Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Frod bemutatkozása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Frod bemutatkozása

    Sziasztok!
    András vagyok, Budapestről írok Nektek. Tavaly vettem meg életem (egyik) nagy szerelmét, egy 1985-ös, belpiacos Yamaha SRX 600-ast. Igaz, hogy még nem veterán korú, de már hamarosan az lesz. Már a megvásárlás pillanatában az volt a terv, hogy a 30. születésnapjára felújítom. Egyenlőre "bácsimotor" állapotban van, még gyári festéssel, mindenféle tuningtól mentesen. Mindig is vonzódtam a régebbi gépekhez, de ez az első idősebb motorom. (Bár fiatalból sem volt sok...) A következő 3 évet szánnám arra, hogy sokat olvasva, figyelve eljussak arra a szintre, hogy fel tudjam újítani én. Ehhez remélem megtalálom itt a legtöbb információt, esetleg majd tanácsokat is kérnék. És ha nem néztek ki egy - még - fiatal japánt, akkor remélem előbb-utóbb személyesen is leshetek el trükköket a találkozókon...

    Üdv,
    András

    #2
    frod eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Egyenlőre „bácsimotor” állapotban van, még gyári festéssel, mindenféle tuningtól mentesen.
    Én meg is hagynám bácsimotor állapotban, ha lehet. Egy jó állapotú eredeti fényezés elég jó értéknövelő lehet majd húsz év múlva.
    soveny kedvelte ezt.
    Everything is better when you decide you don't care.

    Komment


      #3
      Azért a helyzet sajnos nem ilyen jó. Meglátszik rajta, hogy konténerben jött át az óceánon, itt is, ott is felütötte a fejét a rozsda. Szerencsére csak pontszerűen, de ott van. És az alúmínium alkatrészek sem azok a csillogósak. És hát a blokkban is lassan 70ezer km lesz, a tömítéseken is eresztenek pár helyen, és ha azt már megbontja az ember...

      De pont innen jött az ötlet, hogy megkeresselek Titeket, hogy véleményeket gyűjtsek. Igazából még semmi sem biztos... Így is nagyon szép, de csillogósan is szép lenne. Meg jó a mostani rendszám is, könnyen jegyezhető, de hát egy OT-val kezdődő...
      korompaiistvan kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        frod eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        innen jött az ötlet, hogy megkeresselek Titeket, hogy véleményeket gyűjtsek. Igazából még semmi sem biztos... Így is nagyon szép, de csillogósan is szép lenne.
        Nagyon jól tetted! Szerintem most inkább használd és tartsd karban megfelelően, aztán mikor már kiélvezted és leharcoltad, akkor újítsd fel. Különben most megcsinálod szépre, aztán 10-15 év múlva azt veszed észre, hogy olyan lett, mint amilyen most (van). Hű, erre a mondatra biztos ki lehetne találni egy nyolcvanharmadik angol igeidő párosítást. És akkor kezdheted elölről.
        soveny kedvelte ezt.
        Everything is better when you decide you don't care.

        Komment


          #5
          UK eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Szerintem most inkább használd és tartsd karban megfelelően, aztán mikor már kiélvezted és leharcoltad, akkor újítsd fel. Különben most megcsinálod szépre, aztán 10-15 év múlva azt veszed észre, hogy olyan lett, mint amilyen most (van). És akkor kezdheted elölről.
          Aki magának restaurál az azért teszi azt, mert szereti csinálni és sose fogja azt mondani, hogy készen van valami, mert úgyis talál rajta szerelgetni, javítgatni valót, ha más nem a karcolásokat kijavítgatni. Vagy a jobbik eset, hogy vesz még egy motort és azzal játszik, aztán jön az mikor elhatalmasodik rajta a "javíthatnék" és minden ócskaságot begyűjt és egyikre se lesz ideje. Tehát szerintem nincs olyan ember aki önszántából belevág egy motorfelújításba, aztán pedig vár 10-15 évet, hogy újra megtehesse ezt.

          Tehát kedves ford ezt vedd figyelembe. Ha csak motorozni akarsz akkor inkább vidd el egy szerelőhöz, hogy csinálja meg neked, de ha belekezdesz a javítgatásba, szerelgetésbe akkor onnantól kezdve ez a hobbi elkísér életed végéig, a nippek közé beszöknek a dugattyúk, benzincsapok, porlasztók, fogaskerekek, a pecu megtelik benzintankokkal, kerekekkel, rozsdás blokkokkal, a kisszoba sarkában pedig az ülések fognak sorakozni

          Nem elijeszteni akarlak, mert szerintem nagyon szép és élvezetes dolog a restaurálás, de szabni kell egy gátat. Magamból kiindulva mondom ezt, mert bár fiatal vagyok még és nem állnak hegyekben lámpaburák kosarakban a pince mélyén, de bútorok és hangszerek restaurálásával kezdtem és szerencsére mögöttem is sokminden tornyosul, de előttem is akad még tennivaló bőven és tudom, hogy nem fogok tudni csak úgy leállni, hogy "na kész a motor, (vagy a zongora) mostantól nyugdíjas koromig nem nyúlok semmihez." Aki egyszer elkezdi az beleszeret.
          CZsolti kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Nohát... Nem gondoltam volna, hogy első nap ilyen elvi vitába kerülök bele. Reméltem, hogy ezek, amiket itt felhoztatok, azok a dilemmák csak az én fejemben léteznek. Ebben az ördögi körben vagyok az év eleje óta, hogy mi is legyen. És igen, reméltem, hogy a végső lökést itt fogom megkapni a teljes felújításhoz. De hát így jártam. Az, hogy tornyosulni fog az alkatrész, attól nem félek, elvégre csak 1 db motor, nem is kell több. Mert hát napi bejárásra van 2 db robogó, a városba az való. Az egyik persze szétszedés alatt, csak hogy addig is tudjak mit szerelgetni....

            És akkor eljutottunk a második nagy kérdéshez: az ember magának csinálja, vagy szerelővel csináltatja? Műszaki érzék azt hiszem megvan hozzá, még ha tapasztalat nincs is. Viszont szerelőt találni, aki vállal felújítást, az bizalmi kérdés, nem szívesen bíznám ismeretlenre, hacsak nem ajánlják többen, referenciákkal...

            Azt, hogy csak abbahagyni lehet, és nem befejezni, azzal tisztában vagyok. Viszont hozzákezdeni muszáj, mert ha csak használom, akkor romlik az állapota, amit nem szeretnék.
            CZsolti és korompaiistvan kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              frod eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Műszaki érzék azt hiszem megvan hozzá, még ha tapasztalat nincs is. Viszont szerelőt találni, aki vállal felújítást, az bizalmi kérdés, nem szívesen bíznám ismeretlenre, hacsak nem ajánlják többen, referenciákkal...
              Az biztos, hogy sokkal közelebb kerül a szívedhez ha magadnak szereled és ha esetleg megbetegszik akkor azonnal tudod kezelni a problémát, mert ismered a gépet kívülről-belülről, és nem kell telefonálgatni, hogy vajon mi lehet a baja. Ha viszont szakemberrel csináltatod akkor biztosabban fog üzemelni a gép, de egy régi motor sose lesz tökéletes és mindig lesznek bajai és állandóan szerelőhöz mászkálni elég drága tud lenni.

              Komment


                #8
                frod eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Az, hogy tornyosulni fog az alkatrész, attól nem félek, elvégre csak 1 db motor, nem is kell több.
                Édesapám asztalos volt, ezért nálunk még véletlenül sem fordult elő facsavaron kívül más kötőelem, max. néhány kapupántcsavar. Mikor egyetlen fia (ez én vagyok ) elkezdett bütyköléssel foglalkozni, egyetlen Verhovina volt a háznál és semmi alkatrész. Érdekes módon minden szerelgetés után maradt ki valami kis pillempáty. És a motor ennek ellenére működött!

                Azután egyre másra kezdtek gyűlni innen-onnan a csavarok és egyéb nélkülözhetetlen alkatrészek. Amikor mindez találkozott apósom hasonló őrületével, akkor azért elkezdtünk selejtezni. Most meg a fejem verem a falba, amikor látom, hogy egy-egy alkatrészt mennyiért lehet(ne) elsütni.

                Tehát a tanulság. Egyetlen vírus sem csinál betegséget, de osztódással szaporodik. A gépalkatrész is ilyen.

                Kedves Frod, örülök, hogy megismertelek. Üdvözlettel CZsolti

                Komment

                Ugrás az oldal tetejére
                Working...
                X