Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Moderáció a Veterán Aprón, de hogyan?
Collapse
This topic is closed.
X
Ez egy kiemelt téma.
X
X
-
ApaE
-
TZ eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseÁt is mozgattam ezeket a hozzászólásokat ide.Everything is better when you decide you don't care.
Komment
-
Azt hiszem itt egy elég mélyen gyökerező kérdéssel állunk szemben, azzal, hogy milyen jármű számít veteránnak. A válasz egyszerűnek tűnik, ami öregebb 30 évnél. Nem hiszem azonban, hogy ennyivel el lehet intézni ezt a kérdést. A veterános (függetlenül attól, hogy igazi vagy sem ) általában nem a jármű kora alapján választ. Sokkal fontosabb szempontok érvényesülnek ilyenkor, mint például a szubjektív tetszési index vagy az, hogy az adott jármű milyen szerepet foglal el a járműtörténelemben.
Nézzünk néhány példát. A BMW valamilyen típuskódú autóját 1988-ban mutatták be. Így néz ki:
A Hindustan Ambassador, valószínűleg újabb példánya pedig így:
Nos melyik is az igazi veterán? Vajon mit válaszolna erre a kérdésre nyolc év múlva egy átlagember, aki nem ért az autókhoz. Addigra a BMW hivatalosan múzeális jármű lesz, a Hindustan pedig még nem indulhatna oldtimer versenyeken sem (jó-jó, tudom,létezik már sok helyen youngtimer kategória).
Az én motorom (Ural M63) 21 éves volt, amikor vettem - pont, mint a kifogásolt hirdetésben. Az első autóm (Wartburg 312) 26. Egyik sem számított még veteránnak. Nem is nagyon érdekelt ez a szempont.
A régi korok tárgyaiban az emberek általában valami olyasmit keresnek, ami az újabbakban már nincsen meg. Itt nem életkorról van szó szerintem, hanem értékrendről.
Egy dologgal azonban számolni kell majd. A mai járművek sokkal lassabban öregszenek, mint a régiek.andraco és kedvelte ezt.Everything is better when you decide you don't care.
- 2 likes
Komment
-
UK eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseÉn itt választ fogalmazok, te meg közben átmozgatsz? Jól meg lettem zavarva - mivel most más a téma címe, ezért kicsit át kell fogalmaznom...
Ott konkrét hirdetésekről csevegünk, itt meg az elméletről. Ahogy olvaslak, gyakorlatilag az utolsó betüig átírtad, mert oda egyáltalán nem illik, ide viszont 100%-ban.
Az én motorom (Ural M63) 21 éves volt, amikor vettem
Komment
-
Ezt akartam irni mar eredetileg is, csak nem sikerult. :-) O de jo volt. KOszi UK.
Jopofa a valasztott BMW, mert rendelkezem is egy ilyennel, csak kombiban. Meg az eredeti kesztyu tartoba szerelt zseblampa is megvan hozza.... Az is igaz, hogy soha nem gondoltam volna, hogy valaha is bele fogok ulni egy BMW-be, ismerve az atlag BMW tulajdonosok renomejat...
--- Ez még eszembe jutott: ---
ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseHát szívesen mennék én is - a legutolsó alkalom mikor arrafelé jártam, kb. 2000 környékén volt. Hivatalos úton, de azért belefért a Glengoyne lepárlóüzem meglátogatása is .
Komment
-
TZ eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseEzt nem teljesen értem. A megbízható szó értelmetlen egy Urallal kapcsolatban. Max. szép lehet, vagy ha már fokozzuk a jelzőket: szebb mint az eredeti.
megbizhato az! Tolni peldaul mindig lehet!
--- Ez még eszembe jutott: ---
UK eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
A régi korok tárgyaiban az emberek általában valami olyasmit keresnek, ami az újabbakban már nincsen meg. Itt nem életkorról van szó szerintem, hanem értékrendről.
Egy dologgal azonban számolni kell majd. A mai járművek sokkal lassabban öregszenek, mint a régiek.
Jopofa a valasztott BMW, mert rendelkezem is egy ilyennel, csak kombiban. Meg az eredeti kesztyu tartoba szerelt zseblampa is megvan hozza.... Az is igaz, hogy soha nem gondoltam volna, hogy valaha is bele fogok ulni egy BMW-be, ismerve az atlag BMW tulajdonosok renomejat... Viszont annyira olcso volt, hogy nem hagyhattam ki.
ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseHát szívesen mennék én is - a legutolsó alkalom mikor arrafelé jártam, kb. 2000 környékén volt. Hivatalos úton, de azért belefért a Glengoyne lepárlóüzem meglátogatása is .
- 1 like
Komment
-
ApaE
-
ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése* A vita arról, ki mit tart a veteránnak - filozófiai és parttalan lenne,
Én tulajdonképpen nem vitatkozok, teljesen igazad van. Jogilag, ami nem 30 éves (sőt 31, mert a gyártási év utáni 30. évet követő január elsejétől az - legalábbis régen így volt) az nem veterán. Ezért is akarta a biztosító annak idején a gyönyörű púpos Wartburgomat totálkárra venni egy 28 ezer forintos kár miatt, ami azt jelentette, hogy a hátsó sárvédő behorpadt, mert a havas úton belecsúszott egy rendőrségi Niva.
Szerintem sem tesz jót a veteránaprónak, ha teleszórják oda nem illő hirdetésekkel. Mint amilyenek az új(nak mondható) autók. Csak arra próbáltam meg felhívni a figyelmet, amit már Károly is kifejtett, hogy a ma még nem veterán "youngtimer" autóiból pár év múlva értékes veterán lehet, amit a szemfülesek akár már most elkezdenek összegyűjtögetni és elég nehéz eltalálni a határt.
Lehet, hogy TZ kardjába dől, de csinálhatna egy youngtimer kiiktató gombot, így, ha valaki bejelöli, hogy nem szeretné látni a nem veterán járműveket, az nem látná, aki meg ki akarja használni, hogy most még olcsón hozzájuthat valamihez, amiből "egyszer majd lesz egy veterán" az böngészhet kedvére. Persze a gomb működhet fordítva is. Én bízok benne annyira, hogy a tényleg oda nem illő dolgok kikerülnek a napi moderálás során, amire drága szabadidejét fordítja. A "varázslós" szuperfejlesztés meg talán ezt is megoldja majd valahogy.Everything is better when you decide you don't care.
Komment
-
Jó sokat írtatok ma! Ennek már önmagában örülök!
ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseUI.: kiegészítésnek: a Veterán Apró azért jött létre, mert az eredeti oldalon, az ural.hu-n a többség úgy kívánta, az ő hirdetéseiket ne szórják tele márkaidegen cuccokkal.
UK eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseLehet, hogy TZ kardjába dől, de csinálhatna egy youngtimer kiiktató gombot, így, ha valaki bejelöli, hogy nem szeretné látni a nem veterán járműveket, az nem látná, aki meg ki akarja használni, hogy most még olcsón hozzájuthat valamihez, amiből "egyszer majd lesz egy veterán" az böngészhet kedvére. Persze a gomb működhet fordítva is. Én bízok benne annyira, hogy a tényleg oda nem illő dolgok kikerülnek a napi moderálás során, amire drága szabadidejét fordítja.
Egyébként ez is egy jó ötlet. Ilyen ötletekből majd összerakunk valamit. Gondoltam egyébként arra is, hogy egyéni szűrőket lehessen beállítani. De még nem érzem igazán, hogy hogyan kellene ezt hatékonyra, de egyben felhasználó barátra megcsinálni.
A "varázslós" szuperfejlesztés meg talán ezt is megoldja majd valahogy.
Az csak arra lesz jó, hogy kenyebben lehet feladni hirdetést úgy, hogy több infót adunk meg a hirdetés tárgyáról.
Komment
-
ApaE
-
honda cb cy 50 debrecen
Na kifejezetten ez se veterán... jó youngtimer lehet, sőt ha nagyon korai évjárat akár veterán is. Nem egyszerű helyzet.Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.
Komment
-
Ha az en oldalam lenne en siman csinalnek egy szekciot regi targyak eladasahoz. Az en veteran aprom regi targyakkal is foglalkozna a regi jarmuvek (nem feltetlen csak 30 evnel idosebb...) mellett es az emlitett targy szepen megferne es beilleszkedne ebbe anelkul, hogy a stilus es az oldal termeszeten csorba esne (ertsd ha ez egy veteran oldal, akkor en sem szivesen latnek egy vadiuj laptopot hirdeto hirdetest. Viszont ezen a vonalon maradva egy C64 Commodore gep hirdeteset szivesen latnam...). Mint oldal tulajdonos el kell dontened, hogy mi fer bele a te profilodba es mi nem. Ha a te veteran aprodba csak a szigoruan 30 evnel idosebb jarmuvek es azok alkatreszei fernek bele, minden mas jellegu hirdetest torolni kell.
Mindenkinek a kedvebe ugy sem tudsz majd jarni. Ugy is lesz aki szelesebb valasztekot vagy szukebb szubkulturat akar. Lesz akit elvesztesz, de remelhetoleg tobb lesz akit megnyersz. Neked mint "alkoto vallalkozonak" pedig azt az utat kell eltalalnod amivel tobb embert tudsz a te erdeklodesi korod altal meghatarozott "vallalkozasba" elcsabitani. Es itt pedig megint dontest kell hoznod, mi szerint mennyit engedsz a te erdeklodesi korodbol az "uzlet" javara anelkul, hogy az "imidzs" rovasara menne....
Hogy mi minosul regi targynak az mar egy masik kerdes. A hati permetezo vicces volt ugyan, de lehet hogy egy 45 eves Kismotor es Gepgyar altal keszitett benzinuzemu hati permetezo volt es akkor mint mezogazdasagi antikvitas mar ugye kicsit mas megiteles ala esik. (persze biztos vagyok benne, hogy ez esetben nem errol volt szo es ha masert nem is a tarsalgasert erdemes a hirdetest elolvasni. KB mint egy Voga-Turnovszky szam a nyolcvanas evekbol...)
Persze kerdezhetned, hol van igy a megallj? Mikor nem valik belolem expressz ujsag? Hat szerintem at kell gondolnod, hogy mi a celod az oldallal. (Hasonloan a "mi is az a veteran es mi illieszkedik bele a veteran forum profiljaba?" diskurzushoz... Szerintem nem lehet egy konkret vonalat meghuzni ezert aztan kulonosen nehez tiszta egyszeru es atlathato kondiciokat lerni.
En a feljelentosdi gombot nem hasznalnam, mert neked kell eldontened mi fer ide es mi nem. Ha en nem ertek vele egyet elmodhatom neked, ha tenyleg annyira erdekel vagy kereshetek egy masik veteran aprot, ha annyira zavar.
Ne csinalj magadnak plusz munkat azzal, hogy boldog boldogtalalan nyomkodja a gombot mintha cukorkat kapnanak erte.Utoljára szerkesztve a következő által: andraco; 2011 febr. 01, 22:42.
- 2 likes
Komment
-
Halkan és tisztelettel jegyzem meg, hogy ez a hirdetés nem igazán a Veterán Apróra való: Suzuki swiftsoveny és nagyfékdobos kedvelte ezt."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 2 likes
Komment
Komment