Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Újonc - Cezetka és NSU restaurálás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • Újonc - Cezetka és NSU restaurálás

    Sziasztok!

    Jó néhány év motorozás után 2019 nyarán úgy döntöttem, hogy komolyan belevágok egy olyan hobbiba, amibe már régóta szerettem volna: veterán motorok restaurálásába. Átnéztem néhány hirdetést, megnéztem pár eladó veterán motort, még végül kettőt is sikerült a közelmúltban megvásárolnom:

    Cezetka 175 Sport Typ 477.1 (1973-as gyártmány)
    NSU Pretis 175 OSB (1964-es gyártmány)

    Képeket csatoltam mind a két motorról.

    Mind a kettő erősen felújításra szorul, bár mindkettő blokkja működőképes, előttem el is indították őket. Még nyáron hozzá akarok kezdeni a felújításhoz, első körben gyakorlásképpen a Cetkával tervezem kezdeni, mivel az több szempontból is egyszerűbbnek tűnik (alkatrészek, dokumentumok, segédletek, stb.). Ha valakinek emellett van tapasztalata NSU motorkerékpárokkal, az szintén nagy segítség lenne, mivel így első blikkre nem sokan vannak az országban, akik kifejezetten NSU-val foglalkoznak.

    Mint említettem nekem ez egy hobbi. Nem az a célom, hogy eladjam a motorokat és pénzt keressek vele. Az a célom, hogy miután végeztem a felújítással, büszkén ülhessek fel erre a két motorra, nyaranta boldogan mehessek velük néhány kört annak tudatában, hogy ez az én kezem munkája, és képes voltam magas szinten restaurálni őket. Cél az OT vizsga, vagy legalább is annak a szintje, nem a modernizálás. Tudom, hogy valószínűleg sokba fog kerülni, de mindenki maga dönti el, hogy mire költi a pénzét. Én erre szeretném.

    Nem vagyok sem autószerelő, sem motorszerelő, semmilyen komoly tapasztalatom nincsen ezen a téren. Gépészmérnökként végeztem, már a középiskola óta vasipari cégeknél dolgozok, tehát van tapasztalatom a hegesztéssel, megmunkálással, szereléssel, acélszerkezet festéssel kapcsolatban, de pl. a belső égésű motorok szempontjából laikusnak tartom magamat. Mindenképpen saját kezűleg akarok nekilátni, amit tudok, azt magamnak megcsinálni. Amihez szakember vagy speciális eszközök kellenek, azt természetesen szakemberrel szeretném megcsináltatni, de igyekezni fogok minél inkább magam elvégezni a felújítás minden lehetséges részét.

    Minden segítséget, támogatást szívesen fogadok, illetve szívesen megosztanám veletek a felújítás során a tapasztalataimat, ezért is regisztráltam a fórumra.

    Baráti üdvözlettel,
    Tóth András
    Lemezjáték, Titus és 3 további látogató kedvelte ezt.

  • #2
    Üdv a fórumon! A képek alapján szép állapotúak a gépek,ami a Te esetedben "baj"................... Mielőtt hozzákezdenél,kezdj el töprengeni,mi mennyire éri meg,s mi lesz az eredmény. Csak téjékoztatásul: egy eredeti kopott rozsdás,hajlott de felében eredeti festésű alkatrész 3-6 szoros árú lehet mint az újjávarázsolt (bizonyos tipusoknál) Tehát: egy teljes felújítással ami sokba kerül.. meg lehet felezni a motor értékét. Amit én tennék : Valódi restaurálás.. Tehát: eredeti festés felújítása, motorjavítás, a motorozáshoz való rendbetétel. De előbb a nálam tapasztaltabbak véleményét is hallgasd meg. Mindenesetre jó helyre tévedtél, ha elég kommunikatív vagy,itt rengeteg önzetlen segítséget kaphatsz.

    Komment


    • #3
      Kedves András!

      Egy értékes hozzászólást olvashattam tőled,melyet köszönök.Valahol el kell kezdeni és kellő kitartással szépen be is lehet fejezni egy gép restaurálását.Az OT minősítésről itt megoszlanak a vélemények,mert gazdaságilag nem sok előnye van,kivétel a biztosítás kártérítési összege,de az meg nem igazán vigasz egy veteránosnak,hogy mennyi pénzt kap,ha valaki lezúzza a gépét,mert az ilyen járműveknek az árán kívül inkább az eszmei értéke a nagyobb a tulajdonos szemében.

      A motorok a képekről ítélve nincsenek túl rossz állapotban szerencsére.A Pretisről csak hallottam élőben még nem láttam soha,illetve lehet,hogy igen,de elkerülte a figyelmem.A CZ már sokkal közelebb áll hozzám,motoroztam jó ideig,meg van még most is,de akkoriban eléggé átszabtam a külsejét,olyan cafe racert csináltam belőle,csak akkoriban még nem tudtam,hogy így hívják az efféle átalakításokat.A CZ-den nincs bekötve a különolajzás,bár a csövek ott vannak,de még két rövid bovdennek is látszani kellene a bal oldalon.

      Köszönöm még egyszer a bemutatkozásod és örülök neked,hogy a fórum tagjai között tudhatlak.Írj máskor is oszd meg velünk a tudást és kérd azt,ha szükséged van rá!


      Üdvözlettel:Che (Kotasz József Orosháza)

      Komment


      • #4
        Az NSU esetébenn kösd fel a gatyát rendesen, az valami olyan csoda, hogy szerintem senki más nem erőltette a vezérlési rendszerét.

        Komment


        • #5
          emu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Az NSU esetébenn kösd fel a gatyát rendesen, az valami olyan csoda, hogy szerintem senki
          Pont most pakolom a padra.. Az egy kiváló rendszer.. csak a felújításakor kell precízkedni rendesen.

          Komment


          • #6
            A csatlórudak perselyeinek illesztésére,párhuzamára... ill a vezérmű blokk hengerfejre illesztésére (hézagolására) kell különösen ügyelni. + a többi apróság.

            Komment


            • #7
              Kedves András!

              Gratulálok a motorokhoz, és nagyon tetszik ez a tudatos hozzáállás, biztos vagyok benne, hogy sikerrel jársz!
              Csatlakoznék ahhoz, amit Atti69 írt. Motorikusan nyilván fel kell újítani, de ott sem esnék neki alapból egy generálozásnak, csak, amit kell, amelyik alkatrész igényli ezt.
              A festése viszont egyáltalán nem tűnik rossznak egyik motornál sem, megondolandó az átfestés...

              Kb. húsz éve élek a veterános világban, és sokáig megcsodáltam azokat a gépeket, amik pont olyanok, mint ami most jött le a gyártósorról, (sajnos többségük "olyanabb", csili-vili, amilyen egy eredeti gép soha nem volt), de az utóbbi években már sokal többre becsülök egy nem tökéletes, de eredeti kinézetű gépet...
              Nemrég hallottam ezzel kapcsoltaban azt az alapigazságot, hogy egy eredeti festésből bármikor tudsz csinálni felújítottat, de egy felújított már soha nem lesz eredeti.
              Nekem van ilyen gépem is, meg olyan is, az eredetinek akkor is sokkal jobb a hangulata, ha nem csillog...

              Nyilván a gépek többsége olyan állapotban van, hogy nem tudsz vele mit tenni, menthetetlen a festése, de a tieid nem ez a kategória!

              Persze ez csak egy vélemény, amit jó szándékkal írtam, te döntesz, és bármilyen irányban indulsz, sok sikert kívánok a munkádhoz!

              Ha van rá energiád, és van hozzá kedved, kérlek néhány fotó társaságában mutasd be itt a Fórumon a folyamatot a végeredményig!

              Üdvözlettel: Lemezjáték

              Komment


              • #8
                Kedves András! Én is tulaja vagyok egy 477.1 es gép-nek. 1971 es kiadású működő olajszivattyúval. Ha oda érsz beszélgessünk vele kapcsolatban. Nem akarlak untatni a kérdéssel de vannak papírjaik a gépeidnek? Nagyon jó kis gép a CZ 2 le.- vel erősebb minta 250- es Jawa és ha rendbe teszed tud meglepetést okozni. Én sokat vergődtem a rozsdás belsejű tankkal. Nem tartós megoldás egyetlen rázogatós citrom savas és hasonló megoldások csak a műa. bevonatos megoldás , köszi Atti ha sikerül a szivattyút rendbe rakni / segítek ha szükséges / sok bosszúságtól megszabadulsz. Az enyém most rendbe rakva pihen az 50. évében akarom felébreszteni!

                Komment

                Ugrás az oldal tetejére
                Working...
                X