgatásával! De mégse tegyük most ezt, hanem lépjünk tovább:
Click image for larger version

Name:	Kép 014.jpg
Views:	1
Size:	184.9 KB
ID:	204903
Egy kis meglepetés...Szovjetúnióból szeretettel...négyszög fejű csavar! De nem fog ki rajtam:
Click image for larger version

Name:	Kép 015.jpg
Views:	1
Size:	187.7 KB
ID:	204904Click image for larger version

Name:	Kép 016.jpg
Views:	1
Size:	188.2 KB
ID:	204905
És meg is van a probléma okozója...A meghajtórész kontinuitása megszünt, a mágnes önálló életet akart élni, de ez a vasfüggönyön innét nem megengedhető:
Click image for larger version

Name:	Kép 017.jpg
Views:	1
Size:	187.4 KB
ID:	204906
Most jön egy kis varázslat...mint a TV-s főzőműsorokban( a varázslat helye a munkahelyem, a varázslóezközöm pedig egy állványos fúró 1.2-es acélfúróval, amivel a satuba egymáshoz fogott alkatrészek lettek együtt kifúrva):
Click image for larger version

Name:	Kép 019.jpg
Views:	1
Size:	190.4 KB
ID:	204907Click image for larger version

Name:	Kép 020.jpg
Views:	1
Size:	192.3 KB
ID:	204908Click image for larger version

Name:	Kép 021.jpg
Views:	1
Size:	205.0 KB
ID:	204909Click image for larger version

Name:	Kép 018.jpg
Views:	1
Size:	189.7 KB
ID:	204910
Maga a stift is a néhai 1.2-es fúróból lett kialakítva...a fúró megtette a kötelességét, a fúró mehet...
Ne de hogy rögzítsük? Nem akartam szétszedni az eredeti alsó összeillesztést, így a ragasztás marad. És a helyén lesz összeragasztva. Ehhez eltávolítottam a km számláló meghajtó fogaskerekét is, nehogy végleg blokkoljam a az órát-És úgy gondoltam, hogy a Locktite csapágyragasztója megfelel a célnak. A ragasztandó felületeket megtisztítottam, a nem ragasztandókat pedig olajoztam, ezután már csak a kéztechnikám hiányzott az áhított cél eléréséig:
Click image for larger version

Name:	Kép 022.jpg
Views:	1
Size:	185.4 KB
ID:	204911 Click image for larger version

Name:	Kép 023.jpg
Views:	1
Size:	184.7 KB
ID:	204912
Helyén a mágnes:
Click image for larger version

Name:	Kép 024.jpg
Views:	1
Size:	192.0 KB
ID:	204913
Hurrá! Ismét ébredhet vonzalom a mágnesünk, és a alumíniumhenger között:
Click image for larger version

Name:	Kép 025.jpg
Views:	1
Size:	183.4 KB
ID:	204914Click image for larger version

Name:	Kép 026.jpg
Views:	1
Size:	188.0 KB
ID:	204915Click image for larger version

Name:	Kép 028.jpg
Views:	1
Size:	188.2 KB
ID:	204916
Jöhet vissza a számlálótárcsa lenullázva az őt megillető helyre(továbbra se piszkáljuk a rugófeszítő karját,hacsak nem akarunk 40-nél 120-szal száguldozni):
Click image for larger version

Name:	Kép 029.jpg
Views:	1
Size:	191.2 KB
ID:	204917Click image for larger version

Name:	Kép 030.jpg
Views:	1
Size:	188.2 KB
ID:	204918
Orosz motoralkatrészről beszélünk, tehát ne feledkezzünk el a bőséges zsírozásról!
Még van 1 fontos dolog a Dnepr órával kapcsolatban. Ennek a határolását az aluharang kiképzése végzi, úgyszintén a visszatérítő rugó előfeszítését is. Így nem kell előrébb tenni a mutatót, hanem pont 0-ra tegyük.
Most már csak a helyére kell száműznünk a dobozzába és készen is vagyunk:
Click image for larger version

Name:	Kép 032.jpg
Views:	1
Size:	193.9 KB
ID:	204919Click image for larger version

Name:	Kép 033.jpg
Views:	1
Size:	185.0 KB
ID:	204920
A számlap felújítása még várat magára, de az már egy másik történet...
És a műtét végén ne feledkezzünk el az alkoholos fertőtlenítésről sem!
Egészségünkre!
Úgy néz ki a páciens sikerrel vette az operációt, azóta is működik...