Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Jawa 250/559 nincs töltés

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Üdv mindenkinek !


    Tudom , már régen írtam ide , de most sajnos bajban vagyok ....

    Éppen benne vagyok egy Jawa 559 project-be . Szépen alakul , de sajnos a töltéssel be...t@m !

    Valahol itt tartok :

    Jankó51, sepy és movisz kedvelte ezt.

    Komment


      #17
      Nos ....

      Folytatom ,

      A vas kapott egy új vezetékköteget , (saját gyártmány) , egy új elektromos Cseh AEV 0538 negatív testelésű fesszabályzót .

      Minden frankón működik , de a töltés nem akar jó lenni .... lehet hogy elb@sztam valamit !

      Komment


        #18
        Tehát ....

        A probléma a töltés hiánya , a töltésjelzó lámpa pirít ezerrel... mérve 6,15 V - 6,25 V , ami megegyezik a nyugalmi feszültséggel .
        Ha a fesszabról lekötöm a "D" illetve "M" pontot , és külső akkuról gerjesztem az állórész tekercset úgy , hogya d-re a + , az M-re a - kerül , a szénkeféken -18,5 - -20,5 V jelentkezik . , ha a pólust fordítom ugyan ez a helyzet , csak "+" -ba , nem negatív előjellel. Vagyis a dinamó működne ....
        V
        A "D/61" pontra menő vezetéken a töltésjelző lámpán keresztül érkezik 6,25 V, ami hogyha bekötöm az állórész tekercset leesik 0,6 V -ra .... Nem értem ....

        Lehet hogy sz@r az új fesszab ?

        Valaki találkozott hasonlóval ????

        Komment


          #19
          Lehet hogy az állórész tekercset fordítva kötöttem be ????? De akkor is kellene neki némi gerjesztő áram hogy működjön nem ?

          Komment


            #20
            Annak idején mikor mechanikus szabályzók voltak és kipoliroztam az érintkezőket . Járó motornál a gerjesztést kellett adni ,hogy meginduljon az áram . Valószínűleg az adta meg az alapmágnesességet . Kézzel zártam a relét és megindult a töltés : ezután lehetett feszültséget állítani....Mindig utáltam macerálni viszont működött ezek után hibátlanul.
            Jankó51, movisz és 3 további látogató kedvelte ezt.
            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

            Komment


              #21
              Fogalmam sincs, de hirtelen ötletből nem lehet hogy valami pozitív testelésű alkatrész is került a rendszerbe, bár akkor egy idő után füst és fényjelenség is lenne.

              Komment


                #22
                A füst még benne van ... állítólag az üzemelteti .

                Egy új fesszab . lett rendelve hozzá ..... majd referálok .

                Komment


                  #23
                  Üdv !

                  Nos ... megérkezett az új fesszab .....

                  igaz teljesen más mint ami rendelve lett ... (AEV0429) köszönjük jawabolt.hu !!!!!!!!!!!!!!


                  Az újjonan érkezett fesszab legalább feszültségre és polaritásra egyezett , úgyhogy a hozzátartozó rajznak megfelelően átkötésre ,beépítésre került ....

                  A gép indult elsőre , a lámpa rögtön kialudt ..." titta ölöm é bódottá .... " a feszkó megmérésre került : 6,5 - 7,4 V fordulattól függően , úgy hogy a nyugalmi fesz 6,2 V volt ...


                  szerintem OK. !!!!!!!!!!


                  A fesszab volt a hunyó !






                  Komment

                  Ugrás az oldal tetejére
                  Working...
                  X

                  Debug Information