

Az indulás időpontjaként a péntek (15-e) reggel 6.30 -at határoztuk meg , és mivel a cók-mók még előző este bepakolásra került , csak a lakókocsi felakasztásával kellett bajlódni . Így , még ha nehezen is , de sikerült viszonylag korán útra kelnünk , haladásunkat szinte csak a kerekeken gördülő lakó alkalmatosság hátráltatta , 80-90 km/h -s tempót tudtunk tartani vele ...

De hát ennek is meg volt a maga varázsa , hiszen volt idő sztorizgatni bőségesen... Kb délután 5-re értünk be Linz városába , - az egyetlen város volt amin keresztül kellett menni - és mivel senki sem járt közülünk túl sűrűn azon a vidéken , a duna-part szépségét , és a folyó "keskenységét" , és az utak minőségét, mindenki megcsodálta ...

Este 6.00 óra is elmúlt mire a "tett helyszinére " érkeztünk. A nagy tumultus láttán a vérnyomásom az egekbe szökött , a szokásos "mi lesz most , hol találunk helyet , hogy fogjuk magunkat megértetni" kezdetű problémákból kifolyólag , bár az aggodalom fölösleges volt , hiszen az egyik rendező igen szívélyes volt , és a nevezési listát megtekintve gyorsan intézkedett... Gyorsan lett helyünk , áramunk ... márt csak be kellett rendezkedni gyorsan , és a sört meg a kaját megkeresni !

Így aztán gyorsan este lett , és másnap reggel még sok tenni való akadt , már amennyire a (osztrák)németül beszélő , az égész pályán , és depóban is ordító megafonok információ kavalkádjából ki tudtuk hámozni... Egy gyors alvás , és máris reggel lett !
A sógorok nem bíztak semmit a véletlenre már reggel 7-, fél 8 körül közölték - két nyelven - , hogy a gépátvétel megkezdődött , mindenki sorakozzon fel az okmányok egyeztetésére , a gépek , és a sisakok ellenőrzésére !
A résztvevők között leginkább osztrák , és német versenyzőket láttunk , de azért akadtak szép számmal svájci , olasz , francia , cseh pilóták is , volt egy román motoros a keleti fertályról , és mi voltunk magyar országról .
A gépátvétel , sisak ellenőrzés (előre meghatározott szabványnak benne kellett lennie a versenyző által használt sisakban ) viszonylag - mint minden - olajozottan ment , az ÖMTC -hat munkatársa A-tól Z-ig átnézett mindent , (keréktengely biztosítások , fékek , tankszellőztetés , váltószuszogó elvezetés, első-hátsó futómű , kuplung....) fél 9-re már a motoron , és a sisakon díszelgett aláírva a megfelelőséget tanusító matrica, így maradt idő 10-11 óráig , a tréningre való felkészülésig a többiek motorjait megcsodálni :
(és ezek csak a History és side-car kategória egy része ...)
A kb 260 versenyző közel 280-290 géppel nevezett (volt aki két bmotorral is indult) igen nagy közönsége, rajongó tábora van ott ,az oldalkocsis gépeknek is , hihetetlen gépészeti megoldásokkal és fantasztikus mitfahrerekkel ... sokan a tréning futamok előtt "szárazedzést " tartottak a pilótákkal !
És 11-óra után szólították a versenyzőket az első edző futamra , először azokat akik két géppel indultak , majd azok visszatérte után indult a mezőny többi résztvevője is ...
Részünkről az edzés (kategórián belül) tűrhetőnek volt nevezhető , bár volt aki nem is indult el rajta .....
A következő felfutáson hiába javult az időeredmény , az előzőn nem indult pilóták is ringbe léptek , szorossá téve az eredményt , és sajnos nem a mi javunkra ...

Ezzel a szombati napeseményeinek a végére értünk , mi visszatértünk kielemezni a történteket , átvizsgálni a vasat , és pihenni , bár a svájci , és a cseh csapatok hangulata most kezdett csak a tetőfokára hágni...

A vasárnap reggel, kicsit mindenkinek döcögősen indult ... A délelőtt folyamán már csak egy edző futamot tartottak , és az erejüket a pilóták is a délutáni derby-re tartogatták ! Az első mért futam , ennek megfelelően jól sikeredett !!!
https://www.youtube.com/watch?v=P-xXVl5cprc
Egy kis ízelítő belőle !
A második futam sajnos nem lett ilyen jó , a rajt után mintha sokallt volna a gép , bár az igazsághoz az is hozzátartozik , hogy közben erősen beborult , és csökkent a hőmérséklet is egy jó pár fokot ... De azért mindenki próbálta hozni a legjobb formáját !
Ezzel a vasárnapi futammal lett vége a versenynek , és aligb értek vissza a gépek a starthoz már ki is vették közülük az öt díjazottat akik serleget is kaptak !(absolute első három helyezett , leggyorsabb női versenyző , és leggyorsabb side-car kategórista ...) A díjkiosztó kb 30 perc alatt véget ért , és mindenki szedelőzködni kezdett . A hétvégi hősök, kezdtek visszaváltozni hétköznapi emberekké , és ezek az emberek gyorsan összeszedték holmiajikat , így elindult a "kas" szépen hazafelé !
Alapjában véve jól megszervezett verseny volt , állítólag 11-12 ezer nézővel , egy elcsúszással , egy eséssel a rajtnál , és három technikai problémával . A rendezők igazán kitettek magukért , semmire sem lehetett panasz annak ellenére sem , hogy a gépeket 20 másodpercenként engedték útjukra , és volt közben pár furcsa helyzet.
Mi is ewgy kellemes hétvégét tudhattunk magunk mögött amelyet csak tetézett az a kis apróság , hogy a - igaz kevés indulóból - kategórián belül mégiscsak a második legjobb eredmény volt a magyar versenyzőé , aki ráadásul először húzta a gázt ezen az aszfaltcsíkon ! Mégegyszer köszönet a rendezőknek ezért az egészért !