Az úgy kezdődött, hogy a Dneprem kilométerórája nem igazán akart megfelelően működni. A kilométerszámláló működött, de a sebességmérő csak néha néha mutatott valamit. Először boszorkányságra gyanakodtam, de az anyós nem volt a közelben...Így maradt a mechanikai hiba, mint lehetőség.
Így hát felkiáltottam, mint a kezdő kórboncnok: Nosza vágjunk bele!
Bemosdottam a műtéthez(előkészítettem a fertőtlenítőszert) és kikészítettem a szükséges szerszámokat:

Kisvártatva a páciens is megérkezett, és akkor láthatóvá vált, hogy az orosz motoralkatrészek köztudott lötyögését az egyik alkatrész nem tartotta elegendőnek, És arra gondolt, hogy ő most igazán laza lesz. Az ilyen lazaságot pedig a Párt nem tűrheti, így én se teszem. Lássuk akkor!:
És akkor a fejleményeket látva az fordult meg a fejemben, mint az egyszeri pasinak a az első együttlét alkalmával: Ezt már valaki piszkálta! No de hajrá! Tovább a megkezdett úton...feltárjuk a páciens belső térségeit:




És most következzék a mutató és a számlap eltávolítása...nah ezért van elővéve az orvosi érszorító
:

És már el is jutottunk a számtárcsáig, majd azt is eltávolíthatjuk a két különleges csavar oldása után...Amely csavarok egy különleges válasz a kapitalista PZ és PH horonyra...Ez nem más, mint az ellenség megtévesztése, nehogymá a kommunistáknak sima sliccű csavarjai legyenek!
:


A két csavar eltávolítása után (amit hagyományos csavarhúzóval követtem el, így továbbra sem értem a szovjet kereszthorony létjogosultságát) egyre mélyebbre süllyedünk az óra lelkivilágába. Milyen könnyű lenne most plussz sebességet adni a gépünknek, a lefestékezett rugóállító kar mozgatásával! De mégse tegyük most ezt, hanem lépjünk tovább:

Egy kis meglepetés...Szovjetúnióból szeretettel...négyszög fejű csavar! De nem fog ki rajtam:


És meg is van a probléma okozója...A meghajtórész kontinuitása megszünt, a mágnes önálló életet akart élni, de ez a vasfüggönyön innét nem megengedhető:

Most jön egy kis varázslat...mint a TV-s főzőműsorokban( a varázslat helye a munkahelyem, a varázslóezközöm pedig egy állványos fúró 1.2-es acélfúróval, amivel a satuba egymáshoz fogott alkatrészek lettek együtt kifúrva):




Maga a stift is a néhai 1.2-es fúróból lett kialakítva...a fúró megtette a kötelességét, a fúró mehet...
Ne de hogy rögzítsük? Nem akartam szétszedni az eredeti alsó összeillesztést, így a ragasztás marad. És a helyén lesz összeragasztva. Ehhez eltávolítottam a km számláló meghajtó fogaskerekét is, nehogy végleg blokkoljam a az órát
-És úgy gondoltam, hogy a Locktite csapágyragasztója megfelel a célnak. A ragasztandó felületeket megtisztítottam, a nem ragasztandókat pedig olajoztam, ezután már csak a kéztechnikám hiányzott az áhított cél eléréséig:

Helyén a mágnes:

Hurrá! Ismét ébredhet vonzalom a mágnesünk, és a alumíniumhenger között:


Jöhet vissza a számlálótárcsa lenullázva az őt megillető helyre(továbbra se piszkáljuk a rugófeszítő karját,hacsak nem akarunk 40-nél 120-szal száguldozni):

Orosz motoralkatrészről beszélünk, tehát ne feledkezzünk el a bőséges zsírozásról!
Még van 1 fontos dolog a Dnepr órával kapcsolatban. Ennek a határolását az aluharang kiképzése végzi, úgyszintén a visszatérítő rugó előfeszítését is. Így nem kell előrébb tenni a mutatót, hanem pont 0-ra tegyük.
Most már csak a helyére kell száműznünk a dobozzába és készen is vagyunk:


A számlap felújítása még várat magára, de az már egy másik történet...
És a műtét végén ne feledkezzünk el az alkoholos fertőtlenítésről sem!
Egészségünkre!
Úgy néz ki a páciens sikerrel vette az operációt, azóta is működik...
Így hát felkiáltottam, mint a kezdő kórboncnok: Nosza vágjunk bele!
Bemosdottam a műtéthez(előkészítettem a fertőtlenítőszert) és kikészítettem a szükséges szerszámokat:
Kisvártatva a páciens is megérkezett, és akkor láthatóvá vált, hogy az orosz motoralkatrészek köztudott lötyögését az egyik alkatrész nem tartotta elegendőnek, És arra gondolt, hogy ő most igazán laza lesz. Az ilyen lazaságot pedig a Párt nem tűrheti, így én se teszem. Lássuk akkor!:
És akkor a fejleményeket látva az fordult meg a fejemben, mint az egyszeri pasinak a az első együttlét alkalmával: Ezt már valaki piszkálta! No de hajrá! Tovább a megkezdett úton...feltárjuk a páciens belső térségeit:
És most következzék a mutató és a számlap eltávolítása...nah ezért van elővéve az orvosi érszorító

És már el is jutottunk a számtárcsáig, majd azt is eltávolíthatjuk a két különleges csavar oldása után...Amely csavarok egy különleges válasz a kapitalista PZ és PH horonyra...Ez nem más, mint az ellenség megtévesztése, nehogymá a kommunistáknak sima sliccű csavarjai legyenek!

A két csavar eltávolítása után (amit hagyományos csavarhúzóval követtem el, így továbbra sem értem a szovjet kereszthorony létjogosultságát) egyre mélyebbre süllyedünk az óra lelkivilágába. Milyen könnyű lenne most plussz sebességet adni a gépünknek, a lefestékezett rugóállító kar mozgatásával! De mégse tegyük most ezt, hanem lépjünk tovább:
Egy kis meglepetés...Szovjetúnióból szeretettel...négyszög fejű csavar! De nem fog ki rajtam:
És meg is van a probléma okozója...A meghajtórész kontinuitása megszünt, a mágnes önálló életet akart élni, de ez a vasfüggönyön innét nem megengedhető:
Most jön egy kis varázslat...mint a TV-s főzőműsorokban( a varázslat helye a munkahelyem, a varázslóezközöm pedig egy állványos fúró 1.2-es acélfúróval, amivel a satuba egymáshoz fogott alkatrészek lettek együtt kifúrva):
Maga a stift is a néhai 1.2-es fúróból lett kialakítva...a fúró megtette a kötelességét, a fúró mehet...
Ne de hogy rögzítsük? Nem akartam szétszedni az eredeti alsó összeillesztést, így a ragasztás marad. És a helyén lesz összeragasztva. Ehhez eltávolítottam a km számláló meghajtó fogaskerekét is, nehogy végleg blokkoljam a az órát

Helyén a mágnes:
Hurrá! Ismét ébredhet vonzalom a mágnesünk, és a alumíniumhenger között:
Jöhet vissza a számlálótárcsa lenullázva az őt megillető helyre(továbbra se piszkáljuk a rugófeszítő karját,hacsak nem akarunk 40-nél 120-szal száguldozni):
Orosz motoralkatrészről beszélünk, tehát ne feledkezzünk el a bőséges zsírozásról!
Még van 1 fontos dolog a Dnepr órával kapcsolatban. Ennek a határolását az aluharang kiképzése végzi, úgyszintén a visszatérítő rugó előfeszítését is. Így nem kell előrébb tenni a mutatót, hanem pont 0-ra tegyük.
Most már csak a helyére kell száműznünk a dobozzába és készen is vagyunk:
A számlap felújítása még várat magára, de az már egy másik történet...
És a műtét végén ne feledkezzünk el az alkoholos fertőtlenítésről sem!
Egészségünkre!
Úgy néz ki a páciens sikerrel vette az operációt, azóta is működik...