Azt hiszem - egy szempontból - szerencsés fickónak érezhetem magam, mégpedig azért mert ott lehettem az április 16-17. -én, ausztriában megrendezésre került Landshaag-St .Martin bergrennen -en ! Ami tudomásom szerint , az egyik legnívósabb hegyi-felfutó verseny egész Európában ! Az pedig csak hab volt a tortán , hogy mindezt nem mint "kommersz" , érdeklődő vagy néző tehettem meg , hanem tagja voltam kis csapatunknak , ami egyúttal az egyetlen magyar indulót is magába foglalta ! A verseny maga egyébként az összetett első 5 helyezettének pénzdíjas , de az igazsághoz hozzátartozik hogy , tudtuk hogy labdába sem rúghatunk a kis 350 ccm -el . De azért a nevezéshez szükséges papírokat (gépkönyv , licence , orvosi okmányok ...) , és összeget jó előre el kellett juttatni . (ahogy kérték )
Az indulás időpontjaként a péntek (15-e) reggel 6.30 -at határoztuk meg , és mivel a cók-mók még előző este bepakolásra került , csak a lakókocsi felakasztásával kellett bajlódni . Így , még ha nehezen is , de sikerült viszonylag korán útra kelnünk , haladásunkat szinte csak a kerekeken gördülő lakó alkalmatosság hátráltatta , 80-90 km/h -s tempót tudtunk tartani vele ... Végül is kb 620-650 km állt előttünk !



De hát ennek is meg volt a maga varázsa , hiszen volt idő sztorizgatni bőségesen... Kb délután 5-re értünk be Linz városába , - az egyetlen város volt amin keresztül kellett menni - és mivel senki sem járt közülünk túl sűrűn azon a vidéken , a duna-part szépségét , és a folyó "keskenységét" , és az utak minőségét, mindenki megcsodálta ...
Este 6.00 óra is elmúlt mire a "tett helyszinére " érkeztünk. A nagy tumultus láttán a vérnyomásom az egekbe szökött , a szokásos "mi lesz most , hol találunk helyet , hogy fogjuk magunkat megértetni" kezdetű problémákból kifolyólag , bár az aggodalom fölösleges volt , hiszen az egyik rendező igen szívélyes volt , és a nevezési listát megtekintve gyorsan intézkedett... Gyorsan lett helyünk , áramunk ... márt csak be kellett rendezkedni gyorsan , és a sört meg a kaját megkeresni !



Így aztán gyorsan este lett , és másnap reggel még sok tenni való akadt , már amennyire a (osztrák)németül beszélő , az égész pályán , és depóban is ordító megafonok információ kavalkádjából ki tudtuk hámozni... Egy gyors alvás , és máris reggel lett !
A sógorok nem bíztak semmit a véletlenre már reggel 7-, fél 8 körül közölték - két nyelven - , hogy a gépátvétel megkezdődött , mindenki sorakozzon fel az okmányok egyeztetésére , a gépek , és a sisakok ellenőrzésére !
A résztvevők között leginkább osztrák , és német versenyzőket láttunk , de azért akadtak szép számmal svájci , olasz , francia , cseh pilóták is , volt egy román motoros a keleti fertályról , és mi voltunk magyar országról .
A gépátvétel , sisak ellenőrzés (előre meghatározott szabványnak benne kellett lennie a versenyző által használt sisakban ) viszonylag - mint minden - olajozottan ment , az ÖMTC -hat munkatársa A-tól Z-ig átnézett mindent , (keréktengely biztosítások , fékek , tankszellőztetés , váltószuszogó elvezetés, első-hátsó futómű , kuplung....) fél 9-re már a motoron , és a sisakon díszelgett aláírva a megfelelőséget tanusító matrica, így maradt idő 10-11 óráig , a tréningre való felkészülésig a többiek motorjait megcsodálni :

Click image for larger version

Name:	DSCF2367.jpg
Views:	1
Size:	197.7 KB
ID:	205381Click image for larger version

Name:	DSCF2368.jpg
Views:	1
Size:	201.9 KB
ID:	205382Click image for larger version

Name:	DSCF2372.jpg
Views:	1
Size:	198.1 KB
ID:	205383Click image for larger version

Name:	DSCF2379.jpg
Views:	1
Size:	198.4 KB
ID:	205384Click image for larger version

Name:	DSCF2384.jpg
Views:	1
Size:	199.6 KB
ID:	205385Click image for larger version

Name:	DSCF2385.jpg
Views:	1
Size:	199.4 KB
ID:	205386Click image for larger version

Name:	DSCF2388.jpg
Views:	1
Size:	199.6 KB
ID:	205387Click image for larger version

Name:	DSCF2393.jpg
Views:	1
Size:	199.6 KB
ID:	205388Click image for larger version

Name:	DSCF2396.jpg
Views:	1
Size:	192.7 KB
ID:	205389Click image for larger version

Name:	DSCF2405.jpg
Views:	1
Size:	199.5 KB
ID:	205390Click image for larger version

Name:	DSCF2404.jpg
Views:	1
Size:	199.4 KB
ID:	205391Click image for larger version

Name:	DSCF2411.jpg
Views:	1
Size:	196.2 KB
ID:	205392Click image for larger version

Name:	DSCF2431.jpg
Views:	1
Size:	200.0 KB
ID:	205393

(és ezek csak a History és side-car kategória egy része ...)
A kb 260 versenyző közel 280-290 géppel nevezett (volt aki két bmotorral is indult) igen nagy közönsége, rajongó tábora van ott ,az oldalkocsis gépeknek is , hihetetlen gépészeti megoldásokkal és fantasztikus mitfahrerekkel ... sokan a tréning futamok előtt "szárazedzést " tartottak a pilótákkal !

Click image for larger version

Name:	DSCF2382.jpg
Views:	1
Size:	201.8 KB
ID:	205394Click image for larger version

Name:	DSCF2399.jpg
Views:	1
Size:	197.3 KB
ID:	205395Click image for larger version

Name:	DSCF2428.jpg
Views:	1
Size:	199.6 KB
ID:	205396Click image for larger version

Name:	DSCF2429.jpg
Views:	1
Size:	187.6 KB
ID:	205397

És 11-óra után szólították a versenyzőket az első edző futamra , először azokat akik két géppel indultak , majd azok visszatérte után indult a mezőny többi résztvevője is ...Click image for larger version

Name:	DSCF2443.jpg
Views:	1
Size:	187.7 KB
ID:	205398Click image for larger version

Name:	DSCF2452.jpg
Views:	1
Size:	191.3 KB
ID:	205399Click image for larger version

Name:	DSCF2457.jpg
Views:	1
Size:	199.8 KB
ID:	205400Click image for larger version

Name:	DSCF2468.jpg
Views:	1
Size:	195.3 KB
ID:	205401Click image for larger version

Name:	DSCF2440.jpg
Views:	1
Size:	187.9 KB
ID:	205402Click image for larger version

Name:	DSCF2470.jpg
Views:	1
Size:	197.7 KB
ID:	205403

Részünkről az edzés (kategórián belül) tűrhetőnek volt nevezhető , bár volt aki nem is indult el rajta .....

Click image for larger version

Name:	DSCF8525.jpg
Views:	1
Size:	195.8 KB
ID:	205404

A következő felfutáson hiába javult az időeredmény , az előzőn nem indult pilóták is ringbe léptek , szorossá téve az eredményt , és sajnos nem a mi javunkra ...
Ezzel a szombati napeseményeinek a végére értünk , mi visszatértünk kielemezni a történteket , átvizsgálni a vasat , és pihenni , bár a svájci , és a cseh csapatok hangulata most kezdett csak a tetőfokára hágni...

Click image for larger version

Name:	DSCF8543.jpg
Views:	1
Size:	201.3 KB
ID:	205405Click image for larger version

Name:	DSCF8561.jpg
Views:	1
Size:	198.8 KB
ID:	205406

Click image for larger version

Name:	DSCF8565.jpg
Views:	1
Size:	202.5 KB
ID:	205407Click image for larger version

Name:	DSCF8495.jpg
Views:	1
Size:	197.8 KB
ID:	205408Click image for larger version

Name:	DSCF8543.jpg
Views:	1
Size:	201.3 KB
ID:	205405

A vasárnap reggel, kicsit mindenkinek döcögősen indult ... A délelőtt folyamán már csak egy edző futamot tartottak , és az erejüket a pilóták is a délutáni derby-re tartogatták ! Az első mért futam , ennek megfelelően jól sikeredett !!!

https://www.youtube.com/watch?v=P-xXVl5cprc

Egy kis ízelítő belőle !
A második futam sajnos nem lett ilyen jó , a rajt után mintha sokallt volna a gép , bár az igazsághoz az is hozzátartozik , hogy közben erősen beborult , és csökkent a hőmérséklet is egy jó pár fokot ... De azért mindenki próbálta hozni a legjobb formáját !

Click image for larger version

Name:	DSCF2482.jpg
Views:	1
Size:	186.4 KB
ID:	205409Click image for larger version

Name:	DSCF2481.jpg
Views:	1
Size:	189.0 KB
ID:	205410Click image for larger version

Name:	DSCF2487.jpg
Views:	1
Size:	188.3 KB
ID:	205411Click image for larger version

Name:	DSCF2499.jpg
Views:	1
Size:	190.3 KB
ID:	205412Click image for larger version

Name:	DSCF2507.jpg
Views:	1
Size:	187.2 KB
ID:	205413Click image for larger version

Name:	DSCF2508.jpg
Views:	1
Size:	186.3 KB
ID:	205414Click image for larger version

Name:	DSCF2527.jpg
Views:	1
Size:	184.7 KB
ID:	205415Click image for larger version

Name:	DSCF2525.jpg
Views:	1
Size:	199.9 KB
ID:	205416Click image for larger version

Name:	DSCF8466.jpg
Views:	1
Size:	200.3 KB
ID:	205417Click image for larger version

Name:	DSCF8546.jpg
Views:	1
Size:	196.5 KB
ID:	205418

Ezzel a vasárnapi futammal lett vége a versenynek , és aligb értek vissza a gépek a starthoz már ki is vették közülük az öt díjazottat akik serleget is kaptak !(absolute első három helyezett , leggyorsabb női versenyző , és leggyorsabb side-car kategórista ...) A díjkiosztó kb 30 perc alatt véget ért , és mindenki szedelőzködni kezdett . A hétvégi hősök, kezdtek visszaváltozni hétköznapi emberekké , és ezek az emberek gyorsan összeszedték holmiajikat , így elindult a "kas" szépen hazafelé !
Alapjában véve jól megszervezett verseny volt , állítólag 11-12 ezer nézővel , egy elcsúszással , egy eséssel a rajtnál , és három technikai problémával . A rendezők igazán kitettek magukért , semmire sem lehetett panasz annak ellenére sem , hogy a gépeket 20 másodpercenként engedték útjukra , és volt közben pár furcsa helyzet.
Mi is ewgy kellemes hétvégét tudhattunk magunk mögött amelyet csak tetézett az a kis apróság , hogy a - igaz kevés indulóból - kategórián belül mégiscsak a második legjobb eredmény volt a magyar versenyzőé , aki ráadásul először húzta a gázt ezen az aszfaltcsíkon ! Mégegyszer köszönet a rendezőknek ezért az egészért !