Közlemény

Collapse
No announcement yet.

riga 16 megmentem. - fuju99

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    riga 16 megmentem. - fuju99

    Üdv mindenkinek.
    Feri vagyok Bp.10.ker-böl.
    Már régi vágyam hogy valami régi gépet felujitsak.
    Igaz teljesen amatörként söt 1percet nem motoroztam a30évem alat.
    De szeretnék felujjitani valamit!!!!ezért eset a vállasztásom a rigára.
    Eredetileg egy R4-est akartam Édesapám elsö mocija,de az nem volt a közelbe.
    Így vettem egy 16-ost.Ö gyüjtőtöl származik aki egy szintén gyüjtőtöl vette.
    Mondom nem értek a motorokhoz de mikor megnéztem elsönek gyárinak tünt képek,elmondások alapján.
    Naszoval,megkaptam a mocit,rendesvolt a srác kihozta nekem a melohejemre.
    Ott volt az elsö igazi tali mocival.Na akkór inditsuk be.(azt kell tudni hogy mondta a srác hogy a dugo lehet csere v legaláb gyürü.)igazábol semmit se tud erröl nem nézte meg,át.Na mindegy Csap kinyit karbit nyomkodom berug,kb.5ször megismétlem indul .....csak egy bajvan vele azonkivül hogy öreg,hiányos,más riga cuc is van rajta hogy az öreg masinába sajna annyi erö sincs hogy a saját sujját elbirja.
    ugyhogy a tervem vele szétszedem az egészet tisztitom,pólirozom,festegetem.kicserélem.
    ha eset leg elakadok segitséget kérek,ha másan nem is de alkatrészek kellenek.
    Pl.a fojtoszelepemnek se bovdenje se az a kis karja nincsmeg amit a váltó mellet hüvejk ujjunk mellet találunk meg ha van valakinek ?köszi még irok hogy,hogy állok.

    #2
    Szia!

    Nekem is van egy Riga 12-es.Nem akarlak elkeseríteni , de elég megbízhatatlan motorok (ez csak az én véleményem).Szerencsére nekem csak dísznek kell ,müködőképes ,egyszer ad szikrát ,gondol egyet, nem ad.
    Nem is nagyon néztem át.Kb 10-en x éve is volt egy ,ami kivitt pecázni jó messzire ,hazafelé pedig én vittem.
    Egyébként ha valaki precízen ,kellő hozzáértéssel lövi be a motorját, lehet ,hogy sokáig lehet használni.Bár nekem nem ez a tapasztalatom!
    Mindegy .
    Sok sikert és türelmet a felújításhoz!

    Üdv!

    Komment


      #3
      Szia.

      Grat az új vashoz és sok sikert a felújításhoz .

      Komment


        #4
        fuju99 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Pl.a fojtoszelepemnek se bovdenje se az a kis karja nincsmeg amit a váltó mellet hüvejk ujjunk mellet találunk meg ha van valakinek ?köszi még irok hogy,hogy állok.
        Szia Fuju99!

        Úgy látszik te is áldozatul estél ennek a kórnak, ami a régi vasak rendbehozatalára buzdítja az embert. Ehhez a Riga nagyon jó választás kezdetnek. Nekem is hasonló gépem volt (Verhovina-5). Gyakorlatilag megegyezik a két típus a vázat, tankot, ülést és még néhány alkatrészt kivéve.

        Ami az idézetben szereplő fojtószelepet illeti, azt ne hiányold. Az igazából a dekompresszor nevű cucc volt, és azt a szelepet működteti, ami a hengerfejen található. Ezzel lehetett a motort leállítani. Ha meghúztad a működtető kart, akkor a henger ezen a szelepen keresztül pufogott ki, nem volt sűrítés, ezért leállt a gép. Mivel ez a szelep könnyen besült ezért sokan - én magam is - kikötöttük. Helyette beépítettünk egy - a gyújtás primer áramkörét rövidrezáró - nyomógombot.
        Ha gondolod, ennek elvi vázlatát el tudom küldeni.

        Könnyen lehetséges, hogy a motorod azért gyenge, mert ez a szelep be van sülve és nem zár rendesen. Először ezt tisztítsd ki. Sose szedtem még szét, de nem lehet túl bonyolult. Mielőtt nekiesel hallgasd meg, hogy a hengerfejnél nem tapsztalsz-e kifúvást valahol.

        Üdv a csapatban. Kérdezz bátran.
        korompaiistvan kedvelte ezt.

        Komment

        Ugrás az oldal tetejére
        Working...
        X