Közlemény

Collapse
No announcement yet.

50ccm-es régi rötyögők - xPetyax

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    50ccm-es régi rötyögők - xPetyax

    Azoknak,akik szeretik ha kicsi...mármint a motorjuk
    Sok kismotorom volt már,szinte az összes keleti szoci tipus.
    Elvétve volt 1-2 nyugati v japán is azért.
    Általános suli 6.osztálya óta bosszantom a környezetem ezen témával...bár akkor még jogsi nélkül,de megfertőződve nem tudtam ellenállni.Most 28 évesen az 52.kismotoromat nyúzom.Simson S51 B1-4.(Muszály volt egy a mindennapokban is hadrafogható,használható tipust választanom).
    Eleinte kissrácként még gyűjtöttem is őket, de sajnos hely,pénz és idő hiányában mostanra 1-2 darabra korlátoztam az állományt.
    Jelenleg tehát ott az 1988-as Simson(bár még nem veterán,nem is ritka) és egy 1979-es zöld Komar MR 2352W másnéven Komar 3.Teljesen felújítva,páromnak vettem h Ő is gurulhasson egy régi darabbal.Talán egyszer a gyerkőc is lát benne fantáziát majd.Nekem a kismotorok is kedvesek,a múlt kis darabjai ők...

    #2
    Üdv a fedélzeten!

    Látom, gyorsan megtaláltad a bemutatkozások helyét. De ne is streszeljetek amiatt, hogy ismeretlén még a fórum és emiatt nehézkesebben használjátok. Ha valami nem jól sikerül, kijavítom és türelmesen kivárom, hogy belerázódjunk a használatába.
    pityesz001 kedvelte ezt.
    Zen3D: bolg a 3D nyomtató építésről

    Komment


      #3
      Igen régen,úgy 1958-táján a KERAVILL.előtt /kerékpár-rádió-villamossági cikkeket árusító üzlet/,a járdaszigeten kiállították az akkoriban eladásra kínált egynéhány járművet.Ott láttam meg először egy megybordóra festett kismotort,mely a Jawa Pionyr nevet hordozta.Nagyon megtetszett és gyerekfejjel elábrándoztam rajta,-ha nekem egyszer ilyenem lehetne!Az 50-es években,még a nagyobb motorokból is szerény volt a kínálat,de az 50ccm.-es kategória szinte ismeretlen volt.Közlekedett itt minden a Mátra 100-astól a II.-Vh.-t megjárt öreg JAP.-ekig és amit a kettő között el tudtok képzelni.
      Telt-múlt az idő,egy kissé megnőttem,ipari tanuló/inasnak is nevezték még akkortájt/lettem,gyűjtögettem az ösztöndíjamat és szülői segítséggel ugyan, de megvettük az igen leharcolt állogú,szétszedett kis Jawát.Valamikor 62-63 telén elkezdtem felújítani a talicskán hazatolt számomra álomnak tűnő vashalmazt.Műhely nem lévén a konyha egyik sarkában ténykedtem.Apám a faszegek beütése közben,csizmadia lévén/olyan lábbeli készítő,aki főként csizmákat csinál/ gyanakvó szemmel figyelte ténykedésemet.Gondolom megfordult a Jóöregnek a fejében,-lesz ebből Valami,de azért egy-egy jól sikerült részlet láttán ,megdícsért és láttam rajta alapjában nagyon tetszik neki a dolog.Esztergályos tanuló lévén az idősebb szakik segítségével megfúrtam a hengert,meggörgőztem a főtengelyt és minden kikopott perselyt újra cseréltem.Tavaszra elkészültem a felújítással amely jól sikerül.Közben szorgalmasan tanultam a KRESz.-t és megszereztem a segédmotor vezetői engedélyt,így már semmi akadálya nem volt,hogy megkezdhessem az élmények utazással kapcsolatos gyűjtését.
      Mi akkoriban semmit nem tudtunk a "Zen"-ről,de jó volt hallgatni a motor percegését,jó volt látni az elsuhanó tájakat,jó volt leülni a tavaszi langymelegben a Tisza partján és elmerengeni múlton és jövőn.Új barátságok szövődtek,melyek esetenként a mai napig tartanak és rengeteget tanult az ember technikailag is a felújítással kapcsolatosan.Jó volt ápolni a gépet,hiszen egymásra voltunk utalva összetartoztunk és összetartozunk.Úgy vélem ez maga a "Zen".
      A kis Jawa-t a mai napig őrzöm,sajnos a krómjai és az ülés laticellje rossz állapotban van és a gyújtómágnest sem ártana újra mágnesezni,de alapjaiban rendben és egyben van.Nagyon sok jót kaptam tőle,szívemhez igen közel áll.
      Üdvözlettel:Che
      Titus, kvaga és 2 további látogató kedvelte ezt.

      Komment

      Ugrás az oldal tetejére
      Working...
      X